K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2009, 03:35   #1
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Førtidspensionist , og hvad nu?

Jeg har kæmpet en brav kamp i snart 5 år, og pludselig fra den ene dag til den anden får jeg et ja.

Nu sidder jeg tilbage og har ingen ide om hvad der nu skal ske.

Hvor meget uddannelse må man tage for at få tiden til at gå?
for jeg kan ikke forestille mig bare at sidde stille resten af livet.

Jeg vil så lige indskyde at jeg har fået min pension grundet, discus prolaps, discus degeneration, samt slidgigt i ryggen.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 05:49   #2
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Tillykke med pensionen, først og fremmest.



Det er et godt spørgsmål at stille, for den tid man ellers skulle bruge med hobby og den slaks er jo gået med at læse afgørelser og skrive nye klager og læse lov stof osv. osv.

Der er så nogle faldgrupper når du skriver uddannelse, for det kan jo hentyde til at du godt kan komme i arbejde igen, og dermed kan kommunen jo tage din pension op til revision.

Men aften kurser uden reelt formål til arbejdsmarkedet, kan du sansynligvis godt tage nogle af.
Ellers vil jeg foreslå dig at gå på nærmeste bibliotek og låne nogle bøger om forskellige hobbyer, og prøve nogle af dem du finder mest interesante. Hvis du allerede har noget hobby, så måske gå mere i dybten med dem, skrabe noget mere viden sammen.


Er nok andre her på K10, som kan fortælle nærmere omkring førtidspensionist på uddannelse.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 07:00   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg troede alle muligheder for uddannelse skulle være
udtømte, når man får førtidspension, ligesom erhvervsevnen
skal være ubetydelig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 07:13   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Jeg troede alle muligheder for uddannelse skulle være
udtømte, når man får førtidspension, ligesom erhvervsevnen
skal være ubetydelig.
Der er jo forskel på, om man kan klare en fuld uddannelse på normal tid, eller om man f.eks. kan klare et fag eller to om året på VUC.
Det, at tage et fag eller to om året på VUC, tror jeg ikke vil få nogen indflydelse på fp'en.
Og på VUC møder man alle slags mennesker.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 07:20   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
lige en sidebemærkning, hvor mange timer
skal man kunne klare, hvis man er under
revalidering?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 09:32   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der findes mange førtidspensionister som har arbejdsprøvninger bag sig som fortæller at de kan arbejde måske 3-10 timer i ugen, men hvor det er vurderet at det aldrig bliver et grundlag for selvforsørgelse, eller delvis selvførsørgelse. Lige som mange også vurderes til IKKE at kunne klare presset som flekser selvom de reelt har nogle timer, hvorfor det bliver beskrevet som værende nyttesløst.

Men ligefrem uddannelse - det er jo direkte arbejdsmarkedsrelateret og kan nok ikke forenes med førtidspension, og vil nok klinge suspekt oppe hos sagsbehandleren.

Men kurser, aftenskole, alm interesser mm kan med held integreres samtidig med førtidspensionen, så længe man ikke overskrider de timer arbejdsprøvningen reelt angav.

Der bliver holdt skarpt øje nu - også med førtidspensionister.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 11:30   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der findes ingen regler om hvad du må og ikke må når du er tilkendt førtidspension...
Hvis der genopstår en erhvervsevne kan pensionen blive genvurderet og under visse omstændigheder frakendt... det er vist det nærmeste man kommer en fast regel og det sker relativt sjældent...

I det øjeblik du får tilkendt pension er virkeligheden generelt sådan at kommunen mister al interesse for dig... og jo mindre tid de skal bruge på dig des bedre...
Så at sidde og tælle på fingrene om den ene sagsbehandler nu kan li det man gør eller den anden sidder på spring for at genoptage ens sag er generelt ikke aktuelt...

Synes du skal gå i gang med det du har lyst til og det du kan klare med de begrænsninger dit helbred giver... skulle der så på sigt og engang mod forventning opstå en mulighed for et job du kan klare er det vel heller ikke så galt...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 12:34   #8
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Takker for alle svarene, ja for mig er det også en mulighed for at møde nye mennesker, jeg har sikkert lige som mange andre erfaret, at når man bliver syg falder omgangs kredsen fra, kort fortalt kostede, min skade mig, arbejde, hjem, kæreste og 90% af omgangs kredsen.
Så jeg ser en evt uddannelse som en mulighed, for at få et socialt liv igen, samt at sørge for at jeg kan få tiden til at gå.

Hobbier, ehhm, hvad er det *griner* ja der har ikke været meget hobby betonet over de sidste 5 år af mit liv, har været evige spekulationer, om hvad der nu sker.

Jeg kan ikke klare en fuldtids uddannelse, og givetvis vil en evt uddannelse blive som selv studerende.
Da jeg nok vil være et forstyrrende element i enhver form for undervisning, da jeg med jævne mellemrum skal op og stå osv.

Sidst redigeret af StonesTM; 16-06-2009 kl. 13:20.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 13:14   #9
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Først tillykke med din FP...ja,pludselig skal man tænke en helt anden tankegang...efter tankerne kun har drejet sig om,hvad ens fremtid mon bliver...
ja,mon ikke du kunne bruge aftenskolen til noget eller VUC..men ellers brug naturen,som du magter..
jeg selv er også lige blevet FP for snart 8 uger siden og jeg kan mærke på mig selv,at jeg skal lære,at have en anden tanke gang nu...jeg selv bruger naturen,samt svømmehallen,for at holde min krop og muskler igang,da jeg ikke har så mange kræfter...

hejsa og god sommer og fremtid anetta
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 17:12   #10
Kriskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Ringsted
Alder: 48
Indlæg: 46
Styrke: 16
Kriskat er ny på vejen
Tillykke herfra - men ja jeg sidder også med de samme tanker....hvad så nu? ( Det er jo også helt nyt)
Men mon ikke når tanken er på plads, at resten så også kommer - det håber jeg da

Ihvertfald tillykke endnu engang og ha' en god sommer
Kriskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
Førtidspensionist - hvad med A-kasse i fagforenning? forvired Alt det andet 6 01-03-2010 14:23
Ny førtidspensionist Suncil Din historie 13 07-07-2008 23:17
Hvad må jeg som førtidspensionist? fehovedet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-02-2008 16:48
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension