K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 19:33   #1
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Hjælp ang. kommune og sagsfrist

Jeg anket mit afslag på flexjob , min anke er afleveret d. 19 maj , og dags dato har jeg stadig intet hørt . Mit spørgsmål er , skulle jeg ha` modtaget svar senest i går 16 juni (30 dage ), eller har de tid indtil d. 19 Juni (32 dage)
Og såfremt at det er den første dato , så skal jeg vel klage til Odense Kommune over at de ikke overholder fristen, ikke at det er noget nyt , for sådan har hele min tid i systemet jo kørt
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 20:11   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej ja de havde jo 4 uger til at kigge på din klage...
Synes du bør ringe til dem og høre og sige, at de 4 uger er gået, og at du intet har hørt fra dem...

Eller vent et par dage, det kan være, den er med posten her i de næste dage. Posten kan godt være lidt forsinket nu om dage...

Men jeg ville nu alligevel ringe til dem uanset hvad...

Håber du finder ud af det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 05:18   #3
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Du skal have svaret inden de 4 uger er gået, eller samme dato som tidsfristen udløber (A-post).
At du intet har modtaget betyder de har overskredet tidsfristen. Send en klage afsted, så du har det på skrift, telefonen hjælper ikke meget, medmindre du bånder samtalen på diktafon eller tilsvarende mp3.

Hvis du stadig intet har modtaget, ved udgangen af næste uge, vil jeg foreslå du sender en anmodning om aktindsigt, og når du får aktindsigten, inden for 10 dage, tager du kopi og sender hele baduljen videre til næste instans i klage rækken.
Hvis du heller ikke modtager akt indsigten, skriver du en klage til næste klage instans i rækken og medsender kopi af klage fra for 4 uger siden, klagen om overskridelse af tidsfrist og anmodningen om aktindsigt, som bilag.


Skulle gerne fremstå af dine klagemuligheder jfr flexjob henvisning, hvem du skal klage til.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 21:51   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej hvad frister har kommunen så til at træffe afgørelser i ang førtidspension er der noget der de skal overholde??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 21:59   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lillesine, hvis man blir indstillet eller ansøger om ftp ja, så er der en lovpligtig vedtaget tidsfrist på 3 mdr.

Kan kommunen ikke overholde dette ja, så SKAL man have en skriftlig begrundelse for hvorfor og hvornår man kan forvente at denne bliver afgjort.

Håber det var svar nok

Ps: ang din klage over afslag på flexjob tja, da kæmper en anden bruger herinde en indædt kamp for at få kommunerne til at vedtage og offentliggøre disse: http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner
-og : http://www.k10.dk/index.php?pageid=s...arfrister_2008
(den kamp kan til tider sikkert nok føles håbløs, men vedkommende er still going strong, til gavn for alle, respekt)

Hvis du ikke hører mere ang din klage, ja, så skal du klart klage videre i systemet som azfalt foreslår.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 13:02   #6
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære buster

Jeg tror uden at vide det at dine www henvisninger er for gammle eks. 2008
er du ikke sikke på at der er komme nye regler

måske vejlednininger til kommuner til at tolke på efter som det er kun en vejledning.
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 17:50   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Øhh... -kom igen, blj, ikk forstået?

Mener du måske at min henvisning ikke er opdateret eller?

-i tilfælde af du mener ovenstående, kan jeg 100% sige, at denne kamp fortsætter -næsten dagligt

Vedkommende som sidder med netop dette, er i fuld gang og det oplyste er IKKE for gammelt, men gældende.

Håber det var svar nok
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp fra folk i århus kommune. Juzti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 25-03-2012 12:23
Hjælp til flytning til anden kommune? Mark Alt det andet 14 22-01-2012 19:48
Hjælp min kommune vil stoppe mine penge lillesine Alt det andet 93 11-11-2010 10:20
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Hjælp fra kommune ved stress Yasmin Den nyttige viden vi alle har 0 14-09-2008 09:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension