K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 15:01   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Hvis han ifølge sig selv 100% er fysiske syg og det bliver ignoreret af lægerne..men at han stadig bliver tildelt pension på psykisk indikation..synes jeg der tegner sig et billede jeg kender fra mit eget liv.
Du får bare ikke lægerne til at stille en fysisk diagnose hvis den ikke er der.

Du vil have slettet din psykiske diagnose og byttet den med en fysisk som lægerne ikke er enig i.
Nu skal man lige passe på med at give svar ud fra at man "tror" at en andens sag ligner ens egen...specielt hvis det drejer sig om sygdom...

Man bør måske i stedet for stille spørgsmål ind til hvordan og hvorledes hvis man ønsker mere info...for at kunne svare ordentligt...

Man kan mere eller mindre aldrig gå ud fra at en andens sag eller sygdom er som ens egen...

Så er det altså bedre at bede om mere info så man bedre kan svare...i stedet for at gætte sig frem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 15:13   #12
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu skal man lige passe på med at give svar ud fra at man "tror" at en andens sag ligner ens egen...specielt hvis det drejer sig om sygdom...

Man bør måske i stedet for stille spørgsmål ind til hvordan og hvorledes hvis man ønsker mere info...for at kunne svare ordentligt...

Man kan mere eller mindre aldrig gå ud fra at en andens sag eller sygdom er som ens egen...

Så er det altså bedre at bede om mere info så man bedre kan svare...i stedet for at gætte sig frem..
Egentlig ikke..det er ren logik..hvis man er blevet tildelt pension på psykisk indikation,så er vi enige om at sagen er blevet belyst..at man så gerne vil have afklaring på evt. fysiske problemer er en anden sag.

Men kan da godt se at jeg overfortolkede lidt.

Sidst redigeret af Buddha; 30-01-2013 kl. 15:27. Årsag: tilføjelse
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 15:37   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I disse term tider er der ikke meget logik i det....ikke i min verden...

Man har mere end travlt med at hægte en psykisk diagnose på ting man ikke lige kan finde ud af...

Når man så har hæftet en psykisk diagnose på patienten....ja så slipper man for yderlige omkostninger i sundhedsvæsnet da man jo så stopper med at undersøge patienten videre...for om det kan være andre ting der kan være årsag til problemet...

Det jeg egentlig bare ville med mit indlæg...det var bare at man skal passe på med at sige....jamen sådan var det i mit tilfælde og så er det også sådan i dit tilfælde...for det passer ikke at det nødvendigvis forholder sig sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 21:21   #14
Mega
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mega er ny på vejen
jeg vil opfordre alle til at få agtindsigt i jouraler , henvisninger, prøvesvar......personligt blev jeg dybt chokeret, en siger 1 en andet det modsatte og direkte løgnhistorier er modbydeligt at læse ,og er klar over jeg må til patient klagenævnet når jeg finder lidt overskud,.......prøver en ny læge af , og ellers må det resulterer i bopæl i andet land, desværre.
ps jeg har gigt, de vil bare ikke erkende det, min frygt er at det er en gigt der skader indre organer, så det er pænt uhyggeligt det jeg står midt i.
Mega er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 03:36   #15
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Egentlig ikke..det er ren logik..hvis man er blevet tildelt pension på psykisk indikation,så er vi enige om at sagen er blevet belyst..at man så gerne vil have afklaring på evt. fysiske problemer er en anden sag.

Men kan da godt se at jeg overfortolkede lidt.
Jeg blev tildelt en pension på en psykisk diagnose som jeg slet ikke havde og det viste sig at være en fysisk sygdom.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 05:49   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mega Se meddelelser
jeg vil opfordre alle til at få agtindsigt i jouraler , henvisninger, prøvesvar......personligt blev jeg dybt chokeret, en siger 1 en andet det modsatte og direkte løgnhistorier er modbydeligt at læse ,og er klar over jeg må til patient klagenævnet når jeg finder lidt overskud,.......prøver en ny læge af , og ellers må det resulterer i bopæl i andet land, desværre.
ps jeg har gigt, de vil bare ikke erkende det, min frygt er at det er en gigt der skader indre organer, så det er pænt uhyggeligt det jeg står midt i.
Du skal i hvert fald til en kniv skarp reumatolog, der netop har erfaringer med den form for gigt der kan skade lunger, nyrer, hjerte, lever, nervesystem osv, og få en speciallægeerklæring fra ham/hende. Så vil du stå rigtig godt.

Og jo, det er nærmest et k10 standartsvar - søg aktindsigt, så man kan se hvad der foregår mellem linjerne.
Godt du har dét på plads!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 08:35   #17
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik hæftet "invaliderende angst" på i min pensionsansøgning, det var noget lægekonsulenten havde opfundet.

Jeg har aldrig lidt af angst, men tiden i systemet har gjort mig meget følsom overfor stress.

Jeg nævnte i min aktindsigt at jeg ikke var enig - og valgte så ikke at gøre mere ved det, da min sagsbehandlervikar så ikke kunne nå at afslutte mig og vidste at jeg ville blive syltet yderligere hvis jeg ikke blev indstillet mens vikaren var på sagen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 08:45   #18
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg fik hæftet "invaliderende angst" på i min pensionsansøgning, det var noget lægekonsulenten havde opfundet.

Jeg har aldrig lidt af angst, men tiden i systemet har gjort mig meget følsom overfor stress.

Jeg nævnte i min aktindsigt at jeg ikke var enig - og valgte så ikke at gøre mere ved det, da min sagsbehandlervikar så ikke kunne nå at afslutte mig og vidste at jeg ville blive syltet yderligere hvis jeg ikke blev indstillet mens vikaren var på sagen
Nu må lægekonsulenten ikke tilføje diagnoser der ikke allerede er beskrevet af egen læge eller special læge..han må kun tolke på allerede givne diagnoser i.f.t. dit virke på arbejdsmarkedet.
Så hvis han har plukket det ud af den blå luft er det et stort problem.

M.h.t angst er det et voldsomt bredt spektrum der dækker over alt fra panikangst og timelange anfald til et simpelt behov for ikke at have så meget med omverdenen at gøre,da man bliver stresset af for mange mennesker og indtryk.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 01:06   #19
Mega
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Mega er ny på vejen
psykiater noterer ifølge kommunen han ikke mener det psykiske er mit problem,og at han ikke har talt nok med mig, til at gi mig diagnosen.Dog gir både han og kommunen mig diagnosen.
i klagesagen opdager jeg psykiateren laver en løgnhistorie.
og da min læge har fået oplyst jeg efter sigende har den psykiske lidelse, sender hun mig til speciallæger med den kode og så bliver jeg ikke taget seriøst
det er en gigt der går på organerne. aner ikke hvad jeg skal gøre.tror faktisk jeg er ved at få hjerneskade,pga betændelse i hovedet og kroppen
papirene er et rod fuld af modsigelser

Sidst redigeret af Mega; 04-02-2013 kl. 01:12.
Mega er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 05:50   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dog skal du komme i hu, at de kan vælge at fratage dig retten til førtidspension, hvis den er blevet tilkendt på forkert grundlag - men det er måske den vej du vil gå?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge Førtidspension fra andet EU land Søge FP i EU Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-06-2012 00:51
Sygdom og ophold i andet EU-land Papaya Spørgsmål ang fleksjob 13 27-05-2012 10:39
Syg i et andet EU land (U.K) ? LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-04-2011 18:48
Må jeg passe mit fleksjob fra andet EU land? Hammerslag Spørgsmål ang fleksjob 28 08-12-2010 21:17
Må man bo i et andet EU land og få FTP med L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-12-2009 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension