K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 10:25   #51
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du ikke tjener så meget kan han måske godt få lidt kontanthjælp.

men men... I skal være bevidste om at hvis din mand ryger på kontanthjælp og derfra får fleksjobbevilling, så fortsætter han på kontanthjælp indtil han finder et fleksjob som han så skal bestride i 9 mdr for at blive berettiget til ledighedsydelse.
jeg mener så der findes en speciel ydelse man kan få istedet for kontanthjælp.. som fleksvisiteret..
jeg mener måske at det ikke kan skade at søge en § 17 på foreliggende, så får han da sygedagpenge så længe. den skal jo så søges sidste dag inden stop. afleveres med kvittering på at I har afleveret den.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 10:43   #52
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Exclamation

Ok, jeg har læst om noget som hedder særydelse netop til disse situationer. Er det denne du tænker på?
Han sidder lige nu hos Psykiateren og venter på at hans nye udtalelse bliver skrevet. Han skrev at Det gik RIGTIG godt, glæder mig til han ringer.

Vedr. ansøgning til pension, hvor fås denne blanket? Kan ikke finde den på kommunens hjemmeside.
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 11:01   #53
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg mener at du bare skriver et brev med ordlyden på.. jeg tror ikke der er et skema til det.

håber der kommer lidt flere svar til jer..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 13:55   #54
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Exclamation Flere spørgsmål... Håber nogen kan hjælpe

Hej alle på K10,

Der er endnu ikke truffet ny afgørelse endnu efter partshøringen, men men men, nu har min mand modtaget en indkaldelse til opfølgninssamtale med sagbehandleren og teamlederen, som traf den første afgørelse. Mødet omhandler hvorvidt han er berettet og om han opfylder kravene til forsat at modtage sygedagpenge.
Men er det ikke ret underligt at de skal afgøre hans dagpengesag inden de har taget endelig afgørelse i flekssagen.?? Eller er det normalt...

Tusinde tak..
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:29   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Ok, jeg har læst om noget som hedder særydelse netop til disse situationer. Er det denne du tænker på?
Han sidder lige nu hos Psykiateren og venter på at hans nye udtalelse bliver skrevet. Han skrev at Det gik RIGTIG godt, glæder mig til han ringer.

Vedr. ansøgning til pension, hvor fås denne blanket? Kan ikke finde den på kommunens hjemmeside.
Der er ingen blanket til ansøgning om førtidspension. Man går simpelthen op på kommunen og siger man vil søge førtidspension. Selv underskrev jeg blot gældende regler for førtidspensionsansøgningen og fik en kopi med hjem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Hej alle på K10,

Der er endnu ikke truffet ny afgørelse endnu efter partshøringen, men men men, nu har min mand modtaget en indkaldelse til opfølgninssamtale med sagbehandleren og teamlederen, som traf den første afgørelse. Mødet omhandler hvorvidt han er berettet og om han opfylder kravene til forsat at modtage sygedagpenge.
Men er det ikke ret underligt at de skal afgøre hans dagpengesag inden de har taget endelig afgørelse i flekssagen.?? Eller er det normalt...

Tusinde tak..
Uha, det kommer helt an på hvad mødet ender ud med. Der er først dér vi kan se om det er norrmal eller ej.
Man må jo ikke stoppe sygedagpengene sålænge han er under udredning. Men da vi endnu ikke ved hvad mødet ender med, er det lidt svært at komme med brugbare råd.
Ved i hvertfald at de der skrivelser er standart breve kommunen 'bare' sender ud til alle.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 18:06   #56
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Tak for svar,

Det var os den konklusion vi kom frem til at det var et standard brev.. Måske får vi genvurderingen afvide der... hvem ved...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 19:12   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de forlæger muligvis. Ellers spørger i bare om, hvordan de kan stoppe sygedagpengene midt under en udredning - og beder om grunden på skrift med detilhørende regler og §§'er....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 11:01   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ansøger om pension efter §17, giver du inddirekte medhold i, at du ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, hvorfor sygedagpengene stopper ved afgørelse.

Jeg ville derfor afvendte klagesag på sygedagpenge, da Din mand står godt, ift lægepapir, m.v.
derefter er kommunen forpligtet, at afklare fleks eller pension såfremt han IKKE kan vende tilbage til ordinært arbejde(nye regler).
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 11:05   #59
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Popiae nu vil jeg ikke lige have afsporet tråden her men jeg må altså lige reagere på den med at man indirekte siger at man ikke er til arbejdsmakredet mere ved ansøgning om en § 17 på forliggende grundlag, det er den min kommune bruger også for at stoppe fleksers ledighedsydelse (og det hvad enten man selv søger pension eller de gør det , det er hvis man anker det ) .
Min påstand er at man IKKE indirekte siger noget andet end at man ikke stoler på at kommunen kan gøre deres arbejde og beder om at andre friske måske mere kompetente øjne ser på sagen
  Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 11:05   #60
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Exclamation

Ok, mange skriver bare herinde at hvis kommunen stopper sygedagpenge, så søger de i stedet bare pension efter §17, så har de i det mindste en indtægt, eller har jeg misforstået??
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension