K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2013, 22:27   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Og hvem mener du så betaler for sådan en speciallægeerklæring, for speciallægen skriver altså ikke sådan en for dine blå øjnes skyld... som sagt er en sådan erklæring noget der koster mange tusinder.
nu formoder jeg ikke du har din kommune til at stå for din behandling af din sygdom. Det skal de så vidt blande sig helt uden om
det eneste de skal have vide er om der behandlingsmuligheder og i hvilken grad ens funktionsevne er nedsat

i gennem hele mit forløb indtil jeg blev tildelt pension
har jeg altid fået alle mine undersøgelser i gennem egen læge
og denne har sendt mig til speciallægen og så igen har sendt mig videre i læge systemet. indtil der ikke var flere behandlingsmuligheder og når man har flere sygdomme kan det tage lang tid.

hvis en kommune bestiller en speciallægeerklæring er den eneste grund
ens lægepapir er for gamle eller lægekonsulenten gerne vil have flere oplysninger.
har faktisk aldrig snakket en dyt om sygdom med min sagsbehandler
netop fordi det er dyrt vil en kommune helst undgå det.

inden der bliver truffet en beslutning om fleks eller pension
skal de sidste lægepapir helst ikke være mere end halvt år gamle.
og som tydelig beskriver ens funktionevne og om ens sygdom eller sygdomme er varig. med 9 forskellige diagnoser kender jeg alt til undersøgelser
både i den fysiske og psykiske verden.
den sidste erklæring inde pensionen blev tildelt, var bare en status
men har altid givet kommunen alle nye oplysninger omkring min status

men glem alt om at snakke sygdom med ens sagsbehandler i ens jobcenter
det spild af tid. De er og aldrig bliver læger.

men nej der er intet underligt i der bliver indhentet nye oplysninger hvis status er 2 år gamle
med den nye reform fra 1 januar er der dog lavet på reglerne og ens egen læge er en større spiller og kan lave en status
men det vil altid være speciallægen som har den største betydning
samt den nye læge funktion som bliver lavet, vil få en stor indflydelse om man kan få fleks eller pension
da rehabiliteringsteamet netop vil indhente oplysningerne fra denne nye enhed

så desværre er vejen til fleks, en helt anden end for bare 10 måneder siden
og det lige meget om ens sagsbehandler har snakket om fleks i 2012

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-10-2013 kl. 22:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 22:36   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
"Der er ikke aftalt fast attestblanket til dette brug. Speciallægen må bruge sit eget brevpapir."

Det giver jo mening.
Tak.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
inden der bliver truffet en beslutning om fleks eller pension
skal de sidste lægepapir helst ikke være mere end halvt år gamle.
Men ingen regel uden undtagelser.
"Min fp-sag blev afsluttet selvom den seneste speciallægeerklæring var 6 år gammel.
Seneste statusattest, fra egen læge, var 8 år gammel.
Seneste generelle helbredsattest var 4 år gammel.

Så en fp-sag kan godt afsluttes uden nye lægepapirer
."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2013, 23:39   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det handler om, hvorhvidt ens tilstand er vurderet kronisk, og/eller uden behandlingsmuligheder er kan forbedre arbejdsevnen, og derfor ikke om lægedokumenterne er for gamle eller ej.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 00:34   #24
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Jeg ville sådan set også bare skrive, at du måske skal passe lidt på med hvilken læge din kommune henviser til. Da foreningen "i klemme i det kommunale system" holdt møde i Vejle for et par uger siden var der en socialrådgiver fra en fynsk kommune, der stod frem og fortalte hvordan kommuner spekulerer i at sende folk til nogle udvalgte speciallæger der "siger det vi ønsker". -se artiklen her: http://vafo.dk/article/20131006/ARTIKLER/131009632

Mit spørgsmål er nu hvordan man sikre sig at man ikke bliver sendt til en sådan læge? (Jeg skal forhåbentlig selv igang med et forløb nu, så derfor er jeg ret interesseret!)
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 09:01   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan henstille, skriftlig til at det er din behandlende speciallæge, der laver undersøgelsen.

Alternativt, den speciallæge, der har behandlet, undersøgt dig.

Du kan også google navnet, og evt selv pege på en anden. Du skal have tilbud om 3 forskellige læger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 10:34   #26
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Ja det var lige det indslag jeg har hørt Intence, så bliver man jo lidt bange Jeg har nu fået en min private social rådgiver til at skrive til jobcenter hvorfor hun ønsker en ny reumatologisk speciallægeerklæring, eftersom rehab teamet i maj 13 konkluderede at det eneste jeg mangler er en sidste arbejdsprøvning med mentor, han stiller spørgsmål til om hun har læst min sag, siden hun ikke ved at alt er stationær og kronisk og at det ikke har ændret sig siden maj måned, så er spændt på at høre hendes svar, han har også gjort opmærksom på at hvis hun stadig ønsker det vil jeg selv bestemme hvem det skal være.

Tak for jeres svar, det hjælper at høre hvad andre har prøvet og har af viden
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 10:48   #27
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Culotten jeg fik lige dette link: Så kan du måske se om du kan klage -her er i hvert fald muligheder for at finde en paragraf

http://www.denmarkonline.dk/1/2011-3...fesag-imod-dem
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 19:23   #28
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Tak Intence

Jeg er nu allerede blevet indkaldt til reumatolog, Peter Mosborg Petersen i Randers.

Har dog efter gennemgang af alle parpir fået af vide at min speciallist erklæring ikke er for gammel, så det er jo da mærkeligt at jeg skal til endnu en og så vidt jeg har ladet mig fortælle er han Martin Bak`chef, som du spurgte efter Nøgne tæer...

Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 20:33   #29
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Øh...
Jeg har vist ikke spurgt om noget med nogens chef, eller andet i den dur !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2013, 20:47   #30
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 12
Culotten er ny på vejen
Så har jeg set forkert, syntes det var der der skrev noget om Martin Bak Nåh Ja jeg kan se det var Havheks der nævnte ham

Sidst redigeret af Culotten; 18-10-2013 kl. 20:49.
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge i afklaring, special lægeerklæring ? mortil3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-01-2012 07:54
special lægeerklæring karsten31 Spørgsmål ang fleksjob 15 26-01-2012 23:27
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
lægeerklæring trunte Alt det andet 3 16-03-2011 15:41
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension