K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 22:17   #1
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
Thumbs down kontanthjælp -og udbetaling af bodel fra skilsmisse...

Hvad hulen skal jeg gøre?

Jeg er lige startet på kontatnhjælp i denne måned (juni '10)- Før det har jeg været på revalidering mens jeg var i arbejdsprøvning (fra dec '09) og før det igen har jeg været på sygedagpenge fra kommunen (fra dec '08)
Jeg er syg med depression/belastningsreaktion og min arbejdsprøvning har vist at jeg vil kunne arbejde ca 20 timer om ugen.

Jeg blev skilt for tre år siden, og nu ser det endelig ud til at der kommer en ende på min skilsmissesag om bodeling. Og at jeg skal have en del penge af min xmand.

Men men... Så er problemet at man ikke må have formue når man modtager kontanthjælp. Hvilket jeg godt kan forstå... men alligevel... jeg har aldrig haft penge og har altid levet på en sten. Min xmand køret psykisk på mig og min søn (som ikke er hans), så jeg ahr lovet mig selv at hvis jeg fik penge ud af skilsmissen skulle jeg b.la invitere min søn på en dejlig ferie. Derudover har jeg måtte låne penge af mine forældre til indskud til min lejlighed. Og der er da andre ting, som jeg utroligt gerne vil bruge bare nogle af pengene til -en ny sofa, en cykel, udbetaling af SU-lån osv.

Så hvad hulen gør jeg? Hvis jeg er på kontanthjælp når pengenen bliver udbetalt regner de ud hvor mange måneders kontanthjælp udbetalingen svarer til -og så har jeg ikke mulighed for at betale min gæld eller give min søn et lille plaster på såret efter alt det han har været igennem.

nogen gode råd? Jeg er desperat!
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:34   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kan du få dine forældre til at lave et gældsbevis.

Som måske lyder lidt sådan her.

At de skal have deres gæld indfriet når du får pengene fra din skilsmisse.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 22:50   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Intence,

Jeg har de seneste 3 å levet af min formue og i starten har jeg som dig søgt andre muligheder for at beskytte den, men det holder jo ikke. Du er nødt til at søge afklaring omkring din situation, kan du revalideres, fleksjobbe, eller skal du på førtidspension, så er det sådan!!

Det kan sagtens være at de penge er rare at have, men det danske system er nu engang indrettet således at det hjælper de svage i samfundet. Når det kommer over mig at jeg ikke får offentlig hjælp, så tænker jeg, hvordan ville jeg tænke hvis der var en rig dame i Klampenborg (selvfølgelig) der havde kr. 300.000 på bank bogen, som sad og beklagede at hun ikke engang kunne få offentlig hjælp, der vil jeg sige, kom videre sådan er det.

Du bliver nødt til at se realiteterne i øjnene og kun derved kan du komme videre.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 00:41   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ Intence. Nu ved jeg ikke hvor mange penge du får. Men hvis du kan klare 20 timers arbejde, så kunne du måske finde dig et deltidsarbejde.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 09:08   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du skal få dine forældre til at lave et gældsbrev, hvilket jo er rimmeligt idet du skylder dem penge.

Derudover skal du vel sigte med fleksjob. Be skriftlig om stillingtagen til arbejdsevne, og få udfyldt din ressourceprofil hvis du ikke har en sådan.

Få evt din fagforening til at hjælpe dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 10:33   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Intence,

Jeg har måske misforstået dit indlæg ? Hvis du skylder dine forældre penge så er det en god idé med et gældsbrev fra dine forældre således at de evt. også kan forvalte din økonomi. Pengene må bare under ingen omstændigheder kommer til dem via din konto.

Søg, som de andre siger mod fleksjob, derved kan du få rettet skuden op og få del i de penge du kan glæde dig og din søn med.

Brug endelig også fagforeningen hvis du har en sådan en, det er jo det de er der til.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 10:55   #7
Intence
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: Holbæk
Indlæg: 24
Styrke: 14
Intence er ny på vejen
1000 tak for jeres svar. Jeg tror jeg må prøve at finde et deltidsjob så.

God sommer
Intence er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:42   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Uh, men vær lige opmærksom på, at du skal fortælle din sagsbehandler på kommunen, at du finder et deltidsjob, og ikke et fuldtidsjob, grundet dit helbred. Og sørg for at det bliver noteret i sagen, f.eks. ved at sende et brev eller noget...

For skulle det nu ske, at det ender ud med et fleksjob for dig i sidste ende, så er det vigtigt at du akn dokumentere, at du som det sidste valgte et deltidsjob, grundet dit helbred, og ikke fordi at du ville have tidligt fri hver dag.
For hvis ikke, så vil du kun få løn for 20 timer, hvis du en dag kommer i fleksjob, og ikke for 37 timer, som man ellers gør.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:55   #9
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
lad dine forældre gøre udlæg i alt hvad du måtte eje, incl. kommende indtægter fra en evt skilsmisse fra din x-box........

hvis de står som kreditor, før nogen banker, eller SKAT......

så skal de have en hel eller delvist udredning af deres tilgodehavdende...... om du derefter "låner" ved dem påny kan ingen forhindre.....

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 14:56   #10
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det er ikke for at være ond når jeg forslår et deltidsarbejde. Det er for at komme ud af "systemet" når du modtager dine penge. og så tror jeg ikke at den med et "gældsbrev" holder.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konflikt med kontanthjælp udbetaling? Wupday Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2013 22:07
Kontanthjælp udbetaling Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 18-12-2012 22:30
udbetaling af efterlønsbidrag ved kontanthjælp widowmaker Alt det andet 7 23-03-2012 15:11
Forskel på udbetaling af kontanthjælp BaNanna Alt det andet 27 27-01-2010 14:12
Kontanthjælp + Pensions udbetaling 1. mdr ? martin76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension