K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2007, 22:26   #1
sleepflower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2006
Indlæg: 2
Styrke: 0
sleepflower er ny på vejen
Hva kræver det?

jeg er lige nu på kontanthjælp bla pga depression og post traumatisk stress.Lige nu er jeg i arbejdsprøvning på en tv station og har fået det forlænget 3 måneder til den 1. juni.
Jeg har sagt til min sagdbehandler at jeg gerne vil have fleksjob, men hun lød meget afvisende, fordi hun ikke mener jeg er syg nok og at det jo nærmest er førtidspension. jeg mener jo bare at det burde være en fordel for dem at få mig i arbejde i stedet for at have mig parkeret på kontanthjælp gennem 2 år efterhånden.
jeg har envidere lige fået konstateret forhøjet blodtryk og skal derfor tage den lidt med ro.
Der hvor jeg arbejde rnu har sagt at de gerne vil have mig til fleksjobafprøvning og at der er mulighed for at ansætte mig i fleksjiob bagefter, hvis det går godt.

Min veninde siger at forhøjet blodtryk ikke er et argument der batter og det sikkert er fordi jeg er overvægtig, men kommunen kan da ikke bede mig om at tabe mig? Det kan da ikke være rigtigt?

HVordan gør jeg det hele. er det helt håbløst at overbevise min sagsbehandler?
sleepflower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2007, 23:11   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hva kræver det?

Hej Sleepflower.

Jeg vil som din veninde også sige at sådan noget som forhøjet blodtryk ikke batter noget

men da jeg også kan se at du har to psykiske lidelser så må kommunen vel have nogle planer om hvad der skal ske med dig , er der lavet en ressourceprofil og hvad siger den ?

Hvorfor er du i arbejdsprøvning (som jo er noget andet end aktivering) hvad forestiller din sagsbehandler sig at der skal ske (hvad arbejder i henimod)

der er mange forskellige former for skånehensyn i et fleksjob selv folk med evne til at arbejde op til 37 timers kan få bevilliget fleksjob...

Det er ikke mange oplysninger du kommer med her men jeg kan da skrive til dig hvad der kræves for at du kan komme i betragtning til en visitation til et fleksjob ...


Afgørelse om ret til fleksjob

Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.



Grundlaget for en afgørelse om fleksjob skal bestå af

1. en redegørelse for, at relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,

2. en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt muligheden for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3. en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og

4. en redegørelse for, hvorfor arbejdsevnen ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Når kommunen behandler sager om fleksjob skal reglerne om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne følges (Arbejdsevnemetoden).


Her kan du læse om hvordan man mere konkret vudere en arbejdsevne
http://<br /> http://147.29.40.90/_...060140205-REGL


Prøv at læse dette og hjælper det dig ikke så er du velkommen til at vende tilbage

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-03-2007, 20:37   #3
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Hva kræver det?

Man kan ikke kræve at du skal tabe dig. Men hvis det vurderes, at det forhøjede blodtryk er en følge af overvægt, kan man sige at behandlingsmuligheder ikke kan anses som udtømte - og dermed vil det blive et afslag på fleksjob da behandlingsmulighederne skal være udtømte.

Men, jeg vil give Hejdien ret i, at du skriver om depression og PTSD - hvordan er det med det ?
Er du i behandling og er der udsigt til bedring af disse lidelser ?

Når man taler om alle former for hjælp efter den sociale lovgivning i forhold til fremtidig forsørgelsesgrundlag, skal det jo være det hele både barrierer og ressourcer der skal spille en rolle.

Mvh Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2007, 07:57   #4
sleepflower
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2006
Indlæg: 2
Styrke: 0
sleepflower er ny på vejen
RE: Hva kræver det?

forhøjet blodtryk ligger i familien, stort set alle familiemedlemmer har det. Min læge snakker om at skifte til en ny slags antidepressiver for at se om de forhøjer blodtrykket yderligere.
Jeg får til kognitiv terapi hos lokalpsykiatrien, men det kan jo tage længe inden jeg får helt godt igen, og jeg vil egentligt gerne have et arbejde. Er ved at være træt af at være på kontanthjælp.
sleepflower er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob kræver elektrochok Vej86 Politik og Samfund 27 08-03-2012 13:01
hvad kræver det at få plejeorlov?? kandelsdorff Alt det andet 5 14-02-2011 09:27
Banken kræver mukke Alt det andet 2 26-06-2009 14:24
Det kræver næsten en Ph.D...... hutti Alt det andet 11 21-10-2008 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension