K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2013, 13:06   #11
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
mon ikke de også vil fjerne folkepensionen
Hvilken folkepension ?

For mig og mange mange andre er den allerede afskaffet. Det skete med indgåelsen af tilbagetrækningsreformen tilbage i 2011.

Det er ærlig talt skræmmende så få danskere der har sat sig ind i hvad denne "reform" i virkeligheden indebærer.

Folkepensionen blev med aftalen sat op til 70,5 år. For undertegnede dog "kun" 69 år , grundet min allerede fremskridende alder :-).

Reformen betyder folkepensionen de facto blev afskaffet for mange ( hovedsageligt inden for lavindkomstgrupperne ).
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 13:22   #12
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
nu er jeg psykisksyg, så jeg lever nok 10-15 år kortere end gennemsnitet. når aldrig at blive folkepensionist.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 13:43   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvilken folkepension ?

For mig og mange mange andre er den allerede afskaffet. Det skete med indgåelsen af tilbagetrækningsreformen tilbage i 2011.

Det er ærlig talt skræmmende så få danskere der har sat sig ind i hvad denne "reform" i virkeligheden indebærer.

Folkepensionen blev med aftalen sat op til 70,5 år. For undertegnede dog "kun" 69 år , grundet min allerede fremskridende alder :-).

Reformen betyder folkepensionen de facto blev afskaffet for mange ( hovedsageligt inden for lavindkomstgrupperne ).
Enig Halse..

Men på det personlige plan, er jeg kun glad for at få et par år mere på førtidspension, da folkepension betyder, at jeg vil gå 2600 kr ned om måneden.
Så for folk på førtidspension, er det jo en mega håndsrækning at folkepensionsalderen bliver udskudt. For alle andre er det nok noget hø.

Eller har jeg misset noget??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 14:01   #14
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nej.

For førtidspensionister er reformen isoleret set en ubetinget fordel. Det har dog helt sikkert ikke været tilsigtet , men blot en konsekvens.

Jeg glæder mig da på dine vegne , hvis du lover at græde på mine og andres
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 15:19   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
DET lover jeg, Halse - hvis jeg i det hele taget bliver så gammel at jeg kommer til at nå folkepensionsalderen

Og HVIS jeg i det hele taget kan beholde førtidspensionen, hvem ved hvad Løkke finder på?? Måske skal jeg revurderes og køres rundt som meget våd karklud på sandet gulv..


Der kan dæleme nå at ske meget på 25-30 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 16:24   #16
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Jeps ingen kan vide sig sikker hvad fremtiden bringer hvis Løkke får sin vilje sikkert som Helenekr skriver,så bliver det sikkert at vi skal ud og afprøves igen osv osv til vi ligner noget der er mere dødt end levende,men ja det er vel det han håber på,så er vi jo ik til last for samfundet mere
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 18:50   #17
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
HMM, hvad pokker vil de gøre med alle de førtidsPEN
der bor i andre land, de kan da ikke bare kalde dem hjem, DET TROR JEG IKKE PÅ !!!! eller hvordan ?
mvh
redy
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 21:01   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvilken folkepension ?

For mig og mange mange andre er den allerede afskaffet. Det skete med indgåelsen af tilbagetrækningsreformen tilbage i 2011.

Det er ærlig talt skræmmende så få danskere der har sat sig ind i hvad denne "reform" i virkeligheden indebærer.

Folkepensionen blev med aftalen sat op til 70,5 år. For undertegnede dog "kun" 69 år , grundet min allerede fremskridende alder :-).

Reformen betyder folkepensionen de facto blev afskaffet for mange ( hovedsageligt inden for lavindkomstgrupperne ).
Ja jeg ved det godt... fatte ikke de istedet for ikke gjorde det nemmere for ældre at blive på arbejdet..

Dem der gerne vil arbejde når de er 70 år de får jo ikke lov....







Og svaret på om de kan tage alle ftp op til overvejelse selvom folk bor i udlandet...

Jo det tror jeg godt de kan, spørgsmålet er så hvor hurtigt får du din skønne MåZ hjemad hvis det betyder at de KUN kigger på hvad der dengang lå om dig..

Og det heeeelt store spørgsmål bliver, hvis de revurderer alle ftp.. Hvilke regler bliver det så efter når du på Ny får ftp..

Tror i ikke de vil lave ens regler for alle fremadrettet så? Ellers bliver det vel et værre cirkus for dem at holde styr på....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 21:26   #19
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af redy Se meddelelser
HMM, hvad pokker vil de gøre med alle de førtidsPEN
der bor i andre land, de kan da ikke bare kalde dem hjem, DET TROR JEG IKKE PÅ !!!! eller hvordan ?
mvh
redy
Det kan de da sagtens. Hvorfor skulle de ikke kunne det?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 23:43   #20
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg ved godt de er et ugleset parti, men syntes i hvert fald det er lige på kornet, af hvad jeg tænker.

DF afviser større reformer

Dansk Folkeparti afviser større reformer modsat De Konservative og Liberal Alliance, som vil sænke skatterne, beskære det offentlige og forbedre virksomhedernes konkurrenceevne, fastslår partilederen.

- Der er behov for en periode, hvor danskerne kan få ro, fred og tryghed. Så der også bliver mulighed for at sætte gang i tingene igen, siger Kristian Thulesen Dahl.

- Jo længere politikerne taler om at lave helt grundlæggende om i vor samfundsmodel, jo flere er utrygge for fremtiden i forhold til at sætte forbruget op og dermed skabe vækst og beskæftigelse igen, siger Kristian Thulesen Dahl.


http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0511155500.htm
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Johanne for helvede... Abraxus Politik og Samfund 6 13-09-2013 14:57
Ny reform af FtP? Bato Politik og Samfund 12 14-09-2012 14:19
jeg har været udsat for vold og er igennem et sandt helvede lige nu pjuske Dit og Dat 17 16-03-2009 17:06
Håb forude med handicapkonvention zuza Nyt om loven 0 15-10-2008 17:02
Helvede - hvad er det? Hvor er det? zuza Politik og Samfund 3 24-03-2008 16:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension