K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2012, 14:29   #1
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Findes der en mellemting mellem flex og pension?

Hej med jer.

Som personlighedsforstyrret på alle mulige måder, kan arbejdslivet være en hård verden.
Kommunen og arbejdsgiver, vi hive så meget ud af en så muligt, for at få mest muligt ud af en, rent økonomisk. Og det er der jo ikke noget at sige til, som sådan.

Men. Når man ikke kan klare skærene og ikke kan arbejde nok til fleksjob (er visiteret til det) og er for rask til pension... Hvad så?

Mine begrænsninger er psykisk. Jeg er 40 år, har en mildere form for ADHD, angst i nogen grad, socialfobi og en såkaldt uspecificeret personlighedsforstyrrelse. Arbejder pt 28 timer om ugen og selvom jeg oveni mit flexjob tilskud (til arbejdsgiver) OG en form for handicaptilliæg, så kan jeg ikke få lov, til at gå ned i tid.

I sin tid, da jeg blev visiteret, var et af mine skånehensyn, at jeg skulle have en ugentlig fridag og en samlet arbejdsuge på ca. 20 - 21 timer. Men jeg arbejder hver dag nu, for ikke mine dage skal blive for lange, for timeantallet, kan der ikke pilles ved.

Jeg magter ikke at kæmpe mere med det. Jeg har SÅ mange antenner ude og hvad der for andre er bitte små ting, er mange gange kæmpe store for mig.

Kan man arbejde på pension og få ekstra ud af det, rent økonomisk, eller er der andre regler/muligheder, som jeg ikke kender?
.. Når nu jeg ikke kan arbejde nok til fleks og er for rask til pension...
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 14:36   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YingYang Se meddelelser
personlighedsforstyrrelse. Arbejder pt 28 timer om ugen og selvom jeg oveni mit flexjob tilskud (til arbejdsgiver) OG en form for handicaptilliæg, så kan jeg ikke få lov, til at gå ned i tid.

I sin tid, da jeg blev visiteret, var et af mine skånehensyn, at jeg skulle have en ugentlig fridag og en samlet arbejdsuge på ca. 20 - 21 timer. Men jeg arbejder hver dag nu, for ikke mine dage skal blive for lange, for timeantallet, kan der ikke pilles ved.
Hvem har fortalt dig, at du ikke kan gå ned i tid?

Du skal kontakte jobkonsulenten for dette.

Hvis man er for syg til fleks, så skal man have fp, søg evt. på "Helsingørdommen", her på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 14:49   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du kan arbejde 20 - 21 timer....og du i øjeblikket arbejder 28 timer....

Så kan du glemme alt om at få en pension....

Som jeg forstår dit indlæg...så vil det hele være fint hvis du kommer ned på de 20 timer??

Evt med en fridag pr uge??

Du skal kontakte din jobkonsulent og fortælle ham hvordan tingene hænger sammen...

Det er hans job at få det til at hænge sammen for dig....og gør ham ikke dette....ja så bør du klage over ham...

I den klage bør du skrive at det er fuldstændigt vanvittigt hvis du skulle miste dit fleksjob pga 8 timer pr uge...

Der er mange der arbejder i fleksjob 20 timer pr uge....der er endda flere der arbejde mindre end det...

Nu kender vi jo ikke din nuværende arbejdsplads og om det ville kunne lade sig gøre der...men ellers ville det kunne lade sig gøre et andet sted..

Så det kan altså godt lade sig gøre at have et fleksjob for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 14:50   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af YingYang Se meddelelser
Hej med jer.

Som personlighedsforstyrret på alle mulige måder, kan arbejdslivet være en hård verden.
Kommunen og arbejdsgiver, vi hive så meget ud af en så muligt, for at få mest muligt ud af en, rent økonomisk. Og det er der jo ikke noget at sige til, som sådan.

Men. Når man ikke kan klare skærene og ikke kan arbejde nok til fleksjob (er visiteret til det) og er for rask til pension... Hvad så?
Så skal dit job reguleres så er der noget galt og du skal gå op og snakke med din læge om det, fleksjob er en måde til selvforsørgelse ikke til at man skal arbejde den sidste livsgnist ud af folk..

Citat:
Mine begrænsninger er psykisk. Jeg er 40 år, har en mildere form for ADHD, angst i nogen grad, socialfobi og en såkaldt uspecificeret personlighedsforstyrrelse. Arbejder pt 28 timer om ugen og selvom jeg oveni mit flexjob tilskud (til arbejdsgiver) OG en form for handicaptilliæg, så kan jeg ikke få lov, til at gå ned i tid.
Hvem er det der siger at du ikke kan gå ned i tid ? du skal en gang imellem have besøg af jobkonsulent og her gælder det i samarbejde med jobkonsulent, fagforening og arbejdsgiver at finde de optimale arbejdsvilkår for dig ..
Har din jobkonsulent været og snakket med dig og din arbejdsgiver og i så fald hvad han han/hun sagt, og ikke mindst har du sørget for at være ved din læge og fortælle hvordan du har det, man skal altid sørge for at have sin læge med på sidelinjen også når man er i fleksjob

Citat:
I sin tid, da jeg blev visiteret, var et af mine skånehensyn, at jeg skulle have en ugentlig fridag og en samlet arbejdsuge på ca. 20 - 21 timer. Men jeg arbejder hver dag nu, for ikke mine dage skal blive for lange, for timeantallet, kan der ikke pilles ved.
Har du oplyst din jobkonsulent om dette ?
Det lyder lidt som om du bliver presset over evne og det kan i sidste ende gå helt galt .. (taler af erfaring) man har også selv et vist ansvar for at sige fra


Citat:
Jeg magter ikke at kæmpe mere med det. Jeg har SÅ mange antenner ude og hvad der for andre er bitte små ting, er mange gange kæmpe store for mig.

Kan man arbejde på pension og få ekstra ud af det, rent økonomisk, eller er der andre regler/muligheder, som jeg ikke kender?
.. Når nu jeg ikke kan arbejde nok til fleks og er for rask til pension...
Man kan i følge loven godt arbejde ved siden af pension, men desværre står der også i pensions loven at man ikke må have noget erhvervsevne tilbage og det går de meget meget højt op i , så ikke mange på pension kan i dag klare at tage et job og tjene de op til 60.000 man kan uden at blive trukket, for der er simpelthen ikke mere erhvervsevne tilbage når man bliver tilkendt pension...


Det jeg ville foreslå dig at gøre var at tage kontakt til din læge og få snakket om dine problemer...

Samtidig ville jeg sende en skrivelse til jobkonsulenten omkring problemerne og se om jeg kunne få sat tiden ned...

Det kan lykkedes selv om det godt kan virke håbløst , hvis ikke du er i fagforening så ville jeg med det samme få meldt mig ind i en sådan, da man desværre ser at arbejdsgiver der ikke kan hive lidt overskud ud af flekser ofte ender med at fyre dem ...

Til jobkonsulenten ville jeg skrive noget ala (og sende mail til sb samtidig så to er klar over hvad der sker og at de begge er viden om at du har råbt om hjælp )

Citat:
Til (jobkonsulentens navn)


Jeg skriver til dig da jeg er ansat ved (skriv arbejdsgivers navn ) jeg er ansat i 28 timer om ugen , men magter det simpelthen ikke, jeg har hverdag problemer i form af (skriv hvilke problemer du får af din arbejdsuge )

Da jeg blev visteret til fleks var skånehensyn netop på 20-21 timer samt en ugentlig fridag hvor jeg kunne rekreere mig lidt, jeg gik med til at prøve 28 timer da det var det der var brug for i virksomheden, men det tære simpelthen for meget på mit helbred.

Jeg ønsker derfor en samtale med dig ang min fremtid i mit job og mulighederne for at få sat mine timer ned til evt de oprindelige 20-21 timer om ugen og den ugentlige fridag , da jeg ellers er bange for at jeg vil ryge ind i et længerevarende sygdoms forløb og det er jo hverken i min eller arbejdsgivers eller kommunes interesse ..

Jeg har nu i (skriv hvor længe) givet det en chance på de 28 timer, men det holder ikke i længden, og jeg skal derfor bede om at du tager en samtale med mig hvor vi kan finde ud af hvad der skal ske og hvordan jeg skal forholde mig, jeg har naturligvis været ved lægen og jeg har gjort alt hvad der står i min magt for at få det til at fungere , det kan jeg desværre bare ikke.

Derfor ser jeg frem til hurtigst muligt at høre fra dig med en tid til en samtale omkring min fremtid på fleksjob marked..


Med venlig hilsen

Dit navn adresse og telefon nummer

Obs jeg gør opmærksom på at denne mail bedes lægges ind i min sag samt at den ligeledes er sendt til min fagforening og min sagsbehandler

Noget i den stil (ret den selv til ) ;-)

Men det er vigtigt at du får gjort det på skrift at der bliver fulgt op på din sag af din jobkonsulent samt at du på et senere tidspunkt kan dokumentere at du har gjort hvad du kunne for at få rettet op på din arbejdssituation ...

Du skal og må ikke give op .. der er ikke nogen der kommer fra 28 timer til førtidspension, så det vigtigste er at du får dit job til at fungere og i sidste ende er der ikke andet at gøre end at sygemelde dig, du skal ikke finde dig i at dit helbred bliver yderligt forværret fordi man ikke vil lytte til dig og husk fagforeningen ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 15:18   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
du kan da godt gå ned i tid..jeg ved godt nok ikke om reglerne er ændret idag..var sidst i fleksjob 2oo6 - men da jeg var det havde chefen,jobkonsulenten og mig et årlig møde,hvor vi snakkede om hvordan det gik og om timerne passede el.om jeg ku gå lidt op el.skulle lidt ned..det opfattede jeg ikke som et problem og var der det mindste var jeg altid velkommen til at ringe..kan arbejdsgiveren se du ikke kan holde til så mange burde du kunne komme ned..
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 15:31   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Jeg husker sidste samtale med min daværende jobkonsulent, ved det årlige opfølgnings-møde, marts-april 2010, var noget provokerende.

Kan huske jeg sagde; at jeg knap kunne holde til de 18 timer ugentlig, som jeg var visiteret til.

Det svar jeg fik retur var; at jeg skulle være fleksibel, og arbejde så tæt på de 37 timer om ugen, som overhovedet muligt, da man ikke længere holdt sig inden for den snævre grænse mine timer var visiteret til.

Jeg gik fuldstændig i baglås, og tabte talens ord af bare chok.

Fandt aldrig ud af, om han havde hjemmel til at udtale sig således. Der gik ikke lang tid efter denne samtale, til jeg måtte sygemeldes i et år, og blev herefter visiteret til pension.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 16:08   #7
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Tak for alle svar.

Kommunen vil have mig op i tid, da de mener jeg kan klare det. Og min arbejdsgiver siger han ikke kan sætte mig ned i tid, grundet økonomien.

Hende jeg snakker med, hedder en "fastholdelseskonsulent".
Og jeg tvivler faktisk også på, at jeg overhovedet kan klare 20 timer i sådan en virksomhed, som jeg nu er i, da "den" prikker rigtig meget til mine psykiske problemer..
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 16:10   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen vil altid have alle op i tid...kan man ikke det...tja...så hjælper det jo ikke at kommunen vil have det (kommunen vil helst have at du kommer i ordinært arbejde så de slipper for at have en i fleksjob)

Er man syg....ja så er man syg...og så kan man ikke forlange mere af folk end at de gør deres bedste....uanset hvad kommunen ellers helst vil have..

Det er stadig din jobkonsulent der skal få det til at fungere på dit fleksjob...

Har du noget lægeligt der kan bakke din sag op om at gå ned til det du er visiteret til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 19:09   #9
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Kommunen vil altid have alle op i tid...kan man ikke det...tja...så hjælper det jo ikke at kommunen vil have det (kommunen vil helst have at du kommer i ordinært arbejde så de slipper for at have en i fleksjob)

Er man syg....ja så er man syg...og så kan man ikke forlange mere af folk end at de gør deres bedste....uanset hvad kommunen ellers helst vil have..

Det er stadig din jobkonsulent der skal få det til at fungere på dit fleksjob...

Har du noget lægeligt der kan bakke din sag op om at gå ned til det du er visiteret til...
Og det job jeg har, er jo noget af det lavest lønnet, så at jeg skal presses så meget, er mig lidt en gåde.
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 19:13   #10
YingYang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2012
Indlæg: 38
Styrke: 13
YingYang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så skal dit job reguleres så er der noget galt og du skal gå op og snakke med din læge om det, fleksjob er en måde til selvforsørgelse ikke til at man skal arbejde den sidste livsgnist ud af folk..



Hvem er det der siger at du ikke kan gå ned i tid ? du skal en gang imellem have besøg af jobkonsulent og her gælder det i samarbejde med jobkonsulent, fagforening og arbejdsgiver at finde de optimale arbejdsvilkår for dig ..
Har din jobkonsulent været og snakket med dig og din arbejdsgiver og i så fald hvad han han/hun sagt, og ikke mindst har du sørget for at være ved din læge og fortælle hvordan du har det, man skal altid sørge for at have sin læge med på sidelinjen også når man er i fleksjob



Har du oplyst din jobkonsulent om dette ?
Det lyder lidt som om du bliver presset over evne og det kan i sidste ende gå helt galt .. (taler af erfaring) man har også selv et vist ansvar for at sige fra




Man kan i følge loven godt arbejde ved siden af pension, men desværre står der også i pensions loven at man ikke må have noget erhvervsevne tilbage og det går de meget meget højt op i , så ikke mange på pension kan i dag klare at tage et job og tjene de op til 60.000 man kan uden at blive trukket, for der er simpelthen ikke mere erhvervsevne tilbage når man bliver tilkendt pension...


Det jeg ville foreslå dig at gøre var at tage kontakt til din læge og få snakket om dine problemer...

Samtidig ville jeg sende en skrivelse til jobkonsulenten omkring problemerne og se om jeg kunne få sat tiden ned...

Det kan lykkedes selv om det godt kan virke håbløst , hvis ikke du er i fagforening så ville jeg med det samme få meldt mig ind i en sådan, da man desværre ser at arbejdsgiver der ikke kan hive lidt overskud ud af flekser ofte ender med at fyre dem ...

Til jobkonsulenten ville jeg skrive noget ala (og sende mail til sb samtidig så to er klar over hvad der sker og at de begge er viden om at du har råbt om hjælp )




Noget i den stil (ret den selv til ) ;-)

Men det er vigtigt at du får gjort det på skrift at der bliver fulgt op på din sag af din jobkonsulent samt at du på et senere tidspunkt kan dokumentere at du har gjort hvad du kunne for at få rettet op på din arbejdssituation ...

Du skal og må ikke give op .. der er ikke nogen der kommer fra 28 timer til førtidspension, så det vigtigste er at du får dit job til at fungere og i sidste ende er der ikke andet at gøre end at sygemelde dig, du skal ikke finde dig i at dit helbred bliver yderligt forværret fordi man ikke vil lytte til dig og husk fagforeningen ..
Rigtig mange tak for rådet.
Det piner mig, at være i denne situation, for jeg har ikke lyst til at kræve "for meget" Det er i forvejen ikke rart, at være "på ryggen" af samfundet.
Og jeg kan godt forstå, at andre har svært ved at tro, at jeg har SÅ mange problemer, som jeg nu har.
Jeg ser riemlig "normal" ud, er ikke overvægtig, dyrker motion flere gange om ugen, er gift og har 2 glade børn.

.. Men jeg var på stoffer som ung og jeg tror de har ødelagt mit sind, som i forvejen er sart..
YingYang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der regler for timelægningen af flex? keheii Spørgsmål ang fleksjob 18 01-10-2013 16:12
deltids flex findes det dutzie Spørgsmål ang fleksjob 39 01-02-2012 21:07
mellem fleks og pension sanne mor Spørgsmål ang fleksjob 3 13-10-2010 08:52
Fanget mellem flex og førtidspension Bigmum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-05-2009 13:58
Mellem flex og ftp arhar Spørgsmål ang fleksjob 2 05-06-2007 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension