K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 22:27   #81
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Krydser fingre EE for at din økonomi klarer sig så du kan blive boende.. for det er nr 1 at kunne bo tæt ved ens unger..

Min nedgang i økonomien har betydet at jeg måtte flytte en en anden og meget mindre lejlighed..
Og nu håber jeg så bare på at min 2. arbejdsprøvning er overstået så vi kan komme videre.. blev jo visiteret til flexjob på 15 tim pr uge for 1½ år siden.. og pt er jeg nede på omkring 5 eff. timer pr uge .. så jeg er spændt på hvor jeg går hen... om det stadig vil være flex eller om det hedder fp

Jeg er også så heldig at ha både en smadder god sagsbehandler og en smadder god jobkonsulent .. og jeg føler at de begge arbejder for mig.. uden skjulte dagsordner..
Kh
Lone
Hej Lone,

Jeg overså dig lige Sorry.

Det lyder dejligt at du er visiteret til fleksjob,er du så på fleksjob ydelse ?

Altså jeg har haft 4 forskellige sagsbehandlere, den ene har jeg slet ikke mødt og den sidste her som er teamleder har jeg kun "kendt" siden februar 2010. På det møde jeg havde med hende i februar sagde hun at jeg bare kunne maile hvis jeg havde nogle spørgsmål, det har jeg så gjordt ind i mellem, men jeg har sjældent fået svar. Det var selv om det var korte mails eller "RYKKER" mails. Jeg ved bare ikke rigtigt hvordan hun står, men tror at hun er på min side, men hun må jo også følge lægekonsulentens vurdering, jeg ved ikke lige hvad der skal til !!??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 22:55   #82
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Helt ok EE...

Jepsen jeg er på ledighedsydelse... og jeg er bange for at jeg er en af dem der vil ha svært ved at få et flexjob.. både pga min alder, men også pga en del skånehensyn..

Uha, det der med mange forskellige sagsbehandlere kender jeg alt for godt.. det er 5 år siden jeg blev sygemeldt.. så jeg har haft en masse.. og også flere som jeg bare fik brev om .. og et par dage efter så kom der et nyt brev med en ny sagsbehandler
Så da jeg fik hende som jeg har nu, så skulle jeg jo lige høre om hun havde tænkt sig at rejse til en anden by .. eller om hun skulle være gravid de næste par år ... heldigvis svarede hun nej til begge ting

Det er altså bare drøn irriterende at din sagsbehandler ikke lige svarer på din mail.. hun behøver jo ikke at bruge oceaner af tid på det.. hun skal jo bare lige inform. dig om det sidste nye eller svare på dine spørgsmål..
Jeg skrev en mail til min sagsbehandler her i weekenden.. hun skulle da lige høre hvordan jeg havde det i min arbejdsprøvning og mandag lå der svarmail fra hende.... Og jeg mailer også et par gange om ugen med min jobkon.

Nu har jeg jo ikke erfaring i fp.. men hvis man nu ser logisk på det, så fatter jeg simpelthen ikke at de forskellige parter på rådhuset ikke lige laver et rundsbordsmøde... finder ud af hvilke lægepapir der er brug for - får det indhentet og så fiser sagen afsted til pensionsteamet..
hehe men når jeg læser de forskellige tråd herinde så kan jeg jo læse at det er ønsketænkning der jeg ser som logisk

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:05   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det værste for mig Lone, er jo så blot at jeg ikke kan få nogen ydelse overhovedet, end ikke kontant hjælp. Når jeg så engang får brugt den formue som er en del af den jeg lever af, så bliver min kontanthjælp så modregnet den private Tab af erhvervsevne forsikring jeg har, jeg skulle jo nødig have det for godt .

Men jeg har det godt og det er det jeg trøster mig selv med. Jeg er blevet bedre til at forstå mine grænser og respektere dem og det selvom jeg stadig har 2 - 3 nedture om dagen. Bare det at jeg kan opleve at have det godt og kunne opleve at have mine børn og nyde det, det er guld værd for mig.

Det jeg bare ikke kan forstå er at man ikke kan kommunikere med sin sagsbehandler. Jeg går for at være god til at kommunikere med folk, ikke dem af den "irriterende" slags , men kan godt konkretisere mig og deslige. Jeg har dog i dette system lært at man taler kun med max 3 - 5 ord: "har du fået svar" eller "hvad skal der videre ske". Jeg syntes simpelt hen at det er fald færdigt og undervurdering af sagsbehandlernes kompetence.

Men der er jo ikke andet for end at tage den fra en ende af og blive færdig med den korrespondance.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:20   #84
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Andersine,

Tak for at du har taget dig tid til at læse min tråd .

Jeg føler at der er mange løse ender i min sag pt. Jeg havde naturligvis håber at lægekonsulenten i går havde meldt til min sagsbehandler at sagen var klar til indstilling. Dog skal det siges at jeg troede at han ville hænge sig mere i en lidt uklar ADHD diagnose mulighed, men nu er det så noget andet.

Og det er der jeg bliver lidt usikker. Lægekonsulenten, stiller sig ikke til tåls med at min psykiater har forklaret sig "mig" i sin status rapport, nej nu vil han også have en eller anden overlæge til at give sit besyv med om alle der er yderligere behandlingsmuligheder, selvom min psykiater og "kommunens" psykiater mener at der ikke er !!. Denne overlæge som jo selv i sin tidligere rapport har henstillet til min psykiater for yderligere afklaring, hun kan jo så sige noget andet, som lægekonsulenten så vil have min psykiater til at se på. !!

Ja det ville da være godt med et møde, men fagforeningen (de kristlige for de er de billigste ) lød ikke på mig som om det var særligt skarpt at bede om en plan for den helbredsmæssige afklaring og arbejdsevne afklaringen ?? DEt lyder jo som om vi starter fra år 0 ? Måske skal jeg vente til min psykiater rapport har været over denne overlæge og de har hørt fra hende ?

Min sagsbehandler/lederen af afklaringes teamet, spørger bare mig og hvad jeg siger til at hun sender rapporten fra min psykiater videre til overlægen fra psykiatrisk skadestue. Tjaaa hvad skal jeg sige, har hun ikke en holdning til min sag ?? Det er jo hende der skal indstille i sidste ende, hvorfor anbefaler hun ikke bare at det er det vi gør for sådan og sådan ?? Jeg mangler noget ansvarstagen og en holdning fra min sagsbehandler, men hun er jo mit eneste håb ??

Hvad ville du gøre Andersine og hvordan tror du min sag vil forløbe videre. Tror du at jeg vil blive "tvunget" til at deltage i et ny terapi forløb evt. på Stolpe gården for at kommunen derefter kan se om "jeg er blevet bedre"? Og vil jeg derefter skulle ud i en ny arbejdsprøvning fordi den jeg har bag mig efterhånden er forældet ?? Fagforeningens jurist siger så at det nok blot vil være en kort arbejdsprøvning idet jeg jo har 6 mdr. bag mig der blev afsluttet januar 2009.

Jeg er lidt i vildrede og jeg vil egentlig gerne vide hvor min sagsbehandler står, samt have en tidshorisont for det stresser mig at jeg ikke ved om jeg er købt eller solgt og i så fald hvornår.

Skal jeg kræve et møde inden sommer ferien blot med min sagsbehandler eller skulle jeg sørge for at få min fagforening, som dog ikke kender mig "endnu" ?

Kh. EE
Hej Andersine,

Jeg håber at du kan "nå" at give mig nogle gode råd med i aften. Skal jeg vente til opfølgningsmøde med min sagsbehandler efter at vi har hørt fra denne overlæge ? Skal jeg inddrage fagforeningen, selvom de ikke kender mig ? Ved ikke om de "vil", men jeg kan jo prøve.

Ser frem til at høre fra dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:23   #85
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, jeg er godt klar over at du sparer din kommune for en del penge - og jeg håber sørme at du får pension før din formue er brugt op.. så du kan nyde det

Jeg er stadig ikke god til at passe på mig selv.. jeg bliver lige overrasket hver gang jeg har opbrugt mit krudt og så bare klasker sammen.. så jeg mangler en del i at kende mine grænser.. tja, jeg kender dem jo godt jeg kan bare ikke forlige mig med at jeg ikke kan lave ret meget...

Ved du hvad EE.. det der med at blive glad for de små ting i hverdagen.. hvad enten det er ens børn .. solskin eller noget helt andet.. det er bare så skønt.. det giver en et skud energi, så man er klar til ny modgang ...

Det må da være i alles interesse at du og din sagsbehandler har en god kom. for så vil der heller ikke komme nogle upser hvor en af jer misforstår den anden..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:31   #86
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det med pengene er ikke så meget, men jeg vil bare gerne kunne leve, for selvom jeg har en familie, ved jeg at de ikke vil kunne hjælpe mig økonomisk og det er selvom min far nok har pengene til det. Jeg må klare mig selv og sådan er det. Jeg har prøvet at få sat lidt penge af til mine børn, for det er jo også vigtigt i forhold til den fremtid de går i møde.

Jeg nyder at jeg kan ligge på sofaen og heale mig selv, for det kan jeg. Jeg nyder at jeg kan "nøjes" med at have mine børn løbende og fast til overnatning 2 gange om ugen og jeg kan betale mig fra det. Ufatteligt jeg burde kunne så meget mere, men sådan er det nu engang.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:31   #87
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
EE:
Jeg kan da lige nå et sidste indlæg inden sengen kalder

Jeg synes du skal tage mødet med det samme, så kan du måske også få en ordentlig forklaring på det med overlægen, og jeg synes du skal have din fagforening (eller en anden bisidder med) for at i er flere der hører det samme.

Det er som sagt også en god ide, med en nedskreven slagplan, så den ligger, og du ved, eller bare kan få en nogenlunde ide om, hvad der skal ske!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:43   #88
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok tak, jeg tror at jeg holder det første møde selv, men vil lige sende en mail til min sagsbehandler om booking for samme. En bisidder kunne være min veninde, som dog er stået lidt af og ikke kender så meget til systemet (det er der jo snart ingen der gør) og jeg tror at fagforeningen er lidt for grøn endnu. Jeg må få skrevet nogle punkter ned til mødet og så få afklaret den videre fremfærd i min sag.

Sov godt, godnat.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 23:49   #89
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Lyder som en smadder god ide EE..

Glemte forresten at skrive i mit sidste indlæg.. jeg har fået min læge med på at jeg skal ha et kursus i Mindfulness forebyggelse af stress.. det ville jo være lykken hvis jeg kunne lære at ha en bold i luften uden at dreje 27 gange rundt om mig selv

Godnat herfra... nu vil jeg se dyner og læse længe og så nyde at jeg har en fridag i morgen
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 08:24   #90
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhh, jeg elsker mindfullness. Jeg har selv været på et 3 mdr. kursus i min psykologs praksis. Det startede med at vi skulle sidde og se på en rosin der lå i en skål. Så skulle vi tage den op, se på den, dens former, farve længde, lugte til den osv. Det var helt unikt, at være i det man var i. Det er hvad mindfull handler om. Det har lært mig meget, nu kan jeg efterhånden ligge på sofaen uden at være 1000 andre steder. Vi fik også en cd med meditation "øvelser" indtalt, det er super. Det har været med til at jeg bare kan "være" uden at lytte til noget og bare mærke mig selv og min krop, ro er det bedste i nuet.

Nå men det bliver skønt for dig at prøve det er jeg sikker på.

Jeg har endnu ikke fået skrevet til min sagsbehandler. Ved ikke om hun bare siger, at vi lige først jo må høre hvad hende overlægen har at sige og så tage et møde !!?? Vi skal jo sikkert have hendes udtalelse under alle omstændigheder. Måske er det bedre at vente med mødet til bagefter ?

RETTELSE: Jeg har lige mailet til min sagsbehandler og bedt om et møde omkring min sag. Jeg vil gerne have en plan for denne og gerne have aktindsigt forinden, så jeg kan sikre mig at de har alle de papirer i min sag som jeg har. Mødet skal være snarest inden min sagsbehandler går på sommerferie. (har samtidig spurgt hvornår det er). Åhh, det bliver spændende hvad hun svarer, når hun svarer !!??

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 02-06-2010 kl. 08:37.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension