K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2011, 18:14   #371
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE.. jeg ville søge aktindsigt .. bare så du er med på hvilke ting der er sendt med fra din kommune..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:19   #372
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig, så ved du om kommunen har sendt det hele
du kan jo godt se hvis de kun har sendt den halve sag

havde gjort det samme som du er i gang med
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:24   #373
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Okaj, de skriver så at man kan emaile med digital signatur, det er da efterhånden yt, hvad med nem id !!?

Måske skal jeg bare maile til ham jeg har mailet med omkring ventetiden i BAN og min klagesag ved borgmesteren.

Jeg håber, at jeg kommer først med min arbejdsprøvning og jeg håber at jeg får en god ny sagsbehandler som jeg skal møde d. 11/8. Hvis hun ikke har sat sig ind i min sag, som hendes teamleder hævder, så får sidst nævnte lige en mail. Dette naturligvis kun hvis det er en af mine gode dage he, he.

Tror I at job centeret kan nægte arbejdsprøvningen på erhvervscenteret ? Det koster jo penge for dem. Måske vurdere de at jeg kan afprøves andet steds på en ny virksom hed. Bør de ikke følge pensionsnævnets forslag i det afslag jeg har fået ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-07-2011 kl. 18:32.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 18:41   #374
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jo det skal de følge, du kan jo medbringe afgørelsen til jeres møde den 11/8.

Måske er du heldig med en kort afprøvning på det erhverscenter, dvs mindre end 3 mrd. da de jo som sagt ikke modtager refusion, da du intet modtager.

Tror bestemt du meget snart er helt færdig, ja både som gårdsanger og med den slåskamp hos kommunen ;-)

Tænker på dig, det lykkes snart, skriv en mail vedr. aktindsigt, og til møde fortæl, du er positiv indstillet for en afprøvning i henhold til afgørelse.

Så har du gjort, alt hvad der stod i din magt, knuzz
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 20:33   #375
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Okaj, de skriver så at man kan emaile med digital signatur, det er da efterhånden yt, hvad med nem id !!?

Måske skal jeg bare maile til ham jeg har mailet med omkring ventetiden i BAN og min klagesag ved borgmesteren.

Jeg håber, at jeg kommer først med min arbejdsprøvning og jeg håber at jeg får en god ny sagsbehandler som jeg skal møde d. 11/8. Hvis hun ikke har sat sig ind i min sag, som hendes teamleder hævder, så får sidst nævnte lige en mail. Dette naturligvis kun hvis det er en af mine gode dage he, he.

Tror I at job centeret kan nægte arbejdsprøvningen på erhvervscenteret ? Det koster jo penge for dem. Måske vurdere de at jeg kan afprøves andet steds på en ny virksom hed. Bør de ikke følge pensionsnævnets forslag i det afslag jeg har fået ?
du kommer i arbejdsprøvning på erhvervscenteret og det vil de ikke nægte
det er jeg 99.9 sikker på
for den samme begrundelse kan du forvente BAN kommer frem til

samt de har ekspertise omkring angst

hvis de gør og vil sende dig et andet sted. så klage hver uge indtil du kommer på erhvervscenteret

MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 20:02   #376
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hej EE,

Jeg kan bare tilslutte mig de andre og sige at du selvfølgelig skal søge aktindsigt. Selv om du hele tiden har kendt ventetiden hos BAN, syntes jeg det er skrækkeligt at du skal vente YDERLIGERE 4-6 måneder på en afgørelse. Og så efterfølgende en afprøvning i et REVA center, inden de vil gå videre! Kan du evt "bruge" ventetiden på afprøvningen?
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 21:24   #377
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg har mailet til "Ole" fra BAN, han var den person der mailede til mig omkring vente tiden på akt indsigt, så tænkte jeg at jeg da lige så godt kunne søge aktindsigt ved ham. Han har ikke svaret, men jeg ser lige tiden an.

BAN refererer til digital signatur, men er det ikke forældet ? Vi taler da nem id nu ?!!

Nå men det skal jeg nok finde ud af.

På næste torsdag d. 11/8 (Frk. Norden) har jeg møde med min nye sagsbehandler. Dette med henblik på at opstarte arbejdsprøvning på det erhvervscenter som pensionnævnet har anbefalet. Jeg har sikret mig at sagsbehandleren er opdateret i min sag, så jeg ikke skal sidde der og fortælle for det holder bare ikke.

Så jeg bruger vente tiden ved BAN til en ny afprøvning, men jeg tror at BAN vil give PN medhold. Desværre har jobcenteret ikke sikret en ordentlig arbejdsprøvning fra start af. Jeg kunne jo bare selv finde et sted, jeg kørte det hele selv, desværre. Det var bare ikke godt nok set i bakspejlet, men det kan jeg jo ikke bruge til noget nu. Det er kun forkasteligt at kommunen, som endda er i Stor Kbh. ikke har styr på foreskrifterne, hvis der altså overhovedet er nogle for evt. arbejdsprøvning.

Det næste halve år skal bare overståes - afklaringsmæssigt. Jeg har kun et valg; at kæmpe til jeg har en afklaring idet jeg ikke kan komme på kh.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2011, 22:03   #378
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja EE, måske du er heldig, at få en dejlig julegave iår :-)

Du burde jo kunne være afklaret til denne tid, med arbejdsprøvning og stilling tagen om tilkendegivelse af FP.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 12:00   #379
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Ja EE - det var nemlig pga din økonomiske situation jeg også tænkte, at det var klogt at udnytte tiden... Jeg håber din sb'er kan få dig sendt hurtigt afsted. Det er synd at det hele "måske" falder pga manglende "korrekt" arb.prøvning. Daværende sb'er burde jo have været lidt forudeende.

Jeg håber BAN får lidt nye øjne på sagen og forhåbentlig indser det meningsløse i at beholde dig i denne kattepine. Digital id virker ikke længere, det er rigtig nok NemID der skal bruges... Men lige hvordan det virker i praksis ved jeg ikke, da jeg egentlig kun bruger det på eboks og netbank...

Håber Ole allerede er igang med at kopiere din sag, så du kan se om de har modtaget alt der kan være relevant
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 21:18   #380
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg gider snart ikke gå til psykiater mere.

Nå men, jeg fik aktindsigt hos BAN, det ser fint ud. De mangler ikke noget.

Var så til psykiater idag, det tager 10 minutter så er det jo overstået. Ved ikke om jeg gider det mere. Måske lige til efter min ftp. sag. Sidst sagde min psyk. at han da lige ville se hvad Espelunden var for noget og det har han jo ikke gjort, ikke fordi jeg tror at han ville have gjort det, men alligevel.

Så taler vi om min sag, om mit liv og min træning, som i flg. min psykolog er en "eskape" ting, sikkert. Min psykiater siger så "Jamen du skal også tænke på at kommunen ser på hvor mange timer du træner, disse kan jo blive om formateret til reelt arbejde". Nåååååå, men det har kommunen så ikke kommenteret i min sag overhovedet, og hvad bliver det til max 4 -5 timer om ugen !!! Tillige er de jo frygtelige bange for at man bare sidder derhjemme med en evt. pension.

Det er sgu svært at finde sin "position" som syg. Skal jeg ikke bare afmelde min psykiater, det er ikke en løsning, men skal jeg vente til efter min sag ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension