K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2010, 12:10   #191
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
objektive betratninger
det samme problem har jeg også haft i 8 år
hverken min fysisk eller psykiske tilstand kan ses med det blotte øje på en halv eller hel time hos en læge. Så de første år løb jeg bare panden mod en mur
mine diagnoser er kommet løbende, fordi man til tider blevet henvist til en dygtig læge
som tager en seriøse. det er først de sidste 2.5 år der er sket noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 17:20   #192
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Gunvor siden du skrev det med at møde sagsbehandleren har jeg da tænkt på det en del, men umiddelbart tror jeg kun at det bliver hvis hun ønsker det eller jeg kræver det efter at have modtaget ressource profilen ! Det er enormt angst provokerende for mig at skulle mødes med "nogen" og specielt med noget omkring mig.

Lægerne, psykologer og specielt psykiaterne er faktisk dem der har været bedst til at "gennemskue" mig og holde mig tilbage i forhold til mig og min egen tro om min formåen. Dog var jeg også hos en Rheumatolog (da jeg selv havde mistanke omkring fibromyalgi) og han fattede ikke at jeg bare kom ud at lave noget.

Sagsbehandlerne, de 2 ud af 5 jeg har mødt under min sag, har såmænd være meget imødekommende, men pt. tror jeg da at mine papirer ser "bedre" ud end
"forventet".

Jeg er godt nok lidt ??? overfor den med at: "sagen må overvejende vurderes på et socialfagligt grundlag". Min sagsbehandlers aktion i forhold til lægekonsulenten skøn var flg. mail til mig:

"Din sag er kommet tilbage fra kommunens lægekonsulent, og der er foretaget et lægeskøn. Din sag overgår nu til en specialfunktion, som skal skrive din ressourceprofil. Når ressourceprofilen er skrevet, vil du blive partshørt inden din sag evt. overgår til pensionsnævnet."

Mon jeg bare skal trække vejret og tro på at alt bliver som det skal indtil jeg ser ressource profilen ?? Jeg har senest sendt flg. ?? til min sb´er:

1. Jeg forstår at jeg modtager en kopi af ressource profilen til partshøring når denne er udfærdiget af special funktionen, ved du hvornår jeg kan forvente at modtage denne til partshøring ?

2. Når ressource profilen er endeligt godkendt af mig og jer, hvad sker der så ? Er det så der at du indstiller mig til pension iht. §18 ?

3. Når indstillingen er lavet skal min sag så "kun" igennem pensionsnævnet og er det her de har 3 mdr. til at tage stilling ? Eller skal min sag også igennem andre instanser end pensionsnævnet.

Dette har hun endnu ikke svaret på. Jeg forventer slet, slet ikke at få rp. før i slutningen januar eller lign. Faktisk ville jeg bare høre om det mon bliver inden foråret, jeg ved ikke, jeg formoder at det er en lang sag, så jeg ville bare høre om hvad "normalen" er i fp. sager. Det er lidt rart at vide hvornår man burde kunne forvente at modtage noget.

Men mon det hele "bare" bliver op til pensionsnævnet på trods af indstilling fra sbér.?? Det gør det jo i alle sager, men jeg ville jo gerne vide og ingen vil love noget, måske skulle jeg tage den med sb. når jeg er blevet partshørt i rp ??

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 19-12-2010 kl. 17:24.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 10:50   #193
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Nu ved jeg ikke, om min sag er lidt atypisk på det punkt.
Men der gik kun 3 mdr. fra jeg havde afsluttet min arbejdsprøvning til jeg var tilkendt ftp.

Arbejdsprøvning fra midt i maj - til slut august

Modtog på mail:
Psykologskøn 14. september
Status fra arb.prøvn. 16. september
Status fra psyk.center 7. oktober
Progressionsrapport fra SB + han sender sagen til lægekonsulenten 11. oktober
Konklusion fra lægekonsulent 3. november
Konklusion + RP fra min SB 9. november
Partshøring 10. november
SB indstiller til pension 11. november
Sagen bliver behandlet og godkendt d. 18. november 2010.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 15:37   #194
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det lyder i al fald effektivt Gizmo.

Min ser ud som flg.

August 2008 - Jan. 2009: Arbejdsprøvning.
Feb. 2009: status rapport psykolog.
Maj 2009: Psykiatrisk speciallægeerklæring.
Sept. 2009: lægekonsulentens vurdering
Nov. 2009: Status rapport psykiater, læge og psykolog.
Feb. 2010: Rapport rheumatolog.
Maj, 2010: Lægekonsulent vurdering nr. 2.
Juli, 2010: Psykiatrisk speciallægeerklæring.
Nov. 2010: Status rapport fra psykiater.
Dec. 2010: Sidste vurdering fra lk.

Den ser ikke så lang ud men har varet lidt over 2 år nu og har involveret 5 sagsbehandlere i alt. Tror kun af 2 af dem er på kommunen endnu.

Tak for støtten Hanna, det kunne lyde som om at min sagsbehandler skal give en helheds vurdering. Jeg har ikke mødt hende selvom hun har skrevet herom et par gange, siden hun ikke nævner det nu hvor rpén skal laves af en special funktion er det måske fordi hun godt ved "hvor skabet skal stå".

Tak for linket Florken, vi må se hvordan det går, næste udspil er i al fald rpén indtil videre. Så langt så godt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 14:36   #195
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Spurgte efter ressource profil til partshøring.

Hejsa,

Jeg rykkede i dag min sagsbehandler for hvornår jeg ville modtage ressourceprofilen til partshøring og fik flg. svar :

"Du vil først modtage ressourceprofilguide, som du skal udfylde og sende til Jobcentret (den er sendt til dig d.d.). Derefter vil der blive skrevet en ressourceprofil og sagen bliver sendt til pensionsnævnet.

Jeg må oplyse dig om, at din sag først kommer i pensionsnævnet først i februar, da der er helt fyldt op i januar måned. Når den er indkommet i februar måned, vil der gå højst 3 måneder før du har svar


I 2009 udfyldte jeg en kladde til rpén som jeg fik af en enden sbér, mon den er forkastet så jeg skal lave en ny ? Ok hvis det er sådan, men hun skriver da ikke noget om partshøring fra min side af. Jeg skal vel udfylde det jeg får med posten en af dagene, returnere den til dem, hvorefter jeg får den til partshøring er det ikke sådan ?

Hun skriver ikke meget om indstilling til pension fra hendes side af og er i det hele taget ikke uddybende og forklarer ikke sååååå meget om hvad det skal ske. Burde hun ikke det ? For mig lyder det som ren ekspedition, men er det mon som det skal være ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 16:55   #196
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tillykke med du er kommet så langt
kan godt forstå du er mistroisk, men som jeg ser det er den god nok
nemlig at din sag kommer i pensionsnævnet og derefter har de nemlig højst 3 måneder før du har svar
det er en §18 sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 18:00   #197
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Enteneller

Ressourceprofilen SKAL parthøres.

Proceduren er, at når du har udfyldt papirerne, udarbejder sagsbehandlerne den,
og så skal du have den til godkendelse, med DIN underskrift på.

Eller I skal holde et møde, hvor I bliver enige om,
hvad der skal stå i de enkelte punkter (= mere tidsrøvende, end ovenstående).

Men de kan ikke lade en Uunderskrevet ressourceprofil gå videre til pensionsnævnet.

Held og lykke.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 20:59   #198
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er rart at været kommet så langt at ressource profilen står for skud. Jeg har jo set "kladden" før, men skal så lave den på ny 1½ år efter, det er ligesom at være til eksamen igen.

Som du skriver Florken, skal jeg jo partshøres rpén, hvis jeg ikke var på K10 havde jeg jo ikke vidst bedre. Jeg forstår ikke hvorfor hun, min sagsbehandler ikke uddyber eller forklarer dette !!

I min tidligere indlæg fremgår det også at min sbér er meget citerende og knap så forklarende/uddybende. Jeg må jo fange hende på halvvejen og huske at spørge til partshøring, men utroligt at hun kan indregne dette i sin "plan" for min sag, er det ikke ??

Måske skal jeg, når jeg har modtaget papirerne og udfyldt dem høre om der ikke er noget med at jeg modtager dem for endelig godkendelse inden de sendes til pensionsnævnet ?

Får man eller bør man ikke få kopi af alle de dokumenter der sendes til pensionsnævnet i ens sag ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 21:52   #199
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Men de kan ikke lade en Uunderskrevet ressourceprofil gå videre til pensionsnævnet.
Jeg underskrev aldrig min rp. Godkendte den bare overfor min SB, da jeg var til møde med ham (partshøring). Der var ingen papirer, jeg skulle skrive under på, inden min sag blev sendt til pensionsteamet.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Får man eller bør man ikke få kopi af alle de dokumenter der sendes til pensionsnævnet i ens sag ?
EE
Min SB sendte løbende kopi til mig af alle papirer, og jeg har ikke søgt aktindsigt på noget tidspunkt. Så det burde du kunne be' om at få. Eller det får du vel automatisk med den opdaterede rp inden den sendes videre. Der ligger alle papirer vel i. Det gør de i hvert fald i min.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 21:59   #200
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen Gizmo, du har jo haft en GUUUD af en sbér, der har fyldt dig med kopier og ordnet din sag inden for et par mdr. Super.

Min sbér hun er såmænd nok også ok, men jeg undres over at hun skriver en anden rettergang end den jeg kender fra K10

Hun skriver jo ikke at vi skal mødes inden at rpén går videre til pensionsnævnet, bør jeg spørge til det ? Altså skal jeg underskrive/godkende den inden den går til pn ? Ej hvorfor fortæller de os ikke sådan noget, det er jo ikke børnetime det her.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension