K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2009, 20:32   #1
CatharinaCC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Lokation: Faxe
Alder: 39
Indlæg: 11
Styrke: 15
CatharinaCC er ny på vejen
Ægteskab og flexjob??? hvor lang tid endnu???

Hej med jer!!!

jeg er helt ny her, og var nysgerrig for at vide om man kan ha et flexjob når man er gift??? altså man er jo ik berettiget til førtidspension når man er gift...er man berettiget til flex??? eller skal ens mand forsørge en?

Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år, og vi vil vildt gerne giftes...
Men jeg har det så skidt at jeg ik kan arbejde på niveu som flertallet

Har lige fået min diagnose, og det har kun taget et år så er lidt spændt på hvor lang tid der går før jeg bliver tilegnet flex? venter på at ryge i jobprøvning nu.

håber i kan hjælpe tak
CatharinaCC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 20:49   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Catharina

Du må gerne være gift både med flexjob og med førtidspension.

Ved førtidspension er det dog sådan at hvis du bor sammen med en partner eller ægtefælle så får du ikke så meget i pension som hvis du er enlig.

Ved fleks tror jeg ikke der er nogen forskel, da det jo er løn man får i flexjob.

Velkommen til, håber du får glæde af dette forum.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 20:55   #3
CatharinaCC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Lokation: Faxe
Alder: 39
Indlæg: 11
Styrke: 15
CatharinaCC er ny på vejen
tak for dit svar glad for at høre... så kunne det jo være man alligevel bliver gift en dag hehe
CatharinaCC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 21:17   #4
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Ingen problemer ved fleksjob... det er kun ved pension, at de modregner bofælle/ægtefældes indkomst.
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 03:08   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil lige tilføje et lille pip og men her ...

Der kan være problem i forhold til at være gift og være berettiget til fleksjob , problemet kommer i det øjeblik du bliver visiteret til fleks og du kommer fra kontanthjælp, hvis du så er gift så er der gensidig forsørgerpligt det vi sige at din mand skal forsørge dig .. (da man kun kan få kontanthjælp hvis man kommer fra kontanthjælp)

Der er dog mulighed for at søge en §74i hvilket du vil være berettiget til , men denne udgøre så kun ca 9000 før skat ....

Kommer du derimod fra sygedagpenge eller job ja så vil du komme på ledighedsydelse og så er det ikke noget problem at være gift og naturligvis heller ikke hvis du kommer i job med det samme

MEN vær opmærksom på at kommer du fra kontanthjælp og er gift så har det betydning ...
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 10:33   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og synes du det er strengt at din mand skal forsørge dig, og at din indtægt skal bestemmes af hvor meget han tjener, så kan jeg anbefale dig at gå ind her og sætte din underskrift.....der er link i tråden.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10146


Eller et direkte link http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:18   #7
CatharinaCC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Lokation: Faxe
Alder: 39
Indlæg: 11
Styrke: 15
CatharinaCC er ny på vejen
hej igen...

Ja, var næsten godt klar over at man skal vente med at blive til man er blevet tilegnet hehe men så må man jo bare vente, vente og vente...

jeg har skrevet under, vildt sejt, at der er nogen der hæver den lille mands stemme

jeg synes det tarveligt at reglerne er sådan...især når ens kæreste ikke tjener særlig meget

Har jo også en datter at tænke på, og kommende børn hvis jeg får råd til det...

Får især med min phykiske lidelse er det sgu ik ok med for mange bekymringer, da jeg bekymre mig om ALT i forvejen. Så det fylder meget når man har en skidt økonomi.

Kan i fortælle hvor længe jeres forløb har været??? fra i søgte til i blev tilegnet???
CatharinaCC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:22   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Puha det er ikke nemt at sige hvor længe der går det er vidt forskelligt fra kommune til kommune og fra sag til sag , jeg blev selv visiteret til fleks på lidt undre et år i 2003 men det var fra jeg søgte til jeg fik det, inden da havde jeg været i masser af arbprøvning mhp bare at skulle finde ud af hvad der skulle ske...

Troede selv at det skulle være revalidering og det troede kommunen også , så der gik enormt lang tid med det og nåede at miste mine sygedagpenge men fra en teraput første gang sagde til mig , det skal sg da være fleks og til jeg fik det gik der lige omkring et år

Men det var så i 03 i dag er det nok svære fordi kommunen mister deres refusion til betaling af ledighedsydelse hvis ikke de kan finde job til flekser så derfor er der mange der har svært ved at få fleks i den store kassetæknings navn
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:27   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Efter 21 år på kontanthjælp som psykisk syg, tog det godt 1,5 år før jeg fik tilkendt førtidspensionen. Søgte i December 2007 og fik tilkendelsen 1 Juli 2009.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 12:46   #10
CatharinaCC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Lokation: Faxe
Alder: 39
Indlæg: 11
Styrke: 15
CatharinaCC er ny på vejen
tænkte jeg nok...

Har en mor med samme lidelse som jeg, (forstyrret personligheds struktur, også kaldet personlighedsforstyrrelse!) og hun har kæmpet i 7 år for at få førtidspension det har været virkeligt hårdt...ud over det har hun fibromyalgi og en stofskiftesygdom... jeg mener bare, hvor syg skal man dog være????

Men hun har aldrig været i flex.....håber bare at der ikke går alt for længe, har det rigtig skidt med ik at være i gang med noget...selv om jeg ik kan holde for mange ting ud...det er sku mærkligt at have det sådan.

Håber i har det godt alle sammen og at det har været kampen værd
CatharinaCC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang RP annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-11-2011 23:22
Hvor lang tid Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 18-09-2011 20:41
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
hvordan søger man flexjob og hvor lang tid tager det sndnkm67 Spørgsmål ang fleksjob 2 13-08-2010 22:39
Hvor lang tid gik der fortvivletpige At søge førtidspension 1 16-03-2008 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension