K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 22:52   #1
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Fleksjob med fx 28 timer?

Hejsa alle
Har haft et langt indlæg, hvor mit følgende spørgsmål var en del af, nu spørger jeg helt isoleret, håber så nogle der har været eller er i samme situation som mig har nogle erfaringer de vil dele med mig, der må være flere i samme båd. Som kan arbejde tæt på ordinært men dog ikke helt
Hvis man kan komme op på fx 28 timer effektiv indsats. (Altså kunne jo være 35 timer med skånebehov eller fx nedsat timeantal til 28 som eneste skånebehov...)

Dette er ikke et fleksjob. Men jo heller ej ordinært arbejde. ???

Vh Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 23:33   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, hvis det ikke er et fleksjob, tror du så ikke det falder ind under kategorien, deltidsarbejde??

Håber ikke mit svar er FOR dumt, men der er jo mange der ikke kan klare et fuldtidsarbejde pga sygdom, men som altså er for gode til et fleksjob. De må somregl bide i det sure æble og tage deltidsarbejde.....

35 timer med skånebehov er også en pæn høj arbejdsevne, så den problemstilling kender jeg ikke så meget til.

Håber de andre ved meget mere...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 01:04   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er interessant, at du også spørger om dette timetal, xeva.

Jeg ved ikke, om der findes løntilskudsordninger, hvor man supplerer op.

Jeg tror, du skal spørge din fagforening eller evt. arbejdsdirektoratet.

Du må meget gerne lægge svaret her, når/hvis du bliver klogere.

Det andet timetal, du tidligere har spurgt om, er jo stadig relevant for fleksordningen også.

Citat:
Arbejdsdirektoratet er en enhed under Beskæftigelsesministeriet.

Vi har det overordnede ansvar for administrationen af de forsørgelsesydelser, som a-kasser og kommuner udbetaler i forbindelse med ledighed, sygdom, orlov og tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet.


Vi administrerer også reglerne om ret til ferie og feriepenge.

http://www.adir.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 21:23   #4
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Klogere og klogere ;-)

Hejsa
Følger lige lidt op på denne tråd...

Jeg har nu mødtes med ny jobkonsulent - igen. hende her er på "kontanthjælpssiden", fordi jeg jo faldt for varighedsbegrænsningen.

Hun tager nu fat i afklaringen igen. Langt om længe, efter at min sagsbehandler (også ny på kontanthjælp jo) har forsøgt at overbevise mig om at jeg kunne leve af nedsat tid eller arbejde fuld tid.

Nu har jeg selv fundet en arbejdsprøvning - igen...

jeg spurgte hende om "det med timerne". Endelig en der kunne forklare sig.

Hun sagde, at i "gamle" dage, var der en sats der hed arbevne nedsat med 25 %, som svarer lidt til der hvor jeg jo er nu....dog i retning af de 50 nedsat... Men hun sagde, at når de nu efterfølgende kiggede på statistikken viser det sig, at de folk der tidligere var der, for de flestes vedkommende , kunne klare arbejde ordinært med andre specielle foranstaltninger, fx paragraf 56...osv.

Så man skal nærme sig de 18,5 timer , ca, reelt, før det hedder flex nu. Men hun sagde også, at det bleb gradbøjet, fordi der netop er et stort hul nu, op til det ordinære arbejdsmarked...Altså hvis jeg fx kommer op på 28 timer, vil man jo se på, om der så der er skåne, der nedsætter tiden. Men svaret var, samtidig, at man jo som borger har ret til de 37 timer, hvis man ikke mener at kunne klare sig nedsat tid.

Så hun anerkendte "hullet" men at kommunerne så ikke hængte sig i de små tal, for kunne man ikke fuld tid, var det jo flex på den ene eller anden måde.

HMMM, et svar, men stadig synes jeg da, at den der 25 i den grad mangler!!! For der er dælme langt der fra 18,5 til 37.

Men hun ser jo sagerne, og siger, at med ekstra indsats fik de den gruppe på ordinær, eller også ned på flex!!!

Har nogle ikke erfaringer som mig her?

Lad denne tråd fortsætte,.... Jeg skal nok lade høre om der er nyt .

mangler at så fat i SR bistand.

LAF sagde det samme som denne sagsbehandler/jobkonsulent...

Hilsen . Eva

Sidst redigeret af Xeva; 22-01-2009 kl. 21:26.
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 21:40   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det historiske hjælper desværre ikke meget på din nuværende situation, men jeg kan da oplyse dig om, at regeringen har FJERNET fleksjob med 1/3 tilskud.

Den havde jo været oplagt i din sag, men som sagt, kan du jo ikke bruge det til ret meget, da den mulighed ikke findes længere.

Jo, hvis du vil skrive til politikerne på Borgen og spørge, om ikke den mulighed kan blive genoptaget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 12:18   #6
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hej Zuza

Tak for svar ;-)
Ved det godt, at det er afskaffet, skriver også at det var i "gamle dage" og at nu er der kun to "satser", om man så må sige. Osv, ja det jeg skrev i forgående indlæg.
Og nuværende jobkonsulent(som virker meget reel og sød) siger, at det virker fint i praksis...! Så det må jeg jo så stole på indtil modsat er bevist. Kunne dog forestille mig at afklaringsforløbet for "sådan nogle som mig" bliver længere, da man skal være HELT HELT sikker på, at det er flex og ikke ordinært arbejde med de foranstaltninger der nu kan være der.
Hmm, hører gerne fra andre der oplever samme "hul" som mig...
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 14:25   #7
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Sidder lige og tænker lidt, så må hellere komme af med det...

Er lidt i samme situation (for rask til fleksjob og for syg til 37 timer).. Kan man forlange af sin sagsbehandler på kommunen (eks. på kontanthjælp) at man skal arbejdsprøves eller afklares (er ikke inde i fortegnelserne)?? Tænker lidt at de måske ikke er meget for det... Studsede over den første samtale på kontanthjælp... Hun spurgte hvorfor jeg havde søgt revalidering og svarede som sagte var.. Hun skrev derefter ind i journalen for kontanthjælp at jeg havde et synshandicap, men hun ville ikke skrive at jeg har social angst og svært ved at finde min plads blandt andre mennesker.. Det måtte en anden gøre næste gang jeg skulle til samtale.. Sidder og har på fornemmelsen at det så hedder, at jeg kan klare alt arbejde... Og en forklaringen på matchsystemet kan man ikke få (tager for lang tid..!!).. Endte med en henvisning til noget konpetance og beskætigelse..
Det korte og lange, kan man forlange en afklaring istedet??
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 21:08   #8
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Til Dorthe

Tak for svar, lad os skrives ved. Vi kan støtte hinanden...
Din historie er helt som min.

Er faldet for varighedsbegrænsningen og er røget på kontanthjælp. har anket, men der er så lige 6-8 mdr ventetid????? ØH OK

Min sagsbehandler på kontanthjælp var også "fræk i kæften"(undskyld mit ordvalg) Han speedsnakkede om at nu skulle jeg tage fat i min a-kasse og det var deres opgave at finde en løsning nu, og at på kontanthjælp skulle man i aktivering og at her blev det ikke sjovere at være end på sgddp(hvis nu liiiige jeg skulle sidde med den tanke??) OSV OSV
Jeg var i chok og spurgte hvem der nu skulle hjælpe mg så? Ja, hans svar var....Ja hvem havde du forestillet dig skulle det?

Jeg gav lidt op men græd og var skideked af det længe. Kom jo så på kompetencecenter og videre i straksaktivering. ¨

Her sad der heldigvis en sød kvinde og fortalte mig, at min sagsbehandler bare ikke kunne gøre noget lige nu da jeg var matcet 3, så han skulle presse mig den vej UD af systemet hurtigt, men samtidig sagde hun også, at det jo også var hans job at vurdere om jegf var/er forkert placeret/matchet. Og han sørme skal forholde sig til min aktuelle sag.... Men at han jo nok håbede jeg kunne tage ordinært arbejde(ja tak gad jeg også godt)
Men han var slet ikke forberedt, kendte ikke til min sag. Og så er det en smule svært jo. og meget uhøflig oven i. om jeg fatter de kan holde ud at være sådan et sted, når de skal være så sure hele tiden(dem der er det)
Nå - holdte et møde til(mellem Sb, leder af aktiveringen (den søde kvinde) og mig) Her var tonen lidt bedre.

Men summa summarum - find aktivering og prøv det af - gerne fuld tid. lod mig rive med, men efterfølgende fandt jeg ud af, at jeg ikke vil ud i fuld tid. Min prøvning fra sgddp var på 25 timer med skåbebehov. Så for vildt at tage ud i 37 timer - lige sådan...

Herefter kom jeg i kontakt med jobkonsulent(ny - for de er forskellige på sgddp og kontanthjælp) Hun var da til denne dato den mest sympatiske og let forståelige person jeg har mødt. Skønt. Hun forklarede at SB skal sige det med "kom nu bare ud at arbejde" - men altså ja ok, måske bare på en pænere måde. Hun sagde at nu gik vi videre med afklaring! Så JA, det kan man godt regne med at man kan på kontanthjælp. Havde min SB på sgddp også sagt, men løb jo så ind i den SB der mente noget andet. man bliver ret forvirret af alle de modsatrettede oplysninger, og alle de nye steder og mennesker man skal møde og forholde sig til og så oven i købet ikke holde ferie. Jeg er sgu ved at køre lidt sur i det, oven i at man har ondt. men men det hjælper jo ikke at give op

Nu har jeg så hurtigt fundet en jobprøvning eller hvad man nu kan kalde det på kontanthjælp.
Så starter det hele forfra. har jo været i prøvning på sgddp. men alle oplysningerne derfra er der ingen der forholder sig til.

Nå ikke mere herfra nu.
kan ikke skrive mere nu
Men lad os skrives ved - du skal afklares, ellers hvad???? Så kommer ingen jo videre, Og endelig ikke acceptere andet end det du kan klare!!!!!

Sender tanker til dig
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 12:38   #9
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hej Xena...

Er ikke engang sikker på, at jeg er beretiget til kontanthjælp... Syns ikke de fatter en pind.. Har prøvet at forklare dem, at min ægtefælle er 14 dags lønnet, men de mener, at hvad han tjener på 14 dage er en månedsløn.. Men det finder de nok ud af en dag!

Skal ud på det konpence center på tirsdag, så må prøve at forklare dem sagen.. Er desværre ikke nemt for mig.. Forstår ikke, at hun sender mig derud, når jeg sidder og siger, at jeg har svært ved at begå mig blandt mennesker jeg ikke kender.. Bliver glemt i mængden og resultatet bliver, at de skriver tilbage, at de ikke kan udtale sig, da de aldrig er kommet ind på mig.. Er sket de sidste 3 kursuser..

Syns det er ekstremt hårdt at kæmpe mod samtlige mennesker.. Har mine daglige ture hvor det hele kan være lige meget.. Ville sådan ønske, at mine sygdomme var synlige, at de kunne at jeg var syg..

Sender mine tanker til dig og håber det lykkeds dig at vinde kampen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:44   #10
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Til Dorthe

jeg vil anbefale dig at ringe til LAF og kelde dig ind der. De kæmper for borgeren - for dig. Og jeg synes de gør mange gode ting, som er værd at at støtte. Har talt med en lokal bisidder, tæt på mig. hun ved en masse og undersøger det hun er i tvivl om mfor mig. Og er meget god at snakke med. Og tilbyder også at gå med til møderne. det kan være en god hjælp - uvurderlig for nogle. derudover kan du tinge til SR bistand - de rådgiver også om rettigheder. Start med at sige at du er forvirret over dine rettigheder og få dem på plads.
Og lad så høre når der sker noget. Pøj til dig også.Knus, Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob på 12 timer Anne-Britt Spørgsmål ang fleksjob 26 01-11-2009 20:36
fleksjob- timer jamen Spørgsmål ang fleksjob 14 15-11-2008 13:43
Fleksjob og timer ? Henrik Spørgsmål ang fleksjob 36 09-12-2005 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension