K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 12:02   #1
sabran
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
sabran er ny på vejen
Flexjob/førtidspension

Ny her i Forum'et, så jeg hilser pænt omkring.
Er under indstilling til førtidspensioon eller flexjob.
Er blevet udredt på Rigshospitalet som i sidste notat skrev at min kroniske sygdom ( neuropati ) kun kan forventes at blive værre.
Er henvist til arbejdsprøvning, men her svarede man sagsbehandleren, at jeg i følge papirene var for dårlig til arbejdsprøvning - og sagsbehandleren har nu sendt mine papir til kommunelægen.
Førtidspension har været nævnt af sagsbehandleren, men hvorledes skal jeg fortolke denne sidste manøvre af sagsbehandleren - eller med andre ord - ligger førtidspensionen nu lige for?
sabran er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:43   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej sabran - velkommen på K10 :-)

Du skriver:

Citat:
Oprindeligt indsendt af sabran Se meddelelser
Ny her i Forum'et, så jeg hilser pænt omkring.
Er under indstilling til førtidspensioon eller flexjob.
Er blevet udredt på Rigshospitalet som i sidste notat skrev at min kroniske sygdom ( neuropati ) kun kan forventes at blive værre.
Er henvist til arbejdsprøvning, men her svarede man sagsbehandleren, at jeg i følge papirene var for dårlig til arbejdsprøvning - og sagsbehandleren har nu sendt mine papir til kommunelægen.
Førtidspension har været nævnt af sagsbehandleren, men hvorledes skal jeg fortolke denne sidste manøvre af sagsbehandleren - eller med andre ord - ligger førtidspensionen nu lige for?
Når din sygdom, neuropati, er stationær, og kun forventes at blive værre, og behandlingsmuligheder lægefagligt vurderes udtømte jf. lægeerklæringer - og når arbejdsprøvningssted ud fra lægeerklæringer vurderer dig for dårlig til arbejdsprøvning - og sagsbehandler nu taler om førtidspension - så tror jeg sagsbehandler er på vej til at indstille dig til ftp (næppe til fleks, når arbejdsprøvning både af læger og af arbejdsprøvningssted vurderes kontraindiceret p.g.a. din sygdom).

Fra tråden: Hvad skal der til før man kan opnå førtidspension? Fra debat her på K10 september 2010 – vil jeg citere følgende fra den 23. september - fra link:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125237

”For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret).”



Ud fra ovenstående analyse er du tæt på ftp :-)

Jeg vil videre henvise til debat på K10 – med relevans for dit spørgsmål: Januar 2010 om ”Rejsning af førtidspension – udtømte behandlingsmuligheder”:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11359&page=2

Og til debat på K10 - om betingelser for førtidspension - marts 2010 og juni 2010:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11804

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13278&page=2



Håber disse overvejelser belyser dit spørgsmål.

Held og lykke og knus!

Sidst redigeret af Katharina; 23-10-2010 kl. 18:52.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 20:42   #3
sabran
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
sabran er ny på vejen
Hej Katharina

Tak for dit meget fine svar
sabran er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 23:10   #4
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej sabran - tak for tilbagemelding - at mit svar kan bruges - det er jeg glad for!

Citat:
Oprindeligt indsendt af sabran Se meddelelser
Tak for dit meget fine svar
Her har jeg fundet endnu et link i en debat på K10 i august 2010, hvor betingelser for ftp indkredses – her fra den 1. august – som videre bevidner dine gode muligheder for at blive indstillet til FTP:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=116095#post116095


”Der er 4 ting din lægefaglige kontakt skal forholde sig til i forhold til dine sygdomme og funktionsnedsættelser.

1) Sygdomsstatus, prognose
2) Behandlingsmuligheder
3) Funktionsevne
4) Egnethed for arbejdsprøvning

Hvis 1) sygdommene er stationære og prognosen er, at der skal rene mirakler til for at de spontant bedres inden for en 5 års periode, 2) der ikke er yderligere anerkendte behandlingstiltag med en anerkendt signifikant behandlingseffekt, der kunne tænkes at bedre funktionsevnen, 3) at din funktionsevne er af en sådan karakter, at den påvirker din arbejdsevne væsentlig og der ikke lægefagligt kan anvises hjælpetiltag, der kan tænkes at bedre funktionsevnen i en given arbejdsfunktion og 4) at en arbejdsprøvning evt. er kontraindiceret, så har du et lægefagligt afsæt for at tale med kommunen om at de ser på om de vil rejse en §18 sag.”

Held og lykke med en hurtig og skånsom vej til ftp! Det fortjener du!

Sidst redigeret af Katharina; 23-10-2010 kl. 23:28.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob VS Førtidspension weldoor Spørgsmål ang fleksjob 2 11-03-2012 15:05
Flexjob/førtidspension KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 25-08-2011 09:10
Flexjob/førtidspension lony Spørgsmål ang fleksjob 3 31-01-2011 01:18
førtidspension/flexjob anri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2010 01:21
Fra førtidspension til flexjob Søsser Spørgsmål ang fleksjob 3 25-11-2009 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension