K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 09:49   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
kommunen vil ikke udbetale delvis vedligeholdelse.

Halløj. Måske lidt misvisende overskrift? Jeg opdagede at min søn, ikke havde fået udbetalt delvis vedligeholdelse ved udbetaling af boligsikring.

Jeg kontaktede hans kommune, som sagde at det kunne ikke komme på tale at han fik det med tilbagevirkende kraft fra han flyttede ind, fordi han havde pligt til at oplyse om ændringer?

Men det var først ved gennemgang af en anden sag, at jeg opdagede dette og han aner intet om sådan nogen ting.

Jeg mener at have læst i et beboer blad på et tidspunkt, at flere fik disse med tilbagevirkende kraft?

Han har boet i sin bolig siden 2009 sep, først fra 1. sep 2012 giver de ham så dette men kun fremadrettet.

Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med dette? Og evt. sige hvad jeg skal skrive for at få dem til at give ham dem med tilbagevirkende kraft?

Eller svare om at det er korrekt det som kommunen har gjort? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 10:27   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg kan desværre ikke komme med konkrete foreslag ang boligstøtte. Men jeg kunne da også godt huske, at Beboer Bladet har skrevet om det ad flere omgange. Her er et link til én af artiklerne: http://www.beboerbladet.dk/artikler/...a-boligstoette

Håber det hjælper jer videre
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 12:35   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ville skrive det til kommunen.
Formuler det som en "klage over manglende boligsikring".
Forklar problemet, som du har gjort det her, og slut af med at skrive noget om, at du hermed forventer, at han på denne baggrund får det manglende beløb udbetalt med tilbagevirkende kraft.

Så er de nødt til, at give en skriftlig forklaring og afgørelse, som så evt. kan ankes.

Husk at bede om kvittering når du afleverer klagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 13:41   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Boligsikringen gives jo på baggrund af en huslejekontrakt, og der skal det fremgå om man betaler delvis vedligeholdelse..

Så hvis det er skrevet forkert i kontrakten, er det jo nok svært at få med tilbagevirkende kraft, i og med det ikke er kommunen der så har begået fejlen..

Men hvis det står i kontrakten, og kommunen har overset det og beregnet forkert, står han nok noget bedre..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 20:32   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du regnet beløbets størrelse ud?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 11:39   #6
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Boligsikringen gives jo på baggrund af en huslejekontrakt, og der skal det fremgå om man betaler delvis vedligeholdelse..

Så hvis det er skrevet forkert i kontrakten, er det jo nok svært at få med tilbagevirkende kraft, i og med det ikke er kommunen der så har begået fejlen..

Men hvis det står i kontrakten, og kommunen har overset det og beregnet forkert, står han nok noget bedre..

Det står i hans lejekontrakt, og dermed må det jo være kommunen som har lavet en fejl. Tak for jeres svar. Jeg har skrevet alt det andet, men hun er hverken til at hugge eller stikke i.

Nu kan jeg jo så skrive igen, at da det er kommunen som har lavet en fejl, så bedes de hermed også rette op på fejlen. Kan se at han får ca 100 kr mere om mdr med ny beregning, og hvis det er tilbage fra 1.sep 2009, så kan det da blive en del. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 12:33   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber din søn får ret, men jo vores egen opgave at tjekke beregningen, når den kommer. Men held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 14:40   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber din søn får ret, men jo vores egen opgave at tjekke beregningen, når den kommer. Men held og lykke.
Lige præcis.

Som jeg også har beskrevet her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=24065
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen bevillige revalidering mod delvis selvforsørgelse?/fleksjob? hune Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 07-01-2013 17:15
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Rådighedsbeløb og vedligeholdelse af bolig zuza Nyt om loven 0 10-08-2008 14:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension