K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2013, 15:27   #1
NellieD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
NellieD er ny på vejen
Udbetaling feriepenge på sygedagpenge

Kære alle
Jeg har brug for lidt hjælp da jeg står og har 25 dages feriepenge som skal afholdes inden 1 maj 2014. Jeg kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal vælge at få udbetalt dem og kommunen kan jeg ikke blive klog på. De vil kun udbetale for 15 dage og de resterende kan jeg så ikke finde ud af hvornår de skal udbetales. Skal siges jeg skal have sat kunstigt led ind i marts og derefter genoptræning. Har til april gået på sygedagpenge i et år.
Når jeg spørger kommunen om udbetaling af feriepengene går udover mine sygedagpenge får jeg svar, at jeg skal ringe til ydelsescentret og spørge dem. Skal siges jeg har haft utrolig mange problemer med udbetaling af sygedagpenge i forvejen da de ikke har udbetalt til tiden og har forsøgt at snyde med dem idet de påstod jeg ikke var mødt op til en samtale, og denne samtale var telefonisk. Mit telefonnummer kan de heller ikke finde ud af at rette og det resulterer i, at jeg får skrivelse for at de ikke har kunne ringe mig op. Synes godt nok jeg kæmper en brag kamp med dem.
Jeg vil bare gerne være sikker på mine feriepenge bliver udbetalt da det er hårdt tjente penge og hvordan skal jeg lige håndtere min situation?
På forhånd mange tak :-)
NellieD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 16:21   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så længe du er på sygedagpenge bliver du ikke modregnet
det er ren fakta
men for guds skyld aldrig i livet, kommunikere med kommunen over telefon
udelukkende via e-mail eller post. alt skal være på skrift
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 16:23   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
De 15 dage kan du få nu, de sidste 10 til foråret. Dette uden at det berører dine sygedagpenge
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 16:24   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Men det er rigtigt nok wt du kan få 15 nu og de sidste 10 kan du søge til april. Og husk at sende tjekke af i den rubrik der hedder noget med sygdom, lovlig feriehindring.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 16:24   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Du kan få udbetalt de 3 uger = 15 dage efter 1. oktober - uden nogen modregning.

Resten kan du få udbetalt til maj, når det nye ferieår starter - også uden modregning.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 17:26   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Det er korrekt at du kan få de første 15 dage nu.. Kravet til de 15 dage er, at du p.g.a. en feriehindring (sygemeldt) IKKE har haft mulighed for at holde de 15 dage i perioden 1-5 -13 til 30-9 -13.. Kaldes hovedferien..

De sidste 10 dage kan du ikke få før end det nuværende ferieår udløber 30-4 -14.
Årsagen er, at du ikke må have haft en periode, som raskmeldt fra 1-10 - 13 til 30-4 -14 hvor du kunne have holdt alle, eller dele af de sidste 10 dage.. Og det vides jo ikke før omkring slut april 14.. Uanset at du formoder, at være sygemeldt p.g.a. et nyt led..

Men ja.. Er der en feriehindring så kan de udbetales uden modregning i sygedagpengene

Klik på punktet "var du forhindret i at holde ferie" i dette link:her
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 18:31   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Du tager dit feriekort med til kommunen og De attesterer/underskriver, at du kan få de 15 dage udbetalt nu pga teknisk feriehindring.
Herefter kan du hæve beløbet.

Hvis du fortsat er sygemeldt ved udgangen af ferieåret 30.04.2014 kan du få de resterende penge udbetalt. Underskrives igen af Kommunen.

Feriepengene må IKKE modregnes i dine sygedagpenge dvs. udbetales ekstra.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:05   #8
NellieD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
NellieD er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres gode svar. Alle er læst og taget til efterretning ;-) Dejligt der findes sådan et sted som det her når man er i tvivl om alle de "regler".
NellieD er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension