K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2011, 16:32   #1
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Unhappy Du er for ung til pension

Hvor er jeg bare træt af den sætning Min sagsbehandler siger det til mig hver gang vi snakker sammen.

Jeg ved godt jeg ved godt jeg er ung, jeg er 23 år, har fibromyalgi og hybermobil + jeg lider af depression og angst.. Og alt i alt bliver det hele bare værre for hver dag der går.Min fibromyalgi tager til og indtilnu har lægere ikke kunne fide noget som hjælper på mine smerter og min depression og angst har overså udviklet sig så jeg faktisk i perioder ikke har lyst til at leve. Men hun forstår det ikke/ eller vil ikke forstå det for man kan ikke være syg som 23 år og unge skal ud at arbejde. Kan det virkelig være rigtig de behandler en sådan?

Hun vil ikke indstille mig til pension fordi jeg går hos en psykolog, som hjælper mig med at acceptere min hverdag som den er, for kunne jo være han kunne mig ud at arbejde selvom jeg har været i arbejdsprøvning 2 gange som bleve afsluttet før tid fordi jeg ikke kunne klare det. Det sidste sted jeg var i arbejdsprøvning skulle jeg arbejde 3 dag 3 timer jeg kunne klare en hvis jeg var heldig 2 dage. Ved simpelthen ikke hvad hun vil have af mig. Hun har papir fra div læger der fortæller jeg har fibromyalgi, at den er statinær, ikke kan komme i ordinært arbejde og selv kommunens lægekonsukent har sagt det har været et fro langt forløb og kan ikke se hvad der er af muligheder, og at min depression og angst vil muligvis ikke før jeg for ro i min hverdag.

Hvad skal jeg gøre??
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 16:52   #2
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Stakkels dig Jeg er ikke den bedste til paragraffer og alt muligt, men kender alt for godt det med at blive vurderet for ung til at være syg. Det er virkelig kritisabelt at man bliver behandlet sådan, for man har det ikke mindre svært, eller ondt af at være ung. Tvært i mod kan det være rigtig nedslående at vide at man højst sandsynligt skal have det sådan her resten af ens liv

Jeg vil nok råde dig til at få en bisidder med til møderne. En der ved hvor svært du har det og som kan banke i bordet for dig. Det kan være rigtig svært for nogle af os at få sagsbehandler etc, til at forstå alvoren, men når der er nogen til at bakke dig op og måske tage ordet og sige "stop", så kan det måske hjælpe dig til at komme nærmere en afklaring på din situation.

Alt lykke til på din vej,
Sinderella
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:35   #3
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Hmm, med den sygejournal du har forstår jeg ikke hvorfor du ikke allerede er sendt videre
Prøv næste gang din sagsbehandler siger at du er for ung
Så stil spørgsmålet, hvor i ens cpr-nr står der hvor ondt man har
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:44   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
MissChar, hvad lever du af nu?
Er du f.eks. på sygedagpenge eller kontanthjælp?

Har du lægepapirer på alle dine lidelser?
Har kommunen i så fald kopi af disse?

Ligger der noget skriftligt om dine arb.prøvninger?

Har du fået lavet en ressourceprofil (rp), også kaldet arbejdsevnevurderingsjournal?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:47   #5
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser
Hmm, med den sygejournal du har forstår jeg ikke hvorfor du ikke allerede er sendt videre
Prøv næste gang din sagsbehandler siger at du er for ung
Så stil spørgsmålet, hvor i ens cpr-nr står der hvor ondt man har
Jeg forstår det heller ikke selv.. Og det er ligesom om hun ikke har læst min sag igennem. For da jeg og min kæreste spurgte hende til sidste møde om hun overhovdet havde læast hele min sag, svarede hun bare jamen den er jo lang og tyk.. Og ja det er den.. har jeg ved ikke hvor mange sider med læge udskrifter og div ting. og har været i et forløb et år hos noget der hedder jobpoint i Roskilde, noget min sagsbehandler selv satte mig ud i, som skal klar ligge hvordan ens arbejdsevne er og den rapport fra dem fylder også godt plus hvad der ellers er fra jeg var på sygedagpenge. DEr er jo papirer fra et forløb over 3 år..
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:51   #6
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Jeg er begyndt at gå til pilates hos de lokale fysioterapeuter. Jeg har sandsynligvis fibromyalgi og står på venteliste til udredning på Frederiksberg Hospital. Da ventetiden er 12-15 måneder, syntes jeg jeg måtte foretage mig bare ét eller andet for at bedre mine mange smerter, der gør hverdagen uudholdelig.
Jeg fik en henvisning fra min læge til fysioterapi og går nu til pilates hos fyssen 1 gang ugentlig (på hold) og får også massage 1 gang om ugen.
Pilates har gjort underværker for mine smerter i de to måneder jeg har gået der. Jeg ved godt, at det ikke lige er det, du spørger om i din tråd, men jeg syntes bare jeg ville fortælle dig, om noget, der måske kan lindre din hverdag lidt.
Pilates er en meget skånsom form for øvelser. Jeg har aldrig gået til gymnastik eller sport - men er blevet ret grebet af det, simpelthen fordi det virker så godt. Faktisk har jeg også angst - og det virker pilates og massage faktisk også positivt på. Ja, bevaros jeg er ikke kureret, men jeg har fået det bedre - mere tåleligt.
Dernæst vil jeg skynde mig at sige, at jeg godt forstår din frustration over at være for ung til pension. Jeg håber, at alt løser sig for dig på bedste vis!

Mange hilsener fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:52   #7
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
MissChar, hvad lever du af nu?
Er du f.eks. på sygedagpenge eller kontanthjælp?

Har du lægepapirer på alle dine lidelser?
Har kommunen i så fald kopi af disse?

Ligger der noget skriftligt om dine arb.prøvninger?

Har du fået lavet en ressourceprofil (rp), også kaldet arbejdsevnevurderingsjournal?
Jeg lever af kontanthjælp for unge under 25 som er udeboende, så er ikke rig.

jeg har papir på alle tingene, og det har kommunen også da de har indhentet alle mine jounaler fra div. læger..
Vedr. min ressourceprofil så lavede jeg en da jeg var på sygdedagpenge for ca. 3 år siden, men min nuværende sagsbehandler har ikke rigtig opdateret den og når jeg spørger ind til den, siger hun den skal vi også snart have lavet. det har hun sagt til de sidste 2 møder, de der opfølgningsmøder man skla havde hver 3. måned.
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 21:58   #8
MissChar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
MissChar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Jeg er begyndt at gå til pilates hos de lokale fysioterapeuter. Jeg har sandsynligvis fibromyalgi og står på venteliste til udredning på Frederiksberg Hospital. Da ventetiden er 12-15 måneder, syntes jeg jeg måtte foretage mig bare ét eller andet for at bedre mine mange smerter, der gør hverdagen uudholdelig.
Jeg fik en henvisning fra min læge til fysioterapi og går nu til pilates hos fyssen 1 gang ugentlig (på hold) og får også massage 1 gang om ugen.
Pilates har gjort underværker for mine smerter i de to måneder jeg har gået der. Jeg ved godt, at det ikke lige er det, du spørger om i din tråd, men jeg syntes bare jeg ville fortælle dig, om noget, der måske kan lindre din hverdag lidt.
Pilates er en meget skånsom form for øvelser. Jeg har aldrig gået til gymnastik eller sport - men er blevet ret grebet af det, simpelthen fordi det virker så godt. Faktisk har jeg også angst - og det virker pilates og massage faktisk også positivt på. Ja, bevaros jeg er ikke kureret, men jeg har fået det bedre - mere tåleligt.
Dernæst vil jeg skynde mig at sige, at jeg godt forstår din frustration over at være for ung til pension. Jeg håber, at alt løser sig for dig på bedste vis!

Mange hilsener fra

Nabokone
Mange tak for din opbakning.. jeg har prøvet en hel masse af alle sådanne ting som pilates osv. jeg har det godt den dag jeg laver det eller får massagen, men dagen efter har jeg bare endnu mere ondt og nogle gange kan jeg slet ikke komme ud af sengen.
Men må indrømme at jeg er bange for at prøve noget og fortælle min sagsbehandler noget, der har med behandling at gøre da jeg føler hun bruger det imod mig: for hvis jeg nu bliver sat op i mesicin virker det ikke til hun ser det som om jeg har mere ondt, så ser hun det mere som om jamen så for hun mindre smerter, ergo tættere på arbejdesmarkedet. og det samme har fået nr. til dem som kan komme og tjekke ens hjem og se om man kan få hjælpe midler, men tør ikke ringe da jeg bange for min sagsbehandlers indstilling til at man får hjælp.
MissChar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 09:41   #9
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissChar Se meddelelser
Mange tak for din opbakning.. jeg har prøvet en hel masse af alle sådanne ting som pilates osv. jeg har det godt den dag jeg laver det eller får massagen, men dagen efter har jeg bare endnu mere ondt og nogle gange kan jeg slet ikke komme ud af sengen.
Men må indrømme at jeg er bange for at prøve noget og fortælle min sagsbehandler noget, der har med behandling at gøre da jeg føler hun bruger det imod mig: for hvis jeg nu bliver sat op i mesicin virker det ikke til hun ser det som om jeg har mere ondt, så ser hun det mere som om jamen så for hun mindre smerter, ergo tættere på arbejdesmarkedet. og det samme har fået nr. til dem som kan komme og tjekke ens hjem og se om man kan få hjælpe midler, men tør ikke ringe da jeg bange for min sagsbehandlers indstilling til at man får hjælp.
Jeg synes, du skal arbejde på at få den tanke ud af hovedet, at du ikke tør gå i gang med en behandling af skræk for, at din sagsbehandler ser det som et skridt på vejen mod arbejdsmarkedet. - For din egen skyld (ikke af nogen moralske hensyn)!
Tænk, hvis der nu findes noget, du kan få det bedre af? Og hvis behandlingen ikke virker, er det blot endnu et argument i din kamp for at få tilkendt ftp.

Jeg kan godt blive urolig for, at du spænder ben for dig selv og er inde i en ond cirkel. Når du er så bange for arbejdsmarkedet er det jo fordi du ser dig selv som du er i dag - med de smerter og den angst og depression du oplever her og nu. Det kender jeg godt! Men du glemmer, at hvis det skulle ske, at du fik det bedre af en eller anden behandling, så ville det medføre flere kræfter til dig samt gåpåmod og livsglæde - og med det i baggagen ville et flexjob måske være noget, du kunne påtage dig og som ville bringe dig glæde (og en stabil økonomi).

Hvor længe gik du til massage og pilates? Jeg tænker på, at du måske skulle give det en chance til. Når man har fibromyalgi har man jo mange smerter og jeg oplever derfor også, at massage kan være ret smertefuldt og det har taget tid for min fys og mig at samarbejde om at finde en balance, hvor massagen virker uden at den giver mig så mange smerter, at jeg ikke kan kravle afsted den næste uge.

Husk, at ting tager tid - og sig til dig selv, at du har al den tid der er i hele verden til at få det bedre i. Helbredes kan man ikke, men man kan arbejde på at finde en måde at leve på, så ens krop har det sådan nogenlunde tåleligt. Du har hele livet foran dig og du skal ikke gå og have så ondt. Ellers er afspænding også en rigtig god ting!

Pøjpøj med det alt sammen, lad mig vide, hvordan det går dig.

Opmuntrende tanker fra

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 11:21   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissChar Se meddelelser

Vedr. min ressourceprofil så lavede jeg en da jeg var på sygedagpenge for ca. 3 år siden, men min nuværende sagsbehandler har ikke rigtig opdateret den og når jeg spørger ind til den, siger hun den skal vi også snart have lavet, det har hun sagt til de sidste 2 møder, de der opfølgningsmøder man skal havde hver 3. måned.
Hej, jeg går ud fra du selv har en kopi af din ressourceprofil, og så ville jeg simpelthen hvis jeg var dig, selv opdaterer den dvs. skrive alt nyt ud for hvert punkt. Hvis du har den på papir kan du jo bare lave et nyt dokument på PCén og afleverer den på Jobcentret, husk når du afleverer den at få en kopi med tilbage med dato stempel på. Hvis du har den på PCén kan du bare tilføje på PCén og den nye dato ud for det nye du skriver, så får du printet det hele ud og afleverer på samme måde.
Jeg a´har selv opdateret min egen for at være sikker på at den var ajour, og det syntes min SB var helt ok.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension