K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2010, 02:03   #21
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Smile

Endnu en nat uden specielt megen søvn. Har været på job idag. Heldigvis holder chefen ferie, så det er jeg som er chefen disse dage. Og jeg lader eleven råhygge. Så hun for en gang skyld kan få lov at opleve en glad dag på job.
Jeg har læst og læst jeres mange dejlig svar og forslag. Og jeg tror måske at nogle af jer har ret. Jeg er ikke god til at gennemskue at jeg måske er på vej til at få stress. Men man tænker blot, Stress. Med de få timer jeg arbejder.. Før jeg blev syg, arbejdede jeg 12 timer om dagen. Og endda med glæde, fordi jeg elskede mit job. Lige indtil mødet med en spritbilist. Hvorved hele mit liv, og hele min families liv blev ændret. Men længere historie.
Idag sagde min kollega, at chefen til hende havde sagt, at de var trætte af at jeg ikke havde flere timer, og de ikke kunne få tingene til at hænge sammen, med mine få timer. Jeg begriber ikke, at de ikke taler med mig om tingene?? Eller blot giver mig en fyreseddel.
Jeg sagde til min kollega at jeg troede at jeg ville bede chefen om et personligt møde efter jul. Men hun svarede, det skal du ikke tage at gøre. Så får du det endnu værre. Den pige som var der før mig, tog et personligt møde med dem. Hun blev ikke talt til, og fik ikke julegaver som de andre, og blev ikke inviteret med, når der var juleforkost osv. Indtil hun selv endda sagde op, og modtog 5 ugers karantæne.
Jeg finder det frustrerende at en fleks jobber ikke selv kan sige op, uden kommunen truer med bål og brand.
Imorgen vil jeg og min mand gå til lægen, og høre hvad jeg skal stille op. Men stadig håber jeg på at finde en ny arbejdsgiver, hvor jeg kan møde op med et smil, hver eneste dag.
Fagforeningen er ikke meget bevendt. Jeg har idag talt med HK, som sagde: Jamen din chef har jo en elev, og har haft elever uden problemer. Ja tak, den sidste elev vi havde, jublede den dag hun blev fyret, i to år var hun blevet haglet ned hver gang hendes børn var syge, eller hvis hun selv var syg. Men eleverne tør jo intet at sige. Den elev vi har nu, har netop overstået sin 3 mdrs prøvetid. Her sagde de til hende. At de intet positivt havde at sige om hendes arbejdskraft, men de valgte at beholde hende, fordi der ikke var andre kvalificerede ansøgere. Jeg har aldrig i mit lange arbejdsliv oplevet noget lignende. Men eleven blev fastansat, for som hun siger. Jeg kunne ikke finde en anden læreplads.
Jeg har fra min ansættelse fået lavet en kontrakt med min chef og kommunen, hvor der står mit time antal og min arbejdtid. Men intet af det bliver overholdt. Jeg har slet ikke den arbejdstid vi aftalte. Og vil jeg ikke møde ekstra ind, hvis der er problemer. Jamen så gør de min hverdag til et *******.
Jeg er utroligt pligtopfyldende, og ja alt for meget endda. Og jeg går utroligt op i mit arbejde, og at vores salgstal stiger og stiger. Men om jeg sælger for 10.000 eller 200.000 er ingen forskel. Der kommer aldrig et rosende ord.
Vi hører kun at vi skal spare og spare. Og dagen efter kommer chefen og siger at der er indkøbt tre nye firmabiler. Hvoraf den ene tilfældigvis også er konens privatbil til en million.
Forleden kom min chef (konen) og sagde at der skulle byttes om på min lørdagsvagt, så jeg istedet havde lørdag i de ulige uger. Jeg sagde til hende, at så skulle vi bytte hele ugen, da jeg ellers overskred mine timer i den uge hvor jeg havde lørdagsvagt. Hun sagde blot. Ja men sådan bliver det ikke. Så vendte hun mig ryggen - og gik.
Jeg checker min tlf tusind gange om dagen, for at afvente den velkendte fyreseddel - alle de andre som er blevet fyret derfra. har fået fyreseddel pr. sms. Jeg ved blot ikke hvorfor de ikke fyrer mig... Måske ved de godt inderst inde, at jeg gør et kæmpe stort arbejde, og at jeg er det mest fleksible de nogensinde kan få. Men så er det jeg ikke forstår denne her behandling. Hvorfor er det skønnere for dem, at det er mig som siger op?? Jeg ved godt at de i byen har meget (sladder) omkring den store udskiftning af personale de har haft gennem årerne.
Jeg har ikke nogen ansættelseskontrakt, udover den som foreligger med kommunen. Min chef har påtalt et par gange at vi skal have lavet en, men det er aldrig blevet.
Fagforeningen er ret ligeglad. Så jeg kan kun give den ene bruger herinde ret. Fagforeningen er intet bevendt. For ihvertfald HK betragter os som ingenting, bare DEM DER I FLEKSJOB.
Jeg er så taknemlig for at I som har besvaret, har brugt tid på at læse mine lange indlæg. Det har været befriende at kunne komme af, med sine tanker, og de indebrændte følelser.
Rigtigt godt nytår.

Sidst redigeret af SkovImer; 30-12-2010 kl. 02:14.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 11:29   #22
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej SkovImer

Når der ændres i vagtplan skal det varsles. Og det skal altid gøres i samarbejde med dig. Mange steder skal man vide det 4 uger i forvejen.

Og ang HK, hvis de ikke vil hjælpe dig...må du gå videre og her mener jeg til forbundet. For din fagforening har skisme pligt til at hjælpe, og her kan jeg da nemt se det har med det psykiske arbejdsmiljø at gøre, så klart HK skal på banen....ellers må du jo spørge forbundet om du skal finde en anden fagforening der varetager dine interesser.

Og lad være med at være flinkepigen. Meld dig syg. Du bliver ikke takket for at komme. Husk det er kun dig selv der kan mærke hvordan du har det, og godt du får lægen med ind over. Håber du finder en god løsning

Så vil jeg ønske dig og familien et godt nytår

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 11:39   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, man kan altid henvende sig til hovedforbundet.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 11:42   #24
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror også du skal prøve at banke lidt mere i bordet overfor HK. Og ellers ( nemt sagt ) passe på dig selv.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 11:46   #25
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det lyder som om at det simpelthen er en dårlig arbejdsplads for alle medarbejdere og ikke dig der er noget i vejen med, så gå efter bolden og få hjælp. HK har en afdeling som tager sig af arbejdsmiljøsager, herunder dårligt psykisk arbejdsmiljø, de burde kunne hjælpe.

hvis du ikke orker HK, så kan din læge lave en anmeldelse til arbejdstilsynet om dårligt psykisk arbejdsmiljø og mobning, chikane af medarbejder.

Klager over arbejdsmiljøet

Arbejdstilsynet modtager hvert år mange henvendelser fra borgere, ansatte, fagforeninger eller virksomheder. En del af dem kontakter os for at få et tilsynsbesøg, fordi de har mistanke om, at en virksomhed overtræder arbejdsmiljøreglerne.

Hvem kan henvende sig?

Alle kan henvende sig til Arbejdstilsynet. Det kan ske enten ved at ringe til Arbejdstilsynets Call Center på telefon 7012 1288 eller skrive en e-mail til [email protected].

Du har ret til at være anonym og vil altid blive behandlet anonymt i forbindelse med tilsynsbesøg og den videre sagsbehandling. Anonymiteten gælder også, hvis arbejdsgiveren henvender sig til Arbejdstilsynet og spørger, om der har været henvendelser fra medarbejdere.

Alle privatpersoner, fx en medarbejder på en virksomhed, har ret til aktindsigt i Arbejdstilsynets afgørelser og få oplyst, hvad en virksomhed har fået af påbud mv.

Hvad spørger vi om?
Når du ringer til Arbejdstilsynet, vil vi typisk bede dig oplyse følgende:

* Virksomhedens navn, adresse og afdeling (så vi kan finde arbejdsstedet og problemet ved et evt. besøg)
* Hvad er de arbejdsmiljømæssige problemer?
* Hvor mange personer er omfattet af problemet?
* Hvornår opstod problemet, og hvor længe forventes det at være der?
* Har virksomheden en arbejdsmiljøorganisation og har den været involveret?
* Dit navn og tlf.nr. (behandles fortroligt), hvis vi får brug for yderligere oplysninger

Det videre forløb

Hvis du har kontaktet Arbejdstilsynet pr. e-mail med et arbejdsmiljøproblem, får du besked om, at vi har modtaget din henvendelse. Vær opmærksom på, at en klage over dårlige arbejdsmiljøforhold ikke automatisk medfører et tilsynsbesøg, det afhænger af en konkret vurdering ved hver enkelt henvendelse. Vi vil dog som udgangspunkt altid komme på besøg, hvis vi vurderer, at der er akut fare. Du modtager ikke nærmere besked om, hvorvidt din henvendelse medfører et tilsynsbesøg eller ej.




Arbejdstilsynet | Postboks 1228 | 0900 København C | Telefon 7012 1288 | Fax 7012 1289 | [email protected]
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 11:56   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har fuldt lidt med her ,og det er lige den slags jeg kunne frygte aller mest,at havne i et job hvor man bare er en lille brik de kan flytte rundt på ,som de vil have lyst til.

Jeg håber at du i det nye år vil arbejde efter reglerne,ikke at møde hvis der ikke er varslet endninger i møde tiden som der skal.

ikke bytte om på dage,hvis det ikke passer med dine hensyn,med vile dage og timer.

Det er jo alt det der gør at folk går ned med stress.Du skal passe på dig selv,det er dejligt at have et job som man er glad for men det skal jo ikke æde en op vel.

Hyntes det er forkastlig at fagforeningen ikke vil hjælpe,og at job konsulenten ikke vil gøre noget.
Derfor ville jeg hvis jeg var dig ,bruge 10 min om dagen på at lave dagbog,hvor du kort noter hvad der bliver sagt og gjort af ulovligheder og urimeligheder.

Skulle du blive fyret kan du bruge det hvis de vil sige at det er selv forskyldt fyring.for så ank afgørelsen.og brug dagbogen til at vise forholdene..

At du går og ser på mobilen -efter en fyring er måske aligevel det du ønsker,for det lyder ikke til at der kommer forandninger i dette job,det er du vist også selv klar over og så er du måske bedre tjænt med at blive fyret .

Godt nytår .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 30-12-2010 kl. 12:00.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 13:18   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Er der ikke noget med, at det er ulovligt ikke at have en ansættelseskontrakt?

Det synes jeg, at jeg har læst/hørt om på et eller andet tidspunkt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 15:20   #28
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja Vovse det er rigtigt. Det kan koste virksomheden en hel del penge. Ser lige om jeg kan finde noget




1 af 1 Grundregler for ansættelseskontrakten
Der er mange regler om, hvad der skal stå i en ansættelseskontrakt, for at den er fyldestgørende og gyldig. Derudover er der også en række punkter, som det er anbefalelsesværdigt at have med.
Generelt gælder:

Medarbejdere, som er ansat efter 1/7 1993, skal have en skriftlig kontrakt senest 1 måned efter, at ansættelsesforholdet er begyndt
Medarbejdere, som er ansat før 1/7 1993, skal have en skriftlig kontrakt senest 2 måneder efter, han eller hun har anmodet om en
Vær opmærksom på, at der gælder forskellige regler, alt efter om det er en arbejder, en funktionær, en sælger/repræsentant eller en direktør, du skal ansætte. Funktionærer er beskyttet af funktionærloven, og den må kontrakten ikke fravige til skade for funktionæren. En del oplysninger er lovpligtige, og andre er anbefalelsesværdige, fordi de kan hindre misforståelser og dermed forebygge konflikter.



Fejl kan blive dyre

Manglende oplysninger i virksomhedernes ansættelseskontrakter medfører efter fast retspraksis godtgørelse til opsagte medarbejdere i størrelsesordenen 5.000-10.000 kr., men godtgørelsen kan ifølge loven udgøre op til 13 ugers løn. Godtgørelsen er skattefri for medarbejderen. Virksomheden har derfor ikke fradragsret.

Sidst redigeret af Suncil; 30-12-2010 kl. 15:25.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 16:08   #29
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej SkovImer

Jeg fastholder stadig, at du er meget bedre stillet hvis du sygemelder dig... -du får meget mere hjælp(evt. erstatning) hvis du sygemelder dig og påpeger problematikken omkring din ansættelse
Din chef bliver jo også bare ved med at behandle de fremtidige ansatte på samme måde, hvis der ikke er nogen der påpeger det syge arbejdsmiljø.

Hvis du bliver fyret, skal du bare stille dig op i den nærmeste række...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 30-12-2010 kl. 16:11.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 17:51   #30
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er der ikke noget med, at det er ulovligt ikke at have en ansættelseskontrakt?

Det synes jeg, at jeg har læst/hørt om på et eller andet tidspunkt.
Vedkommende har den kontrakt der er lavet mellem virksomhed og jobcenter, og mere skal der altså ikke laves ved et fleksjob....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension