K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 03:45   #1
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
SkovImer er ny på vejen
Exclamation Er så ked af det

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig. Jeg er ansat i fleksjob, og har været visiteret til fleks de seneste 8 år. Jeg fik for lidt over et år siden et job, som jeg selv fandt mig, en ansættelse tæt på mit hjem, til stor glæde for min ellers times lørsel til og fra job.
Desværre er jobbet pludselig blevet uholdbart. Min chef og hans kone besluttede, uden vi fik den mindste besked, at hans kone skulle arbejde i butikken og overtage hans ansvar som chef. Og siden hen er alt blevet et *******. Jeg havde en fast vagtplan, som de sagde at de desværre måtte ændre for at få tingene til at hænge sammen med butikkens åbningstider. Førhen havde jeg to sammenhængende fridage. hvilket jeg nød, så jeg kunne have mulighed for at have mit barnebarn som bor langt væk fra mig. Nu tog de så den ene fridag fra mig, ved at jeg nu skulle møde ind den ene dag blot i to timer sidst på dagen. Hvilket så gør at jeg ingen mulighed har for at besøge mine børn eller barnebarn, da jeg skal nå tilbage og være i butikken i de to timer.
Nå men jeg indvilligede, idet jeg var glad for mit job og job ikke lige hænger på træerne. Senere da vagtplanen så blev ændret til at mine fridag nu lå med to dages mellemrum, viste det sig, at det blot var fordi at hans kone skulle ud at løbe den dag der oprindeligt havde fridag. Jeg talte med hende om at jeg gerne ville have mine to sammenhængende dage tilbage, Her fik jeg denne besked: Du arbejder altså i forvejen ikke for mange timer. Og du har ingen børn. Vi andre har et liv som vi skal have til at hænge sammen. Jeg gjorde hende opmærksom på at netop på grund af mit fleksm skulle jeg slet ikke arbejde mange timer. Så talte hun ikke til mig mere den dag.

I det lidt over et år jeg har været ansat, har vi haft 4 dødsfald, hvor jeg IKKE har meldt mig syg. Og jeg har ikke været syg med min ryglidelse i alt den tid jeg har været der.
Jeg blev denne vinter ramt af den grimme influenza og måtte lægge mig syg i 3 dage.
Så døde min svigermor, ugen efter jeg havde været syg, og jeg bad om fri til begravelse. Her fik jeg besked på at møde op, når begravelsen var overstået. Min kollega blev vred og sagde at det var helt urimeligt. Så min kollega fik besked på at hun bare kunne sige til mig at jeg kunne holde fri hele dagen. Herefter talte chefen ikke mere til mig denne dag. Deres søn ringede, og ville tale med sin mor, jeg kaldte på hende og sagde at der var tlf, da jeg rakte hende telefonen, lavede hun ansigt af mig, greb telefonen og vendte mig ryggen.
Vores hjælpepige fortalte mig at chefen til hende havde sagt at der hele tiden var noget jeg skulle, nu hvor jeg også lige havde været syg. Jeg har KUN været syg den ene gang, og kun bedt om fri til begravelse.
Mine dage er en stor gråd, jeg er så ked af at være der. Gør man noget fejl, bliver der skrevet en kæmpe seddel til offentlig skue for de andre i firmaet, man bliver ikke kontaktet personligt.
Hvis man ikke kan møde en med ti minutters varsel, er de sure en hel dag, og vil hverken sige goddag eller farvel.
Nu kender jeg udmærket jeres svar, kontakt min jobkonsulent - ja tak det har jeg gjort, han mente at jeg ikke skulle være så nærtagende.. Og blot skulle holde ud.. Og når de tropper op, jamen så er chefen åh så venlig. Min fagforening, ja tak ligeså. vi kan ikke gøre mig, siden du ikke er a-kasse berettiget.
Hvad gør man så??
Jeg må heller ikke opsige mit fleksjob - og jeg har søgt og søgt efter nyt job. Og bedt til de højere magter om de snart giver mig en fyreseddel. Men det ser det ikke du til. Idag fik jeg besked på at min vagtplan igen ændres i det nye år, så min weekend vagt nu bliver ændret, hvilket betyder at den ene fridag jeg havde med min mand, nu ikke matcher hans job.
Undskyld en lang lang smøre. Er bare så ked af det hele.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 10:06   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Først lige et kæmpe

Hvad i alverden er det for et slags firma du arbejder for?
Den sagsbehandler du har er da et værre fjols, selvfølgelig skal du ikke holde ud, havde det været mig var jeg gået til min læge og var blevet sygemeldt og så måtte jeg se hvad der skete, for du skal ikke ødelægges på et job.

Og selvfølgelig skal din fagforening hjælpe det er det du betaler til, hjælp fra fagforening har INTET med a-kassen et gøre, det har noget med dagpenge at gøre og nej det kan man ikke få på fleks, så din fagforening er da helt galt på den.

Og så mener jeg altså at jobcentret skal med ind over når der bliver lavet om i din ansættelse, hvad står der i den kontrakt der blev lavet da du blev ansat, der må stå noget med de hensyn der skal tages, såsom fridage og ling. og det SKAL de overholde. Prøv at finde den frem og se hvad der står og overvej en evt. skriftlig klage til lederen på dit job center.

Du vil få flere svar gennem dagen og bliv her på din tråd, selv hvis du har andre spørgsmål.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 10:06   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan da godt forstå, at du er ked af det.

Det er en urimmelig behandling, du er udsat for.

Du har jo været ansat over et år, hvilket jo berettiger til ledighedsydelse, samt sygedagpenge, så vidt jeg ved? (HEIDIE....hjælp).

Du kan jo blive sygemeldt, hvis situationen bliver helt uudholdeligt, men du skal så have lægen med på sidelinjen.

Har desværre ikke nogen afgørende gode råd, måske HEIDI har?

Men held og lykke.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 10:22   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej SkovImer.

Sikke noget rigtigt l*** Både at du bliver udsat for sådanne arbejdsmiljøforhold, men også at du som flekser har svært ved at få hjælp.

Du beskriver desværre ikke, hvordan de andre medarbejderne har det i dette arbejdsmiljø. Dvs. er du ene om at være utilfreds m. dette? Kunne I stå sammen om en henvendelse til din tidl. chef, altså manden, om at disse arbejdsmiljø er uholdbare i længden for virksomheden? Det virker jo som en mindre virksomhed, hvorfor denne jo er ekstra sårbar overfor medarbejderflugt pga. urimelige arbejdsforhold. På den anden side, at det jo svært for manden, at skulle vælge mel. kone og medarbejdere, hvorfor denne vinkel måske ikke er en vej frem mod en løsning.

Efter min bedste overbevsining beskriver du arbejdsforhold, hvor din chefs kone er begyndt at moppe dig. Jeg kan også se, du har skrevet denne tråd om natten, hvilket måske indikerer at dette arbejdsmiljø er ved at gå ud over din nattesøvn, også. Du skal huske at passe på dig selv, da mobning kan lede til yderligere sygdom, også meget alvorlig fysisk.

Du har forsøgt dig m. jobkonsulent, fagforening, og uden at få hjælp herfra. Hvilket er meget ringe, jobkonsulenten, der ikke tager dig alvorligt skriver. Fagforeningen, der holder sig til reglerne eller? Hvad gør man så? skriver du. Ja, du er i gang med søge andet job, hvilket er yderst fornuftigt, men sikkert svært at finde?

Har du ikke fået en kontrakt, hvori der står hvilke skånebehvo du har brug for, her tænker jeg specielt på de 2 sammenhængende fridage? Hvis disse kontraktlige forhold ikke bliver overholdt, er det efter min overbevisning jobkonsulentens rolle, at de bliver overholdt.

Måske bliver den eneste vej ud uden umiddelbar øk. tab for dig, som du selv skriver, at du får en fyreseddel. Hvilket jo kan være svært, når man er et pligtopfyldende menneske, hvilket du virker til at være.

Men på den anden side skal og må du passe på dig selv, således at du ikke bliver mærket psykisk af tiltagende mobning el. får fysiske symptomer, som kan være så alvorlige, at din krop siger helt fra. Du bør efter min mening derfor overveje, at sygemelde dig, hvis du mener at situatioenen ikke kan løses og du har gjort hvad du kunne. Jeg er ked af at skrive det, men det er måske din eneste vej ud.

De bedste ønsker for at din situation løser sig, og du får en afklaring med dig selv inden nytår.

Sidst redigeret af gunvor; 28-12-2010 kl. 10:24. Årsag: mangler ?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 10:52   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Kære SkovImer!

Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at du er udsat for mobning fra "chefens" side. Det er ulovligt lige som sexchikane. Din fagforening skal altså gå ind i den sag. Det har INTET med A-kassen at gøre!

Citat:
Og du har ingen børn. Vi andre har et liv som vi skal have til at hænge sammen
Det må du af gode grunde have, ellers kunne du jo ikke have et barnebarn. Du er også gift, kan jeg se. Dvs. du lige som alle andre har et liv som skal hænge sammen.

Citat:
kontakt min jobkonsulent - ja tak det har jeg gjort, han mente at jeg ikke skulle være så nærtagende
Når man er udsat for mobning, har det intet med at være nærtagende at gøre. Det kan aldrig være din skyld. Tro mig dine kollegaer har nok også bemærket det, men tør ikke sige/gøre noget af angst for at de bliver det næste mobbe offer. Det værste er hvis de begynder at mobbe med for at tækkes chefen.

Mit bedste råd til dig er at gå til lægen og blive sygemeldt pga psykisk arbejdsmiljø. Jeg er bange for det ikke bliver bedre.

Jeg ved man, med lægen i ryggen, uden sanktioner kan opsige sit job pga psykisk arbejdsmiljø. Er dog ikke klar over reglerne ved flex, måske andre kan hjælpe. Men jeg kan ikke forestille mig at du er dårligere stillet sikkerhedsmæssig end folk i ordinært arbejde.

Hvordan jeg kender til mobning??? Jeg har selv stået der, også med følelsen af at jeg måske er for sart. Fik først stoppet da jeg var blevet bange for min egen skygge!

Kæmp du har fortjent bedre
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 11:05   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Skovimer,

Som jeg ser det er du simpelt hen nødt til selv at tage tyren ved hornene.!!

Når de tager dig til møde i det nye år skal du være forberedt med hvordan du vil have det og hvordan det oprindeligt var aftalt at dine skånehensyn skulle varetages i dit fleksjob. Du er for dem billig, men også værdsat arbejdskraft og bliver du ved med at finde dig i at være kastebold derude, jamen så bliver det ikke bedre.

Du er da heldig at du har et fleksjob, men du skal altså heller ikke lide under det. Du må tage kampen op som en hver anden lønmodtager i tide og utide er nødt til, og så må du sige at du gerne vil i møde komme deres behov så godt som du kan, men du har altså også dine !!!

Jeg ved det er svært, men der er ikke andet at gøre. Du vil dermed få en (mindre?) stopper for rouletten derude og få sat på plads at du også har ret til et arbejdsliv der er tåleligt. Endvidere syntes jeg da at du skulle få en anden jobkonsulent eller tage fat i jobcenter chefen for fremtidig hjælp derfra.

Held og lykke, det er dig selv, der skal sætte barrieren. Hvis ikke de ville dig havde de jo fyret dig forlængst og så længe du finder sig i deres kører de efter samme devise. Fleksjobbere af din slags hænger altså ikke på træerne og mon de gider gå igennem samme process for at finde en ny og gør de det så er du jo fri for dem.

Håber du forstår hvad jeg mener, jeg ved det ikke er lige til, men du vil få rettet din selvtillid op og så må det jo briste eller bærer naturligvis med giv og tag fra begge sider. Kommunikation er roden til at bringe det bedste frem i alle konflikter.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 28-12-2010 kl. 11:08.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 11:11   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg havde også i et job en meget meget inkompetent jobkonsulent jeg gjorde følgende ...

Jeg skrev ned hvad der var galt på jobbet og hvad der blev lavet om uden at det blev godkendt hverken af mig eller af jobcenteret , og jeg skrev om de henvendelser og de respons der var kommet fra jobkonsulenten .. skrev derefter at jeg ikke mente det kunne være rigtigt , jeg var ansat under nogen vilkår som var godkendt af kommune, arbejdsgiver og mig selv hvis det skal laves om så skal der et møde til og alle skal være enige ...

Det er derfor det er et fleksjob ..

Og denne mail sendte jeg så til både jobkonsulent og sagsbehandler så jobkonsulenten kunne se at jeg nu blandede flere ind i det, det fik hurtigt jobkonsulenten ud til mit job så vi kunne finde en løsning ...

Når det er sagt kan jeg ikke undgå at lægge mærke til at du i dit indlæg skriver meget om hvor vigtigt de to dages frihed er i form af samvær med dine børnebørn ...

Jeg bliver lige nød til at påpege at samvær med børnebørn ikke har nogen relevans i forhold til fritid ..

Det vil sige du er visiteret til fleks og de arbejdstider du har gerne skulle være dem der var de rigtige i forhold til dine diagnoser ...

Så hvordan har du det med de ting du er visiteret til fleks for ??

Her mener jeg går de nye tider ud over dit helbred , det er de ting der skal tages fat på og ikke andet...

Når du er ansat i et fleksjob har du krav på opfølgning på jobbet det vil sige at din jobkonsulent skal komme ned og lave opfølgningsmøder med dig og din chef er de overhovedet lavet ?

Hvad er det for en fagforening du er medlem af ? og hvem har givet dig beskeden om at de kun kan hjælpe dig hvis du er i a kasse ??

Fagforeningen er netop den juridiske del og a kassen er dem der har med dagpenge at gøre så det er noget være ævl de har bildt dig ind, så dem skal du også have fat i igen , også gerne med et brev /mail..

Da du blev ansat i dit job formoder jeg der blev lavet en kontrakt med dine timeantal og skånehensyn ? er de to sammenhængende fridage en del af disse skånehensyn ??

Havde du fagforeningen med til ansættelses samtale ?

Du skal helt sikkert have råbt nogen op og have gjort noget ved de forhold du arbejder under, det er jo mobning på arbejdspladsen og du skal passe på at du ikke går ned med stress oveni alt det andet ...

Og så lyder det lidt som om du skal melde dig ud af flinkeskolen .. lad være med at være så large og bekymre dig så meget om hvad den "chef" mener om det hele , det er hende der laver kage idet (lyder det som om) og det er faktisk hende der ikke er sit job voksen...

ved godt det er rædselsfuldt pt men det er jo ikke de forhold du er ansat under og derfor er det ikke din skyld de laver ting om hele tiden og din jobkonsulent er inkompetent ...

Så få skrevet til din jobkonsulent om hvad der foregår og skriv at det kan du ikke magte mere, send kopi til din sagsbehandler så denne også kan se hvad der foregår ..

Og ikke mindst få fat i fagforeningen og bed dem om at få det på skrift hvis de holder på at de ikke kan hjælpe og så find dig en anden fagforening for det er da noget værre ævl ..
  Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 12:25   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
til dig

Kan jo give alle de andre ret - du bør tage tyren ved hornene og få det mobberi stoppet NU!

Man skal ikke finde sig alt - blot fordi man er flexer!

Som der er blvet sagt:
Skriv alt ned hvad du synes er forkert og henhold dem gerne til din kontrakt, for en sådan har du vel?

Skriv så at du synes dit helbred nu igen er for nedadgående, hvad det ikke har været i lang tid, da du ikke får din sammenhængende hvile - som du gjorde før.

Som der er blvet sagt: kan sagtens forstå dit barnebarn er vigtigt for dig, men i jobsammenhænge er det uvigtigt, desværre.
Brug din kontrakt og dit helbred....derfor du er flexer...ikk da?


Husk så at konen(chefen) lige skal finde sin måde at være chef på og pt...ja lader den alt at ønske, hun kender intet til lederskab overhovedet, så håb på hun lærer det hen ad vejen

Ønsker dig alt det bedste og et godt nytår
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 12:53   #9
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hmm fik en gang at vide at der er en masse R******** i denne verden og 90% af dem er chefer.....Gad vide om der er noget om snakken!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 14:13   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Pu ha, det lyder fuldstendigt som mit første flexjob.

Jeg følte osse at jeg skulle være glad for at have fået et flexjob og ikke stille for mange krav og i øvrigt se gennem fingre med at mine skånehensyn ikke blev overholdt.

Jeg blev udsat for meget af set samme du gør og jeg sagde ikke fra. Jeg endte med at jeg, efter samtale med sagsbehandler, måtte sygemelde mig og jeg er efterfølgende gået ned med stress - en direkte eftervirkning af måden chefen mobbede og hængte mig ud på sagde psykologen dengang.
Stressen er jeg ikke sluppet af med nu 6 år senere, den sidder lige under overfladen.

Min mening er at du skal væk derfra, hvis du ikke øjeblikligt får ændret forholdene - kan du ikke få dem i tale må du sygemelde dig, hvis forholdene er som du beskriver - så skal du nok enten blive fyret på et tidspunkt.

Ved godt det lyder hårdt, men du skal passe på dig selv, der er ingen andre der gør det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension