K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2011, 22:21   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersmadsen Se meddelelser
@karo

Tjo men der er ingen grund til at betale 1 procent af din indkomst, til præster der prædker i næsten tomme kirker. Også selvom de sververe drikkevare og snacks (altervin og oblater).
Andersmadsen.... jeg ser heller ingen grund til at du skriver som du gør..

Vi må alle ha vores tro... der er jo heller ingen der farer i knolden på dig over at du ingen tro har .. vel??

Selvom jeg ikke bruger vores kirker - kun til dåb, bryllupper osv osv .. så er jeg medlem af folkekirken.. og tænker ikke over de penge jeg betaler i kirkeskat...

Jeg tror at alle .. på et eller andet tidspunkt i deres liv .. ønsker at tro at der er noget strørre end en selv ... noget man kan læne sig op af.. Og så kan det være ligegyldigt om det er Gud .. eller noget helt andet... ♥

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind  
Gammel 23-10-2011, 22:57   #12
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
@lunas det er ikke et personangreb på dig,
jeg "tror" faktisk på noget, det hedder humanisme og altruisme.


"Jeg tror at alle .. på et eller andet tidspunkt i deres liv .. ønsker at tro at der er noget strørre end en selv ... noget man kan læne sig op af.. "

Nej jeg har ikke behøv for at tro på noget metafysisk "større end mig selv"...om det så er treeningeheden/trolde/enhjørninge eller ufoer.


http://www.youtube.com/watch?v=wHjsaEK4vnw
andersmadsen er ikke logget ind  
Gammel 23-10-2011, 23:30   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan ellers være et ret fedt trip at tro på noget, i hvert fald når man som jeg, blander det bedste af det bedste

Jeg tror bare ikke jeg kunne følge en religion sådan slavisk - synes det er besværligt med noget man 'må' og noget man 'ikke må'......

Mine børn er heller ikke døbt, deres Far er muslim og ungerne ved ikke endnu hvad de tror på (om overhoved noget), deres Far er ikke praktiserende muslim, tror kun det er det med svinekødet han holder, lige som han godt kan lide vin, øl, damer osv
Ungerne er heller ikke omskåret, men de vil ikke spise svinekød.

De ældste spiser så svinekød og er ikke muslimer, men har valgt at blive omskåret, såååå........forvirringen er total.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 23-10-2011, 23:41   #14
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Tro er, som det siger, en personlig overbevisning.

Jeg undrer mig dog stadig over, at der er så mange,
som har behov for at være enige?
nocturne er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 00:13   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersmadsen Se meddelelser
@lunas det er ikke et personangreb på dig,
jeg "tror" faktisk på noget, det hedder humanisme og altruisme.

Nej jeg har ikke behøv for at tro på noget metafysisk "større end mig selv"...om det så er treeningeheden/trolde/enhjørninge eller ufoer.
Tog det heller ikke som et personangreb - der er bare det når man taler om religion og politik.. så vil der altid være "uenigheder"

Med humanisme og altruisme er du jo godt på vej til at blive kristen

Næ, det kan da godt være at du pt ikke behøver at tro på noget ... og heldigvis så vi vi ikke hvad vi kommer ud for i morgen eller om 1 år ....

@Helene...
Jeg tror også på reinkarnation... jeg har engle stående fremme.. men har så også lige et par Buddhaer .. det er sgi mere pga at han er så skie sød

Jeg respekterer (næsten) alle religioner .. jeg bryder mig ikke om løftede pegefingre... at man ikke må dit og ikke må dat... og der er et par stk som jeg gerne så slettet fra landkortet

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 00:42   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også en buddah stående fremme, sådan en dejlig rund fyr i elfenben, hel blank og cremet med en ordenlig mave.............elsker den figur, man kan kun blive i godt humør af den.

Jeg har ingen engle (kun i juletiden), men jeg tror på dem. Tror faktisk også vi har åndelige vejledere som kan kontaktes - jeg prøvede kanalisering her for nogen år siden ved hjælp af en bjergkrystal og en kanaliseringsvejledning - de første mange dage skete der ikke noget, men så en aften da jeg var ved at bære bakken ind i stuen, skete der så noget, og jeg blev fandeme SÅ forskrækket at bakken MED kaffe og ostemader fløj gennem stuen (jeg siger dig der så ud!), og jeg fik den åndelige vejleder af sted igen. DET havde jeg IKKE psyke til, og har ikke turde prøve igen selvom jeg synes det er vanvittigt spændende - husker jeg fortalte min psykiater om oplevelsen, så han satte mig STRAKS op i dosis
Men det spøjse var, at der VAR en ånd og stemmen var lige så virkelig som virkelig KAN være. Det var slet ikke som på psykose-måden......

Jeg er også DYBT fascineret af regression - hvor man via hypnose kan føres tilbage i tiden og opleve andre liv, for mange har det hjulpet dem med problemstillinger de har haft i dette liv. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang, men jeg ved ikke rigtigt om jeg tør eller er egnet......
Jeg har set nogle dokumentarprogrammer fra England om det, og det var helt fantastik at se disse mennesker rejse tilbage i tiden, vågne op, og rejse ud og se det de havde oplevet under regressionen, det meste, fuldstændig som de havde det det under hypnosen på trods af at de kom til steder de aldrig havde hørt om, eller tog til lande de aldrig før havde besøgt. SPÆNDENDE!!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 00:45   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tro, håb og kærlighed -men størst af alt er kærligheden

Tro kan aldrig diskuteres, mener jeg, hvorimod viden kan! -hvis i forstår....

Hm, må tilstå, at jeg er opvokset hos bedsteforældre, hvor det er gå i kirke hver søndag -næsten- var en del af dagliglivet.

Det var hyggeligt, altid med glæde og jeg har helt ærligt ALDRIG følt at kristendommen blev prædiket med løftede pegefingre, tværtimod -for størst af alt var kærligheden og helt klart: næste kærligheden.


Hm, har så også sidenhen i mit tidligere job oplevet nogle "ting og sager" som ikke kan forklares på nogen som helst naturvidenskabelig måde såå...

indtil videre, da har jeg det fint med stadig at være medlem af folkekirken.

Så længe vi ikke dunker hinanden oveni hovederne med vores forskellige troretninger i den mening at: MIN tro er den der dur, for ellers kan jeg ikke elske min næste....
-ja, så må enhver have lov til at tro på hvad de vil -også ASA troen, fx

For mig er det ikke et spørgsmål om penge/kirkeskat(skønt jeg ikke altid er enig med dem i, hvordan disse blir forvaltet, men det er jo så en hel anden side af sagen!) men et spørgsmål om forholde mig til at livet er meget mere end hvad man kan måle, veje, se og høre mv

De 10 bud er for mig, en form for spilleregler udi livets finurligheder og alt er et spørgsmål om tolkning ikk
(og disse bud findes i ALLE religioner, ikke at forglemme)

Så..derfor vil jeg afslutte og tørne til køjs med flg:
Må DIN Gud være med dig

PS: lige nu i disse dage fx har jeg stærkt brug for at tro, da jeg desværre har mistet min hjerteveninde ganske pludseligt og det er et kæmpe tab og ikke mindst sorg, og jeg tør da godt blankt erkende at jeg mere end en gang har sagt en lille bøn samt også talt med vores dejlige præst... det ser jeg ingen skam i og vil også gå i kirke i morgen...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 24-10-2011 kl. 00:52.
buster er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 01:59   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Humm Jeg er nok mest aseist, bla fordi det ikke er "må" "ikke må" kultur, vil man låne lidt fra andre religioner, ja så gør man såmen bare det, for Asernes skyld må man have 10 forskellige religioner man tror på, hvis det er det man har lyst til (i kræsene ses det helst at man kun har ase troen, men det er intet sted beskrevet at man kun må have en "gud" i nogle ase "foreninger" kræver de man er meldt ud af folkekirken, men det er af respekt for kristendommen i det, man IKKE må tro på andre end gud som kristen (så kommer man ikke i himmelen, så det er altså ikke derfor simmi kristne ikke meder sig ud af folkekirken) end det er en hån mod den der ønsker at være ase troende) man vælger SELV hvilken af asnerne man kan identificere sig bedst med, man kan også vælge flere (og der er faktisk mange at vælge i mellem der er ikke kun Frej Odin og Thor) og man vælger selv hvor slavisk man ønsker at leve efter det, det hele er okay.

Det er en temmelig anonym tro for at det ikke skal være løgn, hvilket jeg også godt kan lide, det er ikke meningen at troen skal fylde en hel masse i billedet, prakke andre ens tro på, man kan selvfølgelig godt snakke om ens tro, men det er ikke meningen at andre skal generes af den værgen på den ene eller den anden måde, værgen med røde prikker her og der, omskæring kæmpe templer bede-larm rundt i land og by, og hvad har vi ellers af religions fyld (støj)

Helenekr Ase troen passer faktisk meget bedre på det du her har beskrevet end buddismen gør, og ja der er også reinkarnationen inden for ase troen

Jeg blev opmærksom på aste troen ifb et ase bryllup, ellers tror jeg ikke jeg ville have skænket aserne en eneste tanke som en tro der rammer min holdning til tingene ret godt. Jeg er ikke ase troende i den forstand, det har jeg ikke sat mig godt nok ind i det til at kunne sige at jeg er, men jeg har alligevel læst så meget på stoffet at jeg er klar over at det er den tro der rammer mig bedst, bla fordi man ikke er bundet og fordi det naturligvis er helt okay at holde jul påske nytår, blive kirkelig viet, eller syntes Budda er en temmelig fed "figur" (symbolikken) men bestemt også fordi man i ase troen kan finde en "gud" der så godt som dækker en hver anden religion, bare hvor det er langt nemmere at tilpasse et moderne liv, fordi man ikke er bundet af at skal bestemte ting på bestemte tidspunkter.
En af de helt store forskelle på kristendommen og ase troen, som jeg personligt er temmelig vild med, er at kvinderne er lige så meget værd som mændene, vi har IKKE med en dobbelt moralsk tro at gøre, kristendommen siger at alle skal behandles lige og med værdighed, bare ikke lige kvinder og børn, Aserne siger at alle skal behandles med lige og med værdighed (punktum slut) uanset køn farve størrelse og udseende.
En anden ting jeg godt kan lide er at fx fortællingen om Thor, det er en historie, og det udlægges ikke som værende andet end en historie indeholdende et budskab, Aserne går ikke og lyver religionen ind i deres børn (i det hele taget får børnene selv lov til at vælge hvad de tror på) som mange andre trosretninger gør.

Jo jeg er mere ase troende end noget andet, uden at være det på DEN måde i det jeg ikke har "tilsluttet" nogen fra ase troen, jeg kan identificere mig med, hvilket jeg ikke har fordi det kræver en del at sætte sig ind i de enkelte muligheder, så endnu tror jeg "bare" på at der er noget med større "kræfter" end vi levende mennesker er i besiddelse af.
LUM er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 07:13   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Tro er, som det siger, en personlig overbevisning.

Jeg undrer mig dog stadig over, at der er så mange,
som har behov for at være enige?
Også her.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2011, 09:24   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror ikke der er behov for at være enige,men et behov for at yder sig,region kan og skal vel diskuteres.

Alt skal ikke sluges rådt,jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal kalde mig selv,andet en at jeg forsøger at være "et godt menneske" jeg har for tiden svært ved at få "øje" på en Herre der kan gribe ind hvis han vil-der skulle være en der ikke byder os mere end vi kan klare,Ja så syntes jeg nok at når jeg ser mig omkring,så er denne herre dæleme en hård negel.
Det gælder både egne rækker og ude i verden.

Jeg er medlem,ca 1600kr om året tænker det mange penge,og kirken har så de kan kule os alle sammen ned 8 gange vil jeg tro,eller har de fået lofterne beklædt med PH lamper så lofterne er ved at gå i knæ.

Nå ja,jeg kommer i kirken ca 5 gange om året går til nadvan og det hele,men jeg er nok alligevel troende på min ejen måde.

Jeg kan ærelig talt slet ikke have den tanke at vi ALLE ske mødes igen,over vejer udmæling,da jeg syntes at kirken er alt for indadvent.
Men jeg skal snart jordes så det eks. besvær det sikkert vil give mine børn vil jeg spare dem for ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension