K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 12:29   #1
henry0401
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
henry0401 er ny på vejen
Syg som sygemeldt

Jeg har de sidste 5 år gjort rent i private hjem, men måtte i oktober opsige min stilling pga. meget voldsomme smerter i min lænd/nedsat følelse i mit højre ben/fod.

I dec var jeg nødsaget til at sygemelde mig og fik en henvisning til Middelfart Rygcenter med mistanke om en diskusprolaps.
Scanningen viste ingenting, så de mente, det skyldtes et skævt bækken.
Jeg gik til genoptræning 8 gange derover og fik det bare værre og værre og blev så afsluttet med beskeden om, at jeg ikke fejler noget (og inddirekte, at jeg bare skulle tage mig sammen).

I den periode har jeg gået til forskellige behandlinger såsom fys, kiropraktor og manual terapi - og de har alle givet op omkring mine smerter.

Da jeg nu har gået sygemeldt så længe, er jeg sendt i aktivering i Sund og Glad - dvs. 10 timers undervisning, individuel træning og afspænding og til sidst praktik.
Og de arbejder udfra sygehusets vurdering, så jeg skal bare træne, træne og træne.

Smerterne er ikke forsvundet og har løbende ændret sig, så jeg derudover har mange diffuse smerter i hele kroppen. Har gennem mange år været plaget af voldsom træthed og søvnproblemer.

Jeg har derfor været til undersøgelse hos speciellæge Hans Lund i Esbjerg. Og den første undersøgelse for fibromyalgi viste 10 ømme punkter. Han var overbevist om, at han ville kunne finde noget på en ny scanning - men ak nej, heller ikke denne viste noget. Nu har han indkaldt mig til en ny undersøgelse for fibromyalgi.
Men jeg er så bange for, at han denne gang også kun finder 10 punkter, som ikke er nok til en diagnose. IKKE at jeg ønsker at være syg - men bliver så ked af det, hver gang jeg får besked om, jamen du fejler ikke noget!!!! MEN MIN KROP GØR ONDT!!!!!!

Problemet nu er:

I mandags overså en bilist sin vigepligt og vi bankede lige ind i hende. 2 biler totalskadet.
Jeg var på skadestuen pga slemme nakkesmerter og blev hurtigt sendt hjem igen med besked om, det bare var slaget.
De efterfølgende dage var jeg svimmel, havde hovedpinge og kvalme og blev forvirret og meget meget træt. Og blev sendt hjem fra det der aktivering med mistanke om en lille hjernerystelse.
Jeg spænder mere og mere op i hele kroppen og var igår ved massør/manuel terapeut og hun mener, jeg har slået mig noget mere, end jeg selv bilder mig ind. Min rygrad snoer på en måde og mit skulderblad opfører sig mærkeligt/stikker underligt ud i den ene side og mit bækken er total låst og min kraniekant var ubeskrivelig øm.
Hun spurgte, om jeg havde været bevidstløs - og det mener jeg ikke. Jeg kan huske, jeg skriger nej og at min mand siger: "Er du ok og godt, så ud af bilen NU". Selve sammestødet jeg ikke huske, men det er jo også gået lynhurtigt.

Jeg kan slet slet ikke overskue det mere - hverken økonomisk eller mentalt. Min sygemelding udløber jo midt dec, men hvad nu, hvis det her sammenstød har forværret min situation - men det også bare bliver slået hen.

Og kan jeg sygemelde mig på følger af et færdselsuheld, når jeg allerede går sygemeldt på ifølge sygehuset/kommunen BARE noget muskulært?????

Sidst redigeret af henry0401; 14-07-2013 kl. 12:36.
henry0401 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 13:05   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du har en hjernerystelse skal du sygemelde dig, ellers kan det få langvarige konsekvenser.
Med en hjernerystelse er det hjem i seng og ligge, ingen læsning, ingen tv/radio, i det hele taget ingenting... bare ligge i et mørkt rum med lukkede øjne, det er opskriften !

Jeg er ikke sikker på at det bare er lykken at få en fibromyalgidiagnose selvom det er det man fejler.
Kommunen ser alligevel kun på symptomer, hvad kan man, hvad kan man ikke ?
Jeg tror mange med fibromyalgidiagnose føler sig stigmatiseret af kommunen, idet mange kommuner opfatter lidelsen som et udtryk for hysteri og klynkeri... dette tiltrods for at lidelsen er ganske reel.

Jeg ville selv kunne diagnostiseret med Fibromyalgi, men min læge har sagt at det aldrig er vejen frem og at man risikerer at havene i en "evighedsmaskine" hos kommunen.
Diagnostisk kaldes min tilstand i stedet "kronisk non-malign smertetilstand"

Og min skade i nakken kaldes en kompresions-skade, selvom det er opstået på samme måde som piskesmæld. Men igen kan det blive en "helvedes-maskine" at komme til kommunen med et piskesmæld, selvom det er en ganske reel tilstand.

Både Fibromyalgi og Piskesmæld bliver af nogen læger kategoriserede som "somatoforme" tilstande, ja af nogle læger enda som tilstande man bare finder på og går og spinder historier om.

Men vent, der skal nok komme nogle og fortælle hvor dårligt de er blevet behandlet når disse diagnoser præsenteres for kommunen og visse læger.

PS
Har du kontakt med forsikringsselskab ang. nakken ?
mange forsikringsselskaber betaler nemlig for fysioterapeut og kiropraktor hvis man ha en skade som er omfattet af ulykkesforsikring, eller modpartens forsikring.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 14-07-2013 kl. 13:13.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 09:39   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand går også ved hans lund, han havde også papir på han intet fejler, så blev han sendt i en rigtig røngel af ham , nu skal han opreres i skulderen for slid, han har 2 skulder der er slidt op og gigt i nakken, efter 20 forskellige læger, der intet kunne finde, fik han endelig ret ved Hans Lund.

Skriver kun dette fordi jeg tror du er i gode hænder ved ham, han er meget grundig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:37   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære henry0401
Når du nu har været indblandet i en bilulykke med ansvarlig skadevolder - ikke overholde vigepligt - vil der blive en forsikringssag og en sygedagpengesag. De kører i hvert deres system.

Sygedagpengesagen kan ikke undgå at blive lagt sammen med den nuværende sag da perioden du har været sygemeldt stadigvæk vil indgå som en samlet periode.

Det er vigtigt at der bliver startet en forsikringssag mod ansvarlig skadevolder.
Her kan der ydes erstatning for svie og smerte, tabt arbejdsfortjeneste, behandlingsudgifter osv.

Blev der optaget politirapport ved trafikuheldet?
Har du modtaget papirer fra forsikringsselskabet til opstart af din ulykkessag?

Husk en forsikring vil altid give mindst mulig erstatning så når der kommer afslag eller du tilkendelse af lille erstatning så er det ikke ensbetydende med det er korrekt og du skal godkende det.

Jeg har fået afvist sag af forsikringen efter bilulykke - Forsikringen tilbød 0% i erstatning - efterfølgende 5% - Jeg bad ASK om en vejledende udtalelse og fik 35%
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 11:18   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er nu ikke alle forsikringsselskaber der fupper, jeg har to og de kørte parallet forløb.
Jeg havde ialt kontakt med de2 selskaber 4 og 3 gange, så var der sat en sats på.
Så hævede det ene selskab sin % sats, af egen drift, jeg sendte afgørelsen til det andet selskab, og få dage efter havde jeg også fået ekstra fra dem.
Jeg læs dengang enig i deres vurdering, men har fået forværring, så vi må se hvad de siger til de nye oplysninger jeg har sendt... men ligemeget, jeg fik i hvert tilfælde en god behandling og gratis fysvi du år... i perioder to gange om ugen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 14:01   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Du skal se at komme afsted til din læge så hurtigt som muligt, så denne kan registrerer at der er noget galt. Det er så super vigtigt i sådan en sag med påkørsel. Har selv været involveret i sådan en og hver gang der er noget kontakter du lægen, ikke noget med at se tiden an. Hvis du kan konsulterer din læge via email, så er det en udemærket måde at gøre det på, det er jo ikke nødvendigt at møde personligt op hver gang man synes der er noget.
Held og lykke med fremtiden
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygemeldt !!!!! Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-04-2013 16:05
Sygemeldt på KH?? samp Spørgsmål ang fleksjob 13 11-01-2012 00:24
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
sygemeldt. Lenep Spørgsmål ang fleksjob 24 06-01-2008 20:40
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension