K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 16:06   #1
iphoneworld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
iphoneworld er ny på vejen
førtidspensionist men uden lejlighed

Hej jeg er førtidspensionist og min stor bror har smidt mig ud , og nu har jeg igen lejlighed , kan jeg få min førtidspensionist udbetalt hvis jeg har ikke nogen adresser nogen steder , er i gang med at søge en lejlighed nu men det er ikke nemt at få en bare sådan ...
iphoneworld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 16:31   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan jo vente med at flytte adressen til du har fået en lejlighed, medmindre din bror forlanger at du flytter adressen.

Ellers må du gå på kommunekontoret.
Du kan godt blive oprettet som bosiddende i kommunen, selvom du ikke har en fast adresse - det kræver bare at du opretter en postbox hvor du kan afhente din post på posthuset.

De vil måske sige at det kan du ikke - bare fordi det er besværligt.. men det passer ikke.

Du kan f.eks. midlertidigt bo på en campingplads eller lign. og der må man ikke have sin bopælsadresse...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 16:31   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, du kan sagtens fortsætte med at få udbetalt din førtidspensions-ydelse fra kommunen, selvom du i øjeblikket ikke har en adresse hos folkeregistret. (hvis du altså har afmeldt dig af der allerede nu)

Hvis du prøver at finde en lejlighed og slet ikke kan finde noget, kan du søge om råd og vejledning om boliganvisning hos kommunen (det sociale afdeling).

Ang. din adresse, vil jeg foreslå dig at kontakte den sagsbehandler/rådgiver, du har i forbindelse med førtidspension, at du i øjeblikket ikke har nogen adresse og oplyse dem, hvilken adresse eller hvordan de kan få fat i dig... (oplyse dem et tlf.nr. - mobil, hvis de ikke har den).

Held og lykke med jagten på den nye lejlighed...!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 18:02   #4
iphoneworld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
iphoneworld er ny på vejen
tak , skal flytte min adresse på mandag og se om jeg kan sove hos nogen venner men håber bare at kommunen ikke stopper min ydelse.
iphoneworld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 18:28   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De må ikke stoppe din ydelse......

De skal bare have et sted at sende den hen - så bare de har din bankkonto til at sætte den ind på, og en postbox til at sende breve til.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 21:12   #6
iphoneworld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
iphoneworld er ny på vejen
nogen da ved hvad er prisen på sådan postbox??
iphoneworld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 21:19   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iphoneworld Se meddelelser
nogen da ved hvad er prisen på sådan postbox??
Jeg fandt den her... : http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/...priser_2_2.pdf

Lidt dyr hmmm...

Tænkte på, at hvis du har e-boks, har du mulighed for at modtage breve digitalt fra kommunerne. Det er dog ikke alle steder man kan få det fra. Du kan spørge din sagsbehandler fra kommunen, om de sender breve digitalt.
Så ville der mere kun være breve fra private personer osv. man ikke kan få, men evt. kunne du vælge en C/O adresse hos en, du kender. Det var mit bud.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 21:48   #8
iphoneworld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
iphoneworld er ny på vejen
Ja er prisen 840 kr om året ?? Men bare kommunen ikke stopper min ydelse så kan jeg god klare mig uden post til at jeg få en lejlighed. eller brug en post box
iphoneworld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 23:49   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iphoneworld Se meddelelser
, er i gang med at søge en lejlighed nu men det er ikke nemt at få en bare sådan ...
Har du kontaktet kommunen?

Kommunen har jo ret til at råde over min. hver 4. lejlighed der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber, netop til mennesker i akut bolignød.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 08:20   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du behøver såmænd end ikke leje en postbox, på dette link kan du læse om hvad det betyder at få sin post poste restante, og så kan du bare opgive det nærmeste posthus som din postadresse. Du kan ligeledes lade dig registrere på kommunens adresse, hvis du står uden adresse.

Poste Restante
Hvis du i en periode opholder dig i en by, hvor du ikke har fast adresse, kan pakker og breve sendes til dig Poste Restante. Forsendelserne bliver afleveret på posthuset, hvor du derefter kan hente dem. Du skal gå på posthuset og oprette dig selv som modtager.

Forsendelserne til dig skal opfylde nogle krav:

'Poste Restante' skal fremgå tydeligt af adressefeltet
Afsenderen skal skrive dit navn eller et mærke
Posthuset, hvor forsendelsen hentes, skal såvidt muligt fremgå af adressen
Postnummer og navn på den by, hvor du vil hente posten, skal fremgå af adressen.

Når du vil hente dine forsendelser, skal du oplyse dit navn og vise legitimation. Hvis afsenderen har skrevet et mærke i stedet for dit navn, skal du oplyse det mærke, før vi kan udlevere forsendelsen.

Poste Restante-forsendelser skal hentes inden 14 dage. Derefter returneres de til afsender.

http://www.postdanmark.dk/index.jsp Inde i linket skriv poste restante i søgefeltet.

Men kom da ned på kommunen hurtigst muligt og lad dem hjælpe dig med at finde en bolig.

Mvh Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd om at eje hus/lejlighed på kontanthjælp Valjean Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-10-2012 08:40
lejlighed og kommune ! SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-11-2011 23:24
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Køb et hus/lejlighed cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 04-06-2010 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension