K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 17:27   #11
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg lægger også lige de nye match regler her http://www.k10.dk/media/matchmodel2010.pdf
Jeg har ikke fået af vide hvilken matchgruppe jeg er i, men efter hvad jeg kan læse i dette link, ville jeg mene, at jeg hører til matchgruppe 5 og efter de nye regler, matchgruppe 3. Er i enige i det, eller har jeg helt misforstået det ?



Min historie:

Citat:
Jeg er 21.år her til Maj -10. Jeg har været sygemeldt og på kontanthjælp i 1½ år nu, på grund af længerevarende svær depression.
I det første år af den tid, gik jeg til psykolog, men det hjalp ikke noget.

Efter et selvmordsforsøg, blev jeg indlagt på psyk. afd. hvor jeg hurtigt tog af sted fra, men et par måneder efte,r indlagde jeg mig frivilligt igen.

Jeg begyndte så til en masse tests og samtaler på sygehuset, med en psykolog, som sammen med en psykiater, jeg også havde været hos et par gange, blev enige om at jeg havde handicappet, Infantil Autisme. Det er nu et halvt år siden, at den diagnose blev stillet.

Så mine diagnoser er pt. Infantil Autisme og Længerevarende svær depression.
Udover det lider jeg af, Social Angst, en masse fobi'er og angst for andre ting, migræne, pco, atopisk eksem og stress.

Det sidste jeg har gennemført, er 10. klasse, jeg har derefter været i gang med ca. 5-7 forskellige uddannelser og uddannelsessteder.

Så har jeg haft ca. 5 forskellige fritidsjobs. Med alle udd. og med alle jobs'ne, har jeg på et tidspunkt laddet være med at møde op mere, fordi det blev for meget.

Jeg har derudover været på produktionsskole og så har jeg været på et aktiveringstilbud, der bare gik ud på at sidde og snakke med andre og tage til lidt rideterapi.

Der var tit jeg ikke fik mødt op, bl.a. på grund af mit daværende alkoholproblem og mine søvnproblemer - som stadig plager mig meget.

Jeg har nu tænkt mig at søge fp. efter paragraf 17, min sagsbehandler siger at jeg skal udfylde ressourceprofilen, sammen med min jobkonsulent, fra noget der hedder "Projekt Job og Anerkendelse."
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 17:57   #12
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Jeg har ikke fået af vide hvilken matchgruppe jeg er i, men efter hvad jeg kan læse i dette link, ville jeg mene, at jeg hører til matchgruppe 5 og efter de nye regler, matchgruppe 3. Er i enige i det, eller har jeg helt misforstået det ?



Med baggrund i din beskrivelse vil jeg vurdere, at du sagtens kunne være match 5 nu.

Jeg er dog ikke sikker på, om du vil være match 3 med det nye system.
For at være match 3, skal man ikke kunne deltage i noget som helst beskæftigelsesrettet.
Og du skriver, at du har været i aktiveringstilbud, hvilket jo netop er beskæftigelsesrettet (upåagtet indhold).

Hvis du i morgen kunne deltage i et aktiveringstilbud - f.eks. af samme karakter som det seneste, så skal du nok nærmere matches 2.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 18:03   #13
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Med baggrund i din beskrivelse vil jeg vurdere, at du sagtens kunne være match 5 nu.

Jeg er dog ikke sikker på, om du vil være match 3 med det nye system.
For at være match 3, skal man ikke kunne deltage i noget som helst beskæftigelsesrettet.
Og du skriver, at du har været i aktiveringstilbud, hvilket jo netop er beskæftigelsesrettet (upåagtet indhold).

Hvis du i morgen kunne deltage i et aktiveringstilbud - f.eks. af samme karakter som det seneste, så skal du nok nærmere matches 2.
Okay, det var bare fordi, at efter det som jeg læste, så svarer match 5 på den nuværende skala, til match 3, på den nye skala.

Det er ½ år siden, jeg var i aktivering og det gik ikke. Og de har ikke snakket om noget aktivering siden.
Fordi jeg derefter blev indlagt, efter selvmordsforsøg. Så kan man vel ikke være rykket ned til match 4, eller hvad?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 18:37   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
det allerbedste man kan gøre er at stille spørgsmålet direkte: hvilken match gruppe er jeg i?

Stil det også gerne skriftligt.

Dette har jo også i den grad relation til HVOR og HVILKE data der er indgivet i Arbejdsmarkeds portalen og kan da erindre mig, at disse oplysninger har man KRAV på at få oplyst(iflg Ombudsmanden)

Min mand havde heller ALDRIG igennem 8 år fået oplyst hvilken matcgruppe han var i såå...da han gik dem på klingen ja, da foreslog han selv om det var gruppe 16??

Hvortil svaret kom hvæsende promte af sagsbehandleren/kludetæppesyersken: så mange findes der ikke!!

Godt så
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 19:10   #15
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa er godt nok nervøs for hvad match jeg kommer i, ligger i en 4-5 nu jeg kan kun holde til at være ude de 8 timer om ugen og en fridag onsdag og en pause på 30 min ca hverdag så det er jo ikke meget, men som jeg kan forstå det kommer man til at ligge i en 2er hvis man kan klare at komme ud af huset hverdag, er det forstået rigtigt har læst linket men forstår det ikke helt. Min sag ligger og svinger mellem flex og pension.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 19:12   #16
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
skal lige siges at jeg har 2 timer hverdag også de 30 min pause hverdag og onsdag fri så det er 4 gange om ugen jeg er afsted i vores multihus som kommunen har døbt det hihi
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 20:01   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er matchgruppe kun hvis man er på kontanthjælp?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 20:19   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er matchgruppe kun hvis man er på kontanthjælp?
Nej, som der står klart og tydeliger deri:

den nye matchmodel gælder for alle jobcentrets målgrupper


Uanset om man er ledig fleksjobber, er på sygedagpenge eller kontanthjælpmodtager, så bliver man placeret i én af de 3 matchgrupper.
Det betyder, at for kontanthjælpmodtager er der IKKE længere noget der hedder match 4 eller 5.

Der står det her, hvis man indtil den nye match er kommet, hvor man nu bliver placeret, hvis man var i match 4 eller 5 i kontanthjælpmatch før:

........... i matchgruppe 4, vil fremover typisk
være i matchgruppe 2
. De vil have de samme rettigheder og pligter som i
dag, f.eks. med hensyn til den beskæftigelsesrettede indsats med aktive
tilbud.

Borgerne, der ikke pt. kan deltage i beskæftigelsesrettede tilbud, vil i dag
typisk være placeret i matchgruppe 5. De vil fremover blive matchet 3
(midlertidigt passiv).


Der er dog en ting, som undrer mig, der står på side 3, at hvordan dem på ledighedsydelse eller særlig ydelse (visiterede) skal matches, men der står ikke noget om dem på kontanthjælp som ledig fleksjobber... Mon de har glemt dem..? tsk tsk...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 20:46   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har aldrig hørt om det, selvom jeg er på sygedagpenge i snart 2 år.
Nå men det har kommunen vel også glemt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 21:13   #20
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Har aldrig hørt om det, selvom jeg er på sygedagpenge i snart 2 år.
Nå men det har kommunen vel også glemt.
Ja, det skulle vidst ikke undre nogen, hvis de havde glemt det. Jeg har stadig heller ikke fået det af vide, efter 1½ år på kontanthjælp. Så syntes da bare, du skal sige det til din sagsbehandler, hvis du gerne vil vide det. Jeg har selv lige sendt en mail, til min sagsbehandler, om at jeg gerne vil vide det.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension