K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2010, 23:50   #21
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg er helt sikker på at der er en bagtanke med, det forslag.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 08:38   #22
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Selvfølgelig er der en bagtanke.

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det, men der stod, at når førtidspensionister søgte om hjælp til enkeltydelser, blev der nu kun givet på kontanthjælpsniveau. Altså fik de fleste førtidspensionister afslag ...

Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg at bagtanken med tilbudet er, at gøre førtidspensionister selvforsørgende. Altså hvis de tjener lidt penge ved siden af har de også mulighed for at lægge lidt penge til side til uforudsete udgifter, tandlægeregninger osv osv.

Lyder det helt forkert?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 08:50   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej det lyder meget logisk

men kan stadig ikke forstå at de mener førtidspensionister skal være selvforsørgende
(skånejob)
efter 2003
1 en førtidspension er givet fordi man ikke er selvforsørgende
2 de kan fratage pension ved vudering af en bedre erhvervsevne
3 der er ingen tidsgrænse mellem førtidspension og flex

bare herinde
1 har fået pension lidt under 12.5 timer om ugen
2 en er kommet på flex, arbejdsprøvning viser under 6 timer.

hvornår tager de så ens pension igen og giver flex.
mellem 1-12,5 time

Det synes jeg er meget uhyggeligt og fra holder sikkert mange at arbejde 1-4 timer om ugen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 09:05   #24
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
MTVRV1.. Nu ved jeg ikke lige hvor du har læst at 'de mener' førtidspensionister skal være selvforsørgende. Men som du selv nævner, er der forskellige måder at tildele flex og pension på.

I sidste ende tror jeg det handler om, om den enkelte INSISTERER på at få flex frem for førtidspension.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 09:20   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
MTVRV1.. Nu ved jeg ikke lige hvor du har læst at 'de mener' førtidspensionister skal være selvforsørgende. Men som du selv nævner, er der forskellige måder at tildele flex og pension på.

I sidste ende tror jeg det handler om, om den enkelte INSISTERER på at få flex frem for førtidspension.
men du har ingen garanti for kommunen siger flex. hvis du kan arbejde i 4 timer om ugen. selvom du har fået pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 11:31   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

bare herinde
1 har fået pension lidt under 12.5 timer om ugen
2 en er kommet på flex, arbejdsprøvning viser under 6 timer.
Det handler vist mest om kassetænkning.

Eks.: Jeg var på kontanthjælp og kom i arb.prøvning, som resulterede i 6-9 timer om ugen, jeg blev tilkendt fleksjob (så kunne de spise mig af med kh et par år mere).
2 år senere kom jeg i ny arb.prøvning (rådighedsvurdering for flex'er), som resulterede i 8 timer pr. uge, så blev jeg tilkendt fp.

Det handler om økonomi (altså kommunens), og afhænger derfor af de forskellige refusionssatser.

Bare min påstand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 16:55   #27
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Ja os der har fået pensionen efter 2003 regler, har jo ikke nogen ervervsevne tilbage.

For ellers hade vi jo ikke fået pensionen !

Så var man kommed i fleks istedet.

Dem efter de gamle regler, der er jo nogle der "kun" har
misted 50% ervervsevne, der er måske nogle af dem der kunne og hade lyst til lidt beskediftelse.....



(jeg har desværre smidt det brev fra kommunen væk)
www.foertidspensionister-i-job.dk men læs om det der. der er link i starten af tråden...


jeg personlig bruger 24 timer i døjnet, på at leve....
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 22:45   #28
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
[QUOTE=saftbyen;105090]Ja os der har fået pensionen efter 2003 regler, har jo ikke nogen ervervsevne tilbage.

For ellers hade vi jo ikke fået pensionen !

Så var man kommed i fleks istedet.

www.foertidspensionister-i-job.dk men læs om det der. der er link i starten af tråden...


- Og under det link står bl.a.:

Hvis du er tilkendt pension EFTER 1. januar 2003

Hvis du har fået pension efter ’den nye ordning’, altså efter 1. januar 2003, må du også godt arbejde i et vist omfang samtidig med at du modtager pension.

En arbejdsindtægt kan få betydning for din ret til pension, og du bør derfor tage kontakt til din kommune.


Så du har altså ikke ret i, at førtidspensionister efter 2003 havde fået fleks i stedet
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 23:05   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For mig lyder det som stikprøvekontrol!!

Støjberg har jo snakket en del om den Hollandske model, og undersøger nu, om det er en model der kan bruges i Danmark.
Grundlæggende går det ud på at finde ud af, hvor mange førtidspensionister der reelt har en arbejdsevne, så man kan fjerne dem fra førtidspensionen og sætte dem på en billigere ydelse (i DK vil det nok være at få dem over på fleks!) istedet....i Holland er de kommet på billigere ydelser, svarende til kontanthjælp.

Så for mig ringer der en alarmklokke, og henvender de sig til 2500 førtidspensionister og kan få 900 i arbejde, så er der jo HELT KLART noget galt. Damen fra skovbørnehaven kan arbejde omkring 12 timer uden særlige skånebehov, hvilket rimer meget pænt på fleks.
Og lige præcis den slags 'solstrålehistorier' vil blive fremhævet, hvis de finder ud af, at jagten på førtidspensionister skal realiseres........

Den gulerod de lokker med, kan på sigt blive til et drag over nakken!!

Og så forstår jeg generelt ikke hvordan dælen folk på nye ordning kan have en arbejdsevne på op mod 12 timer??


Synes historien virker enormt søgt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 23:23   #30
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og så forstår jeg generelt ikke hvordan dælen folk på nye ordning kan have en arbejdsevne på op mod 12 timer??

Nej, og det viser ganske godt, at der slet ikke er så stor forskel på tildelingen af førtidspension før og efter 2003.

Jeg mener det var omkring 1997 fleksjob blev indført, og siden har det været umådeligt svært at få førtidspension.


Jeg fik ikke med, at der ER jo dem som har fået ro et par år, og som mener sig i stand til at arbejde lidt igen. Så ordningen mener jeg faktisk er god nok. Jeg har selv forsøgt 3 forskellige job inden for de sidste 2 år. Desværre kunne jeg ikke holde til nogen af dem - selvom intentionen ellers var god nok :-)

Sidst redigeret af migselv; 13-05-2010 kl. 23:29. Årsag: Glemte ...
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Boligstøtte til førtidspensionister Klund Dit og Dat 20 17-09-2011 16:24
Nye tider for førtidspensionister m.fl. @PerChr Politik og Samfund 17 25-07-2008 18:49
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension