K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 07:18   #1
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Det sociale nævn.

Jeg har som sagt ansøgt om merudifter tilbage i 2007.
Min sag har været frem og tilbage mellem kommune og Det sociale nævn 2 gange, videre i ankestyrelsen, tilbage i kommunen og er igen i Det Sociale Nævn.

Sagen endte der i september 2011. Godt nok ved jeg der er lange sagsbehandlingstider, men er der opsat sagsbehandlingsfrister som i kommuner? Nogen der ved det?

Synes snart jeg skal have svar på den sag.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:02   #2
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Mener desværre ikke de har nogle krav at skulle leve op til. De skriver normalt på deres hjemmeside hvor lange frister man kan forvente.
Det er politikerne der i sidste ende bestemmer om de arbejder hurtigt nok og det må de jo mene at de gør, til trods for at mange måneders ventetid er standard.

Det er bemærkelsesværdigt, at en kommune som regel skal behandle en ansøgning om merudgifter inden for f.eks. 30-60 dage, mens nævnet skal bruge måske langt over et halvt år på at behandle klagen.
Reelt skal nævnet jo blot tjekke om kommunen har fulgt reglerne - men det tager åbenbart meget længere tid end det gør at skrive afgørelserne.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:12   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er flere sociale nævn i Danmark. I hver Region. Ring og spørg der, hvor de har din sag, det er trods alt dem, der bør kunne svare på det.

Ellers søg på statsforvaltningens hjemmeside. Men det er kun et gennemsnit sagsbehandlingstid, så man kan ikke altid regne med, at sagen bliver afgjort inden det tidspunkt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:21   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
"går den -så går den" og har du overlevet i de 4 år, så har du bevist at " var det nok ikke nødvendigt"
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 14:54   #5
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej velcro Jeg har også sager (§100) kørende de er heller ikke færdige, den sidste jeg hørte om, der fik jeg et papir fra ankestyrelsen på det MINDST vil tage et halvt år før der kom en afgørelse, jeg har for 8 måneder siden, fået en lign, men som sagt der er gået 8 måneder, jeg bor i Tårnby kommune, er bange for at det nok er meget normalt det skal tage så lang tid, bruger rigtigt mange penge på medicin, og har ikke de penge, så forstår godt din frustation... Det bliver ikke lavet om før ekstra bladet tager sagen op
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 15:11   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg kan se at de på hjemmesiden skriver 30 uger.
Det er skisme lang tid, når sagen har kørt så lang tid.

Og til Bananen. Jeg bruger også rigtigt mange penge på medicin og alene i inden for den sidste måned har jeg været til 10 kontroller på sygehuset. Og det tæller jo også med i udgifter til transport. Nej, det er ikke billigt at være syg.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:37   #7
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Til Velcro

Prøv at spørge på apoteket,der er noget der hedder kronikertilskud,men man kan kun få det hvis man bruger medicin for et vist beløb om året.Desuden betaler jeg 300 kr om mdr til apoteket der bliver trukket over pbs,så kan man bare hente det,men din læge skal skrive under på den.Ang.kørelsel kan du ikke få kørepenge,det er når det er over et hvis antal km,så skal du have en seddel på afdelingen,og afl.den på et kørselkontor,men ved ikke om det er sådan mere,det har det været engang.

Sidst redigeret af asti; 19-04-2012 kl. 17:42.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 17:46   #8
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Asti.
Jeg har allerede kronikerbevilling, men bruger også medicin mod bivirkninger. Det præparat jeg kan tåle er i håndkøb så der er intet tilskud. Min læge har forsøgt at søge tilskud i lægemiddelstyrelsen, men det blev afvist. Desværre kan jeg ikke tåle det præparat som man normalt bruger, pga en anden sygdom. Så jeg er henvist til dette håndkøbspræparat. Men det er også ret dyrt.

Det med kørselstilskud, gælder det alle eller er det forbeholdt mennesker på pension?

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 15:25   #9
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
Til Velcro

Ang håndkøbsmedisin kan han heller ikke skrive det ud på resept,det kan de med nogle ting, så det bliver billiger.Prøv at ringe til sygehuset og få tlf nr til kørselskontoret,eller prøv at søge på nettet,ved bare at jeg fik det dengang,og jeg var i arbejde,men der er jo noget med,at der skal være et vist antal km.Prøv at ringe til dem, så får du et rigtigt svar,tingene bliver jo lavet om hele tiden.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 21:06   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Det med kørselstilskud, gælder det alle eller er det forbeholdt mennesker på pension?

Velcro
Du kan læse om det her: http://www.regionsjaelland.dk/sundhe...-koersel-.aspx

Jeg tror de har strammet reglerne siden jeg sidst har brugt det, før jeg fik fp, jeg mener det var noget med en afstand på 20 eller 25 km, for ikke-pensionister.

Før i tiden skulle jeg aflevere billetten (tog/bus) på et kontor ved siden af sygehuset her i byen, men de seneste gange har jeg afleveret den på det sygehus jeg skulle til.
Når du ankommer til sygehuset henvender du ved skranken i den afdeling du skal til, eller i informationen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 sag i det sociale nævn - behandlingstid ? Jave Alt det andet 3 13-02-2013 23:11
det sociale anke nævn ?? henningv Alt det andet 3 16-02-2012 19:03
Så kom afslag fra Det Sociale Nævn om § 100 Indiansummer Alt det andet 1 08-11-2011 23:34
Det sociale nævn, og anke Mariepigen Alt det andet 6 06-08-2011 12:10
Det sociale Nævn. popiae Politik og Samfund 13 02-12-2008 00:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension