K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2011, 13:09   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Psykolog/Neuropsykolog...

Hvad er forskellen, og er der forskel??

Min SB skrev for at par uger siden at jeg skulle til en Neuropsykologisk vurdering, og idag modtager jeg så brevet og nu er det en Psykolog undersøgelse, hvad i alverden skal jeg regne med....
Når jeg Googler denne person jeg skal til, kan jeg heller ikke se andet end han er alm. psykolog, og når jeg Googler ordet Neuropsykolog, er det ikke lige det jeg kan se han er
Han hedder Søren Formann, hvad tror I ??
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 16:43   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
En neuropsykolog er en psykolog med videreuddannelse...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 16:51   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har været til begge
nogenlunde samme test
men en psykolog går mere i dyben med samtale om ens opvækst og så videre

har været til to Neuropsykologisk vurderinger
ingen af dem opdagesde jeg faktisk var psykisk syg
kun jeg have nogle dårlige kognitiv evner
men de test der bruges er faktisk også for at afdække ens kognitiv evner
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 17:33   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
En neuropsykolog er en psykolog med videreuddannelse...
Ja, og det er lige netop det jeg ikke kan se han har ham jeg skal hos, så det virker som om hun roder i begreberne....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 17:53   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du har en anden tråd jeg ikke har fulgt med i, men jeg tænker, at det må komme an på formålet med undersøgelsen.

Hvis du ikke allerede har helt styr på dette, så send sb en mail og spørg til formålet.
Hvis du så, når du har formålet på skrift, stadig er i tvivl m.h.t. om vedkommende psyk. kan klare opgaven, så send psyk. en mail og spørg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 20:24   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du har en anden tråd jeg ikke har fulgt med i, men jeg tænker, at det må komme an på formålet med undersøgelsen.

Hvis du ikke allerede har helt styr på dette, så send sb en mail og spørg til formålet.
Hvis du så, når du har formålet på skrift, stadig er i tvivl m.h.t. om vedkommende psyk. kan klare opgaven, så send psyk. en mail og spørg.
Jeg har ikke noget klart svar på hvorfor jeg skal til denne samtale, jeg har fået at vide at det er noget lægekonsulenten vil have, fordi SB synes jeg skal raskmeldes, og hun ikke synes jeg virker enig.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 20:41   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
meget simpelt
de vil have en psykologisk redegørelse
alså om der er en psykisk barriere, der gør du ikke kan raskmeldes.
det er efterhånden mere en regel end undtagelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 22:46   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som sagt er jeg ikke inde i din sag, og husker ikke hvad du fejler.
Men hvis du f.eks. har kroniske smerter, og kommunen ikke vil anerkende dette, så kan en psykolog fastslå, om dine smerter er reelle nok eller ej, og om evt. andre problemer kan stamme fra smerterne.

Jeg var selv hos en arbejdspsykolog (tror jeg det hed), og han skrev til kommunen, at mine smerter var af fysisk karakter, og at mine problemer med hukommelse og koncentration med stor sandsynlighed stammede derfra.
Intet psykologisk at komme efter.

Nu har jeg lige læst om din diagnose, og kan se, at det må være kroniske smerter du slås med, p.g.a. problemer i lænden.

Så fik jeg læst et par andre tråde af dine, pyyha.

Ud fra det andre skriver om sådan en us ligner det den jeg også var igennem, og i så fald kan den meget nemt blive til din egen fordel.

Har du fået oplyst navnet på psyk'en?
Har du i så fald googlet på navnet?

Det hjalp mig rigtig meget, at læse om ham jeg skulle testes af.

Fik du sendt dine kommentarer til psyk'en?

Hvis du har styr på disse ting er der vist ikke mere du kan gøre, ellers så prøv, at læse dine tidligere tråde ( den hvor du skriver om arb.prøvning og den hvor du spørger hvad en neuropsykologisk vurdering er) igennem, der er skrevet rigtig mange gode ting i dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 19-03-2011 kl. 23:30.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 10:15   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som sagt er jeg ikke inde i din sag, og husker ikke hvad du fejler.
Men hvis du f.eks. har kroniske smerter, og kommunen ikke vil anerkende dette, så kan en psykolog fastslå, om dine smerter er reelle nok eller ej, og om evt. andre problemer kan stamme fra smerterne.

Jeg var selv hos en arbejdspsykolog (tror jeg det hed), og han skrev til kommunen, at mine smerter var af fysisk karakter, og at mine problemer med hukommelse og koncentration med stor sandsynlighed stammede derfra.
Intet psykologisk at komme efter.

Nu har jeg lige læst om din diagnose, og kan se, at det må være kroniske smerter du slås med, p.g.a. problemer i lænden.

Så fik jeg læst et par andre tråde af dine, pyyha.

Ud fra det andre skriver om sådan en us ligner det den jeg også var igennem, og i så fald kan den meget nemt blive til din egen fordel.

Har du fået oplyst navnet på psyk'en?
Har du i så fald googlet på navnet?

Det hjalp mig rigtig meget, at læse om ham jeg skulle testes af.

Fik du sendt dine kommentarer til psyk'en?

Hvis du har styr på disse ting er der vist ikke mere du kan gøre, ellers så prøv, at læse dine tidligere tråde ( den hvor du skriver om arb.prøvning og den hvor du spørger hvad en neuropsykologisk vurdering er) igennem, der er skrevet rigtig mange gode ting i dem.
Hej, jeg har Googlet ham og der står ikke så meget, han er udd. på Københavns universitet og siden blevet godkendt som autoriseret psykolog og så har han primært fokus på kognitive metoder. Undersøgelsen tager 2 timer. På samme side er også hans mail så jeg mailer til ham, med det jeg synes han skal vide inden.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 16:09   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, jeg har Googlet ham og der står ikke så meget, han er udd. på Københavns universitet og siden blevet godkendt som autoriseret psykolog og så har han primært fokus på kognitive metoder. Undersøgelsen tager 2 timer. På samme side er også hans mail så jeg mailer til ham, med det jeg synes han skal vide inden.
Det kan jo også være positivt, at der ikke står så meget om ham på nettet.
Så er der ihvertfald ikke nogen, der har diskuteret/kritiseret ham med navns nævnelse, som nogen f.eks. gør med hende Eva Blach her på K10.

Send ham de oplysninger, som du mener han skal have, og som du ikke forventer, at kommunen har sendt.

Men prøv om du kan se den undersøgelse som noget positivt, den kan meget nemt blive er skridt i den rigtige retning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
neuropsykolog viviras Spørgsmål ang fleksjob 22 02-09-2013 22:56
Neuropsykolog FibroMcs Alt det andet 18 30-07-2013 11:52
Neuropsykolog mhb Alt det andet 20 17-09-2012 14:45
Dårlig neuropsykolog kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-12-2011 09:24
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension