K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 11:21   #1
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Fra revalidering til kontanthjælp

Jeg har nu gået i ca. 4½ år efter min bilulykke.. Først på sygedagpenge og i 08 overgået til revalidering, fordi kommunen mente, jeg bare skulle "have tid" til at vende tilbage på fuld tid.

De har nu endelig indset, jeg har varige nedsatte skånehensyn og dermed ikke skal tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår.

Nu ligger landet sådan, at de vil smide mig på kontanthjælp, hvor jeg kan få lov at blive videreafklaret sandsynligvis mhp. et fleksjob. Indtil nu har jeg været i 3 afklaringsforløb. 1 på skole/virksomhed, 1 i en virksomhed og 1 på Madsen & Madsen i Kolding, afsluttet medio juni sidste år.

Siden da har min sag nærmest stået stille og jeg har skullet rykke dem for at der skete noget. I september 2010 kom jeg så til en speciallæge, som bekræftede mine varige skånehensyn.

Nu har kommunen som sagt endelig indset, at jeg ikke vender tilbage på ordinære vilkår - og dermed er min revalideringsplan ikke længere aktuel og de vil derfor lade mig overgå til kontanthjælp.

Kan det passe, at de ikke kan "omklassificere" en revalidering, således at man kan afklares videre og forhåbentlig snart få sagen lukket og slukket? Vi burde efterhånden være så tæt på mål, at det er rigtig ærgerligt, hvis sagen "starter forfra", fordi det skifter afdeling. Samtidigt stiller det jo selvfølgelig også en dårligere rent økonomisk - også fremover, hvis man rent faktisk godkendes til fleksjob.. Ment på den måde at man normalvis ville kunne modtage ledighedsydelse, til man finder et fleksjob, hvis man er godkendt, mens man var på revalidering eller sygedagpenge. Hvorimod hvis man går på kontanthjælp, så er det den sats, man modtager, til man finder et job.
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskellen på forrevalidering, revalidering og kontanthjælp. mabast Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-08-2012 20:03
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
Revalidering/Kontanthjælp Mcavforfanden Alt det andet 7 12-07-2010 15:24
Fra revalidering til kontanthjælp Charnov Din historie 18 18-05-2010 13:12
Fra revalidering til kontanthjælp..! SUK jnrj Alt det andet 8 20-12-2007 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension