K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2011, 07:33   #71
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Tusind tak Tassi

Jeg ringede ind i vente tiden på mit kvitteringsbrev, til Ban og de medsendte alle papirerne sammen med brevet og det ser ud til at det hele er der

Men jeg tjekker lige det hele igennem igen i dag for at være sikker..

Fedt du har fået lidt tjek på reglerne omkring § 27 stk1 nr4.
Det giver os andre håb forude.

Jeg ved heller ikke hvad jeg gør med den § 17, men forhører mig lidt om.

Du for lige en masse
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 12:18   #72
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Lidt Nyt !!!

Ja nu har jeg snart stået uden indkomst i 6 måneder, det har været hårdt for familien, men har haft en super familie rundt omkring som har hjulpet os igennem

Jeg har deltaget i et program på Tv 2 nord, hvor der er blevet lagt fokus på SME/ klinikprocjektet i Aalborg og deres lægekonsulenter.
Efter dette har jeg så fundet ud af jeg ikke har underskrevet et samtykke til og deltage i dette, så det var første fejl. Jeg fandt så ud af at læge/lægekonsulenten ikke har måtte undersøge mig og deltage i alle mine møder, hun må sørme heller ikke have lov til at stille sine egne diagnoser, som hun har gjort, hun har underkendt alt det speciallægerne har skrevet og "glemt" alle de vigtige ord fra sygehuset

Så jeg valgte at medvirke i tv2 nords program for at få belyst nogle af de problemmer vi står med i Aalbrog kommune omkring SME ( socialmedicinsk enhed) Nu er der kommet fokus på dette, det kommer faktisk på samråd i folketinget her i november

To dage efter programmet blev sendt modtog jeg brev fra kommunen, jeg havde i næsten 3 måneder spurgt efter en rådgiver på kontanthjælpen og havde ikke hørt noget, men pludselig havde de travlt med at indkalde mig

Jeg troppede op med mand og HK, hold da op så søde de var, jeg fremlagde alt jeg havde fundet ud af omkring de fejl de havde lavet i min sag.
Så nu for jeg endelig lavet en helbredsattest ved egen læge og indhentet speciallægeerklæringer og den søde dame ville finde ud af, hvad der var sket af fejl ang. SME.
Rådgiveren syntes at der manglede mange oplysninger i min sag, så endelig sker der noget..

Jeg har så været i behandling på smerteklinikken i Skørping og efter 4 samtaler med en psykolog er jeg afsluttet, hun kunne jo ikke helbrede mig.

Lægekonsulenten fik jo mig smidt ud af sygedagpenge efter forlængelsen § 27 stk 1 nr 4. på det grundlag at en psykolog ville kunne forbedre min arbejdsevne så meget at jeg ville kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked

Men det fik hun jo så ikke noget ud af.

Så alt i alt har kommunen nu travlt med at få en afklaring på mig

Jeg venter stadig på afgørelsen hos BAN, jeg håber stadig den falder ud til min fordel, da igen lovligheden om stop efter § 27 stk 1 nr 4 er tvivlsom, men py det er hårdt og stå uden indkomst...

Mange fra Gogo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 12:23   #73
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Dejligt at der endelig sker noget, men bare utroligt man skal i fjernsynet for at blive taget alvorligt, mange er jo i samme båd som dig.

Håber at du kan blive afklaret nu, og selvfølgelig at du snart får medhold fra BAN.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 13:49   #74
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Tak for opdateringen

Utroligt, hvordan man rent faktisk godt kan finde ud af tingene - når der bliver lagt pres på
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 15:51   #75
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja helt utroligt hvordan de pludselig har travlt, håber dog at problemmet bliver belyst, ved samrådet i folketinget så mange andre ikke kommer i klemme

Tassi, jeg er så nysgerrig, har du stadig intet hørt fra BAN, vi går jo begge og venter på det samme
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 16:54   #76
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Ja helt utroligt hvordan de pludselig har travlt, håber dog at problemmet bliver belyst, ved samrådet i folketinget så mange andre ikke kommer i klemme

Tassi, jeg er så nysgerrig, har du stadig intet hørt fra BAN, vi går jo begge og venter på det samme
Nej, har intet hørt fra BAN endnu. Har ventet i 5 måneder nu. En anden fra samme region har nu ventet i 7 mdr, så jeg regner faktisk ikke med at høre noget før til næste år
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 08:32   #77
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Så fik jeg endelig lavet min helbredsattest hos egen læge.

Utroligt man skal smides af sygedagpenge, på tv og råbe højt, for at kommunen vil indhente sådan en, fordi lægekonsulenten ikke mente det var nødvendigt, hun vidste bedre

Lægen vil fortælle hvordan min krop bare blev dårligere og dårligere i forbindelse med de 10 timer jeg kunne klare i min praktik.

Bliver så gal, hvorfor skal man så langt ud, når kommunen bare fra starten kunne have indhentet disse oplysninger.

Venter stadig svar fra Ban, for jeg ikke medhold der, har jeg efterhånden så meget på kommunen og lægekonsulenten på SME at jeg sætter en advokat på.

Rigtig god weekend derude bag skærmen og stort fra mig
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 09:23   #78
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Slå koldt vand i blodet nu. Tag en dyb indånding, og slap af...

Din sag er ved BAN nu, og det er godt. Det er surt at du nu skal vente noget tid uden indtægt, men du kan godt regne med at vinde i BAN, og så får du ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft fra sygedagpengestop

MEN!
Din kamp er ikke slut endnu...
Du er nødt til at bede om aktindsigt hos BAN med det samme
Du kan ikke stole på at alle oplysninger er medsendt SÅ DET SKAL DU SELV TJEKKE
Jeg kan ikke understrege vigtigheden af dette nok

Der er netop afsluttet en sag fra BAN hvor kommunen to gange fik medhold, hvor den sygemeldte var blevet forlænget efter netop §27.1.4. Det viser sig at BAN slet ikke var blevet oplyst om denne forlængelse, og traf derfor afgørelse på forkert grundlag! Efter BAN fik denne oplysning har de nu omstødt deres egen afgørelse, så borgeren fik medhold

Så du skal simpelthen sørge for at gennemlæse akterne fra BAN, og sørge for at de har alle oplysninger. Hvis ikke må du selv eftersende alt, der kan have relevans

Når du har gjort dette, kan du slappe af, og forsøge at stole på, at BAN afgør til din fordel
Hvor det bare strængt at man selv hele tiden skal holde øje med med om kommunen eller nævnet overholder reglerne..
Men dejligt at hører at hvis man bliver forlænget med 4 at de så ikke har lov til at smide en tilbage på kontant hjælp. håber selv på at blive forlænget under den og troede virkelig at man så var sikkeret for en eller anden forsørgelse. hvilket jeg ud fra hvad du har skrevet, kan se også er tilfældet
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 09:33   #79
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Rie82.

Jeg håber inderligt at Tassi har ret, må indrømme jeg følte en lettelse da jeg blev forlænget efter denne §, men blev dybt overrasket da kommunen alligevel valgt at smide mig af uden forsørgelse, jeg håber det bliver slået fast hos BAN at man ikke må, da det vil hjælpe andre fremover
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 10:05   #80
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Rie82.

Jeg håber inderligt at Tassi har ret, må indrømme jeg følte en lettelse da jeg blev forlænget efter denne §, men blev dybt overrasket da kommunen alligevel valgt at smide mig af uden forsørgelse, jeg håber det bliver slået fast hos BAN at man ikke må, da det vil hjælpe andre fremover
Det er ikke alene slået fast af BAN, men også af Ankestyrelsen, som er instansen over. Der er ikke noget at være i tvivl om

Det eneste, der kan være, er hvis sagen ikke er præsenteret korrekt, og at BAN derfor ikke har det korrekte grundlag at træffe afgørelse på - derfor det er så vigtigt at få aktindsigt, og meddele BAN de evt manglende info

Jeg kontaktede BAN for at høre, hvor længe jeg kan forvente at vente, siden den oplyste sagsbehandlingsfrist er overskredet. Man skal faktisk forvente at vente op til 8 mdr i Region Midt nu, så jeg forventer først at høre noget til februar 2012. Men jeg er helt rolig

Ærgerligt, at man ikke fik diskuteret problemerne omkring brug af lægekonsulenter i Ålborg til samrådet. Men jeg kan forstå, der kommer et nyt samråd
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension