K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2008, 03:16   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Jeg kan jo i virkeligheden slet ikke...

Jeg ved ikke om det er det rigtig sted jeg har postet. Men jeg tager udgangs punkt i det at jeg rent faktisk skulle blive visiteret til fleksjob om ganske kort tid.

For at gøre en lang historie kort så har jeg siden 1 April været i job prøvning via Job fundamentet. Jeg har har været vildt glad for min kontakt person og stedet jeg er i praktik.
Nu er sagen givet videre til kommunen.. Rettere sagt Agens. Jeg er indstillet til fleksjobs og nu er min sagbehandler ved at løbe alle paragraferne igennem.... Hun gennem går revalidering osv osv osv... Intet der jeg tror skam no kat hun tror på mig og alt det der...

Evigt og altid kommer min ganske unge alder ind og bekymre folk og ikke kan forstå jeg er kan være så syg osv..
Men sygdom har ingen alder lige som at fleks og førtids pension kan tilkendes personer fra 18år.

Min praktik stoppede for en måned siden. Jeg fik afvide af min kontakt person som nu har sluppet sagen at det ville være bedst for mig at blive på mit praktik sted. Jeg har sagt ja da jeg holder af jobbet og kan lide at være der osv.. Samtidig er det befriende at komme ud og lave noget efter over 1 år hjemme.

Nu er sagen bare den at jeg føler ikke kan jeg mere. Dog har jeg lige gennem gået en operation (for endometriose) Intet er i bedring lige nu. Smerterne er blevet værre...
Dertil har jeg fibromyalgi. Jeg er udkørt, træt, og irritabel. Jeg kan ikke mere.
Jeg var på job idag havde planlagt 2-3 timer men det blev i stedet til 4 timer... Der er jo altid noget man lige skal gøre færdigt.
Jeg væltede lige om i sengen idag efter job.
Fortiden kan jeg intet. jeg har de værste smerter. Ikke kun anfald at kramper i underlivet. Men det stikker i min hud. Min ryg, bækken og skuldre gør ondt for slet ikke at tale om den næsten konstante hovedpine jeg har som gør jeg ikke kan tåle lys i min øjne.
Jeg er så træt Jeg har bare lyst til at være for mig selv.

Min egen læge har lige skrevet statusrapport til Agens. Personligt siger han jeg ikke skal arbejde. Jeg er ALT for syg til det.
Pga min alder vil jeg næppe vinde en pensionssag og fleksjob er derfor mere realistisk for mig at gå efter. Derfor har jeg tævet mig selv i arbejde i 4 mdr. 15 timer pr. uge...

Men jeg har helt glemt i alt den tid at jeg rent faktisk ikke kan.

Jeg er bange for jeg kommer til at droppe praktik pladsen. Det vil være rigtig skidt i forhold til min sag.
Men omvendt vil det være en lettelse... Jeg kan IKKE MERE...

Jeg ved ikke præcis hvor jeg vil hen. Men hvis jeg så får det fleksjob hvad så? Så skal ejg have et job. Hvilket jeg faktisk allerede har. De venter bare på sagen slutter. Men jeg ved ikke om jeg kan.... Jeg ved med mig selv i forvejen at 15 timer kan ikke nå, rnet faktisk har 12 timer og deruder været bedre.
Men alt skal jo se godt ud til sagbehandleren som skal være med til at træffe en afgørelse..

Jeg har knapt overskud til mit hjem og min hest som ellers har holdt mig oppe de sidste 7 mdr.
Når jeg ikke kommer ud at ride får jeg det endnu værre da jeg mangler motion. Samt det som det giver en psykisk at nyde naturen med et fantatisk dyr.

Lige nu var jeg gået iseng efter en rolig afslappende aften. Så snart min krop kommer i rigtig hvile kommer alle smerterne. Jeg kan ikke holde det ud. Ligger med varmetæppe for fuld drøn...

Jeg vil have fred. jeg har været sygmeldt i snart 2 år. Får jeg ikke fleksjobbet så mister vi min indtægt og ALT hvad der hedder fornøjelse forsvinder fra vores liv OGSÅ min elskede hest som holder mig i gang og giver mig noget at leve for.... Det kan jeg slet ikke bære.
Jeg er bange for at hvis jeg dropper ud at praktikken eller at de siger mig op fordi jeg pludselig ikke når de 15 timer som jeg gjorde før så vil min sag blive underkendt og jeg vil være SÅ meget på spanden...

Kontant hjælp er INGEN mulighed. Mine sølle 7000kr før skat ryger det er dem som vi lever af. Huset skal sælges og kommunen vil så få et ekstra problem med at finde en bolig til os... NEJ NEJ NEJ jeg orker slet ikke at tænke på hvis jeg ikke får det fleksjob..

Alt har ellers gået så godt i flere måneder. Men nok fordi jeg bar skygklapper og pressede mig selv til at vise hvor god og dygtig jeg er til at arbejde i butik og have med heste at gøre (som jobbet består af). SUK....
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 06:55   #2
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
hvad hvis du får førtidspension ?

jeg føler med dig. Du må bare have det så hårdt
jeg har også snart været sygemeldt i 2 år, og er på et reva center pt.
Jeg kan heller ikke noget når jeg kommer hjem, selvom jeg kun har været der i 3½ time.
Jeg nu søgt om at få kørsel, da jeg ikke magter transporten, og synes det bliver værrere og værrere.
hvad med weekenderne, hvordan ser de ud for dig ? kan du være lidt sammen med din hest der ?
Jeg elsker og lave kreative ting, det bliver også kun i weekenden jeg gør det for tiden. Jeg kan slet ikke i hverdagene, har for mange smerter og er for træt.

Vil bare sige, at jeg er her og forstår dig
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 06:55   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære mumlemund.

Ja, det er en svær situation, når man bliver truet på sin økonomi. Jeg kan ikke svare dig på, hvad der er bedst at gøre. Har du fået slappet ordentligt af efter din operation for endometriose?

Måske lægen kan sygemelde dig i en periode?
Det bedste for dig lige nu er jo nok at blive visiteret til fleksjob, så kan du komme på ledighedsydelse, hvis du ender med at stå uden job, og så er økonomien da sikret så længe.

Det er virkelig en kedelig situation at stå i, og jeg håber det bedste for dig.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 07:57   #4
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Hvis jeg fik den pension ville have mulighed for at sove den tid som jeg har behov for. Jeg ville kunne tage mig at de opgaver herhjemme og jeg ville ikke behøve at tage SÅ meget smertestillende som jeg gør nu.

De dage jeg arbejder så kan jeg ikke andet end at arbejde. En normal arbejdsdag der møder jeg kl. 12 eller 13. Det skal jeg i følge de skånehensyn jeg har. Jeg har nemlig behov for min søvn og får jeg ikke min søvn så går jeg først ned. Efter ca 4-5 timer på arbejde (som jeg normalt er afsted 3gange pr uge) Går jeg lige i hjem i seng og sover.. vågner for at få mad også i seng igen...
For ikke at tale om den mængde smertestillende jeg ofte er nødtil at tage ekstra.

Nogle sjældne gange har jeg har jeg haft så meget lyst til at ride at jeg trods 5 timers arbejde er taget DIREKTE ud til hesten. Direkte fordi jeg helst ikke skal hjem hvor jeg har mulighed for at ligge mig.. for så er det, det jeg gør. Så jeg tvinger mig faktisk til at komme til hesten selv om jeg ikke magter det. Dog er jeg alligevel glad for jeg kommer ud til den da det holder mig oppe og redder mig fra dårlige dage. I vinters hjalp det mig fra at få den vinterdepression som jeg normalt får... Heste og ridning har ufatteligt stor magt over mig... I en positiv retning..

Når det er weekend og vhis vi skal ud så sover jeg længe og laver så lidt som overhovedet muligt indtil vi skal afsted. For at have kræfter til at være selskabelig.
Tingene derhjemme flyder. Min mand er KANON til at hjælpe og tage de store ting som jeg ikke overkommer. Me når han arbejder 37 timer plus det løse og somme tider ekstra rengøring så vi kan få lidt lommepenge eller til en ferie, så er han ikke meget værd og det tager også hårdt på ham... Der er også grænser for hvad raske mennesker kan holde til.
Dertil så ønsker vi os børn... Hvor i al verden skal jeg presse den ind henne? Jeg kan ved i hvert falde at job og børn sammen er umuligt for mig...

Men det er rigtigt at jeg er nødtil at kæmpe for det fleksjob for at have min indtægt sikret. Så må jeg videre derfra. Desværre så er det på bekostning af mit helbred og familieliv....
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 09:37   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mumle mund det er da en skidt situation at havne i

Når det er sagt så skal du huske at der kun er dig selv til at sige fra i en praktik og at praktikken netop er for at finde ud af hvor meget du kan ...

Nu kan jeg ikke lige se hvor langt du er nået med feks din ressourceprofil men har du fået den opdateret og har du fået skrevet ind i den hvordan du reelt har det...

du skriver at du er afsted tre gange om ugen i 5 timer...

Og det lyder jo som om det er i overkanten for dig...

Men hverken praktik sted eller kommune kan jo vide det hvis ikke du melder det klart ud, jeg ved godt at det kan være svært i sær hvis man ved at man bliver ansat det sted man er i praktik hvis man kan holde timerne oppe ..

men du ved godt at du jo selv skal melde fra, jeg syntes da at du skal skrive til din sagsbehandler om nogen af de ting du skriver her (på nær den med hesten , den forstår vi andre godt , men kommunen vil bare kalde det at priotere )


jeg er/var selv i arbejds prøvning og ved hvor svært det kan være at sige fra og hvor skuffet man kan blive over sig selv for man vil jo gerne...

men uanset hvad så er det en selv der kan mærke på kroppen hvor meget man kan og ikke kan , og ja du er ung til en førtidspension men uden kan det jo også nemt ske at du aldrig får noget liv med børn osv hvis hver en lille ressource du kan skrabe sammen går til et job der er sat for højt i time antal..

Derfor er du NØD til at melde ud at du ikke magter det og så selv komme med et forslag i stedet for bare at bide fast i bordkanten og tænke jeg skal jeg skal ...

du kan feks foreslå at du går ned i timer til 4x3 i stedet for som nu 3x5 for 3x5 er voldsomt når man har det som du ...

jeg ved godt at du så kommer under de magiske 12½ time men man kan nu engang ikke piske kroppen til at lystre som man vil (desværre)

som der også skrives så kan muligheden også være at du bliver visiteret til fleks og så starter i den virksomhed og derefter sygemelder dig, men det vil ikke være fair over for hverken dig selv eller din virksomhed...

ved virksomheden hvordan du har det med det time antal du er oppe på ?

problemet er at er du afprøvet et sted og siger ja til at du kan arbejde i de 15 timer så kan både kommune og virksomhed med rette forvente at det er det du kan ...

og det er det jo så ikke reelt .. som jeg læser det ...

Har du snakket med din sagsbehandler om ftp ?
og hvad har din læge skrevet i din status...

og hvorfor er det at du skal til Agens hvis der er et fleksjob til dig i den virksomhed du er i nu ??

jeg syntes det er vigtigt at du får meldt ud over for kommunen at du har så svært ved at klare de 15 timer sådan at i sammen kan finde en anden løsning på arbejdstider ...

men jeg kan også godt forstå at du frygter for din økonomi.

Derfor tror jeg at hvis jeg var dig så ville jeg melde ud allerede nu hvordan du har det fysisk (lyder som om du måske heller ikke har haft tid til at komme ovenpå efter operation) og at du har dine tvivl om de 15 timer, så er det sagt , og de kan så vælge om det måske kan sættes ned til de 12 timer..

om ikke andet så mens du kommer dig efter operationen ...

det vigtigste lige nu lyder til at være din forsørgelse ..

og der er ledighedsydelsen klart bedre end kontanthjælp, men det viser jo bare i bagklogskabens navn hvor vigtigt det er at man hele vejen igennem forstår at sige fra og arbejde det man reelt kan ...

Men mumle mund snak med din sagsbehandler om det, sig at du har mere end svært ved at klare det ,fortæl hvordan din hverdag fungere og sig at du ikke tror at du i længden magter 15 timer ... og hør så hvad der bliver sagt, så har du spillet med åbne kort og så må du efter en evt fleksvisitation arbejde hen mod en ftp hvis det er det både du og din læge mener ....

Man kan også blive syg i fleksjob jo .. desuden kommer der mange gange mere til ....

håber at du klare den og evt kan komme lidt ned i tid , så du også kan få et liv efter endt arbejdsdag , lad os vide hvordan det hele går

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 14:19   #6
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tak for jeres venlige og hjælpene svar...

Det er rigtig rart.

Da jeg startede min arbejdsprøvning startede jeg på 12 timer som jo er det mindste. I starten var det fordelt på 4 dage med fri onsdag. Dette magtede jeg slet ikke. Jeg havde ingen dage hvor jeg kunne sove ud som jeg vitterligt har brug for.
Jeg fik så frie hænder til at komme når jeg kunne.. og det blev sådan at det var mandag og torsdag og fredag. Også i stedet for at møde 9.30 kunne jeg møde efter 12... Dette hjalp og jeg kunne MEGET bedre komme på jobbet..
Men jeg pressede også mig selv .Jeg fik afivde efter den første måned hvor jeg tog det i MIT tempo og meldte mig syg når jeg ikke kunne og tog hjem når jeg fik det skidt at hvis jeg ikke viste at jeg ville give det en chance så kunne de ikke gennem fører arbejdsprøvning da jeg jo ikke var 12 timer på arbejde som jeg forventet om ugen...
Men det for øje at miste mine penge og levevej så fik krafter til at komme 12-15 timer pr uge.
Jeg fik afvide jeg var nødti lat starte med at søge fleksjob hvis jeg skulle videre til pension. Desuden ville min indtægt i mellem tiden være sikret....

Jeg ved udenmærket folk ikke forstår at jeg kan have egen hest også være syg men ikke arbejde. Det er der MEGET få som forstår. Lige som at folk ikke forstår at min far spillre golf indmelllem selv om han for 1-2 siden fik ftp pga hjertet.... Folk tror vitterligt han bare nyder livet med at gå hjemme også gå på golfbanen... HALLO! hvad med alle de gange han melder fra? Hvad med at han faktisk går lige hjem i seng?
Præcis det samme gør jeg. Men motion er vigtigt samt en hobby at holde fast når man ikke er som alle andre mennesker. Nej den med hesten forstår ganske få... Derfor taler jeg heller ikke om det..

Min sagbehandler er i forvejen med at dåne over af en SÅ ung skal indstilles til fleks. Så pension er noget som hun slet ikke vil gå med på.
Min læge hjælper mig kører på fib som hovedproblem og har skrevet man ikke kan forvente jeg arbejder mere end 15 timer. Det var jeg nemlig selv ville gå efter da jeg talte med ham ang indholdet i status rapporten... Men hvor jeg fortryder.
De sidste jeg mangler er en status rapport fra min psykiater. Det er ikke så meget han kan skrive når jeg ikke er psykisk syg. Dog kan han jo skrive jeg er stresset og meget presset...

Min kære mand ringede til sygehuset som har sygemeldt mig til den 11 august. Bliver mine smerter ved i den dur som de har været på idag kalder de den læge som har opereret mig hjem fra ferie så han kan undersøge mig...

Jeg er enormt lettet over den sygemeldning... Jeg har i forvejen haft 2 uger hjemme efter min operation og sygehuset sygmeldte mig 1 uge og den anden meldt jeg mig bare syg. nu har jeg så fået en sygmeldning igen så jeg overhovedet ikke tænkre på at skulle arbejde...

Jeg er kommet til Agens fordi jeg har et ulige fødselsdato. Da jeg overgik dertil var jeg ikke kommet i afklaring.
Min sag skal afklares og jeg skla godkendes til fleksjob.

Jeg har dog ikke job der hvor jeg er nu. Men som træner (i ridning). Dette job er om efter middagen og ikke fysisk krævende. Men jeg betvivler om jeg rent faktisk kan klare 15 timer pr uge.
Jeg mangler fleksjob visiteringen til at kunne få det tilskud man får i fleksjob som jeg har brug for...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 14:55   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej mumle.

Jeg har også egen hest. men det er fordi jeg ikke kan tåle anden træning, og har brug for muskler i ryg, for ikke at blive dårligere, få udfald.(diskus, og lign).
ridningen er statisk træning, samt modvirker aflejninger i rygknoglerne pga gigten.
Det betyder ikke at jeg træner , nær samme som tidligere, nogle gange er det bare en lille skridttur. men det betyder alverden, for vedligeholdelsn, samt psyken. Ikke fordi der er noget galt psykisk, men jeg er sikker på, at det sikre, at jeg ikke er kørt ned psykisk, i dette cirkus med kommunen.
Men det er rigtigt, at folk har svært ved at forstå at man kan ride, og ikke arbejde.
Jeg har enda både speciallæge, læge, og 2 fysser, der har skrevet hvorfor ridningen er vigtig for mig, samt hvorfor jeg ikke tåler andet.
Alligevel mærker man mistroen, men måske det er misundelse, som ihvertfald, sagsbehandlere, burde holde sig fra at være.
Folk har heller ikke forstand, til at forstå, at man ligesom ikke kan træne på konkuranceplan. Men at der er forskellige nivou at træne på.
har før dyrket spring på distrektsplan. Nu springer jeg selvsagt ikke mere, ej heller dressur på noget plan. Men ren træning for ryg og psyke.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 15:03   #8
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Pia...

Det er rart med en som også har hest som ved hvad det vil sige..
Jeg ridder heller ikke konkurrencer... selv om jeg da drømmer om at skulle ud til lidt spring stævner med min hest som jeg selv har tilredt.

Folk synes jeg, tror ridning er totalt svært og hård fysisk. Men det er jo slet ikke sandt. Ridning er en eormt skånsom sport for hele kroppen. Dertil så bruges heste og ridning jo også i behandling til psykiskesyge hvilket jo fortæller om redningen og hestene gode egenskaber på psyken.

Jeg er selv frygtelig hypermobil og må KUN ride og svømme. Ridning belaster ikke mine led men styrker muskler op om min led. Det er også godt for holdningen. Samt at man tvinges til at slapppe af i visse dele at muskulaturen...

Men det ved folk ikke.. Folk tror ridning er en sport som gør ens krop en masse dårlige ting. Folk tror at hypermobile mennesker går i stykker af ridning. De bliver skræmt hesten som dyr og tror det kræver enorme kræfter at styre den samt side på den.. Men det er jo overhovedet ikke tilfældet...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 15:10   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, men i vores nabolande, som sverige, tyskland og england, bruger man ridningen som dels forebyggende samt vedligeholdende træning til både fysisk og psykisk handicappede. der er lavet mange undersøgelser for hvad det gør for forskellige sygdomme.
og der er gode erfaringer, hvorfor man bruger det meget.
men herhjemme er vi på jordhule stadie vedr ridning som træning.
det er selvfølgelig ikke alle sygdomme det er hjælpsomt for, men mange problemer kan netop afhjælpes ved ridning, hvor andre træningsformer må give op.
Jeg sad sandsynligvis i kørestol nu, hvis ikke det var for ridningen.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 15:15   #10
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Jeg er HELT enig... Ridning bør i DK bruges MEGET mere... i behandling af psykisk syge, stress, alkoholikere, og som en slags fyserterapi...

Jeg anbefaler ridning til alle som jeg møder på min vej...

Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Ja, men i vores nabolande, som sverige, tyskland og england, bruger man ridningen som dels forebyggende samt vedligeholdende træning til både fysisk og psykisk handicappede. der er lavet mange undersøgelser for hvad det gør for forskellige sygdomme.
og der er gode erfaringer, hvorfor man bruger det meget.
men herhjemme er vi på jordhule stadie vedr ridning som træning.
det er selvfølgelig ikke alle sygdomme det er hjælpsomt for, men mange problemer kan netop afhjælpes ved ridning, hvor andre træningsformer må give op.
Jeg sad sandsynligvis i kørestol nu, hvis ikke det var for ridningen.
vh popiae
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forstår slet ikke kommunen sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 25-10-2010 17:08
Socialrådgiverne: Løkke er ikke i trit med virkeligheden om førtidspension buster Politik og Samfund 5 06-10-2010 16:21
Socialrådgiverne: Løkke er ikke i trit med virkeligheden om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 05-10-2010 20:30
forstår slet ikke afslaget nu!! kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-09-2010 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension