K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2010, 15:12   #1
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
forstår slet ikke kommunen

hej alle
så sidder jeg her igen er trist og så uforstående. jeg havde en sagsbehenler som havde gjort alt klar til at min sag skulle til pensions temet jeg var lette og håbede nu på fred og lidt ro i mine smetre....
men nej min sagsbehanler gik af og jeg har nu fået en ny rigtig strid menneske jager.. hun siger at jeg kan en masse endnu selv om jeg er arbejdsprøvet 2 gange.
begge gange hos kommunens egen folk og begger gange er det de steder jeg har været som har af brudt mint forløb for de tur ikke stå inde for mit helbred

jeg har været ved 2 nourologer og en ryk kirug som alle sige at det er mulig at de her arbejds prøver ikke kan føre mig på arbejdsmarked igen. lige nu er jeg så på leddigheds ydelse. selv læge konsulenten fra kommenen har ved min gamle sags behanlers tid skrevet at jeg er vel belyst lægelig.
men nu har hun med et samme mening som den ny sagsbehanler at jeg igen skal til en ny nourolog.
jeg har så fundet ud af at min nye sagsbehanler han før sat på pensions temet. og hendes under skrift stå på min første afvisning på pension som er søgt efter først arbejdsprøvning. tro lidt der ved er indhabil i min sag
hvilket hun siger nej til. men hun med hendes viden ikke synes jeg er berettig til pension.
har i dag sendt brev og en del af min sag til min egen læge håber nu på han kan hjælpe mig
orker snart ikke mere
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 15:21   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej sanne mor

Jeg sætter lige din tidligere beskrivelse ind så alle kan følge med. Så bliv her på DIN tråd. Hilsen Peter

hejsa
jeg har selv nakke og ryk problemer. jeg er også neurologisk undersøgt.mrn også af en ryk kerug samt mr scannet.jeg har nole diskus som i perioder trykker på nerverne og giver mig sovende fornem og spasme i min højer hånd og geg har også soven i lenden og ned i ballen driller endda når jeg skal tisse. du skal altsp banke i boret og forlange en mr scanning.
min læge mente også at det var mig der var lidt for meget til sidst blev det min mand for meget og han bankede i boret for mig og forlangte en scanning hvilket min læge gik med til for at for ro. nej nej han blev lille for var jo rigtig der var noget og nu var der gået for mangr år til de kunne gøre noget min ryk er meget ødelagt og gøre volsom ondt...

så kan kun sige lyt til din egen mave fornem og stil krav.
hilsen sanne mor
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 15:51   #3
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hvis man selv søger sin pension er det ikke stor mulighed for at det gir afslag, for pensions temet er jo en del af kommunen
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 16:42   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
hvis man selv søger sin pension er det ikke stor mulighed for at det gir afslag, for pensions temet er jo en del af kommunen
Det er jo forskelligt fra sag til sag. Det er ikke noget, vi kan afgøre herinde, om du får afslag. Måske har du en chance, men jo jeg synes nu jeg læser lidt herinde, at nogen får afslag, men man kan klage over afslaget, og klagen kan videre til nævnet. Så det er nok op til én selv, hvad man synes.

Jeg kan læse, du er på ledighedsydelse. Når de revurderer din sag, når du har været ledig i godt og vel 12 måneder ud af 18 mdr., SKAL de redegøre bla. om din sag kan indstilles til påbegyndelse af en pensionssag. Det står et sted i loven... Kan finde det til dig, hvis det er...

Fandt den.... Det står her i § 74 C i Lov om aktiv socialpolitik:

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.

Sidst redigeret af curls; 25-10-2010 kl. 16:48.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 16:53   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
takker det kunne jeg da bruge for det er jeg om fattet af. min sagsbehanler ser også på sagen men hun siger det er ikke om en pension men om jeg stadig opfylder krav på at være på leddighedsydelse så tak for hjælpen
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 17:07   #6
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej sanne mor

Jeg føler med dig: Din sag var af din gamle sagsbehandler gjort klar til pensionsteam - lægefagligt velbelyst med flere lægeerklæringer, der alle sagde behandlingsmuligheder udtømte - og socialfagligt velbelyst med hensyn til arbejdsprøvning, som man nu fandt dig helbredsmæssigt for dårlig til. Og så blev den sagsbehandler, som ville hjælpe dig med pension, udskiftet med en "menneskejæger"-sagsbehandler, som vil ha' endnu en neurologisk undersøgelse - før hun vil vurdere evt. videre at indstille til førtidspension.

Men trøst dig - din arbejdsprøvevurdering støtter din pension - og dine gamle lægeerklæringer støtter vej mod pension - og gammel udtalelse fra lægekonsulent støttede, at din sag gik mod pension. Alle disse papirer skal du tage med og give til den nye neurolog. De kan ikke slettes med et pennestrøg!

Den ny neurolog skal lytte til dig - og tro på din arbejdsprøvevurdering - og tro på dine gamle lægeerklæringer!

Og trøst dig - du beholder din ledighedsydelse – den bliver ikke ændret - du skal som sagt nok bare revurderes om du skal fortsætte på ledighedsydelse, eller om du nu skal visiteres til førtidspension jf. nyeste lægefaglige vurdering (som Curls nævner) - og du er jo vurderet uegnet til videre arbejdsprøvning helbredsmæssigt af kommunen - det står ved magt - du kommer ikke ud i ny arbejdsprøvning!

Når du er vurderet uegnet helbredsmæssigt til videre arbejdsprøvning i kommunen - og når alle dine hidtidige lægeerklæringer peger på svære helbredsproblemer, med betydeligt og varigt nedsat funktionsevne og med udtømte behandlingsmuligheder - og du nu er på ledighedsydelse - så er næste skridt at overveje førtidspension - og det må snart være på vej!

Her på K10 har været debat om, hvad der skal til for at opnå førtidspension – med hensyn til lægefaglige og socialfaglige vurderinger: Jeg citerer fra denne debat den 23. september 2010:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125237


”For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret).”

Når vi analyserer, om din sag lever op til disse punkter, kan vi se, din sag er tæt på førtidspension!

Håber disse overvejelser kan støtte dig i din sag!

Held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 25-10-2010 kl. 17:28.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 17:08   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
takker det kunne jeg da bruge for det er jeg om fattet af. min sagsbehanler ser også på sagen men hun siger det er ikke om en pension men om jeg stadig opfylder krav på at være på leddighedsydelse så tak for hjælpen
Det er også det de skal, men de skal bare redegøre flere ting, som der nævnes i den paragraf. Du kan evt. kopiere den paragraf og sende det over mail til hende, hvis du har hendes mail... Eller nævne paragraf 74 C fra Lov om aktiv socialpolitik.

Det er nemlig en SAMLET vurdering, de skal redegøre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
:( Kan slet ikke forstå det her ... Kan nogen hjælpe?.. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-01-2012 19:11
Er der slet ikke nogen hjælp at hente? Zweetz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 22-04-2011 19:29
forstår slet ikke afslaget nu!! kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-09-2010 01:24
Jeg kan jo i virkeligheden slet ikke... mumle_mund Dit og Dat 11 30-07-2008 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension