K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2008, 12:32   #21
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Smile Hej Buster.

Finder din historie og læser den.

Det er grotesk - det er hamrende urimeligt - det er så lang ude at jeg må grimmes over vort land.

Jeg har nok desværre ikke hørt det sidste fra vort lands grimme fjæs.

Må jeg bruge det jeg finder - Annonymt?

Mange hilsner fra
en oprørt
Annasen

Ps. Buster hvis SF´s ønske om at ophæve 52 ugers reglen for sygedagpenge kunne blive en realitet, hvordan ville situationen så have været for jer?

Sidst redigeret af annasen; 06-12-2008 kl. 13:01.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 13:22   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, man hører grimme historier herinde. Tænker tit, at det er godt, at Vorherre har sat vores øre så godt fast, for ellers ville de falde af hver dag, man var herinde

For at vende tilbage til Fru Hansen: Du skriver ikke om arbejdsprøvningen er med henblik på fleks eller ftp, men jeg formoder, det er det sidste. Jf. Lov om social pension, § 19, skal det være godtgjort, at arbejdsevnene er varigt nedsat og ikke kan forbedres. Der står ikke direkte noget om arbejdsprøvning. Det gør der til gengæld i vejledningen Førtidspension fra 2003 og frem http://www.social.dk/ministeriets_om...%20betingelser

Citat:
Dokumentation af arbejdsevnen
Påbegyndelsen af en sag om førtidspension forudsætter som hovedregel, at de relevante muligheder for at forbedre arbejdsevnen har været afprøvet i praksis, og at der foreligger dokumentation for, at arbejdsevnen ikke varigt kan forbedres.


Formålsløs afprøvning af arbejdsevnen
I visse særlige tilfælde kan førtidspensionssagen begynde uden, at de relevante muligheder for at forbedre arbejdsevnen har været afprøvet i praksis. Det drejer sig om situationer, hvor en praktisk afprøvning af arbejdsevnen med henblik på forbedring vil være åbenbar formålsløs eller endog vil kunne indebære risiko for forværring af personens tilstand.


Eksempler på særlige tilfælde
Som eksempler på tilfælde, hvor en afprøvning af arbejdsevnen kan anses for at være åbenbar formålsløs, kan være borgere med en betydelig nedsat psykisk funktionsevne som følge af udviklingshæmning, personer med en alvorlig hjerneskade eller en alvorlig sindslidelse samt personer med alvorlige lidelser, hvor de medicinske behandlingsmuligheder er udtømte eller udsigtsløse, og hvor prognosen er kort levetid, eller at sygdommen er hastigt fremadskridende.
Måske nogen af disse betingelser for "åbenbar formålsløs" arbejdsprøvning er til stede hos dig. De var det ikke hos mig, selvom jeg som nævnt kan dokumentere, at jeg er syg, og der er risiko for forværring ved arbejdsprøvning...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 20:19   #23
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
A: du skal være så hjertelig velkommen

Tja, jeg har svært ved at sige om det havde ændret noget som helst.
Hm, min mand var på sygedagpenge i 52 uger og derefter gjorde man opmærksom på at han nu ikke kunne være syg mere!

Efter en lang periode på kontanthjælp og en aktivering som forværrede hans situation ja, så fandt man på at forsøge revalidering, trods alt. Vil skynde mig at sige at han meget gerne selv ville sadle om, om muligt.

Dette måtte han desværre opgive, forværring, og blev derefter sat på starthjælp! ULOVLIGT

Først efter at vi fik hjælp af duhk og advokat "tilbød" kommunen flexjobordningen.

Som sagt du har måske fundet vores historie og mere til for den slutter ikke der.
Et forløb på 8 år som -min påstand- næsten kostede vores datter livet!'

Spørg iøvrigt Villy om ikke han har vores historie, for hvis han nægter, så lyver han

HVIS man kan få lov at prøve kræfter af på sygedagpenge,ja, så har man jo ikke det problem oveni alt det andet. Altså, det havde ikke ændret min mands situation/kroniske sygdom men han(og socialt) havde måske sluppet for yderligere 3 andre nu kroniske sygdomme! Altså: forværring generelt.

Nu vil jeg ikke stjæle tråden mere men du er velkommen til at spørge alt det du vil.
PS: Kan sige at jeg pt er i færd m at skrive en politianmeldelse, koste hvad det vil

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 20:34   #24
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Wink Undskyld fru Hansen

Vi hopper af din tråd nu. Vender tilbage Buster. Villy ved det. Jeg kunne se og høre det på ham, da jeg overrakte ham skemaerne.
Jeg vil nu hellige mig politik, som Sfér.
Jeg tror på at vi kan ændre tingene.

Måske en lidt naiv
hilsen
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 20:37   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Fru Hansen:

Som jeg tolker lovgivningen så er det sagsbehandleren der har ordet.
Det aller sidste ord har kommunalbestyrelsen.

Derfor min erfaring: er du ikke enig i hvilke papirer, udtalelser mm som sagsbehandleren VÆLGER(ja, det må de godt!) ja, så giv din mening til kende.
Alt på skrift, nægt at skriv under og i yderste konsekvens: benyt dig af straffeloven, blot min mening.

Vi må have de små skrankepaver til at indse hvilke konsekvenser det kan have at sidde på den anden side af bordet.
Hvordan er det nu regeringen siger: at tage ansvar -hmm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 21:32   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Fru Hansen, Hejdien og alle jer andre dejlige skønne mennesker.

OK, problemet tager Hejdien og jeg os af. Svaret vil komme her på tråden.

Nytter det så noget. JA, JA og atter JA. Prøv at se på "Statusrapport Svarfrister" hvor vi her på k10 nu har fremprovokeret en lovændring ifb md RSL §3 stk.2

Gå ind på Folketinget og se at netop i disse timer er sundhedsministeren tvunget i "Åbent samråd" efter at medlemmer har skrevet til ham og Sundhedsudvalget omkring hans forsøg på at få kommunalpolitikerne til at bestemme hvor svært handicappede skal modtage deres specialoptræning i stedet for at det var lægerne som bestemte.

Så det er herligt med humor og læsse af men når dette er overstået skal der findes konkrete og juridiske korrekte svar. Fortsat god week-end til jer alle.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 21:37   #27
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Ok Peter.

Jeg bøjer mig i støvet. Er nok lidt rapkæftet ind imellem bygerne

men men men - he he

God weekend til dig også.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 22:37   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
fru hansen....

Prøv at læse her. Der stilles åbenbart spørgsmål til beskæftigelsesministeren om det samme.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6767

Svaret må vi så vente på... men forhåbentlig får vi svaret før jul.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 22:39   #29
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ alle

Jeg er enig med jer allesammen, måske er det der skal til, det som arbejderbevægelsen har brugt i flere generationer, at vi alle bliver organiserede og derefter organiserer demonstrationer og strejker, hvis alle sygemeldte, som kommunen ønsker at sende i ubrugelige arbejdsprøvninger, på et på forhånd aftalt tidspunkt, alle på engang sagde fra og nægtede at gå i arbejdsprøvning, sålænge deres læge(r) har sygemeldt dem.
En strejke, så tror jeg politikerne, både i kommuner og i folketinget ville være tvunget til at tage en rigtig god lang debat og komme med nogle ændringer.

Vi skal ikke, blot fordi vi er syge, på kontanthjælp, førtidspension, eller hvad det nu kan være lade os det byde, som de i øjeblikket byder os.

Vi må op på barrikaderne og sige fra, vi må forlange respekt og værdighed, de kan ikke gøre det her mod os, det er imod menneskeretskonventionerne.

Vi må ha' fat i pressen, de skal nok dække forløbet hvis alle eller en del af de der trækkes igennem stupide arbejdsprøvninger samtidig gik i strejke.

Og hvis der blev organiseret en demonstration, og jeg hjælper gerne til, så er jeg den første der står foran Christiansborg.

Vi må tale med en stemme, jeg er træt af at være syg, og jeg er træt af at skulle behandles som et dyr, uden rettigheder og frataget al værdighed.

Og i sidste ende skal jeg leve med mig selv, og hvis jeg ikke gør noget så mister jeg også min selvrespekt.

Mange knus til jer alle

Hrefna

Sidst redigeret af Ragdoll; 06-12-2008 kl. 22:45.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 22:41   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sider MÅSKE også snart i samme situation, da jeg har en paragraf 17 i gang pt. og skal have svar om 3 måneder senest.

Jeg tænker blot i min situation, at jeg har prøvet en arbejdsprøvning før... måtte sygemelde mig, og kom aldrig afsted... det vil ske igen... uden tvivl...

Hvad gør man så der?... giver afslag aligevel, fordi jeg ikke KAN gennemføre en arbejdsprøvning og lader mig fortsætte med at sygemelde mig gang på gang, eller kommer der mon et tidspunkt hvor de langt om længe tænker "OK... det er vidst åbenbart, at han ikke kan gennemføre en arbejdsprøvning!" ?

Jeg forstår ikke hvorfor der er lovhjemmel til at give førtidspension på åbenbart grundlag, hvis man ikke bruger den lovgivning, eller kan klage over at den ikke bliver taget i betragtning.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bizar sag, hvem bestemmer? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 15-02-2020 12:05
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
Hjælpemidler – hvem bestemmer? Ida Hjælpemidler til handicappede 9 29-04-2008 14:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension