K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2008, 08:22   #31
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
RE: Boligydelse/sikring til boligejere

Vil lige gøre opmærksom på at man som folke/førtidspensionist også kan få boligydelse/sikring hvis man ejer egen bolig, men, men, men, den dag du sælger dit hus eller lejlighed skal den udbetalte boligydelse betales tilbage. Dvs. at du egentlig ikke mere ejer dit eget hus, for en evt. finansiel gevinst ved salg af ejendommen, vil minimeres af det man i årenes løb har fået udbetalt i boligydelse/sikring. Dvs. at den investering man normalt forventer at det at købe ejendom minimeres i betydelig grad. Så hvis det er som investering, at man ønsker at købe eget hus eller lejlighed, så skal man købe så billigt at man kan klare det uden boligsikring/ydelse, ellers skal der være andre motiver der driver værket, f.eks. er det jo idag næsten umuligt at finde en lejebolig hvor man må have hund. Og hvis det er det man ønsker sig så er det jo egen ejendom man skal se på.
I vores tilfælde er det begge dele, vi har tre hunde, to katte og lidt får og geder, men ønsker også at sikre os med en lav husleje på vores "gamle" dage.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 12-12-2008 kl. 08:36.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 18:11   #32
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg ved ik før engang i slutningen af januar måned om jeg kan få pension, ku ha været godt at få svar inden jul men må vente og imellemtiden prøver jeg undersøge muligheder for køb af hus gennem ftp. hvis jeg forhåbentlig får en og har tænkt på snak med en ejendomsmægler om mine muligheder men før jeg ved om jeg kan få en ftp kan jeg ik rigtig gøre så meget syns jeg, og ska os ku låne penge et sted før jeg ka kik på hus og hvilken prisklasse jeg ka søge fra. tør heller ik tro på så meget så længe jeg ik ved noget
om min ftp ansøgning.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension