K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 13:43   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Indkøbsordning gigantisk overpris

Hej jeg er bevægelseshandicappet og netop overgået til gammel førtidspension (mellemste eller laveste om man vil). Ved seneste visitation til hjemmeplejen Københavns Kommune fik jeg at vide at jeg ikke kunne få hjælp til indkøb af dagligvarer, men skulle benytte de internetordninger kommunen havde aftale med torvet og intervare.

Da jeg har socialt netværk og en dagligvarer butik meget tæt på har jeg heldigvis supplerende muligheder.

Men hvad gør i andre og er det muligt med en samlet klage?

Problemet består i at varene fra internet butikken groft sagt koster min 150% mod dagligvarenes 100%

altså kan man købe varer for 300 kroner i supermarkedet når man bruger 200 i internet butik eller omvendt. Mener det burde være ulovligt uden kompensation.

Som eksempel koster en bakke jordbær 30 kroner over nettet mod 22 i døgnnetto (butikken går for at være dyr), og en mozzerella koster 10 kroner mod 15.

Der findes mange andre eksempler og kommunerne stiller det op som om den hellige gral er velforvaret, for de betaler jo prisen for udbringning!

Men hvad mon der sker hvis nethandlen eks. torvet sætter prisen på vareudlevering op, for tilgengæld at matche dagligvarepriserne i et almindeligt supermarked?

Ved ikke med jer; men mit gæt er at de vil blive braget...


Hertil kommer at førtidspensionister på den gamle ordning oftest ikke har mulighed for merudgifter (og hvis man selv klare personlig hygiejne er der også lukket for øvrige tilskud:læs ikke plejekrævende).

Men tilbage til det egentlige er der nogen herinde der overlever som er afhængige af Internetindkøb, og hvordan gør i...

Ville det give mening at skrive en fælles klage og i givet fald til hvem?
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 14:13   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er heldigvis ikke afhænig af det men kender andre der er og her hvor jeg bor har vi så også et andet problem...

Som mange jo ved så er det sådan at man sgi godt kan komme ud i lidt økonomisk uføre og derfor ikke kan betale sine regninger mens ens sag står på , derfor kender jeg for min del en del mennesker der er i RKI og her hvor jeg bor var jublen stor da superbest kom på nettet, men kun for at opdage at man altså ikke kan betale med visa elektron hos súperbest ... så øøøhhh hvad gør de så ...

Men her har vi så mulighed for at få kommunen til at handle stadigvæk (det var jo nok hellere ikke længe ) så hvis jeg var dig så ville jeg da skrive et læserbrev i jeres lokalavis og efterlyse andre i din kommune som bliver tvunget til at handle på den måde og så skal betale ågerpriser og jeg ville også klart klage over det til forbrugerministeren ... Det kan jo ikke være rigtigt at nogen skal sidde og score kassen på andres ulykke ... indtil da så prøv at se om du har en superbest i dit område, de priser jeg har set der er de samme priser som der er nede i superbest http://www.superbest.dk/find-butik
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 14:29   #3
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen

Også rart at man kan overgå til fp i forholdsvis stilhed (fik brevet igår, og er hverken glad eller ked af det); men det er også tanken at jeg skal arbejde lidt ved siden af. Noget jeg ikke har kunnet på kontanthjælp.

Jeg vil undersøge det med superbedst, Rart at man ikke er den eneste der har fået øjene op for den problemstilling selv om jeg selv mere eller mindre klarer mig fri af den...

Ved såmænd ikke om de scorer kassen problemet er jo at det er niche i forhold til almindelig dagligvarerhandel. Mange af de projekter, der har været åbnet op er også lukket ned igen.

Men kommunerne har ikket krævet at varens pris skulle matches. nogen steder er der forskel på 1,8 rugbrød 4 kroner / 7 kroner.

tak for rådet og god søndag - ved eller væk fra tasterne
'
Superhoax

Sidst redigeret af superhoax; 20-06-2010 kl. 15:08.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:18   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke helt hvad du mener med, at "er netop overgået til gammel pensionsordning"?

Hvornår, og hvad var du på før?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 16:45   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg vil dog lige sige at jordbærne kostede 30kr i føtex i lørdags.

Og jeg forstår ikke at der ikke er flere valgmuligheder for indkøb på denne måde,det burte der være.

Samtidig ved jeg at det er muligt at lave aftaler med mange grønthandler i kbh. det havde mange af mine borger i hjemmeplejen,så ringede de til dem og så kom de med kartoflerne og linde de lige manglede,og de er mange gange billiger end supermarkerden.
Det kan jo kun lade sig gøre hvis man lige har en grønthandler i nærheden af sin bopæl.måske det var en mulighed.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 17:20   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@popiae

Kontanthjælp med IY.

@Cleo

Ja der mangler nok konkurrence og stordriftsfordele. pointen var også mere, at man med et stramt eller bare begrænset budget oftest går efter de biligste tilbud. Og det lader sig ikke gøre ved en internet-leverandør.

Det var ikke skamros af min døgnnetto. (har dog faktisk verificeret de oplyste priser) tilgengæld koster en vandmelon der (ganske vist gigantisk stor) 35 kroner mod 20 kroner i superbedst.

Desuden mener jeg at rigtig mange herinde er afhængige af de billigste tilbud, hvad enten det drejer sig om at vende hver en mønt.

Eller hvis man er noget heldigere stillet*- Det drejer sig om at have de samme forbrugsmuligheder som alle andre. Der er jo også stor prisforskel på specialvarer.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 17:29   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja, jeg syntes da også alle skal have samme muligheder - men endtil det sker ,så ville jeg også bare pege på de muligheder der måske kunne være,for ikke at være så afhænig af et bestemt firma,og fater ikke at det ikke allerede er blevet bedre,ordningen har mange år været der jo..

Jeg har lige en dag med mange ider ,hvorfor kunne man ikke aktivere de ledige, der kan ,til at handle bare et par indkøb om ugen så ville problemet være løst tror jeg .Så kunne aktiveringen da være til nytte for nogle.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 20-06-2010 kl. 17:38.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 20:03   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Vi er også tilknyttet Intervare ordningen -og ja, du har ret, superhoax, det ER dyrere generelt.

-Men der er også en del ting, som koster sådan ca det samme som i Netto eller Fakta, dog få ting, kan vi godt blive enige om!

Vi er også i den heldige situation at vores børn kan hjælpe os eller vores meget gode naboer, såå....

MEN jeg så ikke dette m prisen, som det største problem i første ombæring, -men måden at skulle betale på -har du tænkt på dette?

Man skal, for at blive tilmeldt dem -opgive sin dankortkode
-og registreres både her og der = jeg følte mig umyndiggjort!

ALDRIG om jeg kunne DRØMME om at give min kode til nogen som helst andre, i øvrigt også ulovligt iflg mine en gang underskrevne bankdokumenter!

Jeg forsøgte at stille spørgsmålet til vores lokale handicapforening, de af alle kunne vel indse den helt store problematik i dette?

Nixen bixen

Undskyld mig, er det kun gamle mennesker der ikke fatter de store muligheder for kriminalitet der ligger i dette?

Nå men, løsningen blev for vores vedkommende at regningen blir betalt via pbs -godt så

Men det reelle sikkerheds spørgsmål er stadig eksisterende

Jeg vil opfordre dig til at stille spørgsmålet til dit lokale Handicapråd SAMT Byrådet

Skriv og spørg -som du nu har spurgt herinde -og jeg vil spændt afvente svaret.

Se dét kunne jo være interessant, for rigtig mange af os, tror jeg.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 20:11   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Buster, jeg håber sørme ikke at de har bedt om din kode til dit dankort.. for det har de ikke brug for.. - de har fået de ting så de selv kan hæve de penge de skal bruge når I bestiller..

Du har tilmeldt dig med dit kortnr - udløbs dag og mdr og så det der lille kontrolnr på bagsiden.. og så har du givet dem lov til at kunne trække på kortet..
Jeg bruger det til min mobil.. optanker på nettet.. men for at jeg ikke løber tør, så har jeg automatiskoptankning..

Hvis det firma hvor du får varer fra laver noget l***, så vil det være lig med at de bliver nødt til at lukke..
Men der foregår altså en del fusk på nettet når man bruger ens dankort.. det er om at ha sin sunde fornuft med sig..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 20:17   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lunasdatter, næh du kan tro nej, den går ikke med mig

-og kan da også afsløre at jeg henvendte mig til datatilsynet for at vide hvordan og hvorledes

Og -det skal også siges- gik snakken livligt imellem mig, butikken og diverse instanser -til jeg fik min vilje

så for mit vedkommende, ingen is på koen

Jeg ser jo så også problematikken i hvordan og hvorledes i det tilfælde at en anden, hvis jeg ikke selv er i stand til det længere, skal "overtage" indkøb og betaling -hvis du forstår.

Jeg véd godt, jeg er lidt "nørdet" på det område, og skriger måske også lidt vel højt om det, men for mig er sikkerhed alfa og omega(skønt der ikke er mange basører at komme efter )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Du, som har anket indkøbsordning til Soc. Ankenævn, er du på K10? Carmen Alt det andet 0 02-03-2011 18:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension