K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2015, 00:16   #1
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spændende men uhyggelige forslag fra DA

om at øge arbejdsudbuddet og derfor reformere bl.a fleks og førtidspension.

http://www.b.dk/upload/webred/bmsand...ee21f0c5c9.pdf
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 01:21   #2
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Spændende.....jeg vil sige skræmmende.
Som jeg umiddelbart nåede at skimme teksten inden jeg måtte holde op grundet blodtrykket, så mener de at en fleksjobber med 50% arbejdsevne, maksimalt kan få 50% af førtidspensions satsen, og så udnytte deres 50% arbejdsevne.

Synes også (som sagt skimmede og var ved at brække mig) lægges der op til at en fleksjobber med 50% arbejdsevne, maks skal have 50% af ledigheds ydelses satsen.

Eneste positive er at det så må betyde politikerne maks kan få 10% af dagpengesatsen.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 02:16   #3
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Jeg kan absolut heller ikke se det mindste spændende i dette udlæg fra DA.

Hvad hvis man ikke kan arbejde så er man stavnsbundet til en minimal offentlig ydelse hele livet. Det er simpelthedn helt ude i hampen det DA kommer med.

Det er ligesom i meget gamle dage, hvor Trællende var stavnsbundet til Bønderne!

Sidst redigeret af Timeagain; 07-04-2015 kl. 02:35.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 06:19   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tænker DA skal feje for egen dør og beskæftige sig med det de er, nemlig arbejdsgivere!

De kan passende bruge deres energi på at fremme beskæftigelsen og øge mulighederne på arbejdsmarkedet for de arbejdsløse.

At begynde foreslå besparelser hos de svageste i samfundet er usmageligt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 06:25   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tha hvis det lykkes, så kan de sætte lønnen godt ned, folk vil være mere sulten og det er jo det , det hele drejer sig om.

lad os gætte der skal også længere og flerer praktikker til
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 08:04   #6
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Så er det fattigdom for min vedkommende

Jeg kan ikke arbejde. Hvorfor? Fordi jeg har et dårlig hjerte. Jeg er får 84% førtidspension så er der en tab på omkring 20% af pensionen. Det betyder fattigdom fordi mange regninger kan ikke bliver betalt. Vink farvel til moi.
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 10:34   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det Lars Løkke ikke tør sige klart kommer nu fra DA... og det er klart og kontant....

Ingen arbejdsgivere er overhovedet interesserede i at ansætte syge og ældre mennesker... de vil kun ansætte folk der allerede er i arbejde... eller billige østarbejdere...

Så det er ikke arbejdskraften de er interesseret i... kun at nedsætte ydelserne og slippe billigere i skat og få nogen flere tilskud til deres virksomheder...

At folk så ikke mere kan leve af overførselsindkomsterne er de totalt ligeglade med...




...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 10:38   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det handler om at få flere arbejdsløse, således at lønnen kan trykkes yderligere ned!

DA kalder dette fair konkurance, vi andre kalder det uanstændigt!

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 11:07   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det siger de jo også "lige ud"

De siger jo at de vil have et større "arbejdsudbud"

Som man kan af mit link ja så forstår den alm dansker åbenbart ikke ordet "arbejdsudbud" eller det når politikere siger at de vil have "et større arbejdsudbud"..

Jo flere arbejdsløse....jo længere kan man presse lønnen på arbejde ned..

Så hvis man nu kan tage en masse penge fra folk på overførselsindkomster og samtidig få lønne presset ned...

Ja så ender det jo med at de (arbejdsgivere, aktionære osv) ikke selv kommer til at betale til gildet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2015, 21:00   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes GODT nok de er ude med riven mht førtidspensionister - 4000 kr i nedgang, det må da betyde at RIGTIG MANGE må gå fra hus og hjem. De fleste jeg kender, har ikke engang 4000 kr som rådighedsbeløb!!! Og selvom tallet er Brutto, så kan de alligevel ikke klare den.

Men, det er måske sådan det ender. De rasler da godt med sablerne allevegne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension