K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2010, 08:58   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er desværre rigtig, at kommunerne har magten.

Lovgivningen er på området rigtig god. Hvis lovgivning og ententioner med den blev fulgt med omhu, er hele ideen med arbejdsevne det helt rigtige i sager om nedsat funktioneevne, eneten det er af den ene årsag eller den anden.
herunder EN arbejdsprøvning.
Det der er gået galt, er at der ligger et pres fra regeringen om, at kommunerne kan hendte penge på dette område ved at begrænse tilgang til pension og fleksjob(læs fastholde folk i systemet).
At lovgivningen ved dette overtrædes, ses der derfor igennem fingre med i hele klagesystemet, hvorfor der ofte skal advokat til, for at få ret.

Der er derfor forskel på at have ret og få det.
Heldigvis ses der dog sager der glider let igennem, men det er de færreste.

Det eneste man kan gøre er, at fastholde sin ret, altså følge lovens tekst.

Du skal derfor bare spørge løs herinde, der der er rigtig meget viden, som du kan drage nytte af.

Vedr. Ressourceprofilen, kan du sagtens insitere på, at den laves i fællesskab, altså uden at du udfylder den først. Det, hverken kan eller må de forlange.
Du kan evt. nøjes med notater, såfremt der er noget du gerne vil have med, elleres er det lettere igennem diaglog med sagsbehandler.

De fleste sagsbehandlere er ok, men er styret af kommunens ledelse, og derfor uden kompentance.
Held og lykke
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 14:41   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mlaa32.

For at du kan være på forkant med udviklingen skal du lige skæve til denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=11660 og evt gøre din sagsbehandler opmærksom på at du evt forventer en forlængelse af dine sygedagpenge udover de 52 uger.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 20:25   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mlaa32.

Du skal lige have kendskab til dette link: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12438 som omhandler: Principafgørelser vedr. midlertidig pension
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 00:15   #14
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej igen K10e´re

Er ked og frustreret idag !!!

Har været til kontrol på sygehuset idag.

lægen som tilså mig var tilfældigvis osse ham der har skrevet til min kommune da de udbad sig en lægefaglig udtalelse.

Derfor spøger jeg ham om jeh kke kan å en kopi af det som han har skrevet til kommunen, og det går han meget velvilligt med til.

Da jeg kommer hjem læserje natyurligvis hans udtalelse og ser til min gru at han har skrevet "Mht. arbejdsevnenvil den være reduceret til omkringhalvdelen af det normale. Et stillesiddende kontorarbejde vil ikke kunne forværre hans tilstand"

Han indrømmer at han slet ikke har taget hensyn til min nervebetændelse i sin udtalelse da den ikke står nævnt i min journal. Dette er på trods af at jeg gang på gang har klaget over disse smerter, når jeg har været deroppe. Dog ikke til den nævnte læge da han er rimelig ny som min behandler.

Nu er jeg rigtig bange for at kommunen bare fuldstændig afviser mig og min sag om FTP.
Ville i også frygte dette hvis i var mig ?

Kan jeg gøre noget for for at ændre på denne udtalelse ? Lægen sagde at hvis jeg havde noget at tilføje eller klage over i henhold til udtalelsen, så måtte jeg sige til næste gang (om 4 uger ).

Han har også henvist mig til neurologisk afd. for videre udredning så håber vi kan få tilføjet de "rigtige" kommentare der.

Ydermere skal jeg også speciallæge undersøges oppe hospitalet så der kan der jo også skrives det hele ind.

Er bare ærgelig over denne halve udtalelse fra lægen, da jeg frygter den vil blive brugt imod mig. Hvorfor snakker han ikke med mig først, inden han skriver til kommunen da han ved jeg skal til kontrol hos ham !!!!!

Håber i kan berolige mig med gode råd og støtte

På forhånd tak
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 09:52   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er her at din egen læge kommer ind i billdet og din ressourceprofil , din ressourceprofil skal netop bruges til at belyse HELE DIG det vil sige alle dine sygdomme også dem som en speciallæge har noget med at gøre, det er ulempen ved at fejle flere ting inden for flere specielområder , og her skal din egen læge så sørge for at få alle ting med når der skrive en generel helbredsattest ...

Når du skal til anden speciallæge mht nervebetændelse skal denne så skrive hvordan det påvirker din arbejdsevne og om der er muligheder for dig at arbejde i forhold til det og din sagsbehandler (og her skal du være meget obs på at få det gjort ) skal så sammen med dig skrive alle sygdomme ind og man skal kæde det sammen til en helhedsvudering ...

feks en ressourceprofil med en der har en ryg sygdom , gigt i knæ , søvnapnø der er det vigtigt at skrive i ressourceprofil at man ikke kan gå ned i knæ når man feks skal løfte fordi det så vil skade knæene , man kan ikke bøje i rygge for at skåne knæene da man har problemer med ryggen, man kan ikke sove om natten og det forværre smerter, smerter vækker så igen en når man endelig sover det giver problemer med koncentration og hukommelse osv osv .. altså få det kædet sammen sådan at man kan forstå det ...

Er du med ? ellers må du lige skrive igen så skal jeg se om jeg kan forklare det bedre...

Det jeg mener er at man kan som speciallæge i feks knæ svare for hvad knæ betyder i forhold til arbejdsevne , så skal en anden speciallæge i feks søvnapnø forklare hvad det betyder og en helt tredje speciallæge i ryggen skal forklare hvad det betyder din læge skal så sammen med dig i den generelle forklare hvad det sammenlagt betyder

Og du skal så selv have det forklaret i en ressourceprofil , det er ikke nogen ferie at være syg

Men giv ikke op selv om en læge har skrevet sådan det er hans specialeområde og det er derfor der skal laves en helhedsvudering ...
  Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 10:14   #16
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Tusind tak for svar Hejdien

Jeg må tage en undersøgelse ad gangen og se hvad der sker.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 00:46   #17
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej igen alle,

Her er lidt nyt i min sag.

Først de gode nyheder !!

Har fået brev fra mit pensionsselskab idag, jeg har en nedsat erhvervsevne forsikring der.
De skriver at jeg har fået tilkendt invalidepension af dem, så det er jo super.
Indtil den 01-09-2010 vil jeg modtage et månedligt beløb beregnet ud fra min tidligere løn som indretningskonsulent. Den 01-09-2010 er højst sandsynligt osse der mine sygedagpenge ophører, derfor indtil denne dato formoder jeg.
Kan også fornemme på dem at de ikke vil tage nogle store beslutninger før jeg er blevet vurderet af kommunen i forhold til erhvervsevne.
Men det må alt andet da lige kun være en fordel alligevel, da det nu vil være væsentligt billigere for kommunen at tilkende mig førtidspension nu !!! Eller hvad siger I ?

I forhold til jobcenteret venter jeg stadig på en indkaldelse til det første møde med min sagsbehandler. Mødet burde være lige på tapperne.
I den sidste mail skrev hun til mig at hun var ved afklare min sag, med lægekonsulent og faglige konsulent. Er det ikke tidligt at lægekonsulent o.s.v er inde over min sag ? Har jo hverken fået lavet speciallægeerklæringer eller noget endnu !! Endvidere har hun ikke set min RP endnu da jeg skal medbringe den til første møde.

Hvad tror i de har gang i ?

På forhånd tak for svar
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 06:48   #18
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

De har gang i at trække tiden, Du skal holde dem til ilden, eller går tiden
og du kommer på kontanthjælp......... så bare se at få fat i din sagsbehandler.

Hilsen Bonnie.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 10:44   #19
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej bONNIE

Hvis dette er deres taktik, så fint med mig.
Nu har jeg jo mit forsikringsselskab i ryggen og er derfor dækket økonomisk.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 12:41   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mlaa jeg ved ikke så meget om forsikringsselskaber men jeg ville nu ikke lade kommunen sylte nogen sag hvis jeg var dig, lige pludselig kan du ende på kontanthjælp og det er ikke så meget du skal gøre for at holde din sagsbehandler til ilden...

Du kunne feks starte med at skrive en mail til hende om at du nu har været i kontakt med dit forsikringsselskab og de har vuderet sådan og sådan (så ved hun også lidt om hvad der foregår der og at der er andre om din sag) samtidig kan du så skrive til hende og bede om en tidshorisont på din sag, spørg ind til hvad der skal ske og at du undre dig over at din sag er ved lægekonsulent når der endnu ikke er indhentet papir eller udarbejdet ressourceprofil.

Og så afsted med den, på den måde får du mulighed for på et senere tidspunkt at påvise at det er kommune der sjusker med din sag at de ikke har lavet ressourceprofil osv ...

Så det ville jeg gøre hvis jeg var dig , bare for at holde dem til ilden som bonnie skriver , for desværre er intet sikkert i disse dage (og efter sommerferien tager de kreative politikkere fat på en pensions reform og når man høre dem snakke om den , så vil den nærmest redde den danske økonomi) så man kan ikke andet end frygte at det vil bliver endnu svære at få pension til den tid... så heller gør lidt for meget end lidt for lidt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk syg og Arv Bruger9 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 12-09-2013 00:34
Kronisk hjertesvigt.. lisstaub Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 07-07-2010 13:08
kronisk Bassemanden Alt det andet 9 07-07-2010 09:44
Kronisk træthedssyndrom.. Randerspigen73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-06-2010 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension