K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2008, 13:11   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he ja maj-britt den er da ærlig.

Nu er det en del år siden min ressourceprofil blev lavet og dengang den blev var det den første ressourceprofil min sagsbehandler sad med da loven trådte i kraft samdigi med at jeg skulle visiteres til fleksjob så skal da ikke kloge mig på om det er blevet anderledes min , ressourceprofil skulle trods alt ses igennem af alle hendes kollegaer , så den er meget grundig.

Og jeg skal hilse og sige at de svar og den måde du har skrevet på den ville ikke gå, man skal huske at det er en ressourceprofil det vil sige at de skal via den finde de evt skjulte ressourcer man har ...

og det vil sige at de går meget i dybden de bliver ved med at bore lige indtil de finder et par ressourcer...


feks blev jeg noget ala en computer ekspert via min, ene og alene fordi jeg skrev på en hjemmeside som web havde lavet om boligmarked og svindel på det på lolland .. og sådan blev jeg så computer genial ...

Øhh jeg er en af dem der er helt sikker på at min computer har sit eget liv og var det ikke fordi jeg omgav mig med mennesker der er gode til at lave hvad jeg ødelægger så ville det gå helt galt ...

Jeg er spændt på at høre hvad din sagsbehandler har at sige til din ressourceprofil ... jeg prøver lige at se om jeg kan finde min og få den scannnet ind (jeg fjerne lige noget af det mere private som ikke kommer alle ved) og så prøver jeg at lægge den ind her...

Min ressourceprofil skal opdateres her den 4 dec og den er udarbejdet juni 03 så det går jo i fulde fart
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 14:17   #12
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
min ressource profil lavede en min komune havde ansat da de ikke havde tid til det selv..og den er blevet rigtig god.......den er dog 100 gange så lang som din da nogen ting i den går igen....
Her sendte de også en hjem til mig, da den skulle opdateres sidste gang. Min fylder 19 sider, men der er så også inkluderet citater fra de forskellige speciellæger.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 14:24   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Min fylder 14 side minus mine 2 lettelsers sider.

Men det meste er altså tom papir (virkelig spild) fx udd, arbejdsmarkeds erfaring og interesser, fylder 2 sider + en tom rubrik den 1 side 1 en rubrik på 2. side, er selve profilen, altså hvad jeg har af udd osv osv dvs det jeg selv har deltaget i, mens den næse er vurderinger på de 3 områder, skrevet af sagsbehandler, tager man de 2 sider og skriver sammen til normal tekst dvs uden kasserne uden alt kommune tamtammet for oven, fylder det MAX 1 side. Det af det jeg selv har deltaget i fylder knapt ½ A4 side hvis jeg skulle skrive det ind her.
Dvs man kan roligt regne med at ud over det man umiddelbart selv skriver, skal der ligges 1½ side oven i til spildplads og sagsbehandlerens vurderinger/kommentare, og de ting ser man jo ikke her, når man fortæller hvor meget den fylder.

Nu har jeg taget Maj-Britt´s og kopieret ind i woord, det fylder lidt mere end 4 sider, der skal så 2 oven i til bart fyld, og vi er oppe på 6, der oven i skal 6 sider til kommentare fra sagsbehandler, og 1 2 3 fylder det faktisk 12 sider.

Min er ikke særlig uddybede, alt står i meget kort form, kun meget få ting er langt nok til at "det hele" er med, hvilket jeg da slet ikke er i tvivl om, var for at sagsbehandler kunne vurdere så det passede efter hendes hoved, det var noget der lige hurtigt skulle presses ned over mig fordi hun ville have mig i arbejdsprøvning, og de ville man skal have en RS for at kunne starte, så jeg fik en uge til godkendelse, med forsendelse tilbage til kommunen, og fik faktisk først besked om arbejdsanvisningen da RS´en blev lavet, dvs det var 3 uger før sagsbehandler ville at jeg skulle starte, at det så var formålsløst at have sååå travlt, fordi jeg slet ikke kom i gang med den arbejdsprøvning (hvis hun havde lyttet til de kloge så viste hun det ville gå som det gik) er en anden side af sagen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 15:08   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Heidi, indtil nu har min sagsbehandler slet ikke kommenteret min RP :-)

De leder bare, de finder intet, men korrekt, de prøvede til det der afklaringskursus, heeeey Maj-Britt, du er god til at sy, ikke??

Jojo, det er jeg da, hvor jeg før i tiden kunne fyre en dåbskjole af på en week-end, bruger jeg nu mindst 14 dage, så glem det, kunne jeg leve af at sy børnetøj, så havde jeg nok gjort det.

Men så har du jo været formand for en hundeklub, kan du ikke blive det igen og få løn for det?? Jooooooooo, vi får dækket transportudgifter.

Ja, jeg er givet også et pc geni, efter 6 år har knægten på 28 ENDELIG lært mig IKKE at åbne mistænkelige filer , han er SÅ træt af at ordne min pc.

Så de er hjertelig velkomne til at sætte mig ved en pc, giv mig en time og den er kaput

De kommer bare, jeg har stadig flere slæder stående, der kan køres ind foran dem.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 15:39   #15
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Hjemmearbejde

Feks inden for skat og boligsikring.

Jeg kan godt indsætte lidt tal fra det monster her. Der er alligevel så mange fejl, så en mere eller mindre kan vel være ligemeget.

Det tror jeg skal være mit forslag til arbejdsprøvning hvis det når så vidt.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 15:41   #16
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg kan klare Foghs job, smide nogle papirer væk, rejse verden rundt og sige at Birthe og Karen skal være søde nu.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 18:45   #17
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Fedt med så mange tilbagemeldinger!

Maj-britt: Tak for gengivelsen, som jeg har fundet inspiration i!

Hejdien: Der er straks tilføjet "internettet" under interesser.

Jo, jeg vil også helst prøve fra starten at lave den så fyldestgørende som muligt, så der ikke går en evighed med at sende den frem og tilbage!

Men - ligesom Maj-Britt siger, er jeg også bange for at de misbruger den. Fx under:

Arbejdsrelevante ønsker. Hvis man nu skriver, at man fx helst vil arbejde i en lille virksomhed med kontorarbejde, da fremstår det jo som om, at de bare skal sende en derud, og det er realistisk!?

Dette må du godt uddbye:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

altså sådan lidt af hvert du ved.. en af de ting du også kan regne med at de kigger på socialt det er at hvis du feks viser at du har ringe sociale tilhørsforhold så kan det være en indikator for at du feks ikke kan magte en ftp (det er ikke altid men det kan være det ) når man giver folk ftp er det meget magt på liggende for kommunen at man feks kan se at det er folk der selv kan tage initiativ komme ud og se andre mennesker så man ikke bliver isoleret osv

Hejdien
Det forstår jeg ikke, det lyder næsten som om, at man kan være for syg til FP?

Hvad sker der ellers med en?

Uha, det ville være genialt, hvis du ville skanne din RP ind

Kh
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 20:15   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Kathrine! Jeg synes, det er super godt, at du har taget sagen i egen hånd og er begyndt på selv at lave din ressourceprofil! Men jeg vil lige advare lidt og dele lidt ud af, hvad jeg oplevede mht. ressourceprofilen. Min sagsbehandler gad heller ikke gå i gang med den, så jeg udfyldte den selv, skrev den ind i word og sendte det til hende forud for et møde, hvor jeg troede vi skulle diskutere og udfylde profilen sammen på baggrund af det, jeg havde skrevet. Men nej, sådan blev det ikke. Det jeg havde skrevet kopierede hun direkte ind i profilen, for det var mine "kommentarer", som de er forpligtede til at indskrive i den, og så skrev hun bare lidt til selv... Så der står de nu - og selvfølgelig skulle det, at jeg selv havde bidraget til profilen fremhæves som en stor ressource i konklusionen på profilen.... Og det endte da også med et afslag på ftp, og jeg er stensikker på, at det skyldes den åndsvage ressourceprofil... Så pas på med at give det, du skriver fra dig...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 20:41   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Godt så, det er lige på stedet min knægt på 28, der har skrevet min, jeg havde ikke selv overskud, så han brugte 14 dage på at trække oplysningerne ud af mig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 10:58   #20
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hej Kathrine! Jeg synes, det er super godt, at du har taget sagen i egen hånd og er begyndt på selv at lave din ressourceprofil! Men jeg vil lige advare lidt og dele lidt ud af, hvad jeg oplevede mht. ressourceprofilen. Min sagsbehandler gad heller ikke gå i gang med den, så jeg udfyldte den selv, skrev den ind i word og sendte det til hende forud for et møde, hvor jeg troede vi skulle diskutere og udfylde profilen sammen på baggrund af det, jeg havde skrevet. Men nej, sådan blev det ikke. Det jeg havde skrevet kopierede hun direkte ind i profilen, for det var mine "kommentarer", som de er forpligtede til at indskrive i den, og så skrev hun bare lidt til selv... Så der står de nu - og selvfølgelig skulle det, at jeg selv havde bidraget til profilen fremhæves som en stor ressource i konklusionen på profilen.... Og det endte da også med et afslag på ftp, og jeg er stensikker på, at det skyldes den åndsvage ressourceprofil... Så pas på med at give det, du skriver fra dig...

Hej Risa!

Hold da op - hvor er de tarvelige! Alt bliver misbrugt, og blot fordi man er imødekommende, er man lige pludselig "resourcestærk".

Problemet er jo også, at hvis man bare lader stå til, så sker der jo intet, og de skriver så også hvad der passer dem. Man taber uanset hvad!

Jeg ringede selv til dem, og min rådgiver talte selv om, at jeg skulle udfylde en RP og mailede den så til mig.

Hvad står der under dine "arbejdsrelevante ønsker?".

Er der nogen ting, du synes står godt formuleret og måske vil anbefale? (Andre må også meget gerne svare).


KH
Kathrine
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højreekstremistiske meninger vinder frem Ragdoll Politik og Samfund 3 20-08-2011 08:14
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension