K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2012, 08:43   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Tak for dit gode regnestykke, skåret ud i pap. Det giver mening.

Men jeg har svært ved at forstå hvorfor kommunen skal regne et fiktivt personlig indkomst ud indeholdende formuetillæg.

For mig at se, må kommunes ftp og boligsikring afd. lave en del kreative fiktive regnskaber

I min ideelle verden, burde ens årsopgørelse fra SKAT, stemme overens med kommunens beregninger på alle områder herunder den reelle personlige indkomst.

Storebror SKAT der har de helt rigtige tal, burde SKAT efter min mening beregne ens ftp og eventuelle boligsikring. Så kunne man spare en masse admistration væk i kommunen.

Mvh Mr x
Korrekt, der er alt for meget papir nusseri i kommunerne, men da også i skat. Min datter på 13 har f.eks lige fået en års opgørelse på at hun skal betale 1 kr. i skat. Noget med AM-bidrag, det er der åbenbart mange i hendes årgang der har, selvom de har frikort. Sikke et ressource spild, sende breve, kræve op, ringe frem og tilbage om hvorfor mm.

Mht. boligsikring, der kan kommunerne naturligvis kræve tilbage betaling ved for meget udbetalt, men man kan ikke selv søge med tilbage virkende kraft hvis man har "glemt" at søge. Bare til oplysning
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 09:39   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis skats papir skulle være det der blev brugt til udregningen,ville det jo også give bøvel,ikke alle opgiver korakt indtjening,og skat kan ikke vide hvad der er indtjent får året er omme-boligsikringen er jo baseret på indtægten her og nu.Og det er boligydelsen vel også.

Men jeg tænker også sikke bøvel når børn har fritidsjob,og at nogle skal se papir og udregne at jeg måske skal have 12 kr mere om året virker lidt skørt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue på 12.000 Valencia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 07-02-2013 13:59
Formue moster0208 Alt det andet 6 23-06-2012 21:31
formue vs kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 14 14-02-2012 14:41
Formue og boligstøtte/boligsikring Tullepigen90 Dit og Dat 2 11-02-2011 20:56
Formue. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 14-04-2009 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension