K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2013, 14:41   #1
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Talking Ledighedsydelse

Hej Der Ude
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er sandt man kan få ledighedsydelse efter man er fyldt 60 år ? Jeg er en ledig fleksjobber på 59 år, og har ikke indbetalt til Fleksydelses ordningen. Jeg forstår det sådan, at man nu kan få 60 % af laveste dagpengesats når man er fyldt 60 År, og til man skal have folkepension. ER det ikke sandt at man fik O og niks før ?
Er lidt forvirret og håber der er en som kan svare på det.
M.v.h.
Havenissen
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 14:50   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af oceania1020 Se meddelelser
Hej Der Ude
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er sandt man kan få ledighedsydelse efter man er fyldt 60 år ? Jeg er en ledig fleksjobber på 59 år, og har ikke indbetalt til Fleksydelses ordningen. Jeg forstår det sådan, at man nu kan få 60 % af laveste dagpengesats når man er fyldt 60 År, og til man skal have folkepension. ER det ikke sandt at man fik O og niks før ?
Er lidt forvirret og håber der er en som kan svare på det.
M.v.h.
Havenissen
Hvis man bliver ledig flekser får man laveste ledighedsydelse, på ca 10500 kr/md fra man bliver 60,5 år..
Og ja.. Dér bliver man til pensionsalderen, hvis man ikke får job i mellemtiden.

Før 2013 var vi henvist til kontanthjælp, HVIS ikke partneren tjente for meget.

Nu ER det ledighedsydelse, UDEN forsørgelsespligt af en evt. partner..

Ovennævnte er hvis (som du skriver) man ikke har indbetalt til fleksydelse..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 18:40   #3
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Det kan godt være jeg er lidt tungnem....men de 10000,-kr....er det selv om man er gift????
For mit vedkommen vil det være fra 60,5 år til 65 år.....

Sidst redigeret af oceania1020; 13-05-2013 kl. 18:43.
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 19:12   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er kh sats men det hedder ledigheds ydelse, så ja
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 19:23   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er selv om man er gift...da ledighedsydelse ikke bliver reguleret af ægtefælleindkomst...

Så du kan regne med de penge indtil du bliver folkepensionist...

Citat:
Ledige fleksjobvisiterede, der har nået fleksydelsesalderen, modtager ledighedsydelse svarende til 60 procent af højeste dagpengesats frem til folkepensionsalderen, eller til at de overgår til fleksydelse.
Kilde: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...bomraadet.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 00:03   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Ledighedsydelse, modregning

Er denne ydelse uafhængig af anden indtægt, feks. udbetaling fra pensionsordninger, eller er der modregning, og hvis ja, hvordan modregnes der så. Tænker bare på om det så i det hele taget kan svare sig at betale til fleksydelsesordningen.

mvh.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 00:08   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skulle kunne læse det hele her

Citat:
Pensioner mv.
§ 10. Løbende udbetaling af pension, inklusive tillæg, som er led i et tidligere ansættelsesforhold, og er af en sådan karakter, at det er sædvanligt, at arbejdsgiveren bidrager til pensionen, medfører fradrag i ledighedsydelsen, jf. dog § 11.

Stk. 2. Løbende udbetaling af pension, som har forbindelse med en arbejdsperiode i udlandet, medfører fradrag i ledighedsydelsen.

Stk. 3. Løbende udbetaling af en pension og pensionslignende ydelser til en person, der tidligere har været borgmester, udvalgsformand, rådmand, regionsformand, medlem af Folketinget eller Europaparlamentet mv., medfører fradrag i ledighedsydelsen.

Stk. 4. Løbende udbetaling fra en tidligere arbejdsgiver af beløb, som kan sidestilles med pension, medfører fradrag i ledighedsydelsen.


Indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelse
§ 11. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder:

1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.

2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.

3) Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension (herunder SP) og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.

4) Pension efter ægtefælle eller samlever samt børnepension.

5) Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om arbejdsskadesikring.

6) Krigsskadeerstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.

7) Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.

8) Invaliditetsydelse efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.

9) Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b mv., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter ligebehandlingsloven.

10) Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.

11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.

12) Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.

13) Underholdsbidrag.

14) Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne, og som er led i et tidligere ansættelsesforhold.

15) Den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade (tilskadekomstpension).

16) Vederlag, der modtages for at overholde konkurrence- eller kundeklausuler.

17) Feriepenge og betaling for feriefridage, der udbetales uden at afholde ferie eller feriefridage efter ferieloven mv., hvis der har været en feriehindring efter ferielovens regler.


§ 12. Tantieme, gratiale, bonus, opsparet søgnehelligdagsbetaling og lignende udbetalinger, som vedrører et arbejdsforhold, medfører ikke fradrag i ledighedsydelsen.
Kilde:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144802
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 08:22   #8
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Takker mange gange for de gode svar.....Der faldt en stor sten fra mit hjerte....Troede jeg skulle gå uden penge i 5 år...PUHA
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 14:53   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeej, selvom de har stammet garnet, så kan Danmark da stadig kaldes et velfærdssamfund........lidt endnu
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension