K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2013, 22:33   #11
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hvis du er kørt galt p.g.a. smerter håber jeg du stopper med at køre bil indtil du kan håndtere dine smerter ellers er du til fare for andre!
Nemlig og enig...........man burde faktisk ikke have lov til at køre bil, knallert eller cykle da man jo er til fare for andre og sig selv ......... og man burde have fra taget sit kørekort når man skal indtage al den smerte medicin som man skal igennem som forsøgs kanin eksempelvis via smerteklinikken, i stedet for at lade det være op til en selv om man kan køre bil eksempelvis, føler man sig skidt og som en zombie burde man hverken køre i bil eller cykle for den sags skyld.

Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Jeg var før visitert til 18 timer og det magter jeg slet ikke. Jeg har fundet det perfekte praktiksted, men magter alligevel "kun" 10 timer. Det bekymrede mig og jeg snakkede med jobkonsulenten. Han sagde at han godt kunne se at de 10 timer var maks lige nu og at reglerne i øvrigt er lavet om. På den gamle ordning står der i mine papirer at jeg kunne klare 18 timer, derfor måtte jeg ikke søge job under de 18 timer. Nu er det anderledes og man kan tage de timer man kan klare. I følge min jobkonsulent...

Jeg vil også kraftigt fraråde dig at køre bil, da det ikke "kun" er dig selv det går ud over...
Jeg håber ikke du eller andre kom alvorligt til skade.
Tak for dit svar og det med bilen ... jeg har smerter på minimum 7 på en skala fra 0 til 10 siden jeg fik den arbejdsskade i november 2010 .... Når jeg bliver presset til at bevæge min lænd, stiger smerterne til 7+ 8 eller 9 og når smerterne ligger på eller nærmer sig et 9 tal går det galt med med kroppen, både i sjæl og sind, den dag jeg skulle ud at handle her i det lokale supermarked havde jeg store smerter og jeg havde ikke sovet i et par dage pga smerterne ..... da jeg kom ind på den store parkerings plads lave jeg et vrid i min lænd da jeg skulle kigge over skulder til venstre, det fik med et smerten op i det røde felt på et 9 tal og der kom en masse prikker i mit synsfelt og jeg skreg av for H.... , min fod var på bremsen men jeg ramte sgu det skilt med max 2 km i timen der står der hvor jeg skulle parkere.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 23:17   #12
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Så længe det "bare" var skiltet der kom til skade

Spøg til side... Du skal sige "Ja, tak" og være samarbejdsvillig og så må du gå hjem når du ikke kan klare mere, om det så er efter en halv time. Det er kun dig selv der ved hvordan du har det (selv om andre sikkert har en masse meninger om det) og det kan ikke nytte du presser dig selv, det er kun ris til egen r** i sidste ende...

Jeg er selv enormt dårlig til at sige fra. Jeg øver mig og ved det er nødvendigt. Jeg har fået at vide at jeg "bare" skal op i timer, som jeg var på den gamle regel, men heldigvis siger min jobkonsulent noget andet. Han kan godt se at det ikke ender godt, hvis de presser mig ud i en sygemelding.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 01:44   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hvis man bliver henvist til et job, kommer man jo til en jobsamtale.
Ved denne jobsamtale taler man om hvad jobbet indeholder og hvad ansøgeren "indeholder"

Til jobsamtalen virker du interesseret, og fortæller om hvad du kan
(aldrig om hvad du ikke kan)
Det er jo i den situation vigtigt at man ikke pynter på hvad man kan, forstået på den måde, at vi vil jo alle mere end vi kan.
Det er vigtigt at man ikke sælger sig for mere end man er.

Når samtalen er forbi beslutter arbejdsgiver om de synes at de kan bruge personen, med de plusser og minusser der følger med.
På den måde skulle man aldrig kunne nå længere op end det man er godkendt til, altså med mindre man lader sig forføre til jobsamtalen.

Får man ikke jobbet, så må kommunen jo bare acceptere at man ikke var bedst egnede ansøger.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 09:37   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det vigtigste, er at

Man ikke skriver under på noget man ikke 100% kan stå inde for, dvs at

Man sørger for at det står i aftalen passer med ens helbred. Henvis gerne til tidligere afprøvningsresultat, og relevante lægedokumenter.

Lad være med at selvmedicinere sig selv, for at kunne klare en praktik, da det giver bagslag, senere.

Hvis kommunen fastholder et timeantal, eller ser bort fra skånehensyn, bør man sygemeldes, husk at det er lægen, man taler med om dette.

Hvis man går med til at bryde med det man tåler, kan kommunen i værste, fratage ydelse, da man jo ikke samarbejder, om det der er aftalt.

At man så kan klage, er en ringe trøst, med en sagsbehandlingstid på mellem 1/2 - til 1 år(hos BAN), eller mere, uden forsørgelse.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 10:57   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Forud for etablering af et fleksjob plejer der at være en praktik, oftest på 1 måned, denne er beregnet til bl.a., at afstemme skånehensyn, herunder timetal.

Jeg vil anbefale, at du begynder at skrive dagbog allerede inden du starter i denne praktik, og sender den til både sb og jobkonsulent hver uge.

Det kan også være en god idé, at spørge (skriftligt) hvad man skal gøre hvis man en dag ikke kan klare de aftalte timer.

Forud for min sidste praktik spurgte jeg konsulenten fra anden aktør hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag blev nødt til, at gå før tid, p.g.a. rygsmerterne.

Svaret var, at jeg først skulle sige det til virksomhedens chef, og derefter ringe til konsulenten.

Hver gang jeg gik før tid ringede jeg til konsulenten når jeg var kommet hjem, og det endte med, at vi snakkede i telefon sammen 4 gange om ugen, jeg havde jo fri om onsdagen.

Jeg mener det er vigtigt, at få dette på plads før opstart i praktik, da man så ikke senere kan blive skudt noget i skoene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 13:21   #16
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Tak for alle jeres svar

Jeg tror det jeg er blevet tilbudt er noget aktiverings halløj som de kalder et tilbud til dig der leder efter flexjob.

Jeg skulle søge om LY den 3 maj, samme dag har min nye jobkonsulent sendt omtalte tilbud ud til mig, jeg kan se på brevet at den er stemplet 3 maj.

Den er sat til at starte ud med 10 om ugen, det minder mig om noget jeg var igennem hos tucjob i starten af nit sygdoms forløb, hvor jeg blev bedt om at stoppe da jeg ikke kunne klare de der 10 timer om ugen, for hvis man ikke var der mindst de der 10 om ugen fik stedet hvis ikke den fulde betaling for den sygemeldte.

Med hensyn til det at skrive dagbog, det er en fiasko i min kommune, ingen kaster et blik i dagbogen, hverken i ftp sagen eller i fleks sagen.

Jeg har faktisk tænkt over at klage over jeg skal i fleks, da jeg kan læse ud fra afgørelsen at de hverken har taget højde for mit private liv uden for arbejds prøvningerne ( læs i dagbogen ) osv. ej heller taget min jobkonsulents konklusion med i betragtning, hvor det fremgår at jeg ikk kan komme gå yderlige op i tid ej helmer med personlig assistance eller ved brug af hjælpe midler.

Jeg skal have ringet til BAN i morgen, jeg endelig et brev fra dem, dog uden sagsbehandler og med en undskyldning om at de er bagud med sagerne, jeg skal bede om at få aktindsigt.

Jeg skal have spurgt BAN ad om min fleks del om jeg skal nævne noget om den da den jo fremgår af rehabiliteringsteamets indstilling som grundlaget for afslag på FTP.

Når BAN læser og skal behandle min klage kan de jo se jeg er indstillet til fleks og med hvilken begrundelse osv., hvilket er modsat af hvad de har anbefalet der sker nu.

Tak for jeres svar og inputs og eksempler fra der virkelige liv

Sidst redigeret af mookmik; 05-05-2013 kl. 13:24.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
nyt ang.flextimer annemette jensen Spørgsmål ang fleksjob 7 02-12-2008 18:14
Timer søsser s Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 23-06-2008 10:14
timer ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 20:23
timer ann Spørgsmål ang fleksjob 2 25-02-2006 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension