K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2013, 20:15   #11
ladydan1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
ladydan1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Du kunne jo starte med at skrive en dagbog på nuværende tidspunkt og så ellers hver dag. Så kan du selv følge med i hvordan du har det nu og senere, og sagsbehandler kan se hvordan det går dig, hvis det skulle vise sig at du ikke magter de timer de vil have.
Du skal jo ikke køre ned på et vikariat, for måske kommer man ikke op igen, der hvor man var inden.
Ydermere skal du huske at de må forlænge et vikariat 2 gange, 3. gang har man krav på at det bliver en fastansættelse, ihverttilfælde når det er kommunalt.
God fornøjelse
Den brugte jeg selv til arbejdsprøvningen :-)

Kunne ikke drømme om andet. Det var det rent praktiske idet, de jo selv sidder med alle mine informationer i forvejen. :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du virker meget motiveret. Mød endelig op og se hvordan dagene forløber.
Men da jeg før min arbejdsprøvning selv var nede på først 25 timer så 20, startede jeg faktisk ved 12 timer ved min arbejdsprøvning og kom op på 15. Men du har helt ret for jeg mærker tydeligt hvis jeg har fået lavet for meget en dag, at det tager flere dage førend jeg er "tilbage" igen. Det kan også bare være en dårlig nat (hvilket jo forekommer når man har mindre børn) der ødelægger det. Det er en meget fin balancegang.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du starter for hårdt op, som du har gjort med de 20 timer, så er du sikkert blevet overbelastet, inden du nåede ned på de 15 timer.

Det kan være det bliver anderledes med de 16 timer, fordi du ikke starter med, at overbelaste dig selv, som ved de 20 timer.

Hmmm, håber du forstår hvad jeg mener.
timer om ugen, men det sagde jeg klart nej til, så ville de have en minimum 16 timer... Jeg føler mig bestemt presset, netop fordi jeg jo så gerne vil have et arbejde og selvom det kun er et vikariat kan det måske åbne op for noget andet, men også fordi det er jo nøjagtigt de samme mennesker der skal sidde og vurdere mig og jeg vil på ingen måde stå som "arbejdssky" eller "forhindrende" ..jeg frygter for hvad der ellers kommer til at stå i mine papirer, når jeg den ene uge sidder til et officielt møde med dem, den næste skal være der som på vilkår og timetal DE fastsætter.

Min ferie er jo meddelt allerede i feb..men vil jo igen ikke virke uflexibel (selvom skole og SFO har helt lukket i de uger)

og det er jo min kommune...dem siger man jo ikke bare nej til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Funktionærloven siger at man har ret til at afholde planlagt ferie, når man tiltræder en ny stilling.
Så du skal blot meddele arbejdsgiveren hvornår det er, arbejdsgiver kan ikke begynde at lave om på det.

Det er jo underligt at stillingen absolut skal være en time mere end du er godkendt til.
Det ville ikke være indenfor mine skånebehov at være ansat et sted med så lidt "elastik", tænk på det inden du lader dig presse.

Ang. frokostpause
Det er vigtigt at det bliver skrevet ind i kontrakten om du har betalt frokostpause, ellers kommer der for meget rod omkring det.
Nogle tror, ved en fejl, at fleksjobbere hverken behøver mad eller pauser....
ladydan1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen nielsen69 Alt det andet 25 04-10-2012 08:55
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Fleksjob-vikariat? Flere gange samme sted? Tino Spørgsmål ang fleksjob 7 11-05-2010 08:01
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
flexjob i vikariat ?? Angelfreak Spørgsmål ang fleksjob 8 22-02-2010 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension