K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2014, 12:15   #1
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
En flekser i mandens lille virksomhed????

Hvis min mando ppretter et lille firma med ham som ejer og mig som ansat, må man det. Har sådan en lille ide om at lave en hjemmeside som udbyder fx havehjælp eller tekstforfatning. Det skulle bare være så det kan løbe rundt.

JEg er jo ledig flekser og vil bare så gerne have 1-2 timer om ugen.

Eller må jeg starter hjemmesiden selv og så sende min indtægt ind pr. måned (hvis altså der er kunder)?
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 12:24   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jassie Se meddelelser
Hvis min mando ppretter et lille firma med ham som ejer og mig som ansat, må man det. Har sådan en lille ide om at lave en hjemmeside som udbyder fx havehjælp eller tekstforfatning. Det skulle bare være så det kan løbe rundt.

JEg er jo ledig flekser og vil bare så gerne have 1-2 timer om ugen.

Eller må jeg starter hjemmesiden selv og så sende min indtægt ind pr. måned (hvis altså der er kunder)?
Både ja og nej

Ja til at man godt må..

Nej fordi at det kan blive svært at få jobbet godkendt på så få timer..

MEN.. Du må gerne som ledig flekser tjene penge ved siden af ledighedsydelsen.. Indtægten modregnes så blot med de normale 30 og/eller 55 % i LEDIGHEDSYDELSEN..

Det var den korte forklaring

Sidst redigeret af mik16; 07-01-2014 kl. 12:28.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 12:34   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lidt efter hvor mange timer du er sat til, du skal nok helst i nærheden af de timer, hvis din mand åbner et firma, for at ansætte dig, ellers vil du nok få nej fra jc.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 12:47   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jassie Se meddelelser
Hvis min mando ppretter et lille firma med ham som ejer og mig som ansat, må man det. Har sådan en lille ide om at lave en hjemmeside som udbyder fx havehjælp eller tekstforfatning. Det skulle bare være så det kan løbe rundt.

JEg er jo ledig flekser og vil bare så gerne have 1-2 timer om ugen.

Eller må jeg starter hjemmesiden selv og så sende min indtægt ind pr. måned (hvis altså der er kunder)?
Den lidt længere forklaring er her

At oprette et firma i mandens navn er lidt voldsomt med de få timer.. Hvis han evt. bliver arbejdsløs og skal på dagpenge, så KAN det give problemer med et firma..

Men du må godt lave den hjemmeside som ledig flekser, så længe du ikke skal have et CVR og momsregistrering.. Det kræves ikke så længe din OMSÆTNING (det beløb du skriver regninger på) IKKE overstiger 50.000 kr indenfor de sidste 12 mdr. Fordelen er så at du ikke skal lægge 25 % moms på dine (ydelser), hvilket jo gør at du bliver billigere..
Jobcenteret skal underrettes om at du tjener penge ved siden af din ledighedsydelse..

Du vil som ledig, i modsætning til i et fleksjob, stadig skulle stå til rådighed for et sådan hvis det dukker op..

Men løsningen er meget bedre, så længe du ikke ved om der er kunder, og dermed indtægt

Sidst redigeret af mik16; 07-01-2014 kl. 12:53.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 13:50   #5
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Det vil sige at man kan lave hjemmesiden som en slags jobansøgning hvor man eftersøger job/kunder.
Det er også det jeg hellere vil end at lave et firma.
Nogen der ved om man så betaler B-skat pr måned og oplyser det tjente beløb pr. måned til kommunen, så de kan tilrette det beløb man ellers får?????
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 15:57   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jassie Se meddelelser
Det vil sige at man kan lave hjemmesiden som en slags jobansøgning hvor man eftersøger job/kunder.
Det er også det jeg hellere vil end at lave et firma.
Nogen der ved om man så betaler B-skat pr måned og oplyser det tjente beløb pr. måned til kommunen, så de kan tilrette det beløb man ellers får?????
Det er lidt svært at svare på.. Det er jo ikke et "rigtigt" firma. Så jeg kan næppe tro, at du kommer til at indbetale B skatten hver måned til SKAT.. Nok nærmere skal du selv angive det på din selvangivelse..

Du skal jo også kun modregnes af et evt overskud, men det kendes næppe hver måned ??? Så du er nok nødt til at spørge kommunen hvordan og hvornår de vi have indberettet din ekstra indtægt.

Men pas nu på.. Hvis du indberetter fx. hver 3 md. så kan du blive modregnet mere end godt er.. Du skal faktisk modregnes samme måned hvor du tjener pengene..

Men fortæl nu kommunen det, inden du går igang.. Ellers bliver du måske anklaget for socialt bedrageri, hvis nogen få ondt i r....

Sidst redigeret af mik16; 07-01-2014 kl. 16:02.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2014, 18:00   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg var flere år ansat i min mands firma i fleksjob før jeg blev ftp..

det fungerede fint og der var ingen problemer ...det kan sagtens lade sig gøre..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 13:57   #8
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Jeg laver lidt hjemmeside for andre. Jeg har fået nej til at have private som kunder og så selv opgive til skat. Det må alle andre lønmodtagere, men ikke jeg, for min komune synes det komme til at lugte lidt for meget af selvstændig virksomhed. Må heller ikke på samme måde tilbyde børnepasning eller lektie hjælp.

Men jeg må godt have webside selv og flyers mm og tilbyde hjælp til ny webside til firmaer. Min pris liste er bare i antal timer til en vis timepris, hvor de så skal lave en lønseddel til mig. Det må jeg også gerne tilbyde dem hjælp til
Hvis jeg ikke har et fleksjob ved siden af er der ledighedsydelsen minus 30% og hvis jeg har et godkendt fleksjob, så er der fradrag i flekslønstilskud.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 10:04   #9
JackS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2012
Indlæg: 19
Styrke: 12
JackS er ny på vejen
Prøv lige at forelægge det for kommunen igen. Du kan jo rent faktisk gå hen og "lave" dit eget fleksjob, ved at starte op på denne måde. Det BURDE de jo være interesseret i.

Når du så har lidt oppe og køre, og inden du kommer for tæt på momsgrænsen, prøver du at finde en virksomhed, som du kan få dit job ind under, så det bliver til et fleksjob. Det kan være en hvilken som helst virksomhed! (Eller din mand der opretter en virksomhed til jobbet).

Sådan har jeg gjort, og er nu ansat som ridelærer -i en tømrervirksomhed.
Fleksjobbet er oprettet på varierende antal timer, således at min arbejdsgiver kun skal lønne mig for de timer jeg underviser, da det jo svinger fra uge til uge hvor mange ryttere jeg har.
JackS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension