K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2013, 19:53   #1
blme
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
blme er ny på vejen
smertecenter...

Jeg skal starte på smertecenter i aalborg i næste uge for første gang...jeg har en skade i min ryg og overlægen på sygehuset har udredt mig(en diagnose) på lidelsen.

Men kommunen er ikke tilfreds og ville have mig på smertecentert.

Jeg undrer mig om man så skal arbejde videre derinde på den diagnose som lægen har givet, eller starter man på ny igen....tænker på nye undersøgelser, mr skanninger osv.... Alt man har været igennem.

Skal man have noget med derind af lægeoplysninger.....

Håber der er noget der kan give mig et svar
blme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 20:12   #2
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Som jeg har forstået det foregår der ingen udredning på smertecenter. De skal blot prøve at hjælpe patienten til at leve bedre med de kroniske smerter. Man skal være færdigudredt forinden. Sådan er det i også i mit tilfælde. De tilbyder medicin og kurser.

Clm
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 20:19   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal have styr på din situation...

Kære Blme

Derfor skal du blive i DIN tråd fremover. Uanset type af spørgsmål, da du har spredt mange vigtige informationer, over flere tråde.

Smerteklinikken møder du bare op med godt humør. De skal nok bede hvis de mangler noget fra dig.

Hvor gammel er du, over eller under 40 år?

Er du gift?

Er du på kontanthjælp nu?

Hvad er dine diagnoser? Ryg og lunger.

Hvad forestiller du dig? Hvad ønsker du? Flexjob, revalidering, pension?

Hvilken behandling har du modtaget før og nu, for din ryg?

Hvis du har modtaget fysioterapi har du da selv betalt 60% af regningen?

Tager du smertestillende medicin?

Hvordan skete det med din ryg?

Er du MR-scannet?

Har du søgt aktindsigt i dine journaler?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 20:30   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af blme Se meddelelser
Jeg skal starte på smertecenter i aalborg i næste uge for første gang...jeg har en skade i min ryg og overlægen på sygehuset har udredt mig(en diagnose) på lidelsen.

Men kommunen er ikke tilfreds og ville have mig på smertecentert.

Jeg undrer mig om man så skal arbejde videre derinde på den diagnose som lægen har givet, eller starter man på ny igen....tænker på nye undersøgelser, mr skanninger osv.... Alt man har været igennem.

Skal man have noget med derind af lægeoplysninger.....

Håber der er noget der kan give mig et svar
Kommunens "krav" afhænger meget af hvilken ydelse du er på? Hvis sygedagpenge kan det meget vel være at de "kaster" dig rundt!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 20:36   #5
blme
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
blme er ny på vejen
Hej peter.

Er det muligt du kan forklare mig helt hvad du mener.

Når jeg har skrevet noget er det under de kategorier jeg tror de skal under..eller har jeg misforstået noget.

Engang skrev jeg ang førtidspension da jeg ønskede hjælp om dette emne... Og nu om smerte center.

De må da ikke komme under samme kategori
blme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 20:38   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej blme,

Det er fint, hvor du har skrevet, kan forstå at du er under udredning for ftp.

Har du været i arbejdsprøvning? Hvad er status pt. i din sag udover at kommunen anviser smertecenter?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 21:18   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af blme Se meddelelser
Jeg skal starte på smertecenter i aalborg i næste uge for første gang...jeg har en skade i min ryg og overlægen på sygehuset har udredt mig(en diagnose) på lidelsen.

Men kommunen er ikke tilfreds og ville have mig på smertecentert.

Jeg undrer mig om man så skal arbejde videre derinde på den diagnose som lægen har givet, eller starter man på ny igen....tænker på nye undersøgelser, mr skanninger osv.... Alt man har været igennem.

Skal man have noget med derind af lægeoplysninger.....

Håber der er noget der kan give mig et svar
De har alle oplysninger på smertecentret, så du skal ikke have noget med, og som allerede nævnt af andre vil der ikke blive arbejdet videre på din diagnose - der vil ikke blive sat spørgsmålstegn ved din nuværende diagnose.
Kommunerne bruger smertecentret som en mulig behandling - blot for at tjekke om du ved bedre medicinsk dækning og anden smertehåndtering vil blive så meget bedre, at dette vil afspejles i din arbejdsevne. Uden at vide det, er det min opfattelse, at det meget sjældent sker - aller højst tror jeg, at nogle er heldige at få øget deres livskvalitet en smule. Man bliver nemlig normalt kun henvist til smertecenter, når man i forvejen er meget plaget.

I dit tilfælde kan du jo håbe, at du får noget positivt med derfra - om ikke andet så tror jeg de fleste (alle?) smertecentre har en socialrådgiver tilknyttet, som du jo i så fald kan vælge at drøfte din sag og eventuelle udfordringer med kommunen med
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 21:24   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og blme, hvis du har en læge du er tilknyttet og kan rådfører dig med, så er det en rigtig god idé at gøre dette hvad enten I er hands in hands eller ej pt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smertecenter tije Dit og Dat 22 29-10-2012 12:32
smertecenter i nordjylland blme Alt det andet 1 26-10-2012 23:56
Smertecenter i Give strikkemusen Dit og Dat 4 31-10-2011 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension