K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2012, 19:43   #11
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Hej allesammen.
Jeg er på smerteklinik i Give, - nærmere betegnet give Friklinik.
Det er super godt, og de er søde og forstår hvad det vil sige at leve med kroniske smerter.
jeg er tilknyttet fast læge og smertesygeplejerske, samt psykolog og fys.
Jeg er ikke tilknyttet sagsbehandler da jeg ikke er på arbejdsmarkedet men er førtidspensionist, og de mente ikke at jeg havde behov for det.
Jeg er dernede en gang om ugen, og skal indtil videre være der i 8 måneder.
Så jeg kan klart anbefale dig smerteklinikken i Give, - og du kan komme dertil med tog og bus hvis du ikke har bil.
( Jeg er også fra Århus )
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 00:03   #12
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
anitaelisabet- jeg har fået enhenvisning til give- og vil gerne høre lidt nærmer eom hvad man foretager sig på stedet- jeg har fysiske skader, og ptsd.

men sidder tilbage med frygten for at blive læmpet over på psykofarmika, som jeg ikke selv føler jeg har brug for. selv vil jeg gerne have skåret ned på mit medicinforbrug, men efter gentagne mislykkede forsøg hos egen læge- så frygter jeg også resultaterne af hvis de pludseligt vælger at sige at man ingen medicin kan få-altså en kold tyrker- for det efterlader mig som en grøntsag, uden kontakt til omverdenen. ( bben there done that)

oven i det, så har jeg det sådan lidt me dmedicin- det må helst ikke være noget der får min vægt til at eksplodere- da jeg de sidset 1,5 år har tabt mig ved egen hjælp over 32 kg. og det har været en kamp- og jeg vil være enorm ked af at ændring i medicin kunne gå hen og smadre den sejr det var for mig, og gøre at jeg skulle tage den kamp igen.

jeg kan se at mange roser smerteklinikkerne- jeg håber jeg får et godt ophold der, og at min livskvalitet kan højnes bare lidt.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 00:25   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg gik på en privat tværfaglig smerteklinik 1 år...mine smerter forsvandt ikke - har nervesmerter og fantomsmerter..
men jeg fik bedre styr på piller og fandt efter 1 år det der var bedst for mig..jeg fik det lidt bedre og selvom jeg har ondt 24 timer-døgn lærte jeg mig det år,bla at takle det hele nemmere..
jeg følte mig rigtig godt behandlet..følte det drejede sig om mig og der var tid til mig..
der var psykolog tilknyttet som jeg var inde ved 1 gang,men folk ku efterr behov komme der mere..der var en socialrådgiver tilknyttet,og en fyseteraput og en akupunktør...
det sidste og fyseteraputen brugte jeg meget og selvfølgelig smertelægen..
jo det var guld værd det år - når det nu var som det var..det ku jeg godt gøre igen...
og hvis folk ikke følte de ikke ville være med til nogen af tingene - ja udover smertelægen,ku de takke nej..
så der er intet at frygte..det jeg synes der var værst var alle bivirkningerne m.de piller jeg prøvede af.

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 00:34   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg kender godt frygten mht kilo..for 14 år siden tabte jeg ved egen kamp 4o kg..og det var en sejr jeg som dig heller ikke havde lyst til at sætte over styr..

siden 06 da min ulykke skete er det svunget max 5 kg og idag er det normaliseret..
smertelægen sagde nogen tog på - andre gjorde ikke..hvis du regner m.lidt går du ikke forkert i byen..det er svært fordi du måske prøver forskelligt af..men jeg var heldig - i forhold til mange..
og tillykke m.vægttabet..vi er sgu seje...smiler...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 06:41   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg går også i give men bruger kun lægerne ikke deres kursus i smerte behandling og social rådgiver, da jeg har har været på et smerte kursus med deres læger og sygeplejsker er utrolig søde og hjælpsomme.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 21:11   #16
blund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
blund er ny på vejen
Cool Smerte klinik

Hej

Jeg er så spændt skal nemlig snart til møde på smerteklinik Allevía i Århus. Håber så inderligt de kan hjælpe mig med at håndtere mine smerter bedre, samt ændre på min medicinering.

knuz
blund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 21:41   #17
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har været på Allevia i Århus, det var rigtig godt, og de respekterer at man har smerter

Der er læge, socialrådgiver, psykolog, fysioterapeut og sygeplejerske
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 16:36   #18
blme
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
blme er ny på vejen
Er der nogen her der har kendskab til smerte centret i Aalborg og skørping. V.h blme
blme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 19:24   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare du holder alt mellem dig og din læge - du skal endelig ikke ringe til kommunen og begynde at tale om smertecenter, for det er kun for folk under udredning, og flere vil også synes det er underligt.

Jeg har også gået på smertecenter, men det var pivhamrende dyrt, så jeg var der kun et par gange.
Er man under udredning hos kommunen, så er det jo gratis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2012, 19:46   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hAR ens læge indstillet en er det også gratis
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smertecenter... blme Alt det andet 7 15-03-2013 21:24
smertecenter i nordjylland blme Alt det andet 1 26-10-2012 23:56
Smertecenter i Give strikkemusen Dit og Dat 4 31-10-2011 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension