K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2010, 04:39   #1
Linemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Lokation: Haderslev kommune
Alder: 46
Indlæg: 9
Styrke: 0
Linemor er ny på vejen
Førtidspension og hvad så ??

I efteråret 2009 gik min førtidspension igennem, og glæden var stor :0)

Nu er det så "bare" det, at jeg slet ikke kan finde ud af hvad der så skal ske? Jeg MENER at min sagdbehandler eller hvad det nu hedder sagde, at når jeg fik min pension, så ville jeg blive indkaldt til en samtale på kommunen omkring det at være førtidspensionist ? Jeg er ikke sikker, men det var noget i den stil. Jeg har nu intet hørt og er kommet i tvivl? Har i været til en samtale?

Desværre gik min utrolige dejlige kontakt person fra psykiatrien på pension, og derfor fik jeg en ny. Hende følte jeg desværre slet ikke jeg kunne bruge til noget, og jeg var stresset og ked af det når hun skulle komme, bla fordi hun havde mange meninger omkring min lille dejlige hund, som er min lille solstråle.

Jeg valgte så, at hun ikke skulle komme mere, men det betyder så også at jeg ikke længere er tilknyttet en psykiater. Da jeg fik den nye kontaktperson, fik jeg også en ny psykiater, da hun var tilknyttet et andet team. Denne psykiater havde jeg desværre mødt før, og det var forbundet med mange vrede og skuffede tåre. Derfor var jeg heller ikke interesseret i at se hende eller min nye kontaktperson. Jeg var ikke på nogen form for medicin da jeg fik ny psykiater, men vi havde snakket om jeg måske skulle startet op, selv om der ikke er store chancer for det ville hjælpe mig.

Nu har jeg det meget dårligt.. Jeg har ingen at snakke med, får ingen medicin, og har ingen vide om jeg evt kan søge om støtte til psykolog. Min alm læge mener en psykolog ville kunne hjælpe mig, men er ikke sikker. Kan i hjælpe mig? Hvad kan jeg søge eller "få" som førtidspensionist ?? Kan jeg få hjælp til psykolog? Kan jeg selv bestemme hvem jeg vil gå hos ? Hvis det ikke er en mulighed, kan jeg så komme tilbage til den psykiater som jeg hvade før, eller skal jeg se den ande som automatisk blev min da jeg fik ny kontaktperson.

Jeg burde nok "bare" kontakte min kommune/læge og spørge dem, men lige nu har jeg det så dårligt at det er MEGET svært for mig. I må undskylde hvis det hele er lidt rodet, men jeg har total tanke mylder.
Linemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 09:20   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kender ikke din sygdom. Jeg kender kun til fysisk sygdom
men du lyder ikke til at have det særlig godt.
pension betyder ikke ens sygdom forsvinder desværre.

havde ringet til egen læge og fået en tid med det samme.
Din læge synes også det er god idé
for som du selv er inde på, kunne en psykolog/psykiater være en rigtig god idé.
din egen læge kan henvise dig til en, eller en som du selv ønsker
kommunen får du nok ikke meget hjælp fra, når du er blevet FP.

du har nemlig brug for en og læsse dine tanke over på.

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-02-2010 kl. 09:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 09:48   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Line mor,

Jeg syntes du skal tage fat i din læge for i første omgang at komme hos en psykiater. Hvorfor er du ikke på medicin, hvad er dine diagnoser. ?. Psykolog er absolut anbefalelses værdigt, jeg har selv gået hos en fast "on and off". Ofte er det blot en behagelig samtale hvor man får lidt styr på sine tanker og følelser, det er rigtigt rart.

Hvis ikke du har råd til psykolog, ikke har en sundhedsforsikring, fra dit tidligere arbejde, der evt. kan dække, så kan det være at du kan tale med din læge eller psykiater herom. Der er ind i mellem offentlige tilbud på hospitaler, eller på psykiatriske afdelinger med fx. gruppe terapi. Det er værd at tage i mod hvad du kan få, for de løsner altså en del i stedet for at man går derhjemme og "snøre" sig sammen.

Skriv igen, det kan også hjælpe at få lidt forståelse fra sådan nogle som os. Jeg er selv psykisk ramt med generaliseret angst, der primært viser sig i form af fysiske smerter, spændinger, træthed, udmattelse og panik angst.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Førtidspension eller hvad Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 09-11-2010 21:40
Førtidspension og hvad så nu? Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-12-2009 17:39
Hvad modregnes i førtidspension? Cornelius Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-09-2009 16:40
Hvad får man i Førtidspension? Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-11-2006 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension