K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 18:36   #871
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej Benny. Ked af det ******* du har haft med Gladsaxe kommune, og retssystemet.

Så længe der er mennesker i dette land, som ser ned på os som er kommet til skade, er syge, handicappede af fødsel osv, så tror jeg det bliver svært at gøre nogen ansvarlig for det møg der laves rundt omkring i kommunerne med os alle.

Vi er lovlig jaget vildt hele året, åbenbart den holdning i de fleste kommuner at vi bare er dovne og ikke gider at lave noget.

Jeg forsøgte at komme ind på det link du har indsat, men det virkede ikke for mig det med ekstra bladet. Kh indiansummer
Hvis de svigter igen kan du finde dem i MENU på forsiden af Hjemmeside.

http://www.benny-g.dk/

http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:28   #872
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Benny

Er virkelig ked af det på dine vegne, kan forstå at du har kæmpet mod elefanter i årevis. Men jeg er faktisk også ked af at jeg ikke magter at læse hele din tråd. Den er så lang at jeg aaaaldrig når igennem den. Desværre er det derfor blevet sådan - at når jeg ser der er et indlæg i din tråd, skimmer jeg det, men jeg kan ikke kommentere eller komme med gode ideer, for jeg har mistet overblikket fuldstændigt.

Det synes jeg er rigtig ærgerligt, for jeg går ud fra at du også skriver her i håb om input.

Jeg ved ikke om man kan finde en løsning på det ? men jeg synes du skal vide, at på trods af manglende svar til dig tror jeg vi er mange der kærer os om dig alligevel.

God dag til dig
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 09:26   #873
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DETTE ER NOGET AF DET JEG HAR GANG I:

Socialudvalget, Alm. del 2011-12: Bilag
SOU, Alm. del - bilag 342

Henvendelse af 21/5-12 fra benny Gerhard vedr. retningslinjer for lægekonsulenter
Dokumentdato: 21-06-2012
Modtaget: 21-06-2012
Omdelt: 26-06-2012

· Soc.udv. Karen H. 21.06.2012
· Soc.min. Karen Hækkerup 18.06.2012
· 1Socialminister Karen Hækkerup 18.06.2012

http://www.ft.dk/samling/20111/almde.../342/index.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 11:41   #874
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Benny

Må jeg "pille" lidt i din sag? Sager?

Jeg tænker lidt - du har gang i en del forskellige ting samtidig ikk?

Og ja jeg ved godt de hænger sammen, men kunne du evt skille det lidt ad?

Som jeg har forstået det (og ja undskyld - jeg har ikke læst hele din tråd - den er for lang til mig - undskyld)

1. man har frataget dig din hjælp, og som følge deraf, er din tilstand forværret.

2.Den hjælp man har frataget dig - er frataget på forkert grundlag. (lægekonsulent/sagsbehandler vurdering?)

Du har anket og ikke fået medhold - du har haft advokater osv ind over...
Og du har haft flere dialoger med forskellige "embedspersoner" ?

Har jeg fanget det væsentlige ?

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 18:38   #875
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Hey Benny

Må jeg "pille" lidt i din sag? Sager?
Jeg tænker lidt - du har gang i en del forskellige ting samtidig ikke?
Og ja jeg ved godt de hænger sammen, men kunne du evt skille det lidt ad?
Som jeg har forstået det (og ja undskyld - jeg har ikke læst hele din tråd - den er for lang til mig - undskyld)

1. man har frataget dig din hjælp, og som følge deraf, er din tilstand forværret.

2.Den hjælp man har frataget dig - er frataget på forkert grundlag. (lægekonsulent/sagsbehandler vurdering?)

Du har anket og ikke fået medhold - du har haft advokater osv ind over...
Og du har haft flere dialoger med forskellige "embedspersoner" ?

Har jeg fanget det væsentlige ?

En lille genopfriskning vil måske være godt for nye læsere.

Påkørt i 1883 af modkørende bilist i et cykelløb. Jeg blev lam i arme og ben, og fik en del brud, og lå 18 dg. i respirator.

Jeg var heldig med min skade og fik mine følelser i kroppen tilbage, men fik ødelagt min håndfunktion. Jeg lærte senere at gå med rollator, og efter flere år at cykle med hjælp ved min side, og til at komme på og af.

Jeg er ikke sevhjulpen til at gøre dagligdags ting, og kan kun spise udskåret mad.


Min invalidetsgrad er 10% i forhold til erhvervsevne.

Herfra ødelægges mit liv af Gladsaxe Kommune

· Den 1. august 2001 nedskærer Gladsaxe Kommune min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen – uden bevisførelse for i henhold til officielprincippet – om, at jeg er blevet mindre handicappet. En nedskæring på 75%.

· Gladsaxe Kommune fremlægger ”usande” oplysninger til kommunens lægekonsulent om mit funktionsniveau.

· Lægekonsulenten tilsidesætter derved faktuelle lægeoplysninger fra min egen læge.

· Jeg kan hermed ikke benytte den ”HANDICAPBIL” som kommunen har ydet tilskud til, og som jeg afdrager med et månedligt beløb på, de næste 6 år!

· Jeg er p.g.a. manglende førlighed tvunget til at benytte de få timer (39,5) om natten, da jeg ikke selv kan gå i seng, og stå op igen.

· Ugens 7 dage med et menneskes normale 8 timers søvn om natten, er lig med til 56 timers søvn om ugen. Jeg betaler selv for mere hjælp til, at dække natten – og til træning i Fitness-center – så længe det er økonomisk muligt.

· Herefter går dagene med at læse avis, se TV og sove i en stol jeg selv kan rejse mig fra. Jeg taber mig 14 kilo – der skal ses som tabt muskelmasse – og er tilbage i kørestolen igen.

· Københavns Amts Handicapkonsulent indstiller i brev af den 19.04.2004 til Gladsaxe Kommune, at jeg fuldt ud er berettiget til, at modtage hjælp i henhold til Service-lovens § 77 med 168 timer om ugen – og dermed hjælp hele døgnet.

· November 2004 bliver Gladsaxe Kommune – af Det Sociale Nævn – dømt til, at jeg er berettiget til hjælp i henhold til Servicelovens § 77. (Jeg har tidligere oppebåret døgnhjælp)

· Gladsaxe Kommune reagerer ved, at tildele mig 21 timer i døgnet – altså 147 timer om ugen.

· Selvom det er amtet der betaler – præsterer kommunen altså at ville hindre mig i, at kunne have et socialt liv om aftenen.

· Det Sociale Nævn pålægger den 25 maj 2005 Gladsaxe Kommune, at udgangspunktet for hjælpen er 24 timer i døgnet og, at Gladsaxe Kommune ikke har dokumenteret at jeg kan klare mig med mindre.
_____________________________________________

Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Socialminister: http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm

Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Datatilsyn og
Ombudsmand: http://www.benny-g.dk/datatilsynet.htm

Kort men godt håber jeg!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 18:46   #876
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Takker - nu vil jeg prøve at få læst de sider du linker til....

Og jaaaa jeg kan forstå du ikke er en vårhare mere men "Påkørt i 1883 af modkørende bilist" ha ha ha ha ha - hovsa

OG hvad er der så sket efter den 25. maj 2005? du fik ikke din hjælp tilbage vel? Og hvilken hjælp har du så i dag? og hvordan fungerer det for dig?

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 09:00   #877
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Takker - nu vil jeg prøve at få læst de sider du linker til....

Og jaaaa jeg kan forstå du ikke er en vårhare mere men "Påkørt i 1883 af modkørende bilist" ha ha ha ha ha - hovsa

OG hvad er der så sket efter den 25. maj 2005? du fik ikke din hjælp tilbage vel? Og hvilken hjælp har du så i dag? og hvordan fungerer det for dig?

Undskyld 1983 - hvor tiden dog løber!

Jeg får, og har i dag døgnhjælp.

Citat:
Det Sociale Nævn pålægger den 25 maj 2005 Gladsaxe Kommune, at udgangspunktet for hjælpen er 24 timer i døgnet og, at Gladsaxe Kommune ikke har dokumenteret at jeg kan klare mig med mindre.
Det Sociale Nævns afgørelse: http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

Så godt, men jeg har mistet alt det jeg gennem mange år havde genoptrænet rent fysisk efter ulykken!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 10:03   #878
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
ok - nu begynder jeg at kunne følge med igen

Dvs fra 1. august 2001 til 1. juni 2005 - det er den periode hvor det hele "går skævt" ? den periode hvor du ikke får den hjælp du har krav på? den periode du selv betaler dine hjælpere, og den periode hvor du fysisk bliver sat voldsomt tilbage?
Og hele din "sag" handler om denne periode?

ja undskyld - har faktisk ikke fået læst dine link endnu - men det ligger i baghovedet som en todo ting. (har meget svært ved koncentrationen - undskyld)

Og dit mål er? at få erstatning? at få nogle til at erkende de fejl der er lavet? at få en reel undskyldning? at forhindre det sker for andre? at få den intensive ekstra hjælp nu, der måske kan hjælpe dig endnu mere? Kender du Øfeldt?

knus
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 13:31   #879
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

JEG ARBEJDER PÅ SAGEN!

Jeg er blevet opmærksom på, at jeg blev snydt af DOMSTOLEN i Glostrup, på grund af lægekonsulenters "RETNINGSLINJER", som byretsdommeren ikke selv kunne håndtere.

http://www.benny-g.dk/​Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 17:40   #880
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

UDSNIT AF MIN KRITIK AF BYRETTENS LOVSTRIDIGE DOMSAFGØRELSE!

Retten i Glostrup Søborg d. 09.06.2012
Stationsparken 27
2600 Glostrup J.nr. XXXX

Retten dømte i strid med – retningslinjer – for lægekonsulenter!

Hvilken juridisk bindende lovparagraf eller anden retsgyldig begrundelse der ikke strider mod menneskerettigheder, har byretsdommeren fra Retten i Glostrup benyttet sig af, da han i dom af 24. april 2007 frifandt lægekonsulenten for i strid med lægeloven, og socialministeriets ”retningslinjer”, at tilsidesætte lægeoplysninger om en ikke ham bekendt borgers faktuelle lægeoplysninger, i en social sag om retten til den daglige hushjælp som handicappet?

Hvilken ”lovparagraf” har byretsdommeren benyttet til, at jeg kan tabe en sag, hvor dommeren i redegørelsen for dommen bekendtgør alle de punkter sagsøgte er skyld i?

Uddrag af:
Byretsdommeren har med denne kritisable afgørelse i (Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24. maj 2007) retssagen mod en lægekonsulent der i lighed med dommeren selv har valgt ikke, at følge socialministeriets retningslinjer for lægekonsulenters eneste funktion som oversættere af lægefaglige termer fra læge- og speciallæger – tilsidesat min retssikkerhed!

Kopi sendt til:

The Registrar, European Court of Human Rights, Council of Europe - F-67075 Strasbourg Cedex – France

· Justitsminister Morten Bødskov, Slotsholmsgade 10, 1216 København K.

· Ankestyrelsen, Amaliegade 25, 1022 København K.

· Folketingets Ombudsmand, Gammeltorv 22, 1457, København K.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension