K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2011, 21:51   #761
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til migselv og viggo..

kan da godt forstå at I umiddelbart undre jer, nu har jeg ikke selv læst artiklen om alfaen..

men hvis I læser hele Bennys sag, vil I opdage hvorfor han linker til gamle artikler.
han kæmper en kamp som har været meget urimelig. grotesk osv..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 23:18   #762
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
pst, jep, kan ANBEFALES at læse hele BennyG´s "historie" -den er så grotesk så man tror det er løgn!

OG så vil jeg da lige tillade mig at nævne at BennyG + en del andre k10 herindefra personligt var i Udvalgsmøde på Borgen for et par år siden(suk, er det allerede så længe siden!) -for ikke kun at tale EGEN sag, men grundlæggende alles sag herindefra -vidste i det http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...sm%F8de+Borgen

Som sagt, k10 ER stort -og det blir (desværre) større for hver dag (men kan da sagtens forstå at i undrer jer hvis i kun læse selve det senest indlagte link sååå...bare i gang med jer læseheste og husk: viden er magt )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 18:55   #763
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Benny hjælper meget andre ved ..

at fortælle om sin sag og forløbet.
At han bruger *Gl. link* er jo med til at fortælle om den mærkværdige måde sagsbehandlingerne foregår. Nu og for 10 år siden.

Husk: Tidl. Socialminster Karen Jespersen fik jo aftalt det regelsæt af 1998 der frifandt disse papirlæger for lægeansvar og det blev cementeret senere efter reformen der trådte i kraft i 2003.
Dette regelsæt der ikke er lovgivet om skal snarest ændres så papirlægerne kan stilles til ansvar i følge lægeloven. Og sagsbhdl. skal også kunne stilles til ansvar ved forkerte samt urigtige oplysninger i borgersager som jo er sket i denne sag.
Og det er på tide at politikerne tør røre ved dette så vi kan få retssikkerhed på området.
Og så skal kommunerne kunnes stilles til ansvar og give erstatning til en borger såfremt borgeren har mistet penge ved fratagelse af nødvendig hjælp.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 07:26   #764
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Ulykkelig ejer af spritny Alfa
Stærkt handicappet får penge til bil - samtidig fjerner kommunen hans chaufførhjælp
[/B]http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...33.ece?polsoeg




Jeg læser - og lærer MEGET på K10. Jeg skriver ikke mange indlæg, da jeg slet ikke har den samme viden - og dermed kan råde andre - som andre gode omsorgsfulde og garvede brugere kan. Stor ros til jer / dem! STOR ROS !

Noget jeg dog ikke kan forstå ... !

Hvorfor linker du, Benny Gerhard, til en 10 år gammel artikel - hvor der skrives om en "øse" af en handicapbil - en Alfa Romeo 147 - som du ikke kunne få tildelt en chauffør til at køre - på samfundets regning?

Hvad må andre handicappede klare sig med? Bybussen / rutebilen, kørselsordning, en elcykel, en elscooter - eller i bedste fald - den bedst egnede, MEN aller, aller mindste og billigste bil!

Hvad har du egentlig at klage over? DINE dyre vaner straffer dine medmennesker - mange år efter. Tænker du over det?

Det er yderst sjældent jeg ser et råd fra dig, til andre fortvivlede brugere af K10.
Det er som om du KUN bruger K10 til at "køre" din egen sag, hvor du samtidig ignorerer andre medmenneskers fortvivlede råd om hjælp.

Ja undskyld, men det er altså min uforbeholdne mening til en "Ulykkelig ejer af en handicapbil" - en Alfa Romeo 147 ...

Nu skal man nok lige passe på ikke at dømme nogen før end man har læst hele tråden og alle artikler og set alle indlæg der er omkring Bennys sag ..

Jeg ved godt der er meget at læse og se igennem men ikke desmindre så kunne det være at man dømte anderledes hvis man lige gav det et go og tjekkede det hele ..

Og lad os en gang for alle slå fast, der er INGEN betingelser om at man hjælper eller råder andre på siden for at få råd og hjælp selv eller bare støtte ..

nogen har sager der er så lange og groteske at de simpelthen har rigeligt med at holde sig selv oven vandet og overleve en hverdag ..

Desuden vil jeg lige pointere at medierne pt er ved at få øjene op for kommunernes brug af lægekonsulenter og det kan vi for stor del takke Benny og også Lena for, mange ønsker ikke at stå frem med deres personlige sager og lægge sig selv til skue for hele befolkningen med økonomi helbred og hvad der ellers er nødvendigt for at få medie interesse for et område, det har folk som Benny og Lena hele tiden gjort...

Hvis ikke de havde gjort dette var vi ikke kommet et skridt videre så når man dømmer folk som feks Benny så skal man nok lige huske på at det er sådanne mennesker som ham der kan forhåbentligt være med til at påvirke magthavere så vi får en ordentligt lov om lægekonsulenter desværre tager det så mange år og tæer så meget på folk at de sjældent selv når at få glæde af deres store arbejde...

og os som har fulgt Benny hele vejen ved at der bestemt ikke er tilkommet ham noget som er uberettiget tværtimod ... kommunen har sparet MANGE penge på hans bekostning og når man har et 100 % handicappet menneske der dage end ikke har råd til mad så tror jeg vist ikke man skal snakke om luksus der koster nogen noget .. og så gammel en artikel , mon ikke det er for at vise hvor grotesk det er , i stedet for at hænge sig i bil mærket så skulle man måske lige hænge sig i at man tilkender en handicap bil (for det er jo det som det drejer sig om ) men fjerner muligheden for chauffør og så er det jo hul i hovedet for hvad hulen skal et menneske med en bil som de end ikke kan komme ind i uden hjælp ???

Man skal ikke dømme her uden at kende til det hele så som andre skriver god læselyst .. og kom igen og fortæl os andre der har fulgt Benny gennem mange år at det er et menneske der har

dyre vaner og straffer sine medmennesker -
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:16   #765
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Jeg vil give hejdien ret.
vi er to personer hvis sager er blandet sammen, jeg selv som førtidspensionist (siden 93) og pårørende til en sindslidende, først gør jeg som samfundet beder mig om, et skånejob, så pårørende og støtte/kontakt person, sagsbehandler osv. kun en brøkdel af sagen har jeg lagt herinde og årsagen er at der er altså noget vi ikke syntes er noget vi vil ud med der er ret personligt.

flere år senere finder jeg ud af at der er så mange fejl i vores sager og mangel på sagsakter man ikke ved hvad der er sket med dem eller om der har været noget. Derfor er jeg da også ofte ret stille herinde, men har jeg overskud eller der er noget jeg har kendskab til eller noget jeg syntes I skal vide så skriver jeg da.

MEN........jeg gør som benny sidder her og kæmper bravt ligesom så mange andre som gerne vil have ret i deres sager eller "bare" vil have ro på deres sag, så de ved om de har fået tildelt fleksjob eller førtidspension eller en viden om hvordan deres fremtid ser ud.

F.eks. ser min situation sådan ud, jeg har nu som pårørende og ftpens fået diagnogsen tilpasningsreaktion (Den primære årsag til tilpasningsreaktioner er en begivenhed eller en situation i livet, der fører til for meget stress) men kommunen mener at jeg er stærk som en okse

og ja jeg henviser også til gamle sager men det er fordi at det er frøet til at vi har det som vi har det idag, og fordi at det ikke er i henhold til daværende lovgivning det kommunen har gjort.

En stor ROS til ALLE også Benny og Lena og alle dem der har overskud til at kæmpe ikke alene med deres egen sag men også hjælpe andre.

calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 15:28   #766
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 28.06.2011

Justitsminister Lars Barfoed
Slotsholmsgade 10
1216 København K.

Tak for besvarelse i mail af den 24. juni 2011 fra ministersekretariatet.

Der henvises til at ministeren har vanskeligt ved, at forstå hvad det er jeg ønsker hjælp til!

Jeg må have fremlagt en folketingsvedtaget lovparagraf, der fritstiller lægekonsulenter for lægeansvar i henhold til lægeloven (autorisationsloven), når de fungerer som administrative ”ikke læger” i, og aflønnes af kommunen!

Justitsministeriet må afvise eller oplyse mig om, at det er en folketingsvedtaget beslutning der tilgodeser staten og kommunen ved, at jeg ikke kan få afgjort en erstatningssag mod Gladsaxe Kommune og dennes lægekonsulent for vanrøgt af mit helbred ved domstolene, når Det Sociale Nævn har omgjort kommunens beslutning om fratagelse af hjælp, som udokumenteret!

Citat:
Statsministeren, Sundhedsministeren, Socialministeren og Justitsministeren har i brev af den 13.06.2011 modtage en redegørelse for min situation hvor en lægekonsulents medvirken i min sociale sag helt konkret har betydet, at jeg er endt som et fysisk, psykisk og mentalt vrag uden nogen form for social retssikkerhed.
At det er Gladsaxe Kommune der er den hovedansvarlige for lægekonsulentens medvirken, der i strid med socialministeriets brugte ”RETNINGSLINJER” for lægekonsulenters reelt og eneste funktion som oversættere af uforståelige lægetermer, er uden betydning.

Man kan ikke vinde en social sag ved domstolene hvori der indgår en lægekonsulent, og det er kritisk for mit/borgernes liv og førlighed.

Det er vigtigt at påpege, at jeg har vundet min ankesag ved Det Sociale Nævn, der således tilgodeser mine rettigheder overfor Gladsaxe Kommunes fejlagtige sagsbehandling. Kommunens sagsbehandler har givet faktuelt urigtige oplysninger til lægekonsulenten, og som kommunens øverste ansvarlige ledere og borgmester ikke har ønsket, at rette.

Jeg har således ”vundet” min ankesag ved i Det Sociale Nævn, men jeg kan ikke få juridisk adgang til erstatning fra Gladsaxe Kommune ved domstolene, for den "begåede forbrydelse" (legems-beskadigelse), og hvad det ellers har kostet mig økonomisk. (RKI)
Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Hjemmeside: http://www.benny-g.dk/
Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm
Handicapkonsulent: http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm
Socialministeren: http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
Sundhedsministeren: http://www.benny-g.dk/sundhedsministeren.htm
Folketinget: http://www.benny-g.dk/folketinget.htm

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 28-06-2011 kl. 15:34.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 17:24   #767
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Benny.

Din kamp har da ikke være forgæves. Så tillykke på en lidt underlig måde.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 14:28   #768
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Benny.

Din kamp har da ikke være forgæves. Så tillykke på en lidt underlig måde.
Jeg synes godt om. Så tillykke på en lidt underlig måde!

Det er ikke "UNDERLIGT" med noget groft og forbandet svineri, at en social ankeinstans som Det Sociale Nævn kan træde ind og dømme kommunen til, at skulle yde en handicappet borger en hjælp der tidligere er blevet ulovligt frataget, uden lægedokumentation.

Citat:
Jeg har således ”vundet” min ankesag ved i Det Sociale Nævn, men jeg kan ikke få juridisk adgang til erstatning fra Gladsaxe Kommune ved domstolene, for den "begåede forbrydelse" (legems-beskadigelse), og hvad det ellers har kostet mig økonomisk. (RKI)
Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
Men når bogeren så går til domstolene for, at få erstattet/kompenseret for de unødigt store udgifter jeg har haft i forløbet, så taber man ved domstolene fordi der indgår en LÆGEKONSULENTS "ikke lægelige" vurderinger og udtalelser om mit hjælpebehov, i mit bevismateriale!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 18:56   #769
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Her er en udtalelse fra Benedikte Kiær.....kan måske have din interesse Benny.

http://hsfo.dk/horsens/hf97535/hjael...groveste-sager

Lizzy
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 21:21   #770
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Her er en udtalelse fra Benedikte Kiær.....kan måske have din interesse Benny.

http://hsfo.dk/horsens/hf97535/hjael...groveste-sager

Lizzy
Tak Lizzy

Det er en kopi af min sag, hvor hjælpen (tidligere nedskåret døgnhjælp) blev yderligere nedskåret fra 128 til 39,5 timer om ugen.

Benedikte får hurtigt brev fra mig!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension