K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 06:28   #451
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry

Hej Zuza. Godt at du har fundet dette frem. Håber så at det giver Benny blod på tanden til at fortsætte kampen.

Jeg forventer at de indkomne (Ikke mange) underskrifter kan oversendes de ansvarelige før folketinget og politikerne går på sommerferie. Og jeg vil da medsende lidt at det skrevne fra Bennys tråd her som de så kan få at tænke lidt over og så gøre noget ved sagen. Benny har sørme brug for deres opbakning og hjælp til at komme op igen at det sorte hul han pt befinder sig i.

Det er uforskammet at systemet behandler ham på den måde.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 12:24   #452
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
STATSFORVALTNINGEN afslår, at iværksætte en "TILSYNSSAG" mod Gladsaxe Kommune!

Benny Gerhard


De har ved brev af 30. marts 2009 rettet henvendelse til statsforvaltningen med klager over, at Gladsaxe Kommune i 2001 fratog Dem 75 % af den personlige hjælp, De hidtil havde modtaget.

De har i Deres brev redegjort for, at dette har medført meget store personlige og økonomiske konsekvenser for Dem.

I anledning af Deres henvendelse skal statsamtet oplyse, at det tilsyn, som statsforvaltningen udover over for en kommune, er et retligt tilsyn, der kun omfatter spørgsmål om, hvorvidt kommunen har tilsidesat det retsgrundlag, der særligt gælder for offentlige myndigheder, herunder kommunale forskrifter, der er udstedt i medfør af denne lovgivning, jf. § 48 i den kommunale styrelseslov.

Med udtrykket retsgrundlag menes i denne forbindelse offentligretlig lovgivning og offentligretlige retsgrundsætninger.

Statsforvaltningens kompetence viger i det omfang, hvor kommunens afgørelse kan paklages til anden administrativ myndighed.

Statsforvaltningen beslutter selv, om der er grundlag for at rejse en tilsynssag, jf. § 48 a i den kommunale styrelseslov. Denne beslutning beror på en vurdering af, om der foreligger oplysninger, som giver grund til at antage, at der er en vis sandsynlighed for en ulovlighed, som henhører under statsforvaltningens kompetence.


Citat:
Statsforvaltningens udtalelse
Det skal indledningsvis oplyses, at det tilsyn, som statsforvaltningen udøver over for en kommune, er et retligt tilsyn, der kun omfatter spørgsmål om, hvorvidt kommunen har tilsidesat det retsgrundlag, der særligt gælder for offentlige myndigheder, herunder kommunale forskrifter, der er udstedt i medfør af denne lovgivning, jf. § 48 i den kommunale styrelseslov. Med udtrykket retsgrundlag menes i denne forbindelse offentligretlig lovgivning og offentligretlige retsgrundsætninger.

Statsforvaltningen kan derfor ikke tage stilling til spørgsmål vedrørende skønsudøvelse, så længe skønnet udøves inden for de rammer, der følger af den offentligretlige lovgivning og offentligretlige retsgrundsætninger.

Statsforvaltningen beslutter endvidere selv, om der er grundlag for at rejse en tilsynssag, jf. § 48 a, i den kommunale styrelseslov.

Denne beslutning beror på en vurdering af, om der foreligger oplysninger, som giver grund til at antage, at der er en vis sandsynlighed for en ulovlighed.

Det fremgår af Deres henvendelse, at Det Sociale Nævn ved en afgørelse fra 2005 omgjorde Gladsaxe Kommunes afgørelse og at De efterfølgende har indbragt sagen for retten, med henblik på at opnå erstatning.

Statsforvaltningen finder på det foreliggende grundlag ikke, at der er noget, der sandsynliggør, at en nærmere undersøgelse af sagen vil føre til en konstatering af, at Gladsaxe Kommune har handlet i strid med regler, der påses af statsforvaltningen.

Statsforvaltningen har herved lagt vægt på, at Det Sociale Nævn har behandlet Deres klage og, efter det oplyste, givet Dem medhold i klagen, ligesom De har indbragt sagen for domstolene.

Statsforvaltningen finder derfor ikke grundlag for at foretage en nærmere undersøgelse af sagen, og foretager således ikke videre i anledning af Deres henvendelse.

Med venlig hilsen

Hanne Korse

http://www.benny-g.dk/datatilsynet.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 10-05-2009 kl. 15:49.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 20:06   #453
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Benny G-Stoettegruppe og underskriftindsamling Slut

Trist at læse dette sidste skrevne af dig Benny.

Jeg kan oplyse dig (Og medskribenter her) følgende:

Underskriftindsamlingen er slut og skrivelse med underskrifter m.v. er oversendt til de ansvarlige
___________________________________________

Åben skrivelse:

Til jer politikere der er ansvarlige for den førte politik på det sociale og på retssikkerheds området m.v.

København den 14. maj 2009

Vedr. Benny sagen og en underskriftindsamling

Lidt om Benny sagen først med link til steder der beskriver hans kamp for at komme på fode igen og længere nede på siden om selve
underskriftindsamlingen der blev iværksat den 26. Jan. 2009

Det er på tide i træder i karakter og får gjort noget ved sagen og får gjort de ansvarlige i Gladsaxe kommune opmærksom på at der er
begået uretfærdighed mod Benny Gerhard samt at komm. skal betale ham for det han selv har udlagt som løn til sine hjælpere.

Bennys liv og økonomi er lagt i ruin på grund af den måde komm. Behandlede sagens behandling.

Vil i redde et liv? Så kan det gøres med jeres hjælp og store medansvarlige indsats for en god afslutning til gavn for Benny G.

Med venlig hilsen
Per Christensen
Lundtoftegade 13,4. tv
2200 N

Denne skrivelse er offentlig og lægges på relevante steder på websider. I dokument html og som pdf
__________________________________________________ _____

Kan læses I Word eller I PDF
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:47   #454
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SÅ SKAL JEG TIL MØDE I FOGEDERETTEN

Retten i Glostrup

Benny Gerhard

Indkaldelse til møde i fogedretten

Fogedretten har modtaget en anmodning fra Danske Bank A/S om at behandle en sag mod Dem om udlæg for 352.040,00 kr. inklusive retsafgift. Anmodningen er indgivet of advokat Michael Harms. Hovedvejen 150, 2600 Glostrup, tlf. xxxxxxxx, j.nr. xxxxxx.

Retten indkalder Dem til at møde i

Retten i Glostrup, mødelokale 13, Stationsparken 27, 2600 Glostrup onsdag den 23. September 2009 kl. 09:00.

Beløbet udgør en del af et samlet gæld på 488.815,38

De har pligt til at møde, hvis indkaldelsen er forkyndt serest 7 dage for retsmødet. De kan væIge at sende en anden person over 18 år, som har kendskab til sagen og Deres økonomiske forhold.

Er De forhindret i at møde, for eksempel på grund af sygdom, skal De hurtigst muligt give fogedretten besked. Fogedretten kan kræve lægeerklæring som dokumentation for, at De er forhindret i at møde.

Se i øvrigt den vedlagte vejledning bl.a. om hvilke oplysninger De skal medbringe.

Hvis De udebliver fra retsmødet, uden at give fogedretten besked om gyldig grund, kan De - uden yderligere varsel - blive hentet og tilbageholdt af politiet, indtil sagen kan behandles pa et nyt møde. Fogedretten kan også gennemføre fogedsagen på Deres bopæl samme dag eller senere.

Elvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte fogedretten.

Med venlig hilsen

Hanne Grewe
Kontorfuldmægtig
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 10:44   #455
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Lidt fra mig
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Benny
Sikke dog noget med at du skal i retten. Håber da ikke at de sætter dig ud ved huset skal på tvangsaktion.

Håber du kan få en mindelig ordning med sagen.

Hilsen
Per C
Tak for - Lidt fra dig Per

Tro mig, der bliver ikke tale om nogen mindelig ordning i sagen.

Jeg rykker nu Gladsaxe Kommune og Advokatfirmaet for, at få deres gæld sendt til INKASSO.

PS: Sidst jeg rykkede kommunen for at få sendt gæld på sagsomkostninger ved domstolene sendt til inkasso afslog kommunen med den begrundelse, at det ville de ikke gøre på grund af min "økonomiske" situation!

Kommunen ville ej heller "eftergive" mig gælden, men holde den i bero!

Det betyder så fremdeles, at hvis jeg kommer til penge igen - ja så kommer kommer kommunen og kræver ind pr. inkasso.

DET TOLKER JEG SÅLEDES: FØRST "LYVER" GLADSAXE KOMMUNE MIG UD AF MIT HANDICAP SÅ JEG KOMMER I GÆLD - SÅ BESKYTTER GLADSAXE KOMMUNE MIG PÅ GRUND AF DÅRLIG ØKONOMI - HVIS JEG IGEN KOMMER ØKONOMISK OVENPÅ, SÅ SLÅR GLADSAXE KOMMUNE TIL IGEN.

DET KALDES "PERSONLIG HETZ MOD EN BORGER"
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 17:45   #456
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Benny.
Fandt lige dette link fra kollegaerne muskelsvindlerne, som omhandler Gladsaxe kommune.
http://www.muskelsvindfonden.dk/nyhe...ash=52b463e98d
Jeg har lige modtaget aktindsigt i de tilfælde, hvor Statsforvaltning Hovedstaden ikke har nogen eksempler på at Tilsynet har gjort brug at deres ret til sanktioner, når en kommune ikke overholder lovgivningen. Resultatet var nul "0" Hilsen Peter

ups, her var een til fra din kommune: http://www.muskelsvindfonden.dk/nyhe...ash=717bc43c09 og http://www.muskelsvindfonden.dk/nyhe...ash=f3fbcdc1a0

Sidst redigeret af phhmw; 16-05-2009 kl. 18:01. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 11:33   #457
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Nu har jeg ikke læst alle indlæg, MEN HAR DU TÆNKT PÅ AT MELDE LÆGEKONSULENTENT TIL DEN DANSKE LÆGE FORENING FOR KVAKSALVERI.

Som jeg efter hånde har fået indtryk af så bruger kommunen lægekonsulenter til at lyve og lave kvaksalvri for sig for så kan de jo dække sig selv ved at sige at de har brugt en læge til at udtale sig for sig. Men er han i virklighed en betalt stikkerang dreng for kommunerne.

Og når man nu man i det offlige system laver så mange brøgler og fejl. Og foringer mennesker liv. Og både retsvæsen og politiker ikke gøre, noget har vi så ikke i Danmark i virlighed indføret i det skjulte den Nasiske rasehygiejne, i vores samfund, og hvis det ikke var fordi at man have FN menneskeretighed som har gjordt dette ulovlige.

Så ville man i det siste gærne have bygget en KZ-lejer for syge og handycapet borger for at gas os bagefter. Skulle vi tilbyde vores samfund at bygge en sådan. Noget linden Aushwitz, Da død i sidste indstans er mere værdi, en den måde vi bliver behandle af både lægekonsulent og sagsbehandler/jobkonsulenter.

Jeg håber at i kan se min point.

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 17-05-2009 kl. 11:53.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 22:19   #458
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaCliffShads Se meddelelser
Nu har jeg ikke læst alle indlæg, MEN HAR DU TÆNKT PÅ AT MELDE LÆGEKONSULENTENT TIL DEN DANSKE LÆGE FORENING FOR KVAKSALVERI.

Som jeg efter hånde har fået indtryk af så bruger kommunen lægekonsulenter til at lyve og lave kvaksalvri for sig for så kan de jo dække sig selv ved at sige at de har brugt en læge til at udtale sig for sig. Men er han i virklighed en betalt stikkerang dreng for kommunerne.

Jeg håber at i kan se min point.
Det er LÆGEFORENINGEN der sammen med tidligere socialmimister Karen Jespersen har underskrevet Fælleserklæringen fra 1998.
Den tilkendegiver, at læger der fungerer som lægekonsulenter i den offentlige sektor ikke kan drages til ansvar.

Det er f.eks. kommunerne der er lægekonsulentens øverste myndighed, når han hjælper kommunen med, at spare.

Lægekonsulenten har lægeautorisation, og arbejder oftest som læge eller indenfor medicinalindustrien.


Citat:
Findes der en lov mod kvaksalveri?

Svar:

Reglerne om kvaksalveri står i lægeloven, og de bestemmer følgende:

"Kap 6. Kvaksalveri

§ 23. Den, der uden at have autorisation som læge, betegner sig som læge eller på anden måde, der er egnet til at vække forestilling om, at han har sådan autorisation, straffes med bøde.

§ 24. Tager en person, der ikke har autorisation som læge, syge i kur, og udsætter han derved nogens helbred for påviselig fare, straffes han med bøde eller hæfte.
Under skærpende omstændigheder, såsom hvis pågældende har forårsaget væsentlig skade på legeme eller helbred, eller hvis han tidligere er dømt for overtrædelse af denne paragraf eller §§ 25 eller 26, kan straffen stige til fængsel i indtil 1 år.

Lægekonsulenten har i min sag således ikke bedrevet kvaksalveri ved, at tilsidesætte min egen læges lægeerklæringer!

Bernny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 11:31   #459
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Så kan jeg beder forstå at der så mange her på K10 som har problemer med dvs. lægekonsulenter.

Så kan man åben bart godt som offlige ansat være korruption og udøve magtmisbrug i den offentlige sektor. Når man ikke kan stoppe lægekonsulenter i det nogle af dem gør i mod de svages borger.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 16:46   #460
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Svar på udsendelse af underskriftindsamling m.v.

Her et svar som er kommet fra SF - Jeg håber det kan føre lidt med sig.

Citat:
Kære Per

Tak for din henvendelse vedr. Benny sagen samt jeres underskriftsindsamling. Det er vigtigt for os at sikre, at alle handicappede sikres en fair behandling. Jeg vil få SFs handicapordfører Anne Baaastrup til at være opmærksom på hans sag.

Med venlig hilsen

Nana Bjerg
Rådgiver for Anne Baastrup

og Özlem Cekic
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension