K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 11:58   #391
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 11.01.2009

Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg


Kære Borgmester

Jeg fremsender hermed kopi af mit brev af 08.01.2009 til Afdelingschef Elinor Kyhnauv.

For mig personligt balancerer jeg på ”opgivelsens” rand, da jeg ovenpå mange års ulige kamp mod Gladsaxe Kommune, der groft – ved brug af løgne – tilsidesætter mine sociale rettigheder, ikke længere er i stand til, at genoprette min tabte fysiske og mentale styrke.

Gladsaxe Kommune er af Det Sociale Nævn blevet bekendtgjort med, at kommunens afgørelse om nedskæring af hjælp var foretaget på et forkert grundlag, da udgangspunktet i min sag var baseret på hjælp i alle døgnets 24 timer.

Dette er en ”konstatering”, og en bøn om hjælp!

Gladsaxe Kommune bør således i henhold til Det Sociale Nævns afgørelse om udvidelse af hjælpetimer til at omfatte døgnhjælp som kommunen blev pålagt at følge, derfor omgående gå i gang med genoprette hvad det økonomisk har kostet mig, at blive uretfærdigt misbrugt i en social sag, hvor jeg blev ”løjet” ud af mit handicap.

Gladsaxe Kommune har i en periode på 3 år sparet 2.141.000 på, at ”forværre mit handicap”, og få sat mit tidligere gode liv som handicappet på vågeblus. Jeg henstiller til Borgmesteren som den socialt ansvarlige for kommunens borgere om, at hjælpe mig tilbage til et værdigt liv igen.

Mit bud er: Udred det sparede beløb, med renter fra Det Sociale Nævns afgørelse i 2005 til d.d.

Kommunevalg!

Du må forudse, at der ved næste kommunalvalg kan der ske stor udskiftning i toppen i Gladsaxe Kommune.
Du Karin Søberg Holst, som den øverste ansvarlige Borgmester for kommunens borgere i sociale sager, Socialdirektør Jane Torpegaard, Socialudvalgsformand Erling Schrøder, Afdelingschef Elinor Kyhnauv bør ikke kunne overleve et valg ”med lig i lasten”?

Mit liv har i ”ved brug af løgne” ødelagt på en sådan måde, at jeg kun har tilbage, at få kompensation, eller alle hængt op i offentligheden – og koste hvad det vil!

Vedlagt kopi: Brev af 08.01.2009 til Elinor Kyhnauv.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 11-01-2009 kl. 12:00.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 20:05   #392
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Dette er medsendt til Borgmesteren, og til Folketingets Ombudsmand.

Personalestyrelsen - 5. Habilitet

Citat:
Reglerne om habilitet er vigtige både for at beskytte den ansatte selv og for at sikre befolkningens tillid til den offentlige forvaltning.

En ansat må ikke deltage i behandlingen af en sag, hvis den ansatte selv – ellers dennes familie – for eksempel er part i sagen eller i øvrigt har særlige personlige eller økonomiske interesser i sagens udfald.

Den ansatte skal underrette ledelsen, hvis der kan rejses tvivl om habiliteten i forhold til en konkret sag. Citat slut:


Gladsaxe Kommune har som argument for, at opnå en besparelse på 2.141.000 kroner over en 3-årig periode, ulovligt påført min personsag ”usandfærdige” oplysninger ved at skrive, at jeg er ”selvhjulpen”, da det ifølge sagsbehandlerens oplysninger til lægekonsulenten fremgår, at ”jeg selv” cykler og går.

Det Sociale Nævn har omgjort Gladsaxe Kommunes beslutning, og har pålagt kommunen at yde endnu flere hjælpertimer, end der var inddraget.


Gladsaxe Kommune - INHABIL

Gladsaxe Kommune ved Borgmester Karin Søjberg Holst, Socialdirektør Jane Torpegaard, Socialudvalgsformand Erling Schrøder og Afdelingschef Elinor Kyhnauv for sagsbehandleren ikke har ønsket, at rette de begåede ”skadesforværrende” beslutninger om min person.

Når Gladsaxe Kommune ikke har ønsket, at rette de begåede fejl imod mig som 100% invalid mand, så må kommunens ledelse være ”INHABIL”!


Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 11:44   #393
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Jeg har god kontakt med en SF'er

Hej Benny

Jeg vil bringe det videre til SF' handicapordfører og tage det op i SF´s socialpolitiske udvalg for det er afgjort noget der bør ændres på så hurtigt som muligt. Tak fordi du gjorde opmærksom på det - jeg må tilstå at jeg ikke var klar over dette krumspring fra Karen Jespersens (regeringens) side, men det er jeg nu. Det er jo under al kritik at de indfører sådan noget og det bør klart standset !!!

Kære Benny

Jeg har haft kontakt med Özlem Sara Cekic (socialordfører for SF) og hun har oplyst mig om at hun og SF er opmærksomme på din sag.

Jeg ved at både jeg selv og mange mange andre i SF er meget opmærksomme på Foghs adfærd, manipulation af befolkningen og ødelæggelsen af den offentlige sektor på flere fronter, bl.a med brug af fælleserklæringen og andre krumspring der sætter udsatte, syge og svage grupper i befolkningen under et helt urimeligt pres og en meget inhuman behandling.

Det er det vi i SF kæmper for at modvirke og standse men for at kunne gøre det helt og effektivt er det tvingende nødvendigt at vælgerne ved både kommunal, regional og folketingsvalg sætter deres kryds ved liste F og dermed giver SF mulighed for at standse Fogh og genoprette det Danmark som vores samfund både kan og bør være - et rummeligt, tolerant og humanistisk samfund hvor man behandler alle ordentligt, med respekt, indsigt og medmenneskelighed !!!

Jeg har dyb sympati med både dig og de utroligt mange andre borgere der henvender sig til mig for at få hjælp og gøre opmærksomme på at de bliver helt aldeles urimligt og umenneskeligt behandlet. Det gør mig virkeligt ondt og jeg gør oprigtigt mit bedste for at påvirke tingene og vælgerne i en meget bedre retning. Det er helt enkelt bare ikke OK det der foregår - Fogh og co. ødelægger liv og skæbner og vores allesammens trygge fundament med den politik der føres !!!

Og Benny - du er da velkommen til at skrive af og til - det er det vi er her for - at lytte og forstå og prøve det bedste vi kan under de betingelser Fogh og co. har skabt, for at hjælpe borgere som dig. Jeg vil snakke med nogle eksperter på området om din sag og det du er blevet udsat for, for at høre hvad der evt kan gøres og hvordan !!!

De bedste hilsner fra

En SF'er
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 13-01-2009 kl. 13:46.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 11:58   #394
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej Benny.
må jeg sætte din hjemmeside og dette brev på min hjemmeside?

Anna
-------

Ja - det glemmer jeg i min iver.
Jeg må altså huske de der private beskeder.
Anna

Sidst redigeret af annasen; 13-01-2009 kl. 12:38. Årsag: Svar til web.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 12:31   #395
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skriv evt en privat besked til Benny og spørg ham...
Det ville være nemmere og samtidig gøre at Benny´s tråd ikke bliver længere end højest nødvendig...
Det er efterhånden mange sider nye brugere skal igennem for at få et indblik i sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 22:31   #396
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Måske var det en idé at bekæmpe systemet indefra, hvis nogen af jer har kræfter til det.

http://minejob.bibliotekarjob.dk/vis...3711&where=sog

Jeg ville gerne sige noget mere men det er svært med sådan en møgsag
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 23:58   #397
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mail til Ministre og Politikere o.a.

Hvor blev politikernes debat ”mit ansvar” af?

Er det en nemmere problemløsning, at nedlægge en opstartet debat når ministre bliver konfronteret med kendsgerningerne, bl.a. om Velfærdsminister Karen Jespersens opfindelse af FÆLLESERKLÆRINGEN i 1998.

Den gør lægekonsulenter i den offentlige sektor ”ansvarsfrie” i skarp modstrid med lægeloven. Den bruges lystigt i kommunerne, når der skal spares. Gladsaxe Kommune sparede således 2.141.000 kroner på, at gøre mig til en ”grøntsag”.

Karen Jespersen har i nogle ”retningslinjer” erklæret lægekonsulenter ”ansvarsfrie”.

Hvis lægen i henhold til sit erhverv og sit aflagte lægeløfte nødvendigvis nøje havde fulgt de til min personsag indhentede faktuelle ”journaloplysninger” fra (som i dette tilfælde) min egen læge, så havde situationen været en helt anden.

Hvor er der lovgivning for, og hvilken lovparagraf kan tilsidesætte lægeloven, når det er folks sundhed og fysiske livsførelse det omhandler?

Jeg efterlyser Velfærdsminister Karen Jespersens henvisning til hvilke ”lovparagraffer” i autorisationsloven (lægeloven) vedr. ”retningslinjer” der kan retfærdiggøre, at læger i den offentlige sektor kan gøres ”ansvarsfrie”, altså i henhold til § ?????


Til § 6.
Det er en naturlig Følge af selve Lægekaldet: at være Befolkningens Hjælper i Sygdomstilfælde, at en Læge altid bør udvise den størst mulige Omhu og Samvittighedsfuldhed.
Dette gælder ikke blot Lægens egen personlige Undersøgelse og Behandling, men også med Hensyn til de Lægemidler, han ordinerer, og den Medhjælp, han benytter, og for hvis Udvælgelse og Instruering Lægen har Ansvaret.
Og Lægen må herved iagttage, at der ikke påføres Patienterne unødvendige Udgifter.
— For grovere eller gentagende Forsømmelse eller Skødesløshed i Udøvelsen af Lægekaldet fastsætter § 18 en særlig Straffebestemmelse.

PS: Kun ”ansvarlige” læger må oversætte læge- og speciellægeerklæringer. Lægekonsulenter i kommunerne fungerer derved ikke som ”læger”, men i deres job som ”administrative” læger – som kommunernes spareknive, og det er kritisabelt og ulovligt!

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/[/B]

Citat fra: http://www.mitansvar.dk/deb at/2008
Hvem sagde ansvar?
Af: Heidi Publiceret: D. 26. september 2008

Mit ansvar

Tja det hedder denne her side, og når man læser så slår det mig som om det er en lidt fejlslagen side, en minister prøver at holde hovedet over vandet og svare i ny og næ på et spørgsmål men ellers brillere alle de ansvarlige politikere , nøjagtigt som her ude i det virkelige liv…

Her løber div ministre fra deres ansvar alt hvad remmer og tøj kan holde, en lille hvid eller sort løgn det holder man sig heller ikke for god til, for det vigtigste er jo at man kan fortsætte med at stikke folk blår i øjnene og bilde dem ind at det går fantastisk …

Men nu er det at jeg ikke kan lade være med at tænke …

Nu har vi til hudløshed diskuteret hvad vores ansvar som borger er , så hvad med vores kære folkevalgte og deres ansvar, har de noget ? eller er det bare tåge snak ?

Man kan jo i flæng nævne sådanne som Karen Jespersen, Claus Hjorth (CHF), Birthe Rønn og mange mange flere…

Det bringer mig så til din gode kollega Karen Jespersen som man ved gud godt kan forstå fik titlen velfærdsminister i stedet for social minister ..

Jeg er viden om en sag hvor en borger der er 100 % invalid (Benny Gerhard/indsat) får frataget sin døgnhjælp fordi en sagsbehandler skriver urigtige oplysninger i hans papir, hvorefter lægekonsulenten anbefaler at han fratages en stor del af sin døgnhjælp, derfor må han i den tid hans ankesag køre selv bekoste den livsnødvendige hjælp han har brug for, den eneste måde han kan bekoste det på er ved at låne penge i sit hus og bruge sin erstatning , da han endelig får sin sag færdig behandlet og det viser sig at kommunens afgørelse er forkert , er der ikke noget med at man siger det må du sq undskylde og aflvere tilbage ved kasse et , næ nej man giver ham den døgnpleje han har brug for og den kæmpe gæld han så har fået opbygget den kan han selv rode med , og det gør så at hans hus hans eneste holdepunkt nu ryger på tvangsaktion …

Han har prøvet at råbe Karen Jespersen og alle andre ”ansvarlige” politikere op han har påpeget en kæmpe retssikkerhedsbrist i vores lægekonsulent system (sammen med utallige andre syge borger her i landet ) men hvad er reaktionen fra den ansvarlige minister …

Jo det er såmænd en skrivelse om at hvis han skriver mere om lægekonsulenters rolle til hende ja så vil han ikke få noget svar (og det har hun så overholdt )

Hvad med om hun i stedet tog ansvar (Karen Jespersen jeg regner ikke med at du gider læse med her, da det ikke er et sted du finder rygklappere , men skulle din vej alligevel falde forbi så vil jeg bare sige FY for fanden skam dig ) hvad med at man fra velfærds ministeren side tog fat på den fadæse som lægekonsulenter er , hun ved jo lige så godt som os andre at når hun står inde på sin taler stol og beroliger andre politikere og borger med at der ikke er noget at frygte fra lægekonsulenterne og de har fået indskærpet hvordan de skal opføre sig og det er påpeget for dem igen …

Så er der intet at komme efter, for de skrivelser hun henviser til har ingen effekt og intet lovligt belæg, det er slået fast af ombudsmanden at læge konsulenter kun skal stå til ansvar for deres handlinger over for borgmesteren (som jo er den der skal spare penge på de syge og til tider dyre mennesker)

Tag dog ansvar Karen , få lavet den lov der siger at lægekonsulenter om ikke andet så skal følge lægeloven, de operere efter sigende ikke som læger men som administrative medarbejder, så skal de i en fart se at få fjernet deres underskrifter som lægekonsulenter, de er ikke læger de er stik i rend drenge for spareivrige politikere , og endda meget dyre stik i rend drenge ..

Og så er jeg slet ikke kommet ind på den manglende retssikkerhed der er for syge borger, men CHF har du brug for eksempler og beviser så skal jeg gerne fylde din database med dem …

Så hvor ville det være klædeligt at man inden man brugte så meget tid på at kigge på borgene så lige tog et kig på sig selv, for uanset hvad div ministrere måtte mene om sig selv , så er de altså almindelige dødelig mennesker som os andre og ansvaret starter altid med en selv…

Så jeg vil glæde mig til at se noget ansvar fra div ministre , og jeg vil glæde mig og se frem til at du CHF tager ansvar og fra talerstolen ikke mere kommer med den kedelige frase , syge har ikke noget på kontanthjælp at gøre, for jo det har de i allerhøjste grad, du har nemlig selv været med til at placere dem der, og du ved det og syntes det er ok, det er hvad du skriver og det er så også hvad du må sige fra taler stolen …

Jeg forventer ikke noget svar (selv om det kunne være rart) for en ting om noget har vi der er fanget i vores såkaldte velfærdssystem lært , og det er politikere udtaler sig ikke og tager ikke ansvar.

Med venlig hilsen

Heidi (som er så død hammer træt af at høre på fiktion fra politikere der ikke aner noget om hvordan det foregår ude i den virkelige verden )
Citat slut:

www.K10.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 08:13   #398
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej Benny.

Jeg har et spørgsmål til dig.

Jeg ved godt at det er svært for dig, i forvejen med den store kamp du er igennem, både med din sygdom, og med kommunen som direkte går imod dig, selvom det er tydeligt at de laver store betydelige fejl. (Har fulgt med her på K10, og har set udsendelser med dig i tv2 lorry)

Her kommer spørgsmålet så!
Har du overvejet at flytte kommune?
Jeg ved godt det vil blive en hård kamp, da du dårligt nok kan fungere nu, men i det lange løb, vil det måske være en forbedring?

Jeg gjorde det selv nemlig.
Nu sidder jeg ikke nær så hårdt i det, som dig ..
Men jeg boede før i Lollands kommune, og nu er jeg ikke så gammel, så derfor føler sagsbehandlerne tit, at de kan manipulere med mig, og praktisk talt tale til mig og behandle mig som det passer dem.
Efter at være blevet svinet til, og behandlet som en pose skrald af min tidligere sagsbehandler besluttede jeg mig for at flytte kommune, for jeg turde ikke tro på at det ville ændre sig, bare ved at skifte sagsbehandler i samme kommune.

Og jeg er GLAD for mit valg. Jeg er nu flyttet til københavns kommune, og må sige at jeg har fået en helt anden behandling, dog ikke fejlfri (Vi er vel kun mennesker) Men jeg føler mig ikke længere som en ubetydende lille nips, man bare kan kaste rundt med, og når jeg taler bliver jeg HØRT, de laver og beslutter heller ikke bare tingene hen over hovedet på mig, uden at jeg har bekræftet det.

God vind fremover Benny, håber alt godt for dig.

Mange hilsner Gigipi' ..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 11:05   #399
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Hej Benny.

Jeg har et spørgsmål til dig.

Jeg ved godt at det er svært for dig, i forvejen med den store kamp du er igennem, både med din sygdom, og med kommunen som direkte går imod dig, selvom det er tydeligt at de laver store betydelige fejl. (Har fulgt med her på K10, og har set udsendelser med dig i tv2 lorry)

Her kommer spørgsmålet så!
Har du overvejet at flytte kommune?
Jeg ved godt det vil blive en hård kamp, da du dårligt nok kan fungere nu, men i det lange løb, vil det måske være en forbedring?

God vind fremover Benny, håber alt godt for dig.

Mange hilsner Gigipi' ..
Hej Gigipi' (med det smukke øje )

Nej, jeg overvejer ikke at flytte. Jeg skal bæres ud af mit hus, men jeg ved endnu ikke hvornår?

Vedrørende min skrantende økonomi har jeg haft flere negative møder med kommunen.

Kommunen forsøger, at få mig til at flytte over i en "ældrebolig". Jeg har i mit hus de perfekte rammer till et godt fysisk liv, og kommunen skal ikke få lov til fremstå som en frelsende engel der har skaffet mig en ældrebolig, efter det de har gjort imod min person.

Gladsaxe Kommune skal hænges op på den fysiske og psykiske skade de har forvoldt imod min person, og koste hvad det vil!

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:38   #400
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Dette bliver sendt til alle Politikere på Borgen


Per's Kronik Politiken ikke ville bringe
Kbhvn. N den 13-01-2009 23:51


Nu skal danskere også dø af kulde ...

Nej helt ærligt?

Det kolde og kyniske sociale system i DK

Er det ikke snart på tide at politikerne inde på borgen vågner op og gør noget. Den ansvarsforflygtigelse der er i det sociale system omkring personsager tæller ikke...

Vi hørte i den forgangen uge, at mange mennesker i Europa var døde af kulde og nogen endda i deres egne hjem, ja det var ikke i Danmark eller slige steder, men det kan det meget vel blive hvis og så frem at der kommer en omgang kulde af den kaliber igen ...

Jeg taler her om en handicappet mand Benny Gerhard der står for at risikere lukning for gas til sit hus og varmen. Og det grundet stor økonomisk tab i sin kamp med Gladsaxe kommune.

Sagen har jeg har fulgt siden han fik frataget en del af sin døgnhjælp af Gladsaxe kommune. En mand som hvis og så frem de ærværdig politikere har læst deres mail og henvendelser til Christiansborg så udmærket kender til. Manden der fik frataget sin handicaphjælp uberettiget af kommunen på usandfærdige udsagn. En mand som har måttet belåne sit hus til skorstenen, og som måtte bruge hele sin erstatning på at hyre de hjælpere han var så afhængig af.

Og da hans sag endelig var færdigbehandlet i kommunen med god hjælp af andre, og hvor han fik 110 % medhold i, at han var berettiget til den hjælp og fik denne hjælp tilbage. Men han fik IKKE alle de penge tilbage han selv havde brugt på at betale lønninger til sine hjælpere i den periode hjælpen var frataget ham, og hvorfor gjorde han ikke det?
Er det ikke sådan i vores fantastiske velfærd, at når man uberettiget tager noget fra en borger og bliver dømt for det så afleverer/refundere man de penge tilbage man uberettiget er fratage? Er det ikke sådan det fungere for borgerne?

Får jeg uberettiget nogen penge af kommunen? Ja så skal de betales tilbage MED DET SAMME, men der er åbenbart forskel på mand og system. Hvor er retssikkerheden henne i dette her ... ???

Benny har klaget til kommunen over dette og over de usandfærdige udsagn der lå til årsag for den mistede hjælp.
Gladsaxe Kommune mener ikke, at han skal have alle de penge tilbage som de har sparet og han har betalt, og det ud fra, som de sagde til medierne.

Han valgte det jo selv og han havde ikke behøvet det ...

JO! Det er netop det. Han havde behøvet det, Han havde brug for døgnhjælp og det er jo gjort helt klart for dem efter ankestyrelsen har talt.

Hvordan er det at man som politikere tror at tingene kører, fordi der er smøl og årevis sagsbehandlinger i div. instanser. Tror man at ben og arme og helbred bedres mens man venter?

Jeg er ked af at sige det, men sådan foregår det ikke herude i vores virkelighed ...

Jeg forventer at nogen tager fat i sagen om Benny G. sagen. At nogen GØR noget. Jeg ved at flere har valgt at se den anden vej. Jeg ved at Karen Jespersen har valgt ikke længere at svare Benny på hans henvendelser. Og det er sikkert nok ud fra devisen, om at han da er en irriterede lille mand som bliver ved at forstyrre hendes virke som politikker og hun kan jo ikke gå ind i person sager.
Men jo vel kan hun så, det kan alle og enhver, det kan vi jo se på den tuneser lov der lige er kommet. Vil man det nok så kan man ... Og før da er der også andre ansvarlige der har gået ind i personlige sager.

Og ville det ikke være en fantastisk ide hvis nogle politikere "ville det nok til at hjælpe Benny" i hans mere end ulige kamp mod Gladsaxe Kommune ...

Benny har forsøgt at få ret i at der var sket usandfærdige udsagn i hans akter og få erstatning for dette via retssag mod kommunen. Men tabte den. - Han ønskede så fri proces til at føre den videre ved højere doms instans. Fik afslag på dette.

Jeg ved at Benny G op til flere gange har mistet livsmodet og været på vej til at tage sit liv. Men vi var flere der fik ham overtalt til at fortsætte sin kamp mod systemet.
Og kampen har han fortsat ved at skrive til politikere, ombudsmanden og menneskeretsdomstolen i Strassburg.
Ingen hjælp der at hente trods de sympatitilkendegivelser flere har udtalt sig om til ham.

Hvad hulen er der galt i det her samfund? Hvor man den ene gang efter den anden oplever de syges retssikkerhed bliver undermineret af kommunerne, og oplever en larmede ligegyldighed fra politikerne på Christiansborg.

Det er kommunerne ansvar lyder det, nej siger jeg, det er politikernes ansvar. Vi har stemt på jer og tvivler i på at der er noget helt galt? Så kig dog endelig ind på www.k10.dk hvor der hver eneste dag kommer flere og flere medlemmer der har problemer med mange kommuner. Hvem de er? De er mennesker med rettigheder selv om de har formastet sig til at gå i mod systemet og blive syge.

Jeg beklager, men ingen af os gjorde det for at ligge politikere eller stat til last...

Men når man så ser, at et handicappet mennesker er i fare for at dø af kulde og politikerne STADIG ikke griber ind.


Ja så står verden ikke længere. Det er på tide at nogen gør noget. Også selv om det er en enkelt sag.

Jeg for min del skal dedikere hver vågen time, og hver time jeg er i stand til at sidde ved computeren, på at fortælle Bennys historie. Og hvis der sker noget med ham på baggrund af manglende hjælp skal jeg hurtig til tasterne og skrive om det.
Jeg skal fortælle om Velfærdsminister Karen Jespersen der i stedet for at gribe ind valgte at sende en mail om at hun ikke ville svare på flere henvendelser fra Benny.

Og jeg skal få alle med mig til at fare rundt i alle blogs og aviser, og skrive om et velfærdssamfund som krænker retssikkerheden, som overser de syge, som i det hele taget kun ser de syge som en ting og ikke som mennesker, og kun er en udgift i systemet såfremt de ikke kan deltage ude på arbejdsmarkedet, men glem ikke. Vi er alle mennesker som har børn og familie og vi har nære venner o.s.v. som virkelig holder af os. ...


Og det her bliver ikke ved med at gå..

I politikere skal squ ikke have lov til at blive ved med at vade på os, og når vores lidelses fæller i form af andre handicap risikere at dø af kulde. Så syntes jeg faktisk, at det er jeres pligt alle sammen at gøre noget og jeg vil lade jer politikere vide, nu er der squ sparket nok på syge og svage.

Det have været meget nemmere for jer politikere hvis Benny havde gjort alvor af det, og havde taget sit eget liv, og jeg ved at det tager hårdt på Benny at skulle blive ved med at kæmpe for sin ret, men jeg er squ glad for at Benny valgte at give kamp til stregen.


Jeg ved, at nogen af jer politikere der får den her mail har læst hvad Benny skriver. Nogen har endda udtalt sympati for hans situation, men lige nu og her kan Benny ikke bruge den sympati til noget, han kan ikke bruge pæne ord...

Benny har brug for varme her og nu. Og hjælp til at få de penge tilbage som uretmæssigt er blevet taget fra ham ...

Benny har brug for, at han igen kan få et værdigt liv. Et liv hvor han ikke er afhængig af den mad som hans handicaphjælpere giver ham, men at han kan købe sin egen ...

Tag nu og kom op af stolen, og lad ikke Danmark være det land der bliver kendt for at lade de handicappet dø af sult og kulde...

Føler du dig som politikker truffet af det skrevne? Gør den dig harm over måden den er skrevet på? Ja så kan jeg kun sige at harme har vi syge ude i vores velfærdssamfund hver evig eneste dag ...

Den harme føler vi, når vi ser hvordan vi bliver gjort til syndebukke for en forfejlet syg politik (udgifter stiger, der bliver flere og flere syge, men nej der er ikke flere syge, der er nok bare en forfejlet sygepolitik) men endnu er det ikke lykkedes at pille hår af en skaldet, lige så lidt som det kan lykkes at gro ben på en der ikke har.

Få et godt helbred ud af et menneske som ikke kan gå eller stå for smerter, eller at true syge mennesker til at bliver raske ved at tage deres økonomiske hjælp, det eneste der sker, er, at dem der ligger ned og bliver sparket får nok, og begynder at bide fra sig, mennesker kan mange ting i overlevelsens navn ...

Jeg glæder mig til at se hvilke politikker der gør noget og kommer Benny Gerhard til hjælp ....

----------------------------------------------------------------------------------
Her er det seneste hvad Benny selv skriver i dag ....

Gladsaxe Kommune
Social- og Sundhedsforvaltningen
Rådhuset
2860 Søborg.

Kære Elinor Kyhnauv

I næste uge bliver der lukket for gasforsyningen, og dermed for varmen i mit hus.
Min gas regning med betalingsdato d. 8.12.2008, er nu på 20.667,21 kroner. Jeg kan ikke betale.

Jeg har nu fået at vide af HNG, at der bliver lukket for gassen i den kommende uge. Det betyder så, at jeg som følge af Gladsaxe Kommunes tilførsel af "løgnagtige oplysninger", i min personsag om mit handicap og funktionsniveau, hvor sagsbehandleren i 2001 rent "administrativt" fjernede mit handicap, må se frem til, at skulle fryse til jeg går helt ned og bliver indlagt.

Mine handicaphjælpere som skal bistå mig med den nødvendige hjælp i døgnets 24 timer, vil således blive udsat for så ekstreme og uacceptable arbejdsvilkår, at jeg må afskedige dem på grund af kritisable arbejdsforhold, jeg som arbejdsgiver kan blive lastet for!

Det Sociale Nævn har i 2005 omgjort Gladsaxe Kommunes nedskæring af hjælp fra daværende 128 timer til 39,5 timer om ugen til, at jeg ufravigeligt er berettiget til døgnhjælp med 168 timer om ugen. Det Sociale Nævns begrundelse herfor var, at Gladsaxe Kommune ikke har godtgjort (bevist), at jeg kan klare mig med mindre!

PS. Gladsaxe Kommune bliver nu politianmeldt, hvis jeg ikke fryser ihjel. Hvis jeg får lov til at fryse ihjel, er det misrøgt af handicappet med drab til følge!
Citat slut


Hilsen
Per Christensen
www.depweb.dk

Tillige er der mulighed for at læse hele Bennys sag med alle breve på hjemmesiden
www.benny-g.dk

"keep on fighting"
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension