K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2008, 14:10   #291
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Benny, Benny, Benny.... du trænger vist lige til en ny forsyning af de her.

Jeg tror desværre, at du ALDRIG får et brugbart svar fra nogen.

Hvis de skulle rette op på tingenes tilstand, ville det få VOLDSOMME økonomiske konsekvenser for landets økonomi.

Tænk på, hvor mange penge sagsbehandlere/lægekonsulenter kan spare stat og kommuner for.

Det er jo VOLDSOMT mange penge, borgerne "snydes" for.

Et ærligt og redeligt svar ville være:

"Kære Benny... sikken uheldig sagsbehandling, du har været igennem. Stat/kommune kan desværre ikke give dig medhold, idet landet så vil gå bankerot.

Som et plaster på såret giver vi dig et legat, så du kan blive boende og få mad på bordet fremover.

I fremtiden SKAL lægekonsulenter/sagsbehandlere/kommuner være direkte ansvarlige for deres skrivelser og afgørelser.

Venlig hilsen..."

Det ville være ærlig snak, men ville IKKE forebygge, at den næste "Benny-sag" ville kunne opstå, men give en mere ANSVARLIG sagsbehandling.

Men har landet som helhed råd til det?

Det SKAL landet jo have, fordi LOVGIVNINGEN er, som den er.

Laver man en lov, så SKAL pengene også følge med, for ellers er loven IKKE det stykke papir værd, den er skrevet på.

Løsning: Flere penge, så lovgivningen kan følges. Ellers må loven laves om, så man ikke stikker blår i øjnene på befolkningen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 15:37   #292
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Benny, Benny, Benny.... du trænger vist lige til en ny forsyning af de her.

Jeg tror desværre, at du ALDRIG får et brugbart svar fra nogen.

Hvis de skulle rette op på tingenes tilstand, ville det få VOLDSOMME økonomiske konsekvenser for landets økonomi.

Tænk på, hvor mange penge sagsbehandlere/lægekonsulenter kan spare stat og kommuner for.

Det er jo VOLDSOMT mange penge, borgerne "snydes" for.

Et ærligt og redeligt svar ville være:

"Kære Benny... sikken uheldig sagsbehandling, du har været igennem. Stat/kommune kan desværre ikke give dig medhold, idet landet så vil gå bankerot.

Som et plaster på såret giver vi dig et legat, så du kan blive boende og få mad på bordet fremover.

I fremtiden SKAL lægekonsulenter/sagsbehandlere/kommuner være direkte ansvarlige for deres skrivelser og afgørelser.

Venlig hilsen..."


Det ville være ærlig snak, men ville IKKE forebygge, at den næste "Benny-sag" ville kunne opstå, men give en mere ANSVARLIG sagsbehandling.

Men har landet som helhed råd til det?

Det SKAL landet jo have, fordi LOVGIVNINGEN er, som den er.

Laver man en lov, så SKAL pengene også følge med, for ellers er loven IKKE det stykke papir værd, den er skrevet på.

Løsning: Flere penge, så lovgivningen kan følges. Ellers må loven laves om, så man ikke stikker blår i øjnene på befolkningen.

Tak for og til LOVGIVNINGEN og SYSTEMET.

Du har ret, Lov og penge skal følges ad. Derfor er det jo endnu mere kritisk, at nogle "retningslinjer" fra Karen Jespersen, Socialministeriet og Lægeforeningen, om lægekonsulenters arbejde den offentlige sektor kan tilsidesætte "lægeloven".

Lægeloven er jo en "beskyttende lov" for os syge og handicappede, der modtager helbredsmæssige og "lægefaglige" vurderinger, der er baseret på "faktuelle journaloplysninger".

MED "LOV" SKAL LAND BYGGES

MED "RETNINGSLINJER" SKAL "DE SVAGE" OG LAND FORGÅ!


www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 03-10-2008 kl. 15:46.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 18:43   #293
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAIL TIL OMBUDSMANDEN

Søborg d. 07.10.2008

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K.


Kære Ombudsmand

Klage over Velfærdsminister Karen Jespersen

Jeg skal hermed fremsende min konkrete klage over at Velfærdsminister Karen Jespersen ikke selv ønsker, men i brev har meddelt mig – at hun har fralagt sig ansvaret for at besvare fremtidige breve vedrørende ”LÆGEKONSULENTER”.

Afvisningen af dette er yderst kritisabelt af en Velfærdsminister, der herved går mod borgernes sociale sikkerhed!


Brev af 10 januar 2008 fra Velfærdsministeriet.

Citat:
Henvendelse vedr. lægekonsulener

Velfærdsministeriet har modtaget dine henvendelser af 19. november 2007 og 4. januar 2008, hvor du skriver om lægekonsulenter.

Velfærdsministeriet henviser til tidligere besvarelse af 7. juni 2007, hvor du får svar på spørgsmålet om lægekonsulenters rolle.

Velfærdsministeriet vedhæfter tidligere socialminister Eva Kjer Hansens brev til Tom Behnke, hvori der redegøres for lægekonsulenters rolle i førtidspensionssager.

Der gøres opmærksompå, at yderligere henvendelser vedrørende lægekonsulenter ikke vil blive besvaret.

Med venlig hilsen

Sandra Louise Ahrens
Det er som det er Ombudsmanden bekendt, Karen Jespersen der står bag opfindelsen af ”ansvarsfrie” lægekonsulenter til brug for - og til skade for borgerne - i den offentlige sektor.

Jeg mener tidligere at have læst på en debatside, at Ombudsmanden tidligere har udtalt – at der ikke er ”lovhjemmel”,for ”ansvarsfrie” lægekonsulenter/læger.


Citat: Speciallæge Peter Kaare Østergaard skriver i Ugeskrift for læger 2007;169(3):245
http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag...A_2007_3_51239

1. Internt - er vi læger, når vi har en eller anden funktion i socialsektoren.

2. Eksternt - det er vigtigt, at vi står vagt om, at lægeligt arbejde udføres eller ledes af læger. Citat slut:

*********

Jeg skal derfor bede Ombudsmanden om at forespørge Karen Jespersen om, og redegøre klart for, hvor i LÆGELOVEN (autorisationsloven) der står, at læger der er ansat i bijob i kommunerne der oversætter lægefagligt materiale som journaloplysninger fra læger jo er, er fritaget for at stå til ansvar i henhold til deres aflagte ”lægeløfte”.

PS: Kun ansvarlige læger der er indehaver af ”lægeautorisation” er berettiget til, at få adgang til mine lægejournaler.

Læger uden ”lægeautorisation” og ansvar i henhold til aflagt lægeløfte, er at betragte kvaksalvere.

Jeg afventer hermed et positivt svar!


Venlig hilsen

Benny Gerhard www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2008, 21:39   #294
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAIL TIL FOLKETINGETS OMBUDSMAND (ikke borgenes)?

Søborg d. 07.10.2008

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K.


Kære Ombudsmand


Manglende besvarelse af breve vedrørende ”kritisabel” sagsbehandling.

Jeg skal hermed rette en konkret klage mod Borgmester Karin Søjberg Holst Gladsaxe Kommune.

Borgmesteren har undladt, eller ikke ønsket, at besvare belastende breve der redegør for hvorledes det er lykkedes for Gladsaxe Kommunes socialt ansvarlige ledelse for ”ved brug af løgne” at køre mig i fysisk og økonomisk ruin!

Borgmesteren der er den øverst ansvarlige for borgernes sociale sikkerhed i kommunen undlader bevidst, at besvare mine breve der omhandler stridighederne vedrørende sagen hvor kommunens sagsbehandler påførte mine sagsakter ”urigtige” oplysninger til kommunens lægekonsulent om nogle fysiske ”funktioner”, jeg som 100% invalid, ikke selv kan udføre.

Det kostede mig fratagelse af 75% af min nødvendige hjælp i 3 år, og en kommunal besparelse på 2.141.000 kroner, indtil Det Sociale nævn omgjorde kommunen beslutning og udvidede hjælpen til døgnhjælp.

PS: I brev af 25.08.2008 til Borgmester Karin Søjberg Holst, redegøres der sidst i brevet for, at jeg på grund af det skete, ikke har penge til livets mest basale fornødenheder som – mad, tøj, hygiejniske ting og andre daglige udgifter!


Jeg skal hermed bede ombudsmanden om omgående, at gribe ind.

Bilag:

Brev af 04.08.2008 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.
” 20.08.2008 til Center for Service, Byrådssekretariatet Gladsaxe Kommune,.
” 25.08.2008 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 17:53   #295
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

09.10.2008 Til

Mail til ansvarlige Ministre og Politikere
Mail til Gladsaxe Kommune, Byrådet

”Systemet før Mennesket”

Magtmisbrug

i

MAGTENS KORRIDORER

Mit sidste efterår i - GLADSAXE KOMMUNE


Mit sidste ønske:

Gladsaxe Kommunes 6 "administrative dræbere" Borgmester Karin Søjberg Holst, Sagsbehandler Lene Larsen, Afdelingschef Elinor Kyhnauv, Socialdirektør Jane Torpegaard, Socialudvalgsformand Erling Schrøder, og Læge Claus Bjerregaard skal som de skyldige i min desperate men påtvungne handling pålægges, at aflaste min familie, og bære min kiste m/alt betalt!

Velfærdsminister Karen Jespersen skal i tale begrunde hvorfor jeg måtte ”gå”!


Er jeg med i et STATSLIGT og KOMMUNALT forsøg der har til sigte at undersøge - hvor langt det er muligt at presse en handicappet person som mig "ved brug af løgne" og ved tilsidesættelse af ”lægeloven” jeg som tilskadekommen er afhængig af for, at undersøge hvad en handicappet uden "social- og retssikkerhed" kan tåle eller vil finde sig i, inden han giver op?

Så er det til, at få skrevet "afhandlingen" nu!

Velfærdsminister KAREN JESPERSEN har med opfindelsen af FÆLLESERKLÆRINGEN "ADMINISTRATIVE" og "ANSVARSFRIE" læger i det offentlige sektor da hun var Socialminister i 1998, fabrikeret et "ulovligt" og "dødbringende" våben jeg ikke kan, og ikke har helbred til, at overleve længere!
Jeg er for nuværende siden 2001 blevet kørt "systematisk" helt ned til sokkeholderne på grund af, at GLADSAXE KOMMUNES socialt uansvarlige ledelse helt konkret "ved brug af løgne" fjernede mit handicap "ADMINISTRATIVT", og påførte mine journaler i kommunen, at "jeg selv" gik og cyklede i lokalområdet.
Jeg er efter en påkørselsulykke i 1983, erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne, og er kørestolsbruger.

Disse "ukorrekte" oplysninger blev af sagsbehandleren videregivet til "lægekonsulenten" da kommunen havde besluttet sig til, at jeg skulle have nedskåret min hjælp på 128 timer ugentligt til 39,5 timer om ugen. Det var en nedskæring på 75%, og mit handicap var ikke blevet mindre.

Selvom DET SOCIALE NÆVN i 2005 omgjorde kommunens beslutning med en bemærkning om at kommunen ikke havde godtgjort, at jeg kunne klare mig med et mindre antal timer, har det ikke udløst erstatning eller oprejsning for det tabte, hvor kommunen sparede 2.141.000 kroner i forhold til, at jeg kunne have levet et humant og værdigt liv som tidligere i mit liv som handicappet.

Min Advokat skylder jeg 55.000 for sagsomkostninger i retssag mod Gladsaxe Kommune, der er lægekonsulentens overordnede myndighed, i henhold til Velfærdsministeriets "retningslinjer" for lægekonsulenter.
Den sag tabte jeg, da landsdommerne "behændigt" i domsafsigelsen tilsidesatte mit bevismateriale der var lægekonsulentens dokumentation for hans udtalelse om, at hvis "sagsbehandlerens" oplysninger var rigtige, var jeg ikke berettiget til hjælp.
Min egen læges faktuelle journaloplysninger, der advokerede for ”konstant overvågning", bruger han således ikke i sin ”i sin ulovlige lægegerning som ”ansvarsfri” læge”?

Ved Retten i Glostrup blev jeg dømt til at betale lægekonsulentens sagsomkostninger på 25.000 kroner. Jeg skal altså betale en "LÆGE" 25.000 kroner for, at have tilsidesat mine lægeoplysninger og som følge deraf, at have ødelagt mit liv?
Dette var før jeg blev bekendtgjort med ”ansvarsfrie lægekonsulenter” af en læge der kontaktede mig.

Gladsaxe Kommune har et betalingskrav på i alt 46.400,00 kroner. Det dækker sagsomkostninger på 25.000 kroner for lægekonsulenten og resten for ankesagen til landsretten jeg måtte opgive, da jeg ikke måtte få fri proces.
Jeg har forsøgt, at få Gladsaxe Kommune til at indlede en INKASSOSAG mod mig eller, at eftergive mig gælden. Kommunen vil ikke indlede en inkassosag mod mig, på grund af min økonomi.
Til gengæld vil kommunen ”fastholde” kravet. Det betyder, at jeg har en ”økonomisk trussel” hængende over hovedet i resten af mit liv, hvis jeg ved et ”mirakel” skulle tjene nogle penge!

PS: Jeg er i dag kørt totalt ned økonomisk, fysisk, psykisk, mentalt og rent menneskeligt! Hvorfor??

Jeg har i dag ikke penge til mad, tøj og andre praktiske og daglige hygiejniske fornødenheder?

Min Bank har sendt en påløben gæld på 431.000 kroner til INKASSO!

Jeg har taget 3 lån af friværdi i mit hus, til betaling af hjælp.

Jeg har søgt, og fået afslag på GÆLDSSANERING!

www.Benny-G.dk

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 09-10-2008 kl. 18:03.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 19:09   #296
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Benny,

Først en masse

Jeg har fulgt med i din sag; men har helt mistet overblikket

Må jeg spørge hvor mange penge du skylder væk pga. din "sag" ?

Kan vi da ikke organisere en indsamling .... et eller andet MÅ man da kunne gøre !!!!!!!!!!

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 02:56   #297
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Igen 1.000

Benny... der ER noget galt med den lægekonsulent-ordning.

Jeg fandt en stillingsbeskrivelse, hvor der nærmest står, at lægekonsulenten kan ORDINERE en BEHANDLING.... Hvad i alverden sker der for dem?

Jeg ved godt, at din sag er "modsat", men nedenfor står der jo, hvor STOR MAGT lægekonsulenter har... "henvise... forkorte sygdomsforløb".

Der mangler KUN, at lægekonsulenten også kan udskrive recepter, og HVOR er forskellen så på en praktiserende læges ansvar og en lægekonsulents?


Se her:

Citat:
Pege på indsatser, tilbud eller (private) behandlinger som Jobcentret kan igangsætte eller henvise til, og som vil kunne forkorte sygdomsforløbet.

Citat:
Løn- og ansættelsesvilkår:
I henhold til gældende overenskomst mellem KL og Foreningen af speciallæger eller Praktiserende Lægers Organisation.
http://www.dagensmedicin.dk/job/anno...til-arbejdsma/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 03:06   #298
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
HVOR har du fundet DEN ... Det er p.... hamrende ULOVLIGT

Kors hvor er jeg træt

Hyanna

PS: fandt det ... Tror vi ska' kopiere den stillingsannonce og sende den til samtlige folketingsmedlemmer .... een eller anden må sq da vågne af magtliderlighedsdøsen ... elller hur ???!!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 10-10-2008 kl. 03:12. Årsag: PS
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 03:12   #299
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
På det link, jeg har lagt nederst i mit indlæg.

"Pege på (private) behandlinger, jobcentret kan igangsætte"... DET MÅ DA VÆRE HAMRENDE ULOVLIGT!!!!

Jeg lægger (næsten) altid link til det, jeg finder.

Hyanna... mon ikke du kan læse det i morgen?

Få dig lidt søvn, ikke?

Nat-nat... og sov godt. Jeg vil i seng nu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 03:18   #300
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
MMMM...JAAA svæver ind og sover ... nat, nat Har været på sygehuset and guess what ...

YES, jeg skal hjernescannes LOL
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 10-10-2008 kl. 03:22.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension